Suositelkaa ekstaattiseen eri sfääriin vieviä trance- tms tyyppisiä biisejä?
Suositelkaa eri sfääriin vieviä trance- tms tyyppisiä biisejä? Ei surumielisiä tai liian hitaita, eikä meganopeita vaan sellaisia, että rytmi voi vaihdella mutta se musiikki vie sun tajunnan ja fiiliksen eri ekstaattiseen päin olevaan sfääriin?
Kommentit (143)
Swedish house mafia, greyhound.
DVBBS ja Borgeous, Tsunami
Will Sparks, Say it again
Carnage ja Timmy Trumpet, Psy or Die
Caravan Palace, Lone digger
DVBBS ja Joey Dale, Deja Vu
Ja tietenkin tämä uusi The Prodigy, Breathe
Vierailija kirjoitti:
Swedish house mafia, greyhound.
Will Sparks, Say it again
Carnage ja Timmy Trumpet, Psy or Die
Caravan Palace, Lone digger
DVBBS ja Joey Dale, Deja Vu
Ja tietenkin tämä uusi The Prodigy, Breathe
Kiitos, kuuntelin nämä läpi eilen yöllä! Hyviä ja tosi hyviä mutta mulla enemmän haussa (en osannut sanoa ihan nappiin!) :
psykedeelisempi, luovuus max, erikoisempi avaruustyyppistäkin fiilistä (other wordly) ja uniikkia meininkiä sfäärin läpi menevä biisi, biitti tai basso voi dropahtaa (usein tosi seksikästä ja hankala edes kuvailla, upeaa jos toteutetaan luovassa kokonaismeiningissä) ja lähteä huikeiden aaltojen tms kautta taas erilaiseen sfääriin. Tiedätkö tällaisia kappaleita? Tietääkö kukaan muu, VINKKEJÄ?
Kuuntelin eilen koko yön aamuun asti Youtuben tarjontaa, yritin löytää. Vie aikaa, kun biisit kestää jne, ihan antoisaa mutta jos vinkeillä pääsisi enempään! Useissa biiseissä liian nopea monotoninen tum-tum-tum- rytmi. Lähimmäksi löysin Anymaa ja vähän Sphonglea.
Ei kai kukaan kuuntele kíkkelítrancea...
Kuulostat vähän siltä että olisit jo eri sfääreissä. Mutta seuraan silti ketjua, minuakin kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan kuuntele kíkkelítrancea...
No en edes tiedä, onko sen genre trancea, mitä haen. Kuvailin monisanaisesti mitä haussa, niin jos siihen löytyy vinkkejä, niin ei väliä mihin genreen tai termeihin kuuluu. En ole itse niin tarkkaan perillä genreistä. Luulen että tranceen päin oleva musiikki on se mitä mulla haussa. Siis en ole hakemassa nyt rokkia, poppia tai kansantanhua, mutta tarkkaa termitystä en tiedä. :)
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat vähän siltä että olisit jo eri sfääreissä. Mutta seuraan silti ketjua, minuakin kiinnostaa.
Hehhe, no en ole, siis jos tarkoitat että kuulostan ihan höperöltä tai kuin olisin huumeissa. En käytä huumeita enkä ole liian höperökään. Mutta tätä mitä haen, on vaikea kuvata. Kuvailin sfäärien kautta, koska tosiaan sellaista ei-normityyppistä, ei-kaavanmukaista, ei tavan mukaista on haussa. Olenko itse ei tavan mukainen, no se on niin.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitat varmaan Saravon Pekka.
Kuuntelussa nyt juuri tuo The Freefall. Nyt pystyn laittamaan volyymiä kunnolla päälle ja musiikki vaikuttaa paremmin kuin yöllä, kun jouduin vähemmillä volyymein kuuntelemaan. Tähän mennessä kappale vaikuttaa lupaavalta, voisi olla vielä huikeampaa aaltoilua, mutta on tässä kauneutta.
Prodigy on tuttu, mutta en ole kuullut tuota ehdotettua, niin sekin kuunteluun!
Arvostan vinkkejänne, ajattelun vaivaa tämän äärellä. Onhan se kiva jos löydetään lisää muillekin esktaattisia biisejä. Löytölaari.
up!