Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, joka et ole juuri koskaan sairaana. Miten elät?

Vierailija
24.08.2024 |

Ei tartu flunssat, ei korona, ei influenssat eikä oksennustauti. Miten nuo kaikki voi estää? Miten parantaa puolustuskykyä?

Kommentit (169)

Vierailija
141/169 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon kaljaa, asun läävässä, syön monipuolisesti, kuuntelen musaa, elokuvia katson, luen paljon, paneskelen usein.

Vierailija
142/169 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi ollut kipiänä 15 v sitten ja nyt koronassa neljättä päivää, oireet suht rajut. Uutena tänään huimaus. Elän peruselämää. Möyrin pihalla ja puutarhassa paljon kädet mullassa ja elän ihan tavallista elämää ja arkea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/169 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 50 v, koskaan en ole ollut esim. töistä sairaslomalla, koska en ole sairastanut mitään. Olen ollut kasvissyöjä yli 30 vuotta, se lienee se suurin ero useimpien elämäntapaan. Liikuntaa harrastan lähinnä arkiliikuntana ja kävelynä, en harrastuksena. Alkoholia käytin nuorempana ihan liikaa, jopa päivittäistä tissuttelua oli, nykyään lähinnä juon lasin punaviiniä päivällisellä toisinaan. Ehkä joskus juhannuksena kännit, mutta eipä muuten. Nykyään teen täysin etätöitä, joten siinä tietysti monilta pöpöiltä välttyy, enkä ole koskaan käyttänyt julkisia liikennevälineitä vaan aina omalla autolla liikkunut.

Vierailija
144/169 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin lapsena paljon erilaisia flunssia. Johtuisiko siitä

Elän ihan normaalisti, käyn töissä, kaupassa ja lenkkeilen koiran kanssa 

Vierailija
145/169 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti sanoa ei mitään hajua. En ole koskaan ollut mitenkään sairasteleva ihminen. Aikoinana äiti oli kotiäitinä ja valmisti ruuat tuoreista raaka-aineista, joten ehkä olen saanut siitä hyvät lähtökohdat. Olimme silloin ulkomailla ja paikallinen lääkäri halusi käyttää minua esimerkkinä, kun paikalliset ikätoverit sairastelivat enemmän. Tuon lääkärin näkemys oli, että paikallisten kanssa suurin ero oli ruokavalioni. Paikalliset söivät enemmän eineksiä, koska ne olivat niin helppoja.

Vierailija
146/169 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikku penskasta lähtien tonkinut kaikkialla, vastustuskyky tapissa. ei desinfiointiaineita siivotessa, eikä käsien pesussa. normaalit puhdistuaineet ja saippua riittää. korona tarttui (tietysti), mutta meni ohi muutaman päivän lievänä flunssana. sairaspoissaoloja ei vuosiin koulusta/töistä (paitsi se muutaman päivän korona pari vuotta sitten).  

Vierailija
147/169 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. En ole rankoista altistumisista huolimatta sairastanut edes koronaa. Työkaveri sairastui, eikä suostunut lähtemään sairaslomalle, vaan köhi tossa mun vieressä koko päivän, aviopuoliso sairastui ja vaikka nukuin samassa huoneessa en saanut tartuntaa, muksut sairastuivat vuoron perään, mutta tauti vaan kiersi minut kaukaa. Syy ei ole siinäkään, ettenkö olisi testejä tehnyt ja alkuvaiheessa käynyt testattavana 

En vaan sairastu ja toisaalta olen siitä iloinen, vaikka joka talvi jäänkin työpaikalle ainoana terveenä tekemään kaikkien työkavereiden työt 

Ihan normaalia elämää vietän, olen ottanut jopa kaikki rokotuksetkin 

Vierailija
148/169 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän yli 50v nainen, jonkin verran ylipainoa. Syön kasvisvoittoisesti, en ole vegaani. En syö lainkaan kanaa.

Liikuntana koiran kanssa ulkoilu, kasvimaan laitto, sienestys, marjastus, polttopuiden teko. Nykyään etätöissä, asiakastapaamisia kerran viikkoon. Olen ottanut kaikki tarjotut koronarokotukset. Juon kuohuviiniä uutenavuotena, euroviisuja katsoessa ja jos on jotkut häät tai muut juhlat. Eli 2-4 kertaa vuodesa pari lasillista. Muuta alkoholia en juo.

Minulla ei ole mitään perussairauksia tai pitkäaikaissairauksia, verenpaineet matalat, vetensokerit ok, rautaa löytyy. Kuusi lasta olen tehnyt. Umpisuoli leikattu.

En sairasta juuri lainkaan. Koronaa ei ole ollut, vaikka muilla perheenjäsenillä on ollut. Jos saan kerran viidessä vuodessa flunssan, se menee ohi päivässä. Lapsena sairastin sikotaudin. Kun muu perhe oli tulirokossa, en saanyt sitä. Kun veli sairasti vesirokon, en saanut sitä.

Vierailija
149/169 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön oikeaa ruokaa, lihaa, käytän voita, poltan tupakkaa, liikun suht paljon.  En käy töissä, tk eläkkeellä.

Vierailija
150/169 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen terveellistä kotiruokaa ja ulkoilen ja harrastan hyötyliikuntaa puutarhassani. En käytä päihteitä. En juo virvoitusjuomia. Juon 2 litraa vettä päivässä. Aika helppoa on pitää terveydestä huolta.

Vierailija
151/169 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön milloin syön mutta en mitenkään säännöllisesti enkä joka päivä läheskään tee ruokaa ,tupakoin, olen pääosin kotona silloin kun en käy töissä,töissä käytän käsidesiä. En muutenkaan ole huvikseni  paikoissa missä ihmisiä. Kotona viihdyn. Ei siinä ole sen kummempaa. Kolmas vuosi alkaa etten ole kipeänä ollut vai neljäs . 

Vierailija
152/169 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen mä välillä sairaana, mutta hyvin harvoin ja yleensä flunssat ei kestä pitkään. Pesen kädet aina kun tulen kotiin, syön terveellisesti ja liikun säännöllisesti.

Vierailija
153/169 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 35 v ja kaksi pk ikäistä lasta, jotka usein kipeänä. Minuun ei tartu taudit, uskoisin kans geenien olevan syynä. En ole elämäni aikana juurikaan sairastellut. Syön tavallista ruokaa, välillä eineksiä, en mitään superfoodeja. D vitaminiia otan kun muistan, ei muita vitamiineja käytössä. Uniongelmiakin on enkä pese käsiä, kuin vessassa käynnin jälkeen. Käyn monissa paikoissa ja tapaan paljon ihmisiä, mutta ei vain tartu taudit. Geenit tai hyvä tuuri syynä, omat elintavat tuskin tätä selittää. 

Vierailija
154/169 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä desinfiointiaineita, niin elimistö muodostaa vastustuskyvin pöpöjä vastaan. Syön välillä d- ja muitakin vitamiineja. En syö roskaruokaa, syön paljon lihaa ja vihanneksia. Liikun sopivasti ja nukun riittävästi.

Vierailija
155/169 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin yksinkertainen vastaus. D-vitamiini. En ole sairastanut kertaakaan sen jälkeen, kun aloin syömään sitä purkista päivittäin.

Vierailija
156/169 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen töitä kotoa käsin, pidän huolta hygieniasta ja elän terveellisesti. 

Vierailija
157/169 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maalaistalosta kotoisin ja lapsena leikin kissojen, koiran, vasikoiden ja lehmien seassa. Ehkä tällä oli vaikutus, että syntyi hyvä vastustuskyky. Koulussa ja työelämässä muilla oli aina joku nuha.

Vierailija
158/169 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pese koskaan käsiä. Koronan sain töistä kollegalta 2 v sitten, sen jälkeen en ole ollut kipeänä. Tiimistäni olen ainoa joka ei ole tänä vuonna ollut kertaakaan saikulla.

Vierailija
159/169 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla monivitamiinitabu, liikuntaa ja kuntosalia useasti viikossa. En myöskään tupakoi. Noin kerran vuodessa olen flunssassa ja oli tuossa 10v etten ollut yhtään päivää pois töistä sairaana.

M37

Vierailija
160/169 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki  on kyllä joskus kipeitä jos muuta kertovat niin valehtevat flunssaa ripulia kurkkukipua jokaiselle tulee olet sitten vaikka kuinka terve nämä virus peräisin ja jokaiseen kyllä tulee näiden kautta tulee kehoon oma vastustus kyky joka luontainen pienet lapset saavat tarhoissa ja kouluissa sekä oppilaat kouluissa kun syksyisin alkaa uusi lukuvuosi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän