Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Vierailija kirjoitti:
Olen vuosikaudet sanonut, että suurin osa naisista kaipaa sitä, että miehessä on maskuliinista energiaa ja suurin osa miehistä viehättyy naisen feminiinisestä energiasta. Se on nyt tuota mitä Jenni yrittää sanoittaa sanoessaan, että mies saa olla mies ja nainen saa olla nainen, ihanaa kun mies osaa lyödä nyrkkiä pöytään jne. Se ei tarkoita, että nainen on heikko ja nyrkin ja hellän välissä tai että mies on komentelija - päinvastoin miehistä energiaa säteilevä mieshän on omalle naiselleen ehdoton tuki ja turva, jämäkkä päätöksentekijä ja haluaa huolehtia naisestaan ja tuottaa tälle hyvän olon. Mutta maskuliininen mies ei tee sitä kyselemällä jatkuvasti, mitä rouva nyt haluaisi tai puenko sinisen vai punaisen takin tai että mitä mä nyt teen kun (* jotain * ).
Jennissä ja Jyrkissä tämä nyt näkyy ainakin alussa, tai ainakin Jenni kovasti toivoo näkevänsä Jyrkissä tätä maskuliinista energiaa. Vähän epäilen, onko Jyrkissä
Kiitos. Sanoitit hienosti sen, minä omassa suhteessani mättää, ja avasit jotain mielessäni. Aidosti kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiantuntijat voisi vaihtua.
Kanala haluaa olla lähinnä julkisuudessa ja kiertää kaikki mahdolliset tosi tv ohjelmat. Tuskin elää kuin opettaa, omista pettämisjutuistaankin avautui jossain lehdessä ja liittoja mennyt kiville. Ei herätä ollenkaan luottamusta.
Hanna on olemukseltaan opettajamainen, voisin kuvitella hänet pitämässä jöötä lapsilaumalle. Hänen äänensä on todella kova ja dominoiva ja jyräävä eikä herätä tunnetta että hänelle haluaisi avautua.
Tapion olemuksesta tulee mieleen teuvo loman.
Hyvä viesti. Ketä tai minkälaisia tyyppejä toivoisitte asiantuntijoiksi?
Kanalan ainakin toivoisin vaihtoon, koska ei vaan ole uskottava tai mielestäni tuo lisäarvoa. Ehkä jonkinlainen turvallisen tuntuinen henkilö puuttuu asiantuntijoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jyrki kehui ettei Jenni nipota pienistä asioista. Jenni oli kehuista mielissään koska aiemmin häntä oli arvosteltu hirveäksi nipoksi. Pari tuntenut toisensa pari päivää niin en nyt ihan vielä lähtisi keulimaan.
Mikä olisi mielestäsi sopiva aika odottaa, että toista saa alkaa kehua?
Ja silti Jenni oli ilmeisesti jotain autolla lähtiessä nipottanut, mitä ukko huumorinvarjolla imitoi.
Ja entäs se vessanpöntönkansi?
Nämä vessa-asiat on miesten kanssa ikuisuuskysymyksiä. Minunkin mies on niitä, jotka kuselle mennessään eivät vaivaudu laittamaan aina ovea kiinni ja se ärsyttää minua, mutta 40v oltu kimpassa ja satunnaisesti mäkätän siitä vieläkin. Puhuin aiheesta kerran yhden miespuolisen työkaverin kanssa ja hän ihmetteli nipottamistani. Että ketä se nyt haittaa jos ovi jää raolleen. Ehkä ei varsinaisesti haittaa mutta ärsyttää, kun itse laitan oven aina visusti kiinni.
Sen sijaan tämä muhkupantakeskustelu ihmetyttää. Pantaa pidetään siksi, että hiukset pysyy kasvoilta poissa kun esim. pestään kasvoja. Pantoja on paljon erilaisia, joten jos muhku ärsyttää, niin käy ostamassa omaa silmää miellyttävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiantuntijat voisi vaihtua.
Kanala haluaa olla lähinnä julkisuudessa ja kiertää kaikki mahdolliset tosi tv ohjelmat. Tuskin elää kuin opettaa, omista pettämisjutuistaankin avautui jossain lehdessä ja liittoja mennyt kiville. Ei herätä ollenkaan luottamusta.
Hanna on olemukseltaan opettajamainen, voisin kuvitella hänet pitämässä jöötä lapsilaumalle. Hänen äänensä on todella kova ja dominoiva ja jyräävä eikä herätä tunnetta että hänelle haluaisi avautua.
Tapion olemuksesta tulee mieleen teuvo loman.
Hyvä viesti. Ketä tai minkälaisia tyyppejä toivoisitte asiantuntijoiksi?
Kanalan ainakin toivoisin vaihtoon, koska ei vaan ole uskottava tai mielestäni tuo lisäarvoa. Ehkä jonkinlainen turvallisen tuntuinen henkilö puuttuu asiantuntijoist
Mun mielestä Marianna Stolbow oli sellainen. Lempeän rauhallinen, mutta uskalsi myös kyseenalaistaa, eikä lässyttänyt kuten Elina Tanskanen.
