Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yli 30-vuotiaat missä olette oppineet atk-taitoja, jos ei koulussa?

Vierailija
08.02.2007 |

Ja miten hyvin hallitsette perusohjelmat?

Itse tässä tuskastelen, että missä oppisi ihan perusjuttuja. Pari kansalaisopiston kurssia olen käynyt, mutta niissä opetettiin vain tiettyjä ohjelmia. Haluasin oppia laittamaan esim. huutonettiin ilmoituksia, mutta valokuvasta en osaa pienentää kuvaa ja siirtää sitä sinne huutonettiin. Mistähän kannattais kysyä apua?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mitään kursseja käynyt. Eli kannattaa vaan itse. Voi mennä aikaa, tulee ensin tehtyä väärin jotain mutta kokeile.

Vierailija
2/8 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja miten hyvin hallitsette perusohjelmat?

Itse tässä tuskastelen, että missä oppisi ihan perusjuttuja. Pari kansalaisopiston kurssia olen käynyt, mutta niissä opetettiin vain tiettyjä ohjelmia. Haluasin oppia laittamaan esim. huutonettiin ilmoituksia, mutta valokuvasta en osaa pienentää kuvaa ja siirtää sitä sinne huutonettiin. Mistähän kannattais kysyä apua?

ja kotikokin vinkki tuohon kuvan pienennökseen: mä painan kuvan päällä hiiren oikeaa näppäintä, valitsen lähetä sähköpostilla ja valitsen pienennä kuva. sillai saa sopivan pienen kuvan ilman kuvankäsittelyohjelmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta yliopistoaikana rupesin käyttämään tietokonetta. Poikaystävä opetti alkeet, sitten vaan räpelsin itse eteenpäin ja opin perushommat. Nyt kun olen töissä niin yritän ehtiä käymään työpaikan atk-tukihenkilöiden järkkäämillä kursseilla, on niin paljon ohjelmia ja toimintoja, joita en hallitse varsinkaan kun en tarvitse niitä jokapäiväisessä työssäni.

Vierailija
4/8 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten työelämässä oon hakeutunut taas ihan peruskurssille, jotta saisin haltuun niitä perustaitoja, joita en aiemmin ole käyttänyt. Ei mun mielestä ihan kokeilemalla voi kaikkea keksiä. En minä esimerkiksi tiennyt, että on olemassa jotain kansioita, mitä voi luoda. Miten olisin älynnyt niitä itse opetella, jollen kurssilla olisi oppinut, että sellaisia ylipäätään on.

Vierailija
5/8 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaan jopa koota koneen osista. Siihen tarvitaan vain kiinnostusta ei muuta.

Vierailija
6/8 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hankittiin kone vasta pari vuotta sitten,

eli mieheni kanssa ihan itse ollaan opeteltu.

mies opettaa sitten mulle kun kokeilee ensin itse... =)

mutta ihan itse opin sen huutonetin käytön... =) =) (ylpee)

Vierailija
7/8 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten ihan itsekseni.

Vierailija
8/8 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös käynyt jonkin verran yliopiston atk-kursseilla. En stressaa, jos en jotain tiedä. Siis sellaista mitä mun ei tarvitse käyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän