Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL

Vierailija
25.08.2024 |

Kausi alkaa ensimmäisellä jaksolla jo 3.9.

Kommentit (30018)

Vierailija
3301/30018 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidan olla tämän asian suhteen vähemmistössä, mutta en usko Jenniin ja Jyrkiin. Johtunee siitä, että tunnen tuollaisen dynamiikan liiankin hyvin. Taisivat heti alkuun sanoa, että tuntuu kuin olisivat tunteneet jo pitkään. Juttu alkoi heti luistaa. Monesti tuolloin on kyseessä traumakemiasuhde tai sen kaltainen. Jennillähän taisi olla sitä läheisriippuvaista taustaa aiemmista suhteista. 

So yrue. Nainen teeskentelee järkytykseltään iloista 😱

Mistä tuo läheisriippuvuus on vetäisty? Mielestäni aika tökeröä heitellä moisia diagnooseja ellei ole itse juuri tuota sanaa käyttänyt, ja tuskin on Mulla tulee vaikutelma että haluaa viimeiseen asti pitää yllä sitä haavekuvaa unelmiensa miehestä. Oli niin överi se jakso, missä kertoi että on odottanut Juuri Häntä koko elämänsä 😬 Että ei paineita Jykä! Toivottavasti Jyrkelöinen ja Jennilöinen riittävät itselleen ja toisilleen. Mutta juu, turhaa hekotusta vois vähentää ja välillä sanoa suorat sanat. Jennikin voi joskus lyödä nyrkkiä pöytään ainakin henkisesti! 😉😎

Vierailija
3302/30018 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta sakkia nämä ultraurheilijat. Menkää terapiaan. Juoksette traumojanne karkuun ja ainoa millä kontrolloida elämää on ruoka ja alipaino. Kuivia kuin stuppi. Joka naamanjänne näkyy. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3303/30018 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta kommentoidusta huolimatta Annassa ja Haissa voisi olla muuten potentiaalia, mutta nuo heidän selvästi vastakkaiset kiintymyssuhdemallinsa aiheuttavat suuren haasteen. Katsojan kannaltahan he ovat mielenkiintoinen pari. Hyötyvät varmasti asiantuntijoiden avusta. Olettaen, että asiantuntijoilta voi saada oikeanlaista apua, eikä vain Kanalan lentäviä lauseita. 

Vierailija
3304/30018 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikesta kommentoidusta huolimatta Annassa ja Haissa voisi olla muuten potentiaalia, mutta nuo heidän selvästi vastakkaiset kiintymyssuhdemallinsa aiheuttavat suuren haasteen. Katsojan kannaltahan he ovat mielenkiintoinen pari. Hyötyvät varmasti asiantuntijoiden avusta. Olettaen, että asiantuntijoilta voi saada oikeanlaista apua, eikä vain Kanalan lentäviä lauseita. 

Niin. Toivottavasti ei jää yhtä lyhyeksi kuin Kanalan lentävät lauseet! Apua pitäisi olla tarjolla hetimiten.

Vierailija
3305/30018 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidan olla tämän asian suhteen vähemmistössä, mutta en usko Jenniin ja Jyrkiin. Johtunee siitä, että tunnen tuollaisen dynamiikan liiankin hyvin. Taisivat heti alkuun sanoa, että tuntuu kuin olisivat tunteneet jo pitkään. Juttu alkoi heti luistaa. Monesti tuolloin on kyseessä traumakemiasuhde tai sen kaltainen. Jennillähän taisi olla sitä läheisriippuvaista taustaa aiemmista suhteista. 

So yrue. Nainen teeskentelee järkytykseltään iloista 😱

Joku suojautumiskeino omien kasvojen säilyttämiseksi TV:ssä? Tai sit liittyy just siihen mainitsemaansa miellyttämishaluun. Jyrki v*maisesti otti kameroiden edessä puheeksi että Jenni oli nalkuttanut tms. jostain ajamiseen liittyvästä. Toisaalta Jennikin ovelasti tehnyt asian ennen kuvaamista - fiksumpi kuitenkin niin, kun ei halunnut nolata kumpaakaan, toisin kuin Jyrki Jennin. Tiesi, ettei toinen kehtaa puolustautua tai sanoa vastaan tuossa tilanteessa. Kokemusta vastaavasta valitettavasti Häkellyin itsekin ensi alkuun ainakin muiden seurassa niin etten osannut puolustautua. Sit jälkeen päin sanoin ettei tuntunut kivalta. Toivottavasti Jennikin saa suunsa auki.

Vierailija
3306/30018 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otto ei pitänyt Assia viehättävänä. Sama juttu oli Laurilla ja hänen vaimollaan ongelmana. Molemmat miehet odottivat saavansa jonkun instagrampyllistelijän.

Miehenä minua ihmetytti jo viime kaudella av-ketjussa kuinka todella monet naiset hehkuttivat Assin ulkonäköä maasta taivaisiin: miten hän on todellinen kaunotar ja ulkoisesti kuin kansainvälinen elokuvatähti. Minä ja moni muukin mies kirjoitti tuolloin eriävän mielipiteensä Assin ulkonäöstä. Meille oli ilmiselvää, että Otto dumppasi Assin nimenomaan ulkonäön riittämättömyyden takia. Toki Otto olisi voinut käyttäytyä kuin herrasmies vaikka Assin olemus ei häntä viehättänytkään riittävästi. Siitä äijälle satoi ihan ansaitustikin kritiikkiä.

Assi on ulkoiselta tasoltaan sellainen solidi 6 ja Otto puolestaan on ulkoisesti 8. Ei siis mikään ihme, että Otto ei loppupeleissä innostunut alempitasoisesta

Minä tästä samasta aiheesta jo aiemmin  kirjoitin. Siis et Taina on näköjään uusi Assi enkä ymmärrä kummankaan hehkutusta. Ihan taviksia ovat, vrt. vaikka Annaan. Näin naisenakin voi olla tällainen mielipide 😉

Vierailija
3307/30018 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä löydätte osallistujien instagrameja? ois kiva kattoa uteliaisuudesta :)

Vierailija
3308/30018 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi sille mitään, mutta tuli oudot vibat Tainasta, kun hän nimesi lempibiisikseen Semmareiden Tainan. En ollut ikinä kuullutkaan moisesta ja olipas kaikin puolin ärsyttävä biisi ja ärsyttävät esittäjät. Ehkä olen sitten jotenkin rajoittunut, mutta miten joku nuori nainen voi pitää tuollaista hyvänä musiikkina. Anteeksi vain, mutta pakko avautua. 

Kuulunee Tainan huumoritajuun, hänhän kertoi itsellään olevan "huono huumori".

Tietysti se oli huumoria tietyllä tavalla, mutta pakko sanoa, että Tainan ja Matin huumori ei avaudu minulle. Olen ihan eri aaltopituudella.

Minä taas olen riemulla katsonut näitä ensimmäisiä jaksoja, hykerrellen että kerrankin on valittu oikeasti hauska mies mukaan! :) Tuota Tainan

Mun mielestä yhtä 💩 tai kuivaa huumoria kuin Matillakin! 😂 Osui sitten keskenään yksiin tai ei, niin aika lailla samaa tasoa 

Vierailija
3309/30018 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tykkää Jyrkistä ollenkaan. Jotenkin turhantärkeän ja sovinistisen oloinen. 

Mikä tekee Jyrkistä sovinistisen oloisen? Mitä sovinistista hän on sanonut tai tehnyt?

Ei kai kyse vaan ole omista ennakkoluuloistasi, eli luulet tuntevasi hänet jonkun, ehkä ulkonäön perusteella?

