Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Jyrki on oikein hyvä, tavallinen luotettava suomalainen mies. Hänestä joku saa hyvän isän lapsille.
Ei oo minun mies muuten koskaan kerännyt minulle kukkasia niityltä. En arvostaisi enkä ilahtuisi jo keräisi, huvittuisin ja yllättyisin ehkä, luulisin että jostain sovittelustako kyse.
Synnytyslaitokselle hän on minulle kukkia tuonut, ei muulloin. Ei hän edes huomaa onko meillä jotain kukkia kotona. Ei huomaa jos matot vaihtuu tai minun vaatteet vaihtuu. Ajatukset muualla :). Hyvä tavallinen mies minullakin, rakas on.
Älyttömiä ja itsekkäitä vaatimuksia täällä naiset miehille esittävät. Ei ihme että niin moni jää sinkuksi nykyisin
Vierailija kirjoitti:
"Hieman jo elämää nähneenä, keski-ikäisenä naisena ihmettelen, mistä kaikesta nämä nuoret naiset noin pahoin loukkaantuvat. Omin silmin Matti ja Hai vaikuttavat ihan ylihuomaavaisilta ihmisiltä. Mä olen sikäli simppeli, että jos mies kritisoi mun kynsilakkaa, otan lakat pois, ihan hänen mielikseen. Ja jos en itse tykkää miehen puserosta, heitän siitä jonkin vitsin. Yleensä mies sitten vaihtaa paidan ihan suosiolla tai jos ei vaihda, molemmat suhtautuu asiaan huumorilla. En ihan ymmärrä, miksi nykyään ollaan niin herkkiä ja haavoittuvaisia."
Kyllä minäkin ihmettelen tätä mielensä pahoittamista ja kaikesta herkästi loukkaantumista. Jos minulta mies kysyisi, lakkaanko kynsiä usein. Vastaisin toisinaan ja asia unohdettaisiin siltä istumalta. Ei Hai mitään kritisoinut, kysyi vaan. Eikä toisen mieliksi tarvitse lakkaa poistaa, kun koko pikkuasiasta ei tehdä mitään numeroa.
Kovia kokeneena ihmettelen tällaista kriisiytymistä pikk
Ei kynsilakasta kysyminen (kun kynnet oli aika kummalliset) mikään outo asia ole tustumisvaiheessa. Eihän mies voi tietää, että pitäähän ne lakata päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taina myös haukkui Matin pukeutumista. Matti valitsi itselleen vaatekaapista paitaa ja näytti yhtä kauluspaitaa kameralle. Sanoi, että se on varmaan aika huono valinta ja Tainakin oli sanonut sillä olevan rumia vaatteita (tai jotain sinne päin)
Miehet on harvemmin niin herkkähipiäisiä kuin naiset näissä vaateasioissa. Vai taisihan se Jyrki porata jotain, että hänen pukeutumistaan oli arvosteltu. Tuskin Matti tosta nyt oli loukkaantunut Tainalle, ehkä tajusi itsekin että oli tyhmännäköinen paita (ihan kaamean ruma, ainoa hyvä asia oli mustavalkoinen väritys). Naisilla on yleensä miehiä parempi maku, siihen kannattaisi miesten luottaa.
Etenkin Tainan todella hyvään makuun kannattaa luottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
36v naimisissa eikä ikinä yhteistä tiliä. Itse asiassa emme edes tiedä paljonko toisella on rahaa pankissa. Joku aavistus nyt tietysti on. Ikinä ei ole tarvinnut rahasta riidellä, olemme ns. tolkun rahankäyttäjiä. Mitä vanhemmaksi tulee sitä vähemmän kiinnostaa shoppailut.
Sama täällä 32 vuoden jälkeen. Mieluummin raha tilillä kuin ostaa typeryyksiä. Onpahan mistä ottaa tarpeen tullen.
Meillä kanssa omat ja yksi yhteinen. Yhteistä käytetään ruoka yms ostoihin, kumpikin käyttää omaa tiliään itse. Laskeskeltiin suurinpiirtein juoksevat kulut niin, että toinen maksaa tämän, toinen tuon. Isompia hankintoja (omakotitalon ja mäkin rempat jne) maksaa toinen tämän, toinen tuon. Mutta itsenäisyys säilyy kun oma tili omassa käytössä, kummankaan ei tarvitse joka ostosta toisella hyväksyttää. Kummallakin hyvät ansiot, tuo tietenkin auttaa, k
No onko tuo toimiva malli, kun toisella osapuolella on rahat loppu ja miinuksella?
Jospa Matti huomasi jo alussa, että Taina ei ole kiinnostunut niin ei ole ihme, että kysyi Tainan motiiveja tähän ohjelmaan osallistumisesta.
Oliko Tainalla ja Matilla koskaan hauskaa yhdessä. Toinen ei oikein tajunnut mihin lähti. Tainan olisi pitänyt tiedostaa se ,että sieltä välttämättä tule se unelmien prinssi. Toiseksi ohjelman vuoksi ystävinä voi kulkea loppu matkan. Ei sitä nyyhkytystä ihan loputtomiin jaksa katsella. Onneksi muut yrittää. Tuskin niistäkään pareja tulee , mutta loppuun vetävät ohjelman.
Vierailija kirjoitti:
Jospa Matti huomasi jo alussa, että Taina ei ole kiinnostunut niin ei ole ihme, että kysyi Tainan motiiveja tähän ohjelmaan osallistumisesta.
Jospa menisit vaikka välillä lenkille. Kiva ilma ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Esittely tekstissä Jyrki toivoo ettei tuleva vaimo ole nipottaja. Ja juuri nipottaja Jenni hänelle laitettiin. Sääliksi käy.
Ei Jennin kaltainen nipottaja sovi vaimoksi kenellekään, ei hänen kotiinsa mahdu asumaan toista ihmistä vaikka asunto olisi isokin . Ei henkisesti eikä fyysisesti.
Jenni ei ole paha ihminen millään tavalla. Nipottaminenkaan ei ole huono piirre - riippuu kenen kanssa pitää elää. Tässä näkee tämän kauden surkeuden, miten tuotanto ja "asiantuntijat" ovat valinneet juuri täsmälleen vääränlaisia ihmisiä pareiksi. Jyrki ei halunnut nipottajaa mutta sai sellaisen. Monessa muussa asiassa J&J sopivat yhteen - mikä ratkaisuksi? Pitäisi pohtia, voiko yhteiselämää jatkaa ja miten.
No siihen pohtimiseen tarvittaisiin asiantuntijaa, jonka kanssa kumpikin keskustelisi yhdessä ja erikseen ja yritettäisiin katsoa, voisiko löytyä kompromissi! Mutta ei. Kanala latelee kanalismejaan, muut asiantuntijat latelevat yleismukavaa lässynläätä mutta eivät puutu parisuhteen selviin solmukohtiin. Olisi niin hyvä, jos joku ulkopuolinen pariterapeutti tms auttaisi pareja näkemään, missä tökkii ja auttaisi kumpaakin oivaltamaan, mitä tekee väärin / mistä pitäisi joustaa. Ja sitten voisi miettiä, voiko joustaa vai ei. Eniten ketuttaa tällä kaudella totaalisen paska tuotanto, joka ei auta pareja tipan vertaa!
Jösses. Jos et oo vain provo, niin tsemppiä sinullekin ihmissuhteisiisi. Ei taida aitoja haasteita ja vastoinkäymisiä olla ollut sinun elämässäsi (vielä). Tulet vielä oppimaan, että ihan noin pienestä ei kannata alkaa nillittämään, antaa mielenterveyden murentua ja heittää orastavia ihmissuhteita romukoppaan. Kovin yksin ja pahoinvoivaksi jää koko elämäksi, jos ei osaa antaa joidenkin asioiden vain tulla ja mennä.
Rahankäyttö on aina yksilöllistä ja parisuhteessa näistä varmaan sovitaan miten kummallekin sopii. Monesti parit ovat samantyylisiä rahankäyttäjiä. Esim. kumpikin säästäväisiä tai tykkää luksus elämästä.
Jos jollekin raha ja siisteys on tärkeä asia kumppania etsiessä, niin se kannattaisi asiantuntijoiden ottaa huomioon. Ei niin, että tarkka ja huoleton paritetaan ja arki ei suju sitten millään.
Vierailija kirjoitti:
Oliko Tainalla ja Matilla koskaan hauskaa yhdessä. Toinen ei oikein tajunnut mihin lähti. Tainan olisi pitänyt tiedostaa se ,että sieltä välttämättä tule se unelmien prinssi. Toiseksi ohjelman vuoksi ystävinä voi kulkea loppu matkan. Ei sitä nyyhkytystä ihan loputtomiin jaksa katsella. Onneksi muut yrittää. Tuskin niistäkään pareja tulee , mutta loppuun vetävät ohjelman.
Me ei voida sille mitään miten ohjelma on leikattu. Kaikki kohtaukset niin esim Jenninkin haastattelut useammassa jaksossa on yhdestä kerrasta. Näkee vaatetuksesta. Kannattaa katsoa netin kautta ja skipata kohdat mitkä ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jenni ja Jyrki. Verotettavat tulot kummallakin ihan saman suuruiset v 2023.( Noin 35 000 ei).
Jyrkillä on korkeakoulututkinto, Jennillä ei. Jyrki on opettaja joka ei oo vielä saanut vakituista virkaa vaan tehnyt sijaisuuksia. Hän on fiksu koska ei halua elää yli varojensa
Mutta eikö silloin eletä yli varojen, jos joutuu toiselta lainaamaan?
Mun mielestä ei ole yli varojen elämistä jos pari päivää ennen palkkapäivää on rahat vähissä. Mulla on aina! Enkä mä elä yli varojen, en tuhlaa, ostele älyttömyyksiä. Jossain kuussa vaan voi tulla joku ylimääräinen meno joka sotki budjetin. Ja ei taas aloiteta säästämis-jankutusta. Sitä jauhettiin jo satojen sivujen verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ei voida sille mitään miten ohjelma on leikattu. Kaikki kohtaukset niin esim Jenninkin haastattelut useammassa jaksossa on yhdestä kerrasta. Näkee vaatetuksesta. Kannattaa katsoa netin kautta ja skipata kohdat mitkä ei kiinnosta.
Ilmankos täällä lentelee toinen toistaan ihmeellisempiä leijoja jos joku katsoo ohjelmaa noin, vain ne pätkät mitkä kiinnostaa ja hyppii muut kohdat yli! "Pikkusen" taitaa tulla vääristynyt kuva ihan kaikesta...
Ymmärrän Jenniä. Meillä kotityöna_tseilla on usein se tausta-ajatus, että kun ei sotke turhaan ja tekee jälkien siivouksen kerralla kunnolla, pääsee kokonaisuutena vähemmällä. Olen itse nipo keittiön siisteydessä, mutta vihaan (sisällä tehtäviä) kotitöitä. Siksi murut pyyhitään heti, etteivät ne kulkeudu lattialle ja muihin huoneisiin. Tiskikone täytetään optimaalisella tavalla astioiden sinnepäin heittelyn sijaan, jotta sekä puhdistustulos että energiatehokkuus ovat parhaat mahdolliset.
Tahrat poistetaan lattiasta ja pöydiltä tuoreena, jotta niitä ei tarvitse hinkata kynnet verillä kuukauden päästä kovilla pesuaineilla. Jääkaappi pidetään järjestyksessä ja laitetaan kaupasta tullessa tuoreemmat taakse, jotta vältytään muumiokurkuilta ja homehtuneilta jämäruokabokseilta. Lemmikkitaloudessa imuroinnin pitäisi olla päivittäistä hommaa, mutta tästä luistan joskus. Tavaroiden ei anneta kasaantua läjiksi vaan ne viedään saman päivän aikana takaisin paikoilleen.
