Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vakava traumatisoituminen hoitoalalla toimimisesta

Vierailija
24.08.2024 |

Vasta nyt, kun olen päässyt pois tuosta ympäristöstä, turvalliseen paikkaan niin minulle alkaa valjeta millaisessa helvetissä elin. Kiusaamista, väkivaltaa, tappouhkauksia niin työkavereilta kuin potilailtakin. Alistamista, tietojen pimittämistä, väheksyntää ja ammatillista mollaamista ja alaspainamista. 

Tänään minulla on vapaapäivä ja purskahdin sängyssä maatessani itkuun sitä, kuinka hyvä minulla nyt on olla.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä voin joskus kohdata ambulanssinkin tiellä ilman valtavaa muistitulvaa ja tunnekuormaa.

Ap

Toivottavasti jatkossa tajuat ettei itse noin sairas ihminen voi työskennellä hoitoalalla.

?

Ap

Jos reagoit noin voimakkaasti ohiajavaan ambulanssiin, et mitenkään voi itse toimia hoitajana vaan hae apua ongelmaasi ensin.

Jos se ei millään tullut aloituksesta selväksi niin tarkoitukseni ei ole enää koskaan palata alalle.

Ap

Vierailija
22/59 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä jätät hienosti oman osuutesi tapahtumista kertomatta kokonaan.

Mitä tarkoitat?

Ap

Asioista ei tarvitse uhriutua, vaan niitä voi käsitellä siellä työpaikalla. Mutta helpompi on ottaa tietty tuo uhriutumiskortti käyttöön kuin saada asiat kuntoon🤷

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä voin joskus kohdata ambulanssinkin tiellä ilman valtavaa muistitulvaa ja tunnekuormaa.

Ap

Toivottavasti jatkossa tajuat ettei itse noin sairas ihminen voi työskennellä hoitoalalla.

?

Ap

Jos reagoit noin voimakkaasti ohiajavaan ambulanssiin, et mitenkään voi itse toimia hoitajana vaan hae apua ongelmaasi ensin.

Jos se ei millään tullut aloituksesta selväksi niin tarkoitukseni ei ole enää koskaan palata alalle.

Ap

Miksi edes lähdit kokelemaan, tuon mielenterveysongelmasi kanssa? Vaaransit potilasturvallisuuden.

Vierailija
24/59 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä jätät hienosti oman osuutesi tapahtumista kertomatta kokonaan.

Mitä tarkoitat?

Ap

Omat psyykkiset ongelmasi ovat sitä luokkaa ettet tule koskaan pärjäämään hoitotyössä. Jos olisit mielenterveydellisesti kunnossa, kykenisit tekemään muiden ihmisten hoivaamiseen liittyvää työtä.

Psyykkeeni romuttuikin hoitoalalla toimiessa. Nyt se on jälleen palautumassa eheäksi, vaikka arvet jäävät muistoiksi ja muistutuksiksi.

Ap

Vierailija
25/59 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

?

Ap

Ap

Miksi edes lähdit kokelemaan, tuon mielenterveysongelmasi kanssa? Vaaransit potilasturvallisuuden.

Minkä mt-ongelman? Ja milläköhän tavalla?

Ap

Vierailija
26/59 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tuo nyt on ihan tavallista hoitoalalla ja sitten ihmetellään työvoimapulaa.

Vierailija
27/59 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psyykkisesti terveet ja riittävän älyn omaavat (että voivat kouluttautua muualle) lähtevät pois hoitoalalta.

Näissä vastauksissa näkee hyvin hoitolan kiusaamismentaliteetin, tämänkin langan ikävät vastaukset tulee hoitajilta.

Vierailija
28/59 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
29/59 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän aiheutit potilaille? 

Vierailija
30/59 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä parempaan elämään! Keskusteluapu voi tulla kyseeseen tuollaisten kokemusten jälkeen. Voit onneksi löytää elämääsi ihmisiä, jotka kohtelevat sinua hyvin.

Vierailija
31/59 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä parempaan elämään! Keskusteluapu voi tulla kyseeseen tuollaisten kokemusten jälkeen. Voit onneksi löytää elämääsi ihmisiä, jotka kohtelevat sinua hyvin.

Olipa alentava kommentti.

Vierailija
32/59 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vikasi. Olet täysin epäkelpo toimimaan hoitoalalla. Hyvä että sinusta päästiin eroon. 

Vierailija
33/59 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tappouhkauksia työkavereilta? Mitenköhän on todellisuudessa...

Missä kaikki sekopäät on? Lähihoitajina tietysti. Kaikki päihde- ja MT-ongelmaisethan siellä häärää, uskon kyllä, että tappouhkauksiakin on tullut. 

Sivusta tämä kommentti.

Näin mielenterveyspalveluista pakko kommentoida, että hälyyttävän moni ei-pärjäävä ihminen päätyy tosiaan hakemaan lähihoitajaopintoihin, kun itse ajattelisi että joku emotionaalisesti vähän vähemmän vaativa ala voisi olla hyvä. 

Vierailija
34/59 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuolla julkisella kukaan jaksaa kun aina ei hoitoa anneta... Hulluksi itse tulisin lääkärinä ja hoitajana. Vai siinäkö se juttu onkin. Hoitajat ja lääkärit kajahtaneita.

Vierailija
35/59 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma vikasi. Olet täysin epäkelpo toimimaan hoitoalalla. Hyvä että sinusta päästiin eroon. 

Onneksi sinun kaltaisiasi empaatikkoja ja ihania ihmisiä jää hoitoalalle. Kiitos, että teet kommenteillasi todeksi ap:n kertoman. Juuri sinunlaisesi pilaavat hoitoalan. Lähe röökille!

Vierailija
36/59 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psyykkisesti terveet ja riittävän älyn omaavat (että voivat kouluttautua muualle) lähtevät pois hoitoalalta.

Näissä vastauksissa näkee hyvin hoitolan kiusaamismentaliteetin, tämänkin langan ikävät vastaukset tulee hoitajilta.

Yli 80% vastauksista on ap:n kirjoittamia.

Vierailija
37/59 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yli 80% vastauksista on ap:n kirjoittamia.

Ai että kukaan muu ei voi ajatella samalla tavalla kuin ap? Huimat päättelytaidot sulla kyllä.

Vierailija
38/59 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöiseksi tämä palsta on mennyt viime vuosina. Kiusaajia, typeryksiä, luonnevikaisia ja suorastaan pahoja ihmisiä joka ketjussa todistamassa miten ihmiskunta on degeneroitunut kuvottavalle tasolle.

Tsemppiä kaikille kilteille ja empaattisille ihmisille. Jaksamisia.

Vierailija
39/59 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä toimin edelleen alalla, mutta en tee enää kriisi- tai akuuttityötä. Siellä näkemästäni ja kokemastani näen kyllä painajaisia ja takaumia, esim. raakojen väkivaltaiskujen uhrien kuvaukset ovat muodostaneet ihan liian eläviä mielikuvia, joista ei pääse eroon. 

Vierailija
40/59 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotapa kun tajuat, että se "hoitaminen" on oikeasti myrkyttämistä ja silpomista

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi