Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu että joku on asunut asunnossa 3 vuotta mutta ei ole juuri sisustanut ollenkaan tai asunto näyttää keskeneräiseltä?

Vierailija
23.08.2024 |

Mistä? Tai sohva, tv, ja sänky kyllä on, mutta ei mitään väriteemaa tai hienoja tauluja , kasveja yms. sellaista kolkkoa ja tyhjää.

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut ylimääräistä rahaa. Lisäksi muutetaan jossain vaiheessa kumminkin pois niin ei jaksa viimeisen päälle panostaa.

Vierailija
62/72 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua häiritsee jos kodissa on koristeita. Mun on helpompi keskittyä omaan juttuuni jos ei ole mitään ylimääräistä, ja värejä valitessani valitsen yleensä ennen kaikkea sen mukaan mikä on huomaamaton vaihtoehto.

Just tämä!!   Ja jos on kovin laitettu ja harkittu, niin ei siellä uskalla elää, kun menee feng shui pilalle.  Kämpän pitää olla sellainen, että siellä uskaltaa tehdäkin jotain.  Levittää yrtit kuivumaan, aakartelutarvikkeet tai kukkien hoitotarvikkeet pitkin pöytää.   Jos pitää ensin raivata tilaa ja sitten pohtia mikä huonekalu kärsii mistäkin, niin ei tule tehtyä mitään ja se vasta hermoille käykin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina pitää olla valmiina muuttamaan enkä halua raahailla mitään tavaroita koska se on kallista. 

Olen vain hommannut perusjutut joista voin hankkiutua eroon kun lähden.

Jos joskus tietäisi että aikoo jäädä johonkin vaikka vakituisen työpaikan takia niin voisi tehdä kämpästä viihtyisän.

Vierailija
64/72 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se asunto voi keskeneräinen olla jos pystyy kolme vuotta siinä asumaan.

Vierailija
65/72 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hiton väriteema? Mulla on  ihanasti sisustettu koti mutta ei mitään väriteemaa. Tarkoitatko esim jouluna joulunpunaiset verhot ja sohvatyynyt ja punaisia kukkia? Vai kaikki pinnat ja huonekalut valkoista ja greigeä? Yök. Ihan mummojen sisustamista. 

Vierailