Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL

Vierailija
25.08.2024 |

Kausi alkaa ensimmäisellä jaksolla jo 3.9.

Kommentit (30018)

Vierailija
21781/30018 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parin vuoden kuluttua Jyrki on Unelmahäissä menossa naimisiin pikkukaupungin av-mamman kanssa. Koti on sotkuinen ja kotitöitä ei paljoa tehdä. AV-mamma tuli raskaaksi jo parin kuukauden seurustelun jälkeen ja yhteinen rakkauden hedelmä Teemu Joel syntyi ennen kun Jyrki ja av-mamma olivat olleet yhdessä edes 1 vuotta. Jaksossa av-mamma ja Jyrki käyvät av-mamman autolla Kotkan Prismassa ja kerry täytyy kaljasta, pakastepizzasta, sipseistä, suklaasta, lihasta ja Teemu Joelin vaipoista. Jyrki haluaa myös, että hääkakut ostetaan Prismasta kun se on helpointa. AV-mamma elää Kelan rahoilla ja Jyrki jollakin. 

Mikä on AV-mamma?

"Ai mikä aavee? Minullekin asia selvisi vasta muutama kuukausi sitten. Olin kyllä siis jo pitkään tajunnut, että av-mammoiksi kutsutaan (usein vähän halventavaan sävyyn) Vauva-lehden keskustelupalstan aktiiveja. Mutta kerran sitten kyseisellä palstalla satunnaissurffatessani kiinnitin huomiota vasempaan yläkulmaan: aihe vapaa. Tuttavallisesti siis av; järjettömät kävijämäärät (nettitiedon mukaan vauva.fi:ssä viikossa noin 400 000 uniikkia kävijää) keräävä keskustelupalsta, jossa voi puhua anonyymina (lähes) mistä tahansa taivaan ja maan välillä. Tämän hetken kuumia aiheita mm. Jorvin sairaala / synnytysKuinka paljon syöt kananmunia viikossa? ja Onko persereikä normaalistikin aukinainen?."

Vierailija
21782/30018 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tässä ohjelmassa todellakaan kukaan koskaan epäillyt toisen motiiveja osallistua ohjelmaan.

Ja jos ihminen haluaa vain tv- ohjelmaan, niin eiköhän siihen löydy helpompikin formaatti, kuin se missä mennään oikeasti naimisiin.

Törkeätä, todella törkeätä päästää tuollaisia sammakoita suustaan.

Kyllä tuossa halutaan vaan olla toiselle ilkeä ja loukata.

On sinulta todella asiatonta spämmiä samaa Matin haukkumista monta viestiä peräjälkeen. Tunnistaa kirjoitustyylistä ja samoista sanoista joita toistelet, kuten törkeä. Tämän jälkeen poistatat kaikki muiden kommentit, joissa esitetään eri näkökulma. 

On kyllä törkeää, nimittäin oma roskapostisi ja toisten asiallistenkin viestien poistattaminen.

Ihan asiaahan tuo ihminen kirjoittaa.

Ei tässä vielä kukaan ole aikaisemmin tuollaista kysellut, vaikka epäsopiva pari olisi valittu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
21783/30018 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan muuten koskaan miettinyt, millaisen ihmisen haluaisi nähdä tässä ohjelmassa? Ilmeisesti Viola ja Esa ja Niina ja Lari ovat olleet kaikilla tavoin ohjelman parhaita osallistujia. 

Vierailija
21784/30018 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo matti sanoi ettei loukannut tainaa. Kyllä loukkasi ja siihen se sitten loppuikin koko suhde. 

Hai loukkasi myös Annaa. Kysyi kynsilakan käytöstä, kahvin juomisesta ja ihmetteli ääneen miksi Anna ei enää halua häämatkalla pitää kädestä kiinni edes.

Suhteellista toki on, kuka kokee ja minkä hyökkäyksenä, loukkauksena tai painostuksena läheisyyteen.

Hieman jo elämää nähneenä, keski-ikäisenä naisena ihmettelen, mistä kaikesta nämä nuoret naiset noin pahoin loukkaantuvat. Omin silmin Matti ja Hai vaikuttavat ihan ylihuomaavaisilta ihmisiltä. Mä olen sikäli simppeli, että jos mies kritisoi mun kynsilakkaa, otan lakat pois, ihan hänen mielikseen. Ja jos en itse tykkää miehen puserosta, heitän siitä jonkin vitsin. Yleensä mies sitten vaihtaa paidan ihan suosiolla tai jos ei vaihda, molemmat suhtautuu asiaan huumorilla. En ihan ymmärrä, miksi nykyään ollaan niin herkkiä ja haavoittuvaisia. 

Vierailija
21785/30018 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti kausi kaudelta tähän hakee yhä epätoivoisempaa ja omille vioilleen sokeampaa porukkaa ja sarjaan liittyvät keskustelut tällä palstalla muuttuvat entistä kamalammiksi. Viime vuoden keskustelukaan ei ollut ihan näin ala-arvoista kuin tämä tämän vuoden.

Vierailija
21786/30018 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse työskentelen tv-tuotannoissa ja voin kertoa, että kaikki eettiset säännöt ovat nykyään tosi tarkkoja ja niitä valvotaan myös. 

Jos tuotannossa tapahtuisi minkäänlaista epäeettistä toimintaa, ahdistelua, väkivaltaa ym. niin kuvaukset lopetetaan ja asia selvitetään. Kaikista laittomuuksista tehdään rikosilmoitus. Jos joku henkilö syyllistyisi johonkin epäasialliseen käytökseen, ei häntä enää ohjelmassa todellakaan näkyisi.

Eli spekulaatiot siitä, mitä mahdollisesti olisi tapahtunut tässä ohjelmassa voitte lopettaa. Ei tätä tulisi nyt ja kaikkia osallistujia edes näkyisi, jos jotain olisi tapahtunut. Lait säätelee tätäkin toimintaa vahvasti.

Mites Hirviniemen tekemät ahdistelut kuvauksissa? Ei lopetettu kuvauksia siinä julkkikset viidakossa ohjelmassa. Vai oliko se eri asia kun lähenteli tuotannon naisia?

Vierailija
21787/30018 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jyrkille sopii topakka vaimo, sellainen, joka tykkää johtaa toimintaa. Ja sellaisiahan on naisissa paljon. Jyrki ilmeisesti arvostaa perinteistä asetelmaa, jossa mies johtaa, vaikka haluaisi ehkä luovuttaa ohjakset naiselle. 

Topakat vaimot harvemmin jaksaa pummivaa miestä katsella.

Hyvinkin jaksavat. Tiedän useita tuollaisia pariskuntia. Ne on niitä, joissa miehellä on tapana todeta, että pitää kysyä hallitukselta 😉

Vierailija
21788/30018 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites Hirviniemen tekemät ahdistelut kuvauksissa? Ei lopetettu kuvauksia siinä julkkikset viidakossa ohjelmassa. Vai oliko se eri asia kun lähenteli tuotannon naisia?

Jep, ja miten helvetissä Roope Salminen on taas puikoissa. Hirviniemi nyt on ihan omaa luokkaansa mutta Salminellakin luulisi olevan sen verran itsekritiikkiä että menisi nurkkaan häpeämään.

Vierailija
21789/30018 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo matti sanoi ettei loukannut tainaa. Kyllä loukkasi ja siihen se sitten loppuikin koko suhde. 

Hai loukkasi myös Annaa. Kysyi kynsilakan käytöstä, kahvin juomisesta ja ihmetteli ääneen miksi Anna ei enää halua häämatkalla pitää kädestä kiinni edes.

Suhteellista toki on, kuka kokee ja minkä hyökkäyksenä, loukkauksena tai painostuksena läheisyyteen.

Hieman jo elämää nähneenä, keski-ikäisenä naisena ihmettelen, mistä kaikesta nämä nuoret naiset noin pahoin loukkaantuvat. Omin silmin Matti ja Hai vaikuttavat ihan ylihuomaavaisilta ihmisiltä. Mä olen sikäli simppeli, että jos mies kritisoi mun kynsilakkaa, otan lakat pois, ihan hänen mielikseen. Ja jos en itse tykkää miehen puserosta, heitän siitä jonkin vitsin. Yleensä mies sitten vaihtaa paidan ihan suosiolla tai jos ei vaihda,

Pakko nyt kommentoida tähän. Mölyt voi pitää mahassaan, eikä toisen tahtoon tarvitse alistua heti. Tuollainen suhde vaikuttaa joltakin kilpailulta siitä, kumpi saa alistettua toisen paremmin valtaansa ja murrettua toisen oman tahdon. Suhde pysyy kasassa vain kun toista miellyttämällä ja pelätään, mitä tapahtuu, jos toinen pitääkin oman tahtonsa. Seuraavalla kerralla ne kynsilakat pysyvät ja jos mies ei tästä pidä ja vastaavaa ilmenee myös suuremmissa asioissa on aina olemassa myös mahdollisuus eroon. Se saattaa tuoda mukanaan vapauden ja tilaa olla oma itsensä, eikä sellainen muokattava, jonka puoliso onnistuu muokkaamaan haluamakseen. Vaikka nuo asiat ehkä kuulostavat ja tuntuvat pieniltä saattaa se kuitenkin olla merkki suurista ja huolestuttavista ongelmista suhteessa. Kun tuollaiseen on tottunut ei sitä välttämättä edes huomaa.

Vierailija
21790/30018 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin Matti oli sanonut tai käyttäytynyt niin törkeästi, että sitä piti vollottaa koko ohjelman ajan. Jos tietää olevansa noin herkkä niin älyää pysyä pois ko. ohjelmasta. Miten tuollaine ihminen kestää parisuhdetta ylipäätään? Siinähän tulee välillä konflikteja ja väärinkäsityksiä jne. Mikään suhde ei ole auvoa kaiken aikaa. 

______

Just niin. Miksi noin älyttömän herkkä ja epäkypsä Taina otettiin ohjelmaan? Ohjelman vetäjät huomasivat  ehkä liian myöhään että Tainan on parasta mennä vielä kotiin äidin hellään huomaan kasvamaan ja aikuistumaan.

Toiset ihmiset ei elämässä aina käyttäydy  tai näytä siltä kuin omat unelmat, silti niitä pitää sietää ja tulla heidän kanssaan  toimeen. Varsinkin jos on tehnyt työnantajan kanssa määräaikaisen  työsopimuksen, niinkuin tässä 

Vierailija
21791/30018 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras pari: Hertta ja Retu!

Vierailija
21792/30018 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieman jo elämää nähneenä, keski-ikäisenä naisena ihmettelen, mistä kaikesta nämä nuoret naiset noin pahoin loukkaantuvat. Omin silmin Matti ja Hai vaikuttavat ihan ylihuomaavaisilta ihmisiltä. Mä olen sikäli simppeli, että jos mies kritisoi mun kynsilakkaa, otan lakat pois, ihan hänen mielikseen. Ja jos en itse tykkää miehen puserosta, heitän siitä jonkin vitsin. Yleensä mies sitten vaihtaa paidan ihan suosiolla tai jos ei vaihda,

Samoin, minäkin olen jo nähnyt elämää ja ihmisiä. Hai ei edes kritisoinut Annan kynsilakkaa, ihan vain otti sen puheeksi. Kynsilakkahan ei ole maailman henkilökohtaisin aihe, siitä voi alkaa keskustella eri tavalla kuin esimerkiksi alkaisi kysellä toisen lapsuuden traumoista. Ja jos mies kritisoisi esim. minun kynsilakkaani, ajattelisin että se ei ole kovin iso asia ja pitäisin lakkani. Ollaan miehen kanssa (23 vuotta yhdessä) todettu, että ihan kaikesta ei tarvitse sanoa = jos on jotain kritisoitavaa, kannattaa miettiä että onko se oikeasti iso asia vai ei. Yleensä ei ole.

Tässä tapauksessa Hai on huomaavainen ja kyllä, Anna otti nokkiinsa / tulkitsi kritiikiksi ihan pienet asiat (kahvinjuonti, kynnet). Kannattaisi pitää suhteellisuudentaju eikä ylitulkita toisen sanomisia.

Vierailija
21793/30018 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse työskentelen tv-tuotannoissa ja voin kertoa, että kaikki eettiset säännöt ovat nykyään tosi tarkkoja ja niitä valvotaan myös. 

Jos tuotannossa tapahtuisi minkäänlaista epäeettistä toimintaa, ahdistelua, väkivaltaa ym. niin kuvaukset lopetetaan ja asia selvitetään. Kaikista laittomuuksista tehdään rikosilmoitus. Jos joku henkilö syyllistyisi johonkin epäasialliseen käytökseen, ei häntä enää ohjelmassa todellakaan näkyisi.

Eli spekulaatiot siitä, mitä mahdollisesti olisi tapahtunut tässä ohjelmassa voitte lopettaa. Ei tätä tulisi nyt ja kaikkia osallistujia edes näkyisi, jos jotain olisi tapahtunut. Lait säätelee tätäkin toimintaa vahvasti.

On siltä ajalta, kun näitä uusimpia sääntöjä ja seurausta ei vielä ollut tarkennettu. Juuri tällaisten Hirviniemi tapausten takia säännöt ja tarkkailu on tiukkaa nykyään! Myöskin asioista raportointi on helpompaa, koska tuotannoissa on erillinen häirintäyhteyshenkilö. Aiemmin ollut tuotannon tekijöille hankalampi paikka, koska pelko oman työpaikan vuoksi. Ei myöskään maikkari näyttäisi telkkarissa ohjelmaa viime kesältä, jos sen kuvauksissa olisi tehty rikoksia.  

Vierailija
21794/30018 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ja Annan ja Hai kohdalla kukaan ei täällä jankuta sanoja haastaa, kylmä, turvallisuus. Ihan vaan siitä yksinkertaisesta syystä ettei ne itse hokeneet niitä sanoja vaikka Annan kokemus oli varmaan juuri noita vastaava. Tässä huomaa tuollaisten yksittäisten sanojen merkityksen (arvo = 0). Jos Taina hokee sanaa turvallisuus ja Matti sanaa kylmä, niin se vaan lähinnä kertoo heidän sanavaraston laajuudesta. Ei paljon muusta.

Minusta kysymys kynsilakan käytöstä (Kynnet oli tosi kummalliset) ja kahvin juonnista kuuluvat normaaliin keskusteluun tutustumisvaiheessa. Niistä ei pitäisi kenenkään vetää herneitä nenään.

Vierailija
21795/30018 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tainan"mielenterveysongelmat" hävisi saman tein, kun pääsi Matista eroon, eli ei varmaan ihan hirveän vanhoista traumoista kyse.

Tuote trauma ja johtui vaan väärästä seurasta.

Jokainen tietää, että jotkut ihmiset käytöksellään voi saada toisen tuntemaan itsensä esim riittämättömäksi, kuten Taina Matin seurassa itsensä tunsi.

Matti oli ihastunut Tarinaan heti ja kun huomasi, että toinen ei vastaa tunteisiin, niin käyhän se miehen kunnia päälle se on selvää. Mattikin on vain ihminen, vaikka hänet on täällä ylennetty pyhimykseksi, niin ei hän varmaan ole Tainalle pelkkiä kehuja antanut siitä, että tämä ei vastaa Matin tunteisiin.

Vaikea siinä on kummankin olla suhteessa, jossa toinen on ihastunut ja toinen ei yhtään.

Yleensä sitä joka on ihastunut, ottaa aika paljon pattiin. Ja ehkä tulee sanottua kaikenlaista.

Tässä tapauksessa vielä se, että alkoi rytinällä kuten Taina sen ilmaisi. Varmaan Matti luuli, että tästä se lähtee. Ja sitten kun Taina alkoi empimään, tuli torjuttu olo. 

Varmasti jokainen on joskus ollut tilanteessa, missä ihastus ei olekaan molemminpuolista. Voi olla hankalakin tilanne, ymmärrän kyllä molempia tässä tapauksessa. Mutta se ei ollut Matin vika että ihastui eikä Tainan vika ettei ihastunut. 

Vierailija
21796/30018 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan muuten koskaan miettinyt, millaisen ihmisen haluaisi nähdä tässä ohjelmassa? Ilmeisesti Viola ja Esa ja Niina ja Lari ovat olleet kaikilla tavoin ohjelman parhaita osallistujia. 

Todellakin mieluummin näitä tarinoita kuin sitä mitä tällä kaudella. Eivätkä nuokaan yllä mainitut parit olisi yhdessä edelleen jatkaneet, jos asenne olisi ollut hälläväliä tai nipo, kuten nyt. Toisin sanoen: asenne ratkaisee ja kemiaa voi syntyä yllättävästikin, kun sille antaa mahdollisuuden.

Sellaisia jalat alta -rakastumisia kai aika harvoin tapahtuu reaalielämässäkään.

Vierailija
21797/30018 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, ja miten helvetissä Roope Salminen on taas puikoissa. Hirviniemi nyt on ihan omaa luokkaansa mutta Salminellakin luulisi olevan sen verran itsekritiikkiä että menisi nurkkaan häpeämään.

Ei ne osaa muuta kun tuota julkisuushömppää. Eikä halua mitään muuta koulutustakaan. Odottelee luolassa pölyn laskeutumista jonka jälkeen jatkavat siitä mihin jäätiin.

Onhan näitä nähty, Siltsu, Roope Salminen, Hirviniemi...

Itse ihmettelen miten joku Haberin Samu sai kutsun linnan juhliin? Eikö Stubbi seuraa tuomioita. Samu veteli kokkelia tyytyväisenä Nakki Tranberin, Niko Ranta-Ahon ja kumppaneiden kanssa. Kaikki tuomittiin jostain rikoksesta. Myös Samu myönsi kokkelin käytön ja hyväksyi tuomionsa. Palkintona sai kutsun linnan juhliin.

Vierailija
21798/30018 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mulla on sellainen sotkuinen  mies joka ei välitä mun mielipiteistä-   ei pienissä eikä oikein suuremmissakaan asioissa.. Kodit on kyllä aina hankittu yhteistuumin ja yhteisellä velalla :) 

Oon joskus ostanut hälle vaatteita koska minusta hän pukeutuu mauttomasti ja typerästi. Enää en osta koska hän ei mun ostamiin vaatteisiin koske. Oon tuhat kertaa sanonut että musta olis kiva jos hän ei niin usein menis parturiin vaan antais hiusten ja parran olla vähän pitempänä. Ei välitä mun toiveista vaan aina pitää halata sänkipäätä.

Oon sanonut etten tykkää hänen automerkistään enkä veneestä. Enkä harrastuksista..Enkä sotkuisuudesta. Enkä mieliruuistakaan, enkä musiikki- kirja- taidemausta. Poliittisesti  ollaan eri puolueiden kannattajia ja väitellään kiivaasti.. Kaiken kurjan  oon joutunut hyväksymään ja oppinut elämään sen kanssa. Oon joustanut ja niin on hänkin.

En minäkään kysele hänen mielipiteitään pukeutumisesta, harrastuksista tai muista reissusta. Ollaan kaksi itsenäistä  erilaista aikuista ihmistä joilla omat työt, menot ja harrastukset. Ja rahatkin.

Yhteiset lapsemme ovat jo aikuisia, ja hautaan saakka ollaan taatusti yhdessä ja nukutaan samassa sängyssä..Sotkuisessa onnellisessa kodissa jossa liinavaatteet ei oo järjestyksessä kaapissa 

Erilaisen rakkaan  ihmisen kanssa elämästä on tullut avaraa, rikasta ja mielenkiintoista.

Vierailija
21799/30018 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Siis todella typerää ja lapsellista epäillä, että toinen on lähtenyt ohjelmaan vain ohjelman takia."

Vai olisiko kuitenkin joskus ihan aiheellista? Aika lapsellista ja typerää, jos et voi tuollaiseen kysymykseen antaa rehellistä vastausta. 

Siis ihan varmasti Taina on myös rehellisen vastauksen antanut, eli että on lähtenyt ohjelmaan mielessään löytää puoliso.  Ja on rehellisesti kertonut senkin, että se puoliso ei ole Matti, koska kertoi Matille, että kiinnostusta ei ole. Ihan rehellisesti kertoi. 

No niin, eli mistä ihmeestä Taina sitten veti herneet? Ensin jättää toisen n. viikon tuntemisen jälkeen (jos sitäkään), hurraa-huutojako odotti? Ja motiivien kysely sen jälkeen muka loukkausten loukkaus, aika pokkaa...

Vierailija
21800/30018 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein Jenniltä että vaatii taloudellista tasapainoa mieheltä. Kuvitelkaa nyt kun vaikka lapsi olisi tulossa ja pitäisi ostaa vaunut jne..ja Jyrki sanoisi "osta sinä, maksan sitten tilistä? takaisin. Ei se nyt ihan näin mene."""""

Tätäkin joku alapeukutti eli on siis ok, että mies pummii jatkuvasti?

Selvä.

Aika monella avioliitossa on yhteiset rahat. Kumpikaan ei siis "pummi" toiselta.

Ketju on lukittu.