No ihan jo se, että sanoi, että hän voisi kotona AUTELLA, mutta pääasiassa kodin hoitaisi vaimo. Minusta tuo on todella häiritsevää. Jyrkillä ei ole edes kovapalkkaista työtä, mikä voisi vähän selittää tuollaista ajattelutapaa. 

Ok. Mutta onko tuo sovinismia? Vai ihan vaan ajattelemattomuutta, vanhanai

"Eikai Jyrki nyt olettanut että hän työpäivän jälkeen vaan makaa sohvalla kun toinen rehkii. Jos ei ruuanlaitto onnistu niin mies tietenkin käyttää sen saman ajan muuten yhteisen kodin eteen."

No näin minäkin se ajattelin. Et se "autteleminen" on oman osansa tekemistä. Minusta ei kannata hirttäytyä tuohon verbiin, sen ei tarvitse tarkoittaa mitään loukkaa tai edes laiskuutta. Kokee varmaan, et toinen voi antaa toiveita, ja hän sitten tekee niitä asioita.

Meillä ainakin sekä mies että minä ollaan pyydetty toista auttamaan tai auttelemaan, siitä ei kannata vetää hernareita.

Vierailija
3310/30018 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukakohan se nainen oli, joka trailerissa itki sitä, että miksi hänen pitää aina huolehtia toisesta, haluaisi vain että olisi kerrankin toisinpäin tms. 

Minä en ole tuollaista traileria nähnyt, mutta tuskinpa se Taina on ollut. Jenniin tai Annaan sopisi tuollainen "romahdus", koska kumpikin vaikuttaa ylläpitävän kulissia jonka tarkoituksena on muiden miellyttäminen (Jenni) tai ihailun herättäminen muissa (Anna). Sellainen käy raskaaksi pidemmän päälle.

Te, joiden mielestä nämä kaksi vain ylläpitävät kulissia: millaisia ihmisiä siellä sitten mahtaa olla kulissin takana? Kaksi pientä tyttöä, jotka epätoivoisesti etsivät onnea itsensä ulkopuolelta? Myös heidän puolisonsa vaikuttavat aika ulkoapäin motivoituneilta - Jyrkistä ei ole vieläkään oikein muodostunut minkäänlaista mielikuvaa (pai

Minä tuossa edellä sanoin että Jenni ja Anna ylläpitävät kulissia. En kuitenkaan tarkoittanut että he VAIN ylläpitävät kulissia! Vaan että heillä on tuollainekin puoli omassa persoonallisuudessa. Ja tämä sama koskee mielestäni suurinta osaa ihan kaikista ihmisistä. Maailmassa on melko vaikeaa elää ilman mitään sosiaalisia naamioita. Itselläni niitä sattuu olemaan poikkeuksellisen vähän koska olen autismipiirteinen ja lisäksi AD(H)D:lla "siunattu", eli en vain pysty pelaamaan näitä sosiaalisia pelejä yhtä taitavasti kuin ns. normaalit ihmiset vaikka haluaisin. Siinä on hyvätkin puolensa, mutta toisaalta elämä ilman sosiaalisia kulisseja on raskasta koska ympäristö ei katso niiden puuttumista hyvällä.

Ts. Anna ja Jenni ovat tässä asiassa kuten melkein kuka tahansa tämän palstan kirjoittajista. Luultavasti sama koskee myös heidän puolisoitaan, mutta kolme jaksoa nähtyäni en osaa vielä eritellä mistä heidän kulisseissaan voisi olla kysymys, koska ovat jääneet toistaiseksi enemmän taustalle. Mielestäni on liian varhaista arvioida onko esim. tuo statistin rooli Haille osa omaa sosiaalista minää/kulissia vai johtuuko se vain siitä miten ohjelma on leikattu. Tosielämästä kyllä tunnen muutamankin miehen jotka vetäytyvät, eivät sano mielipidettään eivätkä osallistu päätöksentekoon, mutta sitten kuitenkin mököttävät jos vaimo tekee "vääränlaisen" päätöksen. Siinäkin on kyse pohjimmiltaan samasta asiasta eli vedetään roolia jotta oltaisiin mahdollisimman miellyttäviä muiden näkökulmasta, mutta samalla jätetään huolehtimatta omien toiveiden ja tarpeiden toteutumisesta. Sitten jossain kohtaa täyttymättömien toiveiden painolasti käy kovin raskaaksi ja ihminen saattaa reagoida uhriutumalla kun ei jaksa enää jatkaa sitä muiden loputonta miellyttämistä.

Vierailija
3311/30018 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoisesti ehkä ylimielinen kommentti, että itse en hakeudu tilanteisiin missä on käynyt jotain ikävämpää. Hienoa, että olet selvinnyt elämästä hakeutumatta vaikeisiin tilanteisiin, enkä sitä tietenkään sinulle toivo jatkossakaan. Tuskin kuitenkaan kukaan muukaan tieten tahtoen sellaisiin tilanteisiin hakeutuu. Toki terve itsearvostus ja lapsuuden turvallinen kiintymyssuhde suojelevat varmasti siten, että tunnistaa vaaranpaikkoja ja osaa ehkä varoa jos tulee heti epämääräinen fiilis jostakin ihmisestä tai tilanteesta. Mutta uskoisin että ihan maalaisjärki toimii myös usein, vaikka olisikin vähän rosoisempi ja turvattomampaa kasvutausta. On toki olemassa ihmistyyppi, joka suorastaan etsiytyy jännityshakuisuudessaan tai kenties vielä tiedostamattomassa itsetuhoisuudessaan tilanteisiin ja ihmissuhteisiin, jotka voivat olla potentiaalisesti vaarallisia. Harva kuitenkaan tieten tahtoen. Ja nämä ovat aika marginaalissa persoonallisuuspiirteiltään. <

Hyvää analyysiä! Pahoittelut jos kuulosti ylimieliseltä, ei ollut tarkoitus.

Vierailija
3312/30018 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä kenenkään hehkutusta tai hehkuttamattomuutta pelkän ulkonäön perusteella. Tavallisia ihmisiä kaikki tyynni, myös Anna, joka on lähinnä laiha. Enemmän kiinnostaa persoonat ja parien välinen dynamiikka. Ja juu, kolmekymppinen nainen olen itsekin

Vierailija
3313/30018 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkopuolelta kommentoisin, että kaikkia haasteita ei vaan myöskään voi voittaa. Salsakurssin askelsarjat ovat hieman eri mittakaavan haaste ja epäonnistuessaan riski omalle mielenterveydelle ja tulevaisuudelle, kuin vahingoittava ja mahdollisesti jopa vaarallinen parisuhde. 

Kaikki ihmiset eivät ole valmiita tai kykeneviä kohtaamaan omia haavojaan ja haitallisia käytösmallejaan, vaikka toinen niistä miten yrittäisi keskustella - rakentavasti tai vähemmän rakentavasti. Ei ole mistään ihmisen hyvyydestä tai paremmuudesta kyse, että onnistuinpas kesyttämään tuonkin villikon. Koska ollaan ihmissuhteissa, se vaatii aina myös toisen osapuolen vastaantuloa terveissä rajoissa. Olet onnekas, kun sinun ja miehesi suhde on riittävän terveellä pohjalla tuollaiseen kehitykseen. 😊 

Nimimerkillä Itsekin hieman epäterveisiin suhteisiin päätynyt, kohta terapiaa aloitteleva

Täällä se ylimieliseltä kuulostanut. Tilanteisiin ei ole pakko mennä ollenkaan, jos ei hyvältä tunnu. Itse olen todella turvallisuushakuinen, eikä minulla ole kuin pari pientä seurustelua ennen aviomiehen löytymistä. Outoja viritelmiä olisi ollut tarjolla, mutta koska itsen suojeleminen on ollut tärkeää, niin en ole halunnut niihin mennä, edes kokeilemaan,

Ehkä pelkurimaistakin jonkun mielestä, mutta toisaalta, kai näinkin voi elää :)

Tsemppiä kaikille!

