Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL

Vierailija
25.08.2024 |

Kausi alkaa ensimmäisellä jaksolla jo 3.9.

Kommentit (30018)

Vierailija
21041/30018 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hai on autisti.

Joku kirjoitti, että Anna haastattelee ja Hai vastaa. Ihan neutraalisti voin todeta, että näin se keskustelu vain menee kun toinen on kirjolla.

Hai muistuttaa vahvasti miestäni ja lasteni isää (entinen asperger, nykyisen termistön mukaan autisti), jonka kanssa olen ollut 15 vuotta.

Autismi ei ole este parisuhteelle, mutta puolisolta vaaditaan sopeutumista kommunikaation tapaan, joka muistuttaa ajoittain yksinpuhelua. Autistin vastaukset jäävät kellumaan ilmaan, ovat toteavia ja usein kliseisiä ja antavat juuri sen verran että keskustelukumppani periaatteessa voisi pysyä tyytyväisenä.

Siksi Hai niin kuin miehenikin vaikuttavat välillä hiukan hitailta, mutta tämä on yksinkertaisesti heille luontainen tapa puhua. Se johtuu siitä, että heiltä puuttuu täysin tilannetaju ja käsitys siitä, mihin keskustelukumppani avauksillaan pyrkii. 

Autistin kanssa on välillä henkisesti yksin, to

Hienosti täällä osataan aina diagnosoida. Hai puhuu muistaakseni todella montaa eri kieltä ja suomi ei ole äidinkieli, joten luulen että johtuu ihan siitä "hitaus". 

Vierailija
21042/30018 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tainan käytös johtui ilmiselvästi siitä, ettei Matti ollut mieleinen. Ihan sama mitä Matti olisi tehnyt tai jättänyt tekemättä, Taina ei olisi halunnut olla enää kuvioissa mukana. Taina tiesi jo häämatkan jälkeen ettei jatkoa tule kun halusi olla hetken yksin.

En tiedä oliko ahdistuneisuus feikattua mutta ainakin tehokas ja "hyväksyttävä" keino pitää Matti loitolla kunnes ohjelma on ohi. Matin kanssa hän ei oikeasti edes yrittänyt vaan yrittäminen oli lähinnä esityksen ylläpitämistä. Oli suuri helpotus Tainalle, kun ammattilainen teki päätöksen hänen puolestaan eikä hänen tarvinnut näyttäytyä pahiksena ja suhteen päättäjänä.

Matti ei tainnut ymmärtää muuten pysyä kaveripohjalla.  Tunsin kerran miehen, joka ei millään ymmärtä

''Tässä ohjelmassa ollaan naimisissa, ei tindertreffeillä. Kyllä tässä ollaan lähdetty nimenomaan suhteeseen. Jos ei, on formaatti totaalisen väärä.''

Siis jotenkin tosi outoa, että ajatellaan ettei avioliitolla olisi mitään tekemistä ihmissuhteen kanssa. Onko niin että kolmekymppiset eivät enää usko millään tavalla avioliittoon, miksi he sitten haluavat tässä ohjelmassa avioitua? Onko tämä sukupolvikysymys vai suomalainen piirre ettei pystytä sitoutumaan edes muutamaksi viikoksi ja halutaan lähtökohtaisesti olla avioliitossakin sinkku ja yksin ja että toisen ihmisen pelkkä olemassaolo ahdistaa? Onnistuvatko muut pohjoismaiset enskarit paremmin, ollaanko niissä joustavampia? 

Olen itsekin kolmekymppinen, mutta kuulostaa jotenkin omaankin korvaani todella oudolta ajatus, että mennään naimisiin, mutta en ole lähtökohtaisesti kanssasi suhteessa ellet ole ihan tajunnanräjäyttävä tyyppi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
21043/30018 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perutaan häät

Vierailija
21044/30018 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä Jenni asuu? Näkyivät Malmin urheilukentällä treenaavan

Vierailija
21045/30018 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa todella ärsyttää tämä nillittäminen, että Taina kun niin ahdistui. Just joo ja viikossa koki "ihmeparantumisen". Älkää oikeesti enää tota satua täällä markkinoiko. Kukaan ohjelman nähnyt ei osta sitä!

Jyvät erottui akanoista siinä kohdassa kun arki astui kuvaan. Kuka vaan osaa olla mukava ja aurinkoinen kun on kivat juhlat ja asiat menee oman mielen mukaan. Mutta kun pitäisi astua epämukavuusalueelle, asiat ei menekään sen oman mielen mukaan, tulee vastoinkäymisiä, mielipide eroja jne. Ne joko käsittelee fiksusti niinkuin Hai teki, tai martyyrinviitan harteille tempaisten niinkuin Taina teki.

Ja hei haloo, noita ei viskattu minnekään autiolle saarelle kuukausiksi kahdestaan!!! Jööses nyt jotain jarruja. Jaksa enää tota tainamaista ulvomista, että kun se Matti nyt varmaan vonkas. Ja ketut! Tainalla oli ihan sama mahdollisuus kuin Annalla, tavata pari kertaa ja that's it. Ei siellä Haikaan ulvonut räkä naamalla valuen, että kun mua niin ahdistaa.

Toiset ihmiset vaan valitsee sen helpon ja itsekkään tien ja pakenee, toisilla on selkärankaa hoitaa sovitut asiat. 6 viikkoa ei ollut maailmanloppu eristettynä muusta maailmasta.

Vierailija
21046/30018 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaas ja kuunnelkaa uudelleen jaksosta 10, miten Jenni EI sano, että Jyrkin pitää löytää vakiduuni, VAAN pitää löytää _fakin' duuni_!  S.o. jotain f u c k ing töitä pitää löytyä!

Vierailija
21047/30018 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tientynlainen joustamattomuus näkyy monesti joissain osallistujissa. Ollaan omiin tapoihin kangistuneita ja odotetaan, että toinen tulee sitä omaa kuviota vain täydentämään.

Unohdetaan, että sillä toisella on oma luonne, elämänrytmi ja kiinnostuksen kohteet. Näissä pitää sitten joustaa ja tehdä kompromisseja. Jos esim. työajat ovat erilaiset siihen pitää sopeutua. Toisen tapa tehdä asioita on varmasti erilainen, siinäkin pitää joustaa ja löytää yhdessä uusi tapa. Ei niin, että minä sanon ja teen näin ja näin. Ei mikään suhde toimi sillein.

Niin, unohdetaan että se toinenkin on IHMINEN. Eikä mikään esine, jonka kanssa minäminäminä menen naimisiin. Kyllä sillä toisella on omat jutut, tunteet, tavat, taustat. Niistä pitäisi olla kiinnostunut, eikä vaan aleta saarnata että "Sinä et kohtaa minua oikealla tavalla" tai "Ripustat pyykit ihan väärin" tai "Minulle tulee turvattomuuden tunne". Puoliso on ihan oikea, kokonainen ihminen jolle pitäisi olla avoin ja josta pitäisi olla kiinnostunut. Että minkälaisen ihmisen ne löysivät minulle, tämäpä kiinnostavaa.

Vierailija
21048/30018 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tientynlainen joustamattomuus näkyy monesti joissain osallistujissa. Ollaan omiin tapoihin kangistuneita ja odotetaan, että toinen tulee sitä omaa kuviota vain täydentämään.

Unohdetaan, että sillä toisella on oma luonne, elämänrytmi ja kiinnostuksen kohteet. Näissä pitää sitten joustaa ja tehdä kompromisseja. Jos esim. työajat ovat erilaiset siihen pitää sopeutua. Toisen tapa tehdä asioita on varmasti erilainen, siinäkin pitää joustaa ja löytää yhdessä uusi tapa. Ei niin, että minä sanon ja teen näin ja näin. Ei mikään suhde toimi sillein.

Niin, unohdetaan että se toinenkin on IHMINEN. Eikä mikään esine, jonka kanssa minäminäminä menen naimisiin. Kyllä sillä toisella on omat jutut, tunteet, tavat, taustat. Niistä pitäisi olla kiinnostunut, eikä vaan aleta saarnata että "Sinä et kohtaa minua oikealla tavalla" tai "Ripustat pyykit ihan v

Tämä. On vaan ne odotukset olleet ihan epärealistisia. Odotetaan, että se "kolahtaa" heti alttarilla ja jos ei, niin mä luovutan. Onhan se nyt ihan kamalaa, että aikaa ja vaivaa pitäisi laittaa tutustuakseen ihmiseen joka ei vastaa mun haavekuvaa aviomiehestä. Halusin Mr Finlandin näköisen miehen ja sainkin vaan maajussille morsian tyylisen perusmiehen. Ihan kauheeta, saanks mä rahat takas? Mihin päin nyt swaipataan. En mä tahdo, ei mulle sanottu, että voi tulla joku tommonen. Multa pääsee nyt kyl itku. Mä haluun kotiin, mä haluun ite valita. Byhyyyyyyyy!

Vierailija
21049/30018 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hei haloo, noita ei viskattu minnekään autiolle saarelle kuukausiksi kahdestaan!!! Jööses nyt jotain jarruja. Jaksa enää tota tainamaista ulvomista, että kun se Matti nyt varmaan vonkas. Ja ketut! Tainalla oli ihan sama mahdollisuus kuin Annalla, tavata pari kertaa ja that's it. Ei siellä Haikaan ulvonut räkä naamalla valuen, että kun mua niin ahdistaa.

Jos Matti halusi harrastaa seksiä vaimon eikä Tainan kanssa, ymmärrän oikein hyvin. Ja jos seksi on ollut suuri motiivi avioliitolle, saattaa suhtautua siihen, ettei sitä (vielä) ole, kylmästi ja passiivisaggressiivisesti. Joidenkin miesten mielestä seksi on oleellisin asia ja sitä naista siedetään ihan vain sen seksin vuoksi.

Vierailija
21050/30018 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä jotka väittävät Matin irstailleen, painostaneen ja ehkä väkisin jopa lähennelleen Tainaa. Ette voi olla tosissanne. 

Ei Taina olisi silloin suostunut menemään Matin asunnolle, ei olisi viettänyt häämatkaa loppuun saakka samassa hotellissa, ei olisi Helsingissä käynnin yhteydessä yöpynyt samassa hotellihuoneessa. Ei olisi kutsunut juhannuksen viettoon mökille ja lähtenyt kaksin metsäretkelle.

Uskokaa jo, vaikka Matti jälkikäteen puhuu kaipaavansa läheisyyttä parisuhteessa, niin se ei tarkoita hänen sitä väkisin ottaneen. Kyllähän muutkin osallistujat ovat puhuneet mitä toivovat tai kaipaavat suhteeltaan. Puhe on yleisellä tasolla parisuhteesta.

No ei sitä kukaan miksikään väkisinmakaajaksi ole väittänyt. Toisaalta Tainalla oli mukana koira ja se pieni tyrmä

''Mikä ihmeen tyrmäyskaasupurkki?

Kas kun ei pesäpallomaila ja sähkölamautin vierellä nukkunut. En ole sarjassa mitään kaasupurkkia Tainalla nähnyt. Pippurisumutinkin on suomessa laiton vaikka kuinka pelkäisi. Pitää hankkia lupa tuommoiselle ja lupaa ei saa kepein perustein. Eikä sitä luvallistakaan saa Mattiin käyttää vaikka Matti erehtyisi töistä kotiin tulle sanomaan, että halataanko.''

Miksi Taina on ylipäätään ilmoittautunut ohjelmaan, jos on arvellut tyrmäyskaasupurkin tai pippurisumutteen tulevan tarpeeseen? Pelkääkö hän yleisestikin miehiä?

Vierailija
21051/30018 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkaa Annalla ja Hailla ensihuuma ja kiihkeys palautua takaisin. Anna antoi Hain koskea olkapäähänsä sekunnin ajan. Seuraavaksi ehkäpä jo yläselkään.

Vierailija
21052/30018 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä ymmärrän Tainan ahdistuksen suhteessa Mattiin. Matti aivan liian tosikko, etäinen, kylmä, huumoria ei laisinkaan. Kuka jaksaa? En minä, eikä moni muukaan. 

Minä taas en ymmärrä, miten Matin voi nähdä noin. Tietysti sitä emme tiedä mitä on tapahtunut kun kamera ei ole paikalla, mutta ei minusta mikään noista pidä paikkaansa sen perusteella mitä saatiin nähdä. 

Minun vaikutelmani oli rauhallinen, luotettava, analyyttinen ihminen, jolla on kyllä tunteita, mutta joka ei ole tunteidensa vietävänä. Ja ehdottomasti huumorintajuinen, eikä mikään tosikko.

Ehkä se rauhallisuus, ehkä ilmeettömyys ja analyyttisyys sitten on sitä, minkä joku kokee etäisyytenä ja kylmyytenä? Halutaan jotain räiskyvää tunnetta ja romantiikkaa.

Siis hän on ihan itse sanonut olevansa kylmä ja jättää toisen pikkusyiden takia. Jotkut eivät kai osaa lukea ihmisiä, ei edes vaikka itse myöntääkin asiat...

/eri

Vierailija
21053/30018 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hai ei varmaan ole ahdistellut Annaa läheisyydestä höpötellen.  Taina ja Hai eivät ole  vertailukelposia, kun heillä ei tilanne ole mitenkään sama.  Jos Haita ja Tainaa voisi verrata, pitäisi Annan olla se joka vihjailisi Haille, että nyt pitäis saada läheisyyttä, vaikka Hai ei  sitä haluaisi.

Hai ei voi ainakaan sen takia martyyrin viittaa päälleen asettaa, että häntä tuskin mitenkään painostettiin läheisyyteen. 

Anna ja Hain ja Taina ja Maitin jutut ei ole vartailu kelpoisia. Matti on koko ajan valittanut sitä läheisyyden haluamista ja totta kai on siitä Tainalle sanonut, että tämmöstäkin vähän odottelis suhteelta. Tainaa ei Matti kiinnosta ja Matille ei tainnut pelkkä kaveruus riittää. 

Tainaa ei todellakaan vaivannut muu kuin Matti ja kun pääsä Matista eroon niin heti on entinen tyytyväinen Taina. Mitä vahinkoa tuossa nyt kellekään  vaikka noista ei paria tullutkaan.  Harvasta EA parista tulee, tälläkään kaudella ei varmaan kenestäkään. Matti oli täysin väärä valinta Tainalle. 

Mutta siinähän nyt Matti on vapailla markkinoilla, joten ei muuta kuin mammat yhteyttä ottamaan . Ja Tainalle kiitoskirje, kun ei tuota virheetöntä ihanaa miestä huolinut, niin nyt joku onnellinen mamma voi hänet saada:D

Valtakunnassa kaikki hyvin. 

Vierailija
21054/30018 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsokaas ja kuunnelkaa uudelleen jaksosta 10, miten Jenni EI sano, että Jyrkin pitää löytää vakiduuni, VAAN pitää löytää _fakin' duuni_!  S.o. jotain f u c k ing töitä pitää löytyä!

Jyrkillä on jo duuni. Ja se on Jennin käytöksen sietäminen. Se käy kokopäivätyöstä. Tosin maksetaan liian vähän.

Vierailija
21055/30018 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, unohdetaan että se toinenkin on IHMINEN. Eikä mikään esine, jonka kanssa minäminäminä menen naimisiin. Kyllä sillä toisella on omat jutut, tunteet, tavat, taustat. Niistä pitäisi olla kiinnostunut, eikä vaan aleta saarnata että "Sinä et kohtaa minua oikealla tavalla" tai "Ripustat pyykit ihan v

Niin ja jotkut ei ymmärrää sitä, että läheisyyttä ei saa sellaiselta joka sitä ei halua antaa. Jos kemia ei kohtaa niin ei se halailu onnistu. Se olis vain väkinäistä pakkopullaa. Pitäisi muistaa, että se toinenkin on ihmnen , eikä mikään esine jota minäminä saan halailla jos kerran haluan. 

Molempien pitää joustaa eikä vain sen, joka ei halua halailla. 

Vierailija
21056/30018 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matista sai kyllä fiksun ja lempeän kuvan tässä viimeisessä jaksossa. Hyvä, että jän sai paljon ruutuaikaa ja pystyi tuomaan oman totuutensa esiin.

Tainalla oli muhkupanta liian kireällä. Häntä ei olisi missään tapauksessa ottaa mukaan ohjelmaan.

Täälä jotkut ottaa ton pannan mainitsdmisen tosi raskaasti, kunhan varoitin vain 😅

Juu, huomasin. Joku taas luulee, että on vain yksi muhkupannasta kirjoittava. Minä en huomannut edes koko pantaa, ennen kuin täällä siitä kommentoitiin. Nyt se ärsyttää. Mutta vielä enemmän ärsyttää itkupilli Taina.

sama

Vierailija
21057/30018 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

""Juuri niin. Se toinen on sinulle tuntematon, tunteva ihminen, jota et voi ruveta kourimaan ja kopeloimaan himoissasi, "kun nyt ollaan naimisissa"!  Ja kun sinut torjutaan, et edes ymmärrä pyytää anteeksi, vaan alat tylyttää. Ei näin, Matt"""

Menee pian kunnianloukkkauksen puolelle.

Kannattaa varoa.

Vierailija
21058/30018 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotkaa jo kaikki ja tyhmä ohjelma tauolle, kiitos! 🤮

Vierailija
21059/30018 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se mikä mua tässä Tainan hommassa vaivaa on se, että jätti leikin kesken. En ota kantaa kenenkään ulkonäköön tai muuhun, mutta tuo aika 6 viikkoa ei kuitenkaan ollut niin pitkä etteikö sen verran olisi voinut joustaa. Herää kysymys, että onko kaikilla käynyt niin julmetun hyvä tuuri, että siellä työyhteisössä ei ole yhtään epämieluisaa työkaveria? Kun yleensä isommasta joukosta löytyy vähintään yksi tai useampi, joiden kanssa on kuitenkin tultava toimeen noin 8 tuntia päivässä. Kuukaudesta toiseen, vuodesta toiseen. Miten siis jollekin 6 viikkoa oli muka liikaa? Siksi mun mielipide on se, että Taina teki väärin tän ohjelman tuotantoa kohtaan siinä, että ei halunnut edes yrittää olla mukana loppuun asti.

Väärin ohjelman tuotantoa kohtaan.. voi ristus. Taina oli vikat 3 jaksoa sen näköinen et voi iskeä psykoosi päälle koska vaan. Itkuinen ja näki et itkenyt si

Jos ois ollu psykoosiin meno vaarana niin ei olis ihmeparannusta tapahtunut viimeiseen jaksoon mennessä. Täyttä teatteria se oli ja purikin aika moneen.

Vierailija
21060/30018 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko moni muuten huomannut kuinka hemostuneen oloista on Jyrkin nauru ollut viime jaksoissa.

Ketju on lukittu.