Liiasta romusta pitää osata myös luopua. Olen asunut myös pienissä asunnoissa, mutta silloin en kyllä omistanutkaan turhaa tavaraa. Kotoa ei tullut oppia tähän(kään). Vanhempien luona on ikuinen, tahmainen kaaos edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taina myös haukkui Matin pukeutumista. Matti valitsi itselleen vaatekaapista paitaa ja näytti yhtä kauluspaitaa kameralle. Sanoi, että se on varmaan aika huono valinta ja Tainakin oli sanonut sillä olevan rumia vaatteita (tai jotain sinne päin)
Miehet on harvemmin niin herkkähipiäisiä kuin naiset näissä vaateasioissa. Vai taisihan se Jyrki porata jotain, että hänen pukeutumistaan oli arvosteltu. Tuskin Matti tosta nyt oli loukkaantunut Tainalle, ehkä tajusi itsekin että oli tyhmännäköinen paita (ihan kaamean ruma, ainoa hyvä asia oli mustavalkoinen väritys). Naisilla on yleensä miehiä parempi maku, siihen kannattaisi miesten luottaa.
Miksi on ok haukkua Matin vaatetusta, mutta Tainalta ei saa kysyä onko motiivi enemmän ohjelmassa vai suhteessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jenni ja Jyrki. Verotettavat tulot kummallakin ihan saman suuruiset v 2023.( Noin 35 000 ei).
Jyrkillä on korkeakoulututkinto, Jennillä ei. Jyrki on opettaja joka ei oo vielä saanut vakituista virkaa vaan tehnyt sijaisuuksia. Hän on fiksu koska ei halua elää yli varojensa
Mutta eikö silloin eletä yli varojen, jos joutuu toiselta lainaamaan?
Mun mielestä ei ole yli varojen elämistä jos pari päivää ennen palkkapäivää on rahat vähissä. Mulla on aina! Enkä mä elä yli varojen, en tuhlaa, ostele älyttömyyksiä. Jossain kuussa vaan voi tulla joku ylimääräinen meno joka sotki budjetin. Ja ei taas aloiteta säästämis-jankutusta. Sitä jauhettiin jo satojen sivujen verran.
On se yli varojen elämistä, palkasta on tarkoitus jäädä jotain säästöönkin. Etenkin kun kyse 40veestä eikä vasta työelämään tulleesta nuoresta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi on ok haukkua Matin vaatetusta, mutta Tainalta ei saa kysyä onko motiivi enemmän ohjelmassa vai suhteessa?
Tää on juuri tätä ihmisten lukemista, jos et ymmärrä mikä noista teki eri asioita niin ei voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa menisit vaikka välillä lenkille. Kiva ilma ulkona.
Ja muista ottaa lääkkeet kateellinen ylipainoinen yh. Ja mitä näitä nyt muita kuluneita oletusfraaseja on, kun ei muuta keksitä 😄
Taina määritteli itsensä lämpimäksi ihmiseksi. Silti halusi lävistää Matin miekalla, ottaa pään pois maisemien edestä, naureskella uimataidottomuudelle ja halveksia vaatetusta.
Se on tämä yksi tyyppi joka täällä on jo ilmoittanut vihaavansa miehiä ja jos se hänestä olisi kiinni ei olisi miesten kanssa missään tekemisissä. Aivan sairasta projisoida omia psyykkisiä traumoja ventovieraisiin miehiin tässä ohjelmassa. Hän ei katso ohjelmaa ohjelmana, tai jos katsoo, niin niiden omien vihantunteiden läpi. Naisissa ei pysty näkemään mitään väärää, kaikki naisten teot ovat oikeutettuja, koska miehet ovat s...tanasta, hän vihaa miehiä, eli Matin ja Jyrkin vika on siis kaikki pahuus maailmassa. Hän jaksaa myös tauotta jauhaa näitä kuvitelmiaan täällä palstalla totena. Sääli, että huoli-ilmoitusta ei anonyymistä voi tehdä.