Vierailija
3314/30018 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoisesti ehkä ylimielinen kommentti, että itse en hakeudu tilanteisiin missä on käynyt jotain ikävämpää. Hienoa, että olet selvinnyt elämästä hakeutumatta vaikeisiin tilanteisiin, enkä sitä tietenkään sinulle toivo jatkossakaan. Tuskin kuitenkaan kukaan muukaan tieten tahtoen sellaisiin tilanteisiin hakeutuu. Toki terve itsearvostus ja lapsuuden turvallinen kiintymyssuhde suojelevat varmasti siten, että tunnistaa vaaranpaikkoja ja osaa ehkä varoa jos tulee heti epämääräinen fiilis jostakin ihmisestä tai tilanteesta. Mutta uskoisin että ihan maalaisjärki toimii myös usein, vaikka olisikin vähän rosoisempi ja turvattomampaa kasvutausta. On toki olemassa ihmistyyppi, joka suorastaan etsiytyy jännityshakuisuudessaan tai kenties vielä tiedostamattomassa itsetuhoisuudessaan tilanteisiin ja ihmissuhteisiin, jotka voivat olla potentiaalisesti vaarallisia. Harva kuitenkaan tieten tahtoen. Ja nämä ovat aika

Kiitos sulle ajatuksia herättäneestä tekstistä! Ja pahoittelut, saatoin sortua vähän samaan itsekin

Vierailija
3315/30018 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan ettei Hai ole tarkoittanut arvostella Annan ulkonäköä. Kommentoinut jotain että harvemmin kovasti urheilevat naiset panostaa kynsiin yms. Missä Hai on mielestäni väärässä koska paljon on etenkin nykyään urheilevia naisia joilla on tekokynsiä, ripsiä, hiustenpidennyksiä jne. Näkeehän sitä ihan huippu-urheilussa. Mutta sitten on myös niitä joita ei moiset kiinnosta. 

Anna vaikuttaa hieman epävarmalta ja sellaiset ottaa pienetkin kommentit itseensä. Annahan sanoi ettei enää edes tiedä miten pukeutuisi ettei Hai ajattele hänestä huonoa. Hänellä meni pasmat ihan sekaisin muutamasta kommentista jotka eivät edes olleet häntä arvostelevia. Kaikenlisäksi uhriutui.

Voisi äkkiseltään kuvitella että urheilullinen nätti nainen olisi tyytyväinen itseensä mutta yleensä onkin ihan päinvastoin. 

En usko että tämä pari toimii. Uskon että Anna tiesi jo alttarilla ettei ole hänen tyylinen mies ja sillä selvä. Nyt voi sitten laittaa Hain piikkiin kun "arvostelee" häntä ja pitää vieläpä terapeuttinakin. 

Vierailija
3316/30018 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti olisi parempi äiti kuin joku sipsiä sohvalla syövä laiska pallero joka syöttää lapsensakin possuiksi. Annan tyyppiset naiset päin vastoin ovat äiteinä aktiivisia, käyvät vauvajumpassa, juoksurattaissa taaperokin viihtyy lenkillä ja kahvakuulaa vaan messiin hiekkalaatikolle. Leikkipuistossa voi temmeltää mukana ja urheilla siinä samalla. 

