Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Vierailija kirjoitti:
Tainan käytös johtui ilmiselvästi siitä, ettei Matti ollut mieleinen. Ihan sama mitä Matti olisi tehnyt tai jättänyt tekemättä, Taina ei olisi halunnut olla enää kuvioissa mukana. Taina tiesi jo häämatkan jälkeen ettei jatkoa tule kun halusi olla hetken yksin.
En tiedä oliko ahdistuneisuus feikattua mutta ainakin tehokas ja "hyväksyttävä" keino pitää Matti loitolla kunnes ohjelma on ohi. Matin kanssa hän ei oikeasti edes yrittänyt vaan yrittäminen oli lähinnä esityksen ylläpitämistä. Oli suuri helpotus Tainalle, kun ammattilainen teki päätöksen hänen puolestaan eikä hänen tarvinnut näyttäytyä pahiksena ja suhteen päättäjänä.
Mahtaakohan Tainan ylpeyden päälle käydä, kun avioliiton kariutumisen syy on oma pinnallisuus, itsekeskeisyys ja välinpitämättömyys, vaikka on niin yrittänyt saada annettua itsestään syvällistä, henkevää ja ''lämmintä'' kuvaa. Ei ollut hyvä Tinder-mainos Tainalle, tuli näytettyä katsojille ettei vaimomatskua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä ymmärrän Tainan ahdistuksen suhteessa Mattiin. Matti aivan liian tosikko, etäinen, kylmä, huumoria ei laisinkaan. Kuka jaksaa? En minä, eikä moni muukaan. Taina olisi tarvinut aivan toisenlaisen miehen. Taas kerran "asiantuntijoiden" taidon näyte.
Jep samaa mieltä, mehän emme myöskään tiedä mitä kaikkea siellä oikeasti on tapahtunut ja kohteliaisuuttaan Taina ei kerro.
Niinpä Mattikin jatkuvasti sanoo että hän tunnistaa väärän tavan itsessään miten esittää asioita ja että on kylmä ja itsekäs.. On saattanut sanoa tosi pahasti jopa raivota Tainalle.
Näkyykö teillä jo MTV plussassa jakso nro 12?
Hai kikatti niin naisellisesti savipajassa hih hih hii.
Usean kauden aikana on tullut mieleen, ettei ole mikään ihme, että ohjelmaan osallistuvat henkilöt eivät ole löytäneet kumppania. Kun parisuhteessa joutuu aina enemmän tai vähemmän joustamaan, niin nämä kiukuttelevat, kyttäävät jokaista sanaa minkä toinen sanoo, loukkaantuvat milloin mistäkin syystä ja lopulta ahdistuvat normaalista elämästä.
Joistakin henkilöistä on tullut myös mieleen, että miksi on ylipäänsä ohjelmaan valittu näin epätasapainoisia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä ymmärrän Tainan ahdistuksen suhteessa Mattiin. Matti aivan liian tosikko, etäinen, kylmä, huumoria ei laisinkaan. Kuka jaksaa? En minä, eikä moni muukaan.
Minä taas en ymmärrä, miten Matin voi nähdä noin. Tietysti sitä emme tiedä mitä on tapahtunut kun kamera ei ole paikalla, mutta ei minusta mikään noista pidä paikkaansa sen perusteella mitä saatiin nähdä.
Minun vaikutelmani oli rauhallinen, luotettava, analyyttinen ihminen, jolla on kyllä tunteita, mutta joka ei ole tunteidensa vietävänä. Ja ehdottomasti huumorintajuinen, eikä mikään tosikko.
Ehkä se rauhallisuus, ehkä ilmeettömyys ja analyyttisyys sitten on sitä, minkä joku kokee etäisyytenä ja kylmyytenä? Halutaan jotain räiskyvää tunnetta ja romantiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä vasta osallistuminen tähän ohjelmaan avaisi silmäni tajuamaan ohjelman tekemisen rankkuuden, kun en vaan tajua. Jos olisin itse mukana, nauttisin joka hetkestä. Saisin hienot häät, hienon matkan jonnekin kivaan kohteeseen, tilaisuuden tutustua minulle valittuun ihmiseen. Jos ei syntyisi tunteita, osaan kyllä käyttäytyä ja olla reilu ja ystävällinen. Jos syntyisi, niin vau. Harmittaa tavallaan se, kun monet osallistujat eivät tunnu arvostavan tätä mahdollisuutta yhtään. Tuostahan voi saada vaikka elinaikaisen ystävän, vaikkei parisuhdetta syntyisikään.
Nimenomaan ja kun kavereitakaan ei saa tuosta noin vaan, ei ole kaveri-tindereitä, ja puolisostakin voi oppia uutta. Annakin on oppinut Hailta spontaaniutta ja varmaan vähän rentouttakin, ja että elämässä on muutakin kuin treenit vaikkei tulisikaan mitään romanssia. Ohjelmasta voisi saada oivalluksia itsestään tai siitä haluaako todella sitä, mitä luulee haluavansa, voi ehkä joutua tarkastelemaan toiveitaan parisuhteeseen liittyen. Toihan voisi olla hyvä itsetutkiskelumatka, jos muuten menee päin honkia.
Annan muuttunutta käytöstä on kehuttu, mutta sama analysoiva ja jaaritteleva tyyppi on. Niin kuiva ja teennäinen puheissaan. Kaula-aukkoa vain avartaa jotta olisi viehättävämpi.
Jenni vetää äidinroolia huomaamattaan. Krrtoi, että oli huoli Jyrkistä, onko saanut tarpeeksi syömistä kun oli Jennin luona.
Jos Jennin kaltainen upea mimmi ei löydä tasokasta kumppania itselleen niin on ihme.
Jenni on törkeä lytätessään Jyrkin maanrakoon. Kunnon juntti. Ihmisillä on nykyisin pätkätöitä, "sukanvarressa" ei vältisti paljonkaan ja hui, jopa vuokra-asuntoja löytyy. Mihin katosi se imelällä lässytysäänellä naukuva ihannevaimo, tulikin ankkahuulet törröllään mutristeleva jäärä, joka oli rakentanut illuusion parisuhteesta. Onnea vaan etsintään, helppoa ei tule olemaan.
On turha kuvitella, että Tainan käytöstä kritisoineet olisivat automaattisesti Matti-faneja. Tai että he eivät ymmärtäisi, että Matti ei ollut sopiva Tainalle.
Itse olen kuitenkin ihmetellyt Tainan käytöstä. En fanita Mattia vaan suhtautumiseni on täysin neutraali. En erityisesti fanita ketään sarjasta. Hai on miehistä miellyttävin, ja Anna kun on rauhoittunut, hänestä saa ihan kivan kuvan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä ymmärrän Tainan ahdistuksen suhteessa Mattiin. Matti aivan liian tosikko, etäinen, kylmä, huumoria ei laisinkaan. Kuka jaksaa? En minä, eikä moni muukaan. Taina olisi tarvinut aivan toisenlaisen miehen. Taas kerran "asiantuntijoiden" taidon näyte.
Jep samaa mieltä, mehän emme myöskään tiedä mitä kaikkea siellä oikeasti on tapahtunut ja kohteliaisuuttaan Taina ei kerro.
Tuli mieleeni Ruotsin enskareista yksi keissi. Tämä oli vanhempi pariskunta, noin 50v. Nainen teki miehelle selväksi pian vihkimisen jälkeen, että hänellä ei ollut mitään kiinnostusta mieheen. Tämä oli miehelle niin traumatisoivaa,että hän joutui pitkään käymään terapiassa. Sanoi, että oli niin kova isku hänen itsetunnolleen. Muutenkin näissä Ruotsin ja Tanskan enskareissa käsiteltiin ihmisten tunteita paljon suorempaan ja asiantuntijoita näki paljon enemmän.
Kyllä hekin virheitä tekivät parituksessa. Yhdenkin pariskunnan mies (nämäkin vanhempia) valitti asiantuntijalle, että hänelle oli paritettu tupakoiva nainen, vaikka hän nimenomaan oli painottanut sitä että pitää olla savuton. Emämoka sanoisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleeni Ruotsin enskareista yksi keissi. Tämä oli vanhempi pariskunta, noin 50v. Nainen teki miehelle selväksi pian vihkimisen jälkeen, että hänellä ei ollut mitään kiinnostusta mieheen. Tämä oli miehelle niin traumatisoivaa,että hän joutui pitkään käymään terapiassa. Sanoi, että oli niin kova isku hänen itsetunnolleen. Muutenkin näissä Ruotsin ja Tanskan enskareissa käsiteltiin ihmisten tunteita paljon suoremp
Korjaan tätä sen verran, että teki selväksi heti vihkimisen jälkeen.
Hai on autisti.
Joku kirjoitti, että Anna haastattelee ja Hai vastaa. Ihan neutraalisti voin todeta, että näin se keskustelu vain menee kun toinen on kirjolla.
Hai muistuttaa vahvasti miestäni ja lasteni isää (entinen asperger, nykyisen termistön mukaan autisti), jonka kanssa olen ollut 15 vuotta.
Autismi ei ole este parisuhteelle, mutta puolisolta vaaditaan sopeutumista kommunikaation tapaan, joka muistuttaa ajoittain yksinpuhelua. Autistin vastaukset jäävät kellumaan ilmaan, ovat toteavia ja usein kliseisiä ja antavat juuri sen verran että keskustelukumppani periaatteessa voisi pysyä tyytyväisenä.
Siksi Hai niin kuin miehenikin vaikuttavat välillä hiukan hitailta, mutta tämä on yksinkertaisesti heille luontainen tapa puhua. Se johtuu siitä, että heiltä puuttuu täysin tilannetaju ja käsitys siitä, mihin keskustelukumppani avauksillaan pyrkii.
Autistin kanssa on välillä henkisesti yksin, toisaalta he ovat kumppaneina äärimmäisen rehellisiä ja lojaaleja. Anna / kuka tahansa saa Haista hyvän puolison ja isän lapsilleen, mutta silloin pitää ymmärtää että syvää henkistä yhteyttä muihin pitää etsiä myös esim. ystävyyssuhteista.
