Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi eläkeläisillä on usein ihan hirveä sisustusmaku?

Vierailija
25.08.2024 |

Katselen asuntoja. Eläkeläistalouksissa tykätään näköjään kaikenlaisesta krääsästä, keskenään riitelevistä värisävyistä, porontaljoista seinällä, niistä seinäviuhkoista joita ostettiin etelänlomilta kasarilla jne. Ja pintaremontit on aika lailla säännöstään jätetty tekemättä eli keittiön ilme on vuodelta 89. 

Kommentit (246)

Vierailija
1/246 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tunne on molemminpuolinen?

Vierailija
2/246 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkipolvet laulavat sinusta aikanaan ihan samaa laulua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/246 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katseletko asuntoa jossain Enontekiöllä? 

Vierailija
4/246 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinun kotisi sen näköinen kuin haluat, vai sen näköinen kuin joku toinen haluaa? Miksi eläkeläisillä olisi eri tavalla?

Vierailija
5/246 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

90 luvun laman jälkeen ei meillä vanhemmat ostaneet mitään uutta kun vain pakosta. Jos seinät, lattiat ,huonekalut yms on ehjiä niin tarve uusintaan ei ole. Äitini asunto näyttää tuolta.  Tulevan putkiremontin myötä uusiutuu ainakin kylpyhuone.

Vierailija
6/246 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No teillä "nuorilla" onkin kaikki paikat täynnä ikea-lastulevyä ja temu-sheissee

Vierailija
7/246 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Märällä sukupolvella kaikki menee kurkusta alas, joten remontteihin ja sisustukseen ei jää rahaa.

Vierailija
8/246 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähän ikäisiä eläkeläisiä tarkoitat? Äitini on 88, ja hänellä on hieman erilainen sisustusmaku (ts. ei sisustusmakua ollenkaan) kuin minulla joka olen 65. Kotonani ei taatusti ole krääsää. Minulla ei ole edes mattoja, verhoja eikä ruukkukasveja. Vain silkkaa asiaa.

Vierailija
9/246 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole ikäkysymys. Suurin osa suomalaisten kodeista on mauttomia krääsäpesiä.

Vierailija
10/246 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katseletko asuntoa jossain Enontekiöllä? 

Ei riipu sijainnista mitenkään. Olen huomannut saman. Lapsiperheiden eli käytännössä milleniaalien kodit ovat yleensä edes jossain määrin sen näköisiä että mikään ei satu silmiin. Sen sijaan eläkeläiset eli kaikista varakkain sukupolvi tykkää elää niinkuin jossain mustalaisleirissä. 

Vierailija
11/246 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kalusteet kuuluvat kauppa hintaan, joten mitä väliä sisustuksella.

Vierailija
12/246 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi eläkeläinen menisi vep sä läiselle ja heittäisi rahansa hienoihin huonekaluihin. Koti on vuosien aikana koettujen muistojen kokoelma, eikö saisi olla. Pysy poissa, älä avaa eläkeläisen ovea !

Vierailija
13/246 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen elää omassa ajassaan.

Vierailija
14/246 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnot ovat siistejä, pinnat ehjiä, ikkunat puhtaat jne. Kun osaavat pitää huolta ylläpitosiivouksesta. Nuoret paskoo uuden asunnon vuodessa. 

Vierailija
15/246 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 5-kymppinen, ja tajusin jo n 15 vuotta sitten, että minulle on oikeasti ihan sama minkälaisessa keittiössä ruokani keittelen, jos se toimii. Myöskään ulostus- ja peseytymishuoneeni ulkonäöllä ei ole minulle suurta merkitystä, kunhan tila toimii. Ihan sama onko siellä väritys vuoden trendivärillä tai minkäkokoiset laatat on seiniin lyöty. Sori siitä.

Vierailija
16/246 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmillani oli hienoja 60- ja 70-lukujen sohvia, kirjahyllyjä, verhoja, lasiastioita jne. mutta 2010- ja 2020-luvuilla innostuivat vaihtamaan moderniin yhdentekevään tyyliin. Nyt on persoonaton valkoinen koti bulkkimatoilla ja huonekaluilla.

Vierailija
17/246 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kalusteet kuuluvat kauppa hintaan, joten mitä väliä sisustuksella.

Niille lääville ei ole muutenkaan tehty mitään 70-luvun jälkeen, purkukuntoisina pitäisi myydä.

Vierailija
18/246 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut nyt jostain 80+v porukoista??

Olen eläkeläinen 1. vuotta eikä mulla ole mitään noista?? Mulla on kauniisti yhteensopivia kalusteita vv 1898-2020, modernit kuviotapetit, väriä ja luonnonmateriaaleja. Aitoja tauluja siinä missä joku taidejäljennösjulistekin kehystettynä

Talokin rakennettu 2015 joten sisustus ja tyyli ajantasalla. 

Vierailija
19/246 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asunnot ovat siistejä, pinnat ehjiä, ikkunat puhtaat jne. Kun osaavat pitää huolta ylläpitosiivouksesta. Nuoret paskoo uuden asunnon vuodessa. 

Kyllä, ja omakotitalon julkisivukin pitää painepesurilla kerran vuodessa ottaa.

Vierailija
20/246 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselee nimimerkki (Ap) Perintöä odotellessa. Vai mikä oli avauksen pointti?

Halveksia ja arvostella toisten kotia, joita eletään ja joissa on eletty ilman, että ensimnäisenä miltä tämä tai tuo näyttää some kuvissa tai yleisemmin muiden silmissä.

Uskovainen mies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän