Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL

Vierailija
25.08.2024 |

Kausi alkaa ensimmäisellä jaksolla jo 3.9.

Kommentit (30018)

Vierailija
21821/30018 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jenni ja Jyrki. Verotettavat tulot kummallakin  ihan saman suuruiset v 2023.( Noin 35 000 ei). 

Jyrkillä on korkeakoulututkinto, Jennillä ei.  Jyrki  on opettaja joka ei oo vielä saanut vakituista virkaa vaan tehnyt sijaisuuksia. Hän on fiksu koska ei halua elää yli varojensa 

Mutta eikö silloin eletä yli varojen, jos joutuu toiselta lainaamaan?

Vierailija
21822/30018 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ainakin Larilla ja Niinalla se oli heti tuota "jalat alta" meininkiä. Samoin  Villellä ja vaimollaan.

Larilla ja Niinalla kyllä, mutta Villen ja Anniinan alun muistan suuren hullaantumisen sijaan kahden jalat maassa olevan ihmisen kohtaamisena, jossa ehkä todettiin, että jaaha, tällainen ihminen tuli vastaan. Näyttää ihan ok:lta ja vaikuttaa täyspäiseltä, yrittäjiä ollaan molemmat, joten jotain yhteistä ainakin eli eiköhän aleta tutustumaan. Hienoa, jos ne suuret tunteet tulivat myöhemmin heillekin.

Minusta kyllä Ville ja Anniina oli heti selvästi ihastuneita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
21823/30018 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taina myös haukkui Matin pukeutumista. Matti valitsi itselleen vaatekaapista paitaa ja näytti yhtä kauluspaitaa kameralle. Sanoi, että se on varmaan aika huono valinta ja Tainakin oli sanonut sillä olevan rumia vaatteita (tai jotain sinne päin)

No pitäiskö kuunnella se kohta uudelleen, ennen kuin kommentoit. tai jotain sinne päin.

Ei tarvi. Pointti tuli selväksi. Ei täällä tarvi sanatarkkoja lainauksia.

Väärää tietoa ja mutua ei saa levittää.

Vierailija
21824/30018 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jennistä ja noin yleensä. Jos muutetaan saman katon alle, toisen asuntoon, vaikka väliaikaisesti, olisi hyvä heti alkuun kysyä kuinka olet tottunut, että täällä tehdään? Siihen toinen voi kertoa, että esim. astiat pestään heti käytön jälkeen kaappiin. Ok, sopii. Imuroidaan parin pvn välein. Hmmm, voiko tästä neuvotella? Itse imuroin kerran parissa viikossa. Jos ei voi edes neuvotella, eikä näin ollen löydy kompromissia, niin sitten täytyy alkaa miettiä mahtuuko saman katon alle jatkossakaan. Tietyt tavat on jokaisella, mutta pakko on myös toisen joustaa! Puolitien kompromissi. Imuroidaan kerran viikossa niin molemmat on tyytyväisiä. Siis esimerkkinä.

Ei voi mennä niin, että toinen jääräpäisesti pitää kiinni siitä, että kun minä haluan näin ja vahtii sen toisen joka liikettä ja paheksuu ääneen tai äänettömästi kun menee väärin. Jos ei voi joustaa mistään, niin yhteisasuminen ei vaan toimi. Joko hankitaan ihan uusi yhteinen

No ei Jerkikään ole kovin halukas muuttamaan tapojaan.

Imurointi kerran kuussa riittää. Kun Jenni pyysi imuroimaan, Jyrki virnisteli peiton alta.

Sitten Jenni sanoi, että no luuttua sitten lattiat, mutta sekään ei sopinut.

Jos ei jousta Jenni, niin ei taida Jyrkkään ihan hirveästi haluta joustaa.

Vierailija
21825/30018 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei Jerkikään ole kovin halukas muuttamaan tapojaan.

Imurointi kerran kuussa riittää. Kun Jenni pyysi imuroimaan, Jyrki virnisteli peiton alta.

Sitten Jenni sanoi, että no luuttua sitten lattiat, mutta sekään ei sopinut.

Jos ei jousta Jenni, niin ei taida Jyrkkään ihan hirveästi haluta joustaa."

Yleensä honeymoon-aikana esitetään parempaa kuin on. Jos jo alussa näyttää ettei kotityöt kiinnosta ja rahaakin vipataan niin mitä on arki 5 vuoden päästä.

Vierailija
21826/30018 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyrkin päätyö on kasvatusala ja sivutyö urheiluvälinemyyjä. Hänen ystävä sanoi että Jyrki hakenut ahkerasti  opettajan töitä mutta niitä avoimia virkoja ei ole paljon Kotkassa tarjolla, joten on  joutunut tekemään lyhytaikaisia sijaisuuksia.

Esittely tekstissä Jyrki toivoo ettei tuleva vaimo ole nipottaja. Ja juuri nipottaja Jenni hänelle laitettiin. Sääliksi käy.

Ei Jennin kaltainen nipottaja sovi vaimoksi kenellekään, ei hänen kotiinsa mahdu  asumaan toista ihmistä vaikka asunto olisi isokin . Ei henkisesti eikä fyysisesti. Jenni täyttää jokaisen sopen omilla mielivaltaisilla määräyksillään.

Vierailija
21827/30018 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha ja täällä alkoi taas sama spämmi Jyrkin koulutuksesta ja rahoista. Oli jo satoja sivuja samaa kommenttia. Joku kirjoittelee tänne yhtä ja samaa ja puhuu itsekseen. Heti jos puhutaan muista, kääntää jutun miten Jyrki tai Matti on kamalia täysin samoilla lauseilla. Kannattaa hankkia apua jo pakkomielteeseen.

Vierailija
21828/30018 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle Jyrkissä suurin turn off on neitimäinen elehdintä ja itkeskely. Joku toinen nainen taas ehkä tykkäisi  herkkyydestä. 

Matti ei viehätä ulkoisesti, eikä oikein luonteeltaankaan. Sopisi hyvin jollekin maakuntien Martalle, reippaalle lähihoitajalle.

Hai ihan liian epävarman poikasen ja ujon oloinen makuuni. Tarvitsisi kiltin ja herkän tytön kumppanikseen.

Vierailija
21829/30018 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hieman jo elämää nähneenä, keski-ikäisenä naisena ihmettelen, mistä kaikesta nämä nuoret naiset noin pahoin loukkaantuvat. Omin silmin Matti ja Hai vaikuttavat ihan ylihuomaavaisilta ihmisiltä. Mä olen sikäli simppeli, että jos mies kritisoi mun kynsilakkaa, otan lakat pois, ihan hänen mielikseen. Ja jos en itse tykkää miehen puserosta, heitän siitä jonkin vitsin. Yleensä mies sitten vaihtaa paidan ihan suosiolla tai jos ei vaihda, molemmat suhtautuu asiaan huumorilla. En ihan ymmärrä, miksi nykyään ollaan niin herkkiä ja haavoittuvaisia."

Kyllä minäkin ihmettelen tätä mielensä pahoittamista ja kaikesta herkästi loukkaantumista. Jos minulta mies kysyisi, lakkaanko kynsiä usein. Vastaisin toisinaan ja asia unohdettaisiin siltä istumalta. Ei Hai mitään kritisoinut, kysyi vaan. Eikä toisen mieliksi tarvitse lakkaa poistaa, kun koko pikkuasiasta ei tehdä mitään numeroa.

Kovia kokeneena ihmettelen tällaista kriisiytymistä pikkujutuista ja kaiken ylianalysointia. Mitä jos tulee joku iso juttu, sota tai menetys. Miten nämä ihmiset pärjää tässä maailmassa.

Vierailija
21830/30018 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää formaatti taitaa joutaa jo lopettaa. Ei tule enää onnistumisia ja ihmisten rääpiminen somessa on mennyt koko ajan raaemmaksi.

Onhan tämä ollut positiivinen hyvän mielen ohjelma. Häätunnelmat aina niin ihanan onnellisen odottavia, alkaa toivoa kaikkea hyvää ihmisille. Mutta kun onhan siinä syynsä miksi ihmiset eivät omin päin löydä kumppania, nuo syyt alkavat näkyä pikkuhiljaa ohjelmassa. On vanhoja, käsittelemättömiä traumoja, kehnoja itsetuntoja tai epärealistisia ajatuksia itsestä ja itselle sopivasta kumppanista. 

Eniten kiinnostaisi kuinka osallistuat kykenevät oppimaan tästä kokemuksesta asiantuntijoiden kanssa. Osa varmaan on kyennyt, ovat löytäneet sopivan kumppanin omin päin myöhemmin. Osa sinkkuuteen jumahtaneista on aktivoitunut etsimään oikeaa paremmin eväin kuin ennen ohjelmaa. Mutta sitten on todennäköisesti niitä, jotka ovat laittaneet epäonnistumisen mielessään täysin toisen syyksi eivätkä ole oppineet yhtään mitään. Mutta sehän jokaisen oma asia miten elämänsä elää, toivottavasti mahdollisimman onnellisena tyylillään.

MInä olen siirtynyt etsimään hyvän mielen katsottavaa pentulivestä, siinä osallistujat ovat aitoja ja niitä katsellessa tulee oikeasti hyvä mieli.

Vierailija
21831/30018 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein Jenniltä että vaatii taloudellista tasapainoa mieheltä. Kuvitelkaa nyt kun vaikka lapsi olisi tulossa ja pitäisi ostaa vaunut jne..ja Jyrki sanoisi "osta sinä, maksan sitten tilistä? takaisin. Ei se nyt ihan näin mene."""""

Tätäkin joku alapeukutti eli on siis ok, että mies pummii jatkuvasti?

Selvä.

Aika monella avioliitossa on yhteiset rahat. Kumpikaan ei siis "pummi" toiselta.

En ole koskaan ymmärtänyt tätä yhteiset rahat juttua, toki yhteinen tili voi olla lisäksi, mutta kyllä minä haluan omat rahani säilyttää omalla tilillä enimmäkseen.  Jos on vaelkaa jne niin silloin voi olla yhteinenkin tili, jolta laskuja maksetaan, muuten omat tilit ja omat rahat. 

36v naimisissa eikä ikinä yhteistä tiliä. Itse asiassa emme edes tiedä paljonko toisella on rahaa pankissa. Joku aavistus nyt tietysti on. Ikinä ei ole tarvinnut rahasta riidellä, olemme ns. tolkun rahankäyttäjiä. Mitä vanhemmaksi tulee sitä vähemmän kiinnostaa shoppailut. 

Vierailija
21832/30018 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Jyrkillä ole Kotkassa ihan mukava oma asunto? Jossain jaksossa näytettiin ja Jenni kehui kämppää. 

Eli Jyrki on hankkinut itselleen asunnon, ei ole lainkaan tyhjätasku niinkuin täällä kuvitellaan.

Minusta oikein että ravintolaskut maksetaan puoliksi. Miksi ihmeessä  vain miehen pitäisi maksaa? Voin minäkin pyytää puolisoa tai ystävääI ravintolaan syömään enkä todellakaan aio maksaa toisen laskua vaikka idea olikin minun Jokainen maksakoon ruokansa itse.

Jenni on pannut nyt kämppänsä myyntiin. Mitä siitä voi päätellä? Muuttaako Kotkaan, koska ei halunnut että Jyrki etsisi töitä Hesasta? Vai?

Vierailija
21833/30018 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me on oltu naimisissa kymmeniä vuosia enkä ole koskaan kysynyt paljonko mies saa palkkaa tai paljonko hällä rahaa tilillään tai mihin rahansa tuhlaa.  Ei hänkään kysele minun rahojen perään.Hän vaatii että yhteiset asumismenot ja ruoka ym laskut pannaan puoliksi, ja se sopii mulle hyvin. Samoin lasten tukemiset on pantu puoliksi.

Kaikki muu raha on kunkin omaa rahaa jota saa tuhlata miten lystää.. Mitään yhteistä tiliä ei tarvita.

Vierailija
21834/30018 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taina myös haukkui Matin pukeutumista. Matti valitsi itselleen vaatekaapista paitaa ja näytti yhtä kauluspaitaa kameralle. Sanoi, että se on varmaan aika huono valinta ja Tainakin oli sanonut sillä olevan rumia vaatteita (tai jotain sinne päin)

Miehet on harvemmin niin herkkähipiäisiä kuin naiset näissä vaateasioissa. Vai taisihan se Jyrki porata jotain, että hänen pukeutumistaan oli arvosteltu. Tuskin Matti tosta nyt oli loukkaantunut Tainalle, ehkä tajusi itsekin että oli tyhmännäköinen paita (ihan kaamean ruma, ainoa hyvä asia oli mustavalkoinen väritys). Naisilla on yleensä miehiä parempi maku, siihen kannattaisi miesten luottaa.

Vierailija
21835/30018 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse näe miehissä mitään hyvää. Jos saisin itse valita en olisi miesten kanssa missään tekemisissä.

Okei, tämä selittää spämmäyksesi. Niinhän se on, et kukin katsoo ohjelmia omien lasiensa kautta. Minä tunnen niin paljon hienoja miehiä, että lähtökohtaisesti en vihaa heitä. Enkä naisiakaan, kaikkia voidaan rakastaa <3

ihmisiä ollaan ennen kaikkea 

Vierailija
21836/30018 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku haluaisi Jyrkin kaltaisen miehen?Ulkonäkö on pienin haitta,mutta ei tule tulevaisuudessa autoa , asuntoa, matkoja ,ravintolakäyntejä.Möllötetään vaan kotona ja passataan pikku Jyrkiä, joka ei jaksa laittaa ruokaa eikä muutakaan.Pienelläkin rahalla voi piristää puolisoaan aamukahvilla, valmiilla ruoalla,keräämillään kukilla ym.Täällä naiset kehuvat Jyrkiä , koska heillä itsellään on sellainen miesvauva kotona ja haluavat laittaa muutkin yhtä kamalaan tilanteeseen.

Vierailija
21837/30018 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein Jenniltä että vaatii taloudellista tasapainoa mieheltä. Kuvitelkaa nyt kun vaikka lapsi olisi tulossa ja pitäisi ostaa vaunut jne..ja Jyrki sanoisi "osta sinä, maksan sitten tilistä? takaisin. Ei se nyt ihan näin mene."""""

Tätäkin joku alapeukutti eli on siis ok, että mies pummii jatkuvasti?

Selvä.

Aika monella avioliitossa on yhteiset rahat. Kumpikaan ei siis "pummi" toiselta.

Meilläkin on aina ollut yhteiset rahat. Nollasta aloitettiin. Toinen oli töissä ja toinen opiskelija.

Vierailija
21838/30018 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

36v naimisissa eikä ikinä yhteistä tiliä. Itse asiassa emme edes tiedä paljonko toisella on rahaa pankissa. Joku aavistus nyt tietysti on. Ikinä ei ole tarvinnut rahasta riidellä, olemme ns. tolkun rahankäyttäjiä. Mitä vanhemmaksi tulee sitä vähemmän kiinnostaa shoppailut. 

Sama täällä 32 vuoden jälkeen. Mieluummin raha tilillä kuin ostaa typeryyksiä. Onpahan mistä ottaa tarpeen tullen.

Vierailija
21839/30018 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Siis todella typerää ja lapsellista epäillä, että toinen on lähtenyt ohjelmaan vain ohjelman takia."

Vai olisiko kuitenkin joskus ihan aiheellista? Aika lapsellista ja typerää, jos et voi tuollaiseen kysymykseen antaa rehellistä vastausta. 

Siis ihan varmasti Taina on myös rehellisen vastauksen antanut, eli että on lähtenyt ohjelmaan mielessään löytää puoliso.  Ja on rehellisesti kertonut senkin, että se puoliso ei ole Matti, koska kertoi Matille, että kiinnostusta ei ole. Ihan rehellisesti kertoi. 

No niin, eli mistä ihmeestä Taina sitten veti herneet? Ensin jättää toisen n. viikon tuntemisen jälkeen (jos sitäkään), hurraa-huutojako odotti? Ja motiivien kysely sen jälkeen muka loukkausten loukkaus, aika pokkaa

Se on kyllä kuolemansuudelma suhteelle, jos alkaa muutamien päivien tuntemisen jälkeen kyseenalaistamaan toisen motiiveja. Matti teki pahan virheen, tuonkaltaisen tenttaamisen jälkeen rapisee luottamus ja hyvä tahto äkkiä murusiksi. Uskokaa nyt hyvät ihmiset, luottamus on parisuhteen peruspilari. Sitä kun aletaan horjuttaa herkässä alkuvaiheessa (kaikki alle 1 kk) niin seuraa vaan itkua ja hammastenkiristystä niin kuin nyt nähtiin.

Vierailija
21840/30018 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä 32 vuoden jälkeen. Mieluummin raha tilillä kuin ostaa typeryyksiä. Onpahan mistä ottaa tarpeen tullen.

Meillä kanssa omat ja yksi yhteinen. Yhteistä käytetään ruoka yms ostoihin, kumpikin käyttää omaa tiliään itse. Laskeskeltiin suurinpiirtein juoksevat kulut niin, että toinen maksaa tämän, toinen tuon. Isompia hankintoja (omakotitalon ja mäkin rempat jne) maksaa toinen tämän, toinen tuon. Mutta itsenäisyys säilyy kun oma tili omassa käytössä, kummankaan ei tarvitse joka ostosta toisella hyväksyttää. Kummallakin hyvät ansiot, tuo tietenkin auttaa, kummankaan ei tarvitse "toista elättää"

Ketju on lukittu.