Jenni&Jyrki: Jyrki ei ihan ollut sitä mitä Jenni haki ohjelmalta. Alku vaikutti lupaavalta, mutta kun arki koitti niin todellisuus paljastui. Jyrkillä olisi mahis opiskella ja lukea itselleen ammatti, mutta ei ole sitä tehnyt. Kertoo siitä, kuinka erilaiset näkemykset Jennillä ja Jyrkillä on asioiden saavuttamisen suhteen. Asioiden eteen pitää nähdä vaivaa ja Jyrki ei sitä vaivaa jaksa nähdä. Ymmärrän Jenniä tässä hyvin.
LouLou kirjoitti:
Jos Jennin kaltainen upea mimmi ei löydä tasokasta kumppania itselleen niin on ihme.
Amispohjan tytöt ei oo kauhean kuumaa kamaa koulutettujen miesten keskuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Usean kauden aikana on tullut mieleen, ettei ole mikään ihme, että ohjelmaan osallistuvat henkilöt eivät ole löytäneet kumppania. Kun parisuhteessa joutuu aina enemmän tai vähemmän joustamaan, niin nämä kiukuttelevat, kyttäävät jokaista sanaa minkä toinen sanoo, loukkaantuvat milloin mistäkin syystä ja lopulta ahdistuvat normaalista elämästä.
Joistakin henkilöistä on tullut myös mieleen, että miksi on ylipäänsä ohjelmaan valittu näin epätasapainoisia ihmisiä.
Ei nuo ole mitään epätasapainoisa sen kummenmmin, kuin mitä ihmiset nykyään on. Ja ainahan vain enemmän ja enemmän ihmisissä on sinkkuja. Maailma on muuttunut ja ihmiset sen mukana. Ennen avioliitto oli lähes välttämätön, varsinkin naisille, mutta sitä se ei ole enää.
Ja kun ajatellaan, että erot on tosi yleisiä niin mikä ihme se on, ettei tässä nyt onnistuta. Kuitenkin ihan vieraat ihmiset paritetaan ja vaikka homma kuinka näyttää paperilla hyvältä se ei välttämättä sitä ole todellisuudessa.
Minusta olisi ihmeellisempää, jos tässä aina onnistuttaisiin. Silloinhan ihmisten ei edes kannattaisi itse etsiä paria, vaan asintuntujat kannattaisi laittaa asialle koska nämä osaisit valita paremmin.
Suurimmalle osalle sopii joku, jos sen vaan sattuu löytämään. Esim Jennille ei tule olemaan esteenä kumppanin löytymiselle se, että hän on tarkka talousasioissa ja siisteydessä. Joku toinen on noista asioista helposti jennin kanssa samoilla linjoilla. Joku taas saattaa tykätä Jyrkin tyylistä hävittää rahan taivaan tuuliin ja tekee itse samoin. Siivoavat kun huvittaa ja jos ei huvita niin sitten ei siivota. jne.
Nää nyt on kuitenkin ihan normaaliuden rajoissa kaikki, vaikka itse en Jyrkiä tai Mattia huolisi. Hai on ihan jees.
Opettajista on pulaa, siis pätevistä. Vaivoin peruskoulun käynyt J. Sievinen oli erityisopettajana Vihdissä. Samoin T. Nieminen tuurasi liikunnanopettajaa. Em. kertoo, että pula on paha.
Vakituista virkaa ei voi saada, jos ei täytä pätevyysvaatimuksia ja siksi Jyrkille ei vakipaikkaa löydy. Se, että on jättänyt opiskelut kesken, ei ole meriitti, päinvastoin.
Neuroottisesti tulevaisuuteen varautunut Jenni - kaappi, josta mikään ei saa loppua - on väärä puoliso Jyrkille, joka on nyt ohjelman edetessä pienentynyt ja pienentyy edelleen itkuiseksi pikkupojaksi. Honeymoon on loppu.
Taina oli onneton tapaus, ilmeisesti heti pettynyt Mattiin, mutta ei saanut suutaan auki. Hän kohteli hirveän huonosti miestään, joka oli valmis yrittämään. Itse en sympatiseerannut Tainaa.
Hai ja Anna etenevät hitaasti. Aluksi näytti, ettei takakireä Anna anna edes Haille mahdollisuutta. Oli jopa ilkeä, mutta nyt lähentyvät jo toisiaan. Voi olla, että he voivat jatkaa. Ainakin minä toivon niin.
Vierailija kirjoitti:
LouLou kirjoitti:
Amispohjan tytöt ei oo kauhean kuumaa kamaa koulutettujen miesten keskuudessa.
Mites, kun täälläkin miehet sanoo, ettei heillä ole mitään väliä naisen koulutuksella ja ammatilla? Ja , että vain naiset on rahan-ja tittelin perään?
Ja nyt kerrotaan, ettei merkonomi kelpaa miehille, vaikka tällä on vakituinen työ, oma asunto, pitää kodin siistinä ja kokkaa. Mitä muuta mies voi vielä kohtuudella vaatia.
Tunnen useammankin amis/korkeakoulutettu pariskunnan.