Australiasta se mies asiantuntija suomeen. Voisi joku Annakin miettiä mitä laukoo ja nipottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä voisin
- viedä Annan pitkän viikonlopun viettoon Napoliin, jossa syötäisiin pizzaa ja juotaisiin hyvää punaviiniä
- ottaa hänet kainaloon ja lohduttaa, kun maailma murjoo
- toimia hänen henkilökohtaisena huoltajanaan juoksukilpailussa ja
- olla hänelle se tuki ja turva sekä peruskallio, jota hän näyttää mieheltä kaipaavan.
T. 80%:sti spanieli 🤭
Ihanaa et spanielejakin löytyy, tarvetta myös :)
Koirassa saa olla vaikka 100% spanieli, mutta miehessä 0%, kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä voisin
- viedä Annan pitkän viikonlopun viettoon Napoliin, jossa syötäisiin pizzaa ja juotaisiin hyvää punaviiniä
- olla hänelle se tuki ja turva sekä peruskallio, jota hän näyttää mieheltä kaipaavan.
Sulle sit rottis?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vuosikaudet sanonut, että suurin osa naisista kaipaa sitä, että miehessä on maskuliinista energiaa ja suurin osa miehistä viehättyy naisen feminiinisestä energiasta. Se on nyt tuota mitä Jenni yrittää sanoittaa sanoessaan, että mies saa olla mies ja nainen saa olla nainen, ihanaa kun mies osaa lyödä nyrkkiä pöytään jne. Se ei tarkoita, että nainen on heikko ja nyrkin ja hellän välissä tai että mies on komentelija - päinvastoin miehistä energiaa säteilevä mieshän on omalle naiselleen ehdoton tuki ja turva, jämäkkä päätöksentekijä ja haluaa huolehtia naisestaan ja tuottaa tälle hyvän olon. Mutta maskuliininen mies ei tee sitä kyselemällä jatkuvasti, mitä rouva nyt haluaisi tai puenko sinisen vai punaisen takin tai että mitä mä nyt teen kun (* jotain * ).
Jennissä ja Jyrkissä tämä nyt näkyy ainakin alussa, tai ainakin Jenni kovasti toivoo näkevänsä Jyrkissä tätä mask
Tässä on asia ymmärretty viimeisen päälle.
Minusta Annaa haukutaan täällä aivan suotta, hän on vähän töksäyttelijä ja puhuu paljon jännityksen vuoksi, eikä ihan ehdi jännitykseltään ottaa Haita esimerkiksi juhlapuheessa huomioon. Jokainen voi myös itse tahollaan miettiä miten luontevasti olisi oma itsensä tv-kameroiden edessä, tuleeko siinä parhaat puolet heti esiin? Uskon että kun parit ovat omien kameroiden varassa ja tottuvat jatkuvaan kuvaamiseen, myös tuo huomioonottamattomuutena näkyvä hösääminen vähentyy kummasti.
Tykkään kyllä tällä kaudella kaikista tyypeistä, lihanainen on jotenkin niin soma! Jos jotain pitää ruotia ikävästi niin huomaa kyllä Jyrkin pukeutumistyylistä, miksi on tosi iso riski kun tapaa juhlissa ihanan komena miehen puvussa ja sitten sieltä tulee urheilupaitaan ja lippikseen sonnustautunut jössikkä deiteille. Mutta nämä on makuaisioita, itse olen miesten pukeutumisen suhteen häpeilemättä, ainakin anonyymisti, vähän snobi.
Matti olisi ehkä omaan makuun näistä miehistä itseäni eniten miellyttävä, jotenkin antaa kuivakan vaikutelman aluksi mutta silmistä sykkii lämpö. Matti vaikuttaa myös luotettavalta ja keskustelutaitoiselta, ja siltä että hänen kanssaan olisi hauskaa!
Vierailija kirjoitti:
Matti olisi ehkä omaan makuun näistä miehistä itseäni eniten miellyttävä, jotenkin antaa kuivakan vaikutelman aluksi mutta silmistä sykkii lämpö. Matti vaikuttaa myös luotettavalta ja keskustelutaitoiselta, ja siltä että hänen kanssaan olisi hauskaa!
Kuivakka sulla on alapäässäs
Pareista eniten potentiaalia nään tällä hetkellä Matissa ja Tainassa. Hai ja Anna taitavat mennä metsään. Annalla vaikuttaisi olevan ahdistuneesti kiintynyt ja Hai on välttelevämpi. Yleensä tällaiset suhteet ovat hyvin hankalia. Jennillä ja Jyrkillä sujuu toistaiseksi hyvin. Toivottavasti Jenni ei vaan lähde miellyttämisen tielle. Jossain haastattelupätkässä sanoi, että aiemmissa suhteissa on käynyt näin. Halusiko hän oikeastaan lähteä sinne futismatsiinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuivakka sulla on alapäässäs
Olipa erikoinen kommentti, puhutko useinkin alapäistä tuntemattomille? Monet meistä jätti ne jutut yläasteelle, mutta täällä vauvalla tosiaan törmää kaikenlaisiin ihmistyyppeihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä voisin
Eikö mies saa olla yhtään ystävällinen tai uskollinen?
Välillä sitä miettii, et eikö joku täällä osaa yhtään analyyttisyyttä, kun heittää absurdeja uhoamisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jyrki kehui ettei Jenni nipota pienistä asioista. Jenni oli kehuista mielissään koska aiemmin häntä oli arvosteltu hirveäksi nipoksi. Pari tuntenut toisensa pari päivää niin en nyt ihan vielä lähtisi keulimaan.
Mikä olisi mielestäsi sopiva aika odottaa, että toista saa alkaa kehua?
Ja silti Jenni oli ilmeisesti jotain autolla lähtiessä nipottanut, mitä ukko huumorinvarjolla imitoi.
Ja entäs se vessanpöntönkansi?
Nämä vessa-asiat on miesten kanssa ikuisuuskysymyksiä. Minunkin mies on niitä, jotka kuselle mennessään eivät vaivaudu laittamaan aina ovea kiinni ja se ärsyttää minua, mutta 40v oltu kimpassa ja satunnaisesti mäkätän siitä vieläkin
Mä en tajua miksi kaikki miehet ei voi istua vessan pytyllä vaan aina on niitä tippoja pitkin reunoja, on ilmeisesti jotenkin miehistä olevinaan pissata seisaaltaan? Olen siitä sanonut kohta 20 vuotta mutta ei, aina kuuluu se kunnon lorotus. Mun veli ja sen aikuinen poika ja mun aikuiset pojat kyllä istuu.
En tule muuttamaan miehen kanssa saman katon alle ellei kämpässä ole molemmille omaa kylppäriä. Kun mies on täällä niin viikonlopun aikana jo siivoan pytyn kerran ja miehen lähtiessä suorastaan desinfioin koko vessan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jennissä ja Jyrkiss
"Se on nimenomaan aktiivisuutta, eli mies ottaa ja kantaa isoimman vastuun perheensä hyvinvoinnista."
Jatkan vielä kun oli vähän puutteellisesti sanottu, eli mies kantaa sitä vastuuta ennen kaikkea tekemällä asioita käytännössä, ei vain teoriatasolla. Eli tekee oman osuutensa kotihommista, vie lapsia ulos ja harrastuksiin, kysyy miten vaimo voi ym. Tätä on oikea rakastaminen ja miehekkyyttä.
Ymmärrän Matin heiton Sara Siepistä. Sieppi on Oulusta (päin) kotoisin. Minusta Matin vitsi oli hauska!
Anna ja Hai; liian isot kulttuurierot. Aasialaisethan tapaavat kasvattaa jälkikasvunsa omaan kulttuuriinsa, ja se kulttuuri on maskuliininen. Tyttölapset vähäarvoisempia kuin pojat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna ahdistui, kun Hai oli avautunut liian syvällisesti ilmeisesti jostain lapsuuden tms. kokemuksistaan.
Jos tilanne olisi toisinpäin, että Anna olisi avautunut ja Hai ahdistuu, niin jopas olisi Anna valittamassa, miten hänen avautumistaan ei Hai yhtään arvosta, vaikka oli niiiiiin vaikeaa avautua.
Toi on niin iso luottamuksen osoitus, että kertoo jostain todella henkilökohtaisesta. Sitä ei vaan voi törmätä :/
Ymmärrän toisaalta vähän Annaakin. 2 päivän tuntemisella en ehkä itsekään olisi vielä valmis kuulemaan kaikkia synkkiä juttuja menneisyydestä ja olemaan terapeutti, kuten hän asian koki. Niin sympaattinen kuin Hai onkin, kannattaa hänen pitää myös omat rajat, minkä verran avautuu toiselle.
Joku kysyi mikä ope Anna on, niin luokanope sanoi olevansa.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän Matin heiton Sara Siepistä. Sieppi on Oulusta (päin) kotoisin. Minusta Matin vitsi oli hauska!
Anna ja Hai; liian isot kulttuurierot. Aasialaisethan tapaavat kasvattaa jälkikasvunsa omaan kulttuuriinsa, ja se kulttuuri on maskuliininen. Tyttölapset vähäarvoisempia kuin pojat.
Eikö Hai ollut kasvanut kuitenkin Virossa ja Suomessa? Omaan silmään ei ole vielä sattunut liian isoja kulttuurieroja. Noin yleisellä tasolla kulttuurierot voivat kyllä kaataa koko suhteen. Kokemusta on.
No onhan se niin tollo, että silläkin on oma viihdearvonsa 😅