T. urheilullinen äiti jolla on yhden lapsen lisäksi omakin elämä, 8v lapsi liikunnallinen myös

Ongelma ei ole liikunnallisuus vaan epävarmuus ja neuroottisuus. Jos on lämmin, tasapainoinen, empaattinen ja osaa huomioida ihmisten erilaisuuden ja tunteet ja on huolehtivainen, niin urheilu ei ole ongelma. Anna vaikuttaa epävarmalta, pakkomielteiseltä eikä kovin kykenevältä suhteuttamaan asioita. Minun on vaikea nähdä, että osaisi asettaa lapsen tunteet edelle. Ultrajuoksija voi olla hyvä äiti, mutta jos laittaa p

Mistäs tiedät haluaako hän edes lapsia? Ja miksi pitää aina arvostella naisia, että millainen vamhempi hänestä tulisi? Entäs joku Jyrki? Eihän tuommoinen luolamies sovi isäksi lainkaan. Nykyvanhemmuus on tiimipeliä. Molempien pitää tehdä osansa. Ei voi vaan vähän autella.

Vierailija
3317/30018 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hääjaksossa se Hain yksi naispuolinen ystävä näytti tosi tavalliselta. Hän, joka piti puheenkin. Jos Hai on tottunut liikkumaan tämäntyylisten ihmisten kanssa, niin silloin Anna kai voi vaikuttaa laitetulta. Todellisuudessahan Anna ei ole mitenkään erityisen laitetun näköinen.  

Vierailija
3318/30018 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti olisi parempi äiti kuin joku sipsiä sohvalla syövä laiska pallero joka syöttää lapsensakin possuiksi. Annan tyyppiset naiset päin vastoin ovat äiteinä aktiivisia, käyvät vauvajumpassa, juoksurattaissa taaperokin viihtyy lenkillä ja kahvakuulaa vaan messiin hiekkalaatikolle. Leikkipuistossa voi temmeltää mukana ja urheilla siinä samalla. 

T. urheilullinen äiti jolla on yhden lapsen lisäksi omakin elämä, 8v lapsi liikunnallinen myös

Ongelma ei ole liikunnallisuus vaan epävarmuus ja neuroottisuus. Jos on lämmin, tasapainoinen, empaattinen ja osaa huomioida ihmisten erilaisuuden ja tunteet ja on huolehtivainen, niin urheilu ei ole ongelma. Anna vaikuttaa epävarmalta, pakkomielteiseltä eikä kovin kykenevältä suhteuttamaan asioita. Minun on vaikea nähdä, että osaisi asettaa lapsen tunteet edelle. Ult

Jotenkin vaikea kuvitella, että jostain miehestä kirjoitettaisiin vastaavaa. Pitäisi olla lämmin, empaattinen, huolehtivainen ja huomioida toisten tunteet :D Aika harva mies täyttää noita kriteerejä eli ei isämatskua?

Vierailija
3319/30018 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairasta sakkia nämä ultraurheilijat. Menkää terapiaan. Juoksette traumojanne karkuun ja ainoa millä kontrolloida elämää on ruoka ja alipaino. Kuivia kuin stuppi. Joka naamanjänne näkyy. 

Paljon terveellisempää mussuttaa kaikkea epäterveellistä ja juoda alkoholia pahaan oloonsa. Kyllä jämpti on näin!

Vierailija
3320/30018 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma ei ole liikunnallisuus vaan epävarmuus ja neuroottisuus. Jos on lämmin, tasapainoinen, empaattinen ja osaa huomioida ihmisten erilaisuuden ja tunteet ja on huolehtivainen, niin urheilu ei ole ongelma. Anna vaikuttaa epävarmalta, pakkomielteiseltä eikä kovin kykenevältä suhteuttamaan asioita. Minun on vaikea näh

Ei isien tarvitse ollakaan äitejä.

Monet vastustaa vihaisena periaatteen vuoksi, mutta iseillä ja äideillä voi olla ihan omat roolinsa. Meillä ainakin mies jaksoi leikkiä sata kertaa enemmän kuin minä, ja minä taas annoin enemmän syliä ja tervettä vuorovaikutusta. Ihmisissä on eroja, mutta tutkimuksissa näkyy, että äidit ja isät ovat keskimäärin enemmän jotain muuta kuin toinen.

Ketju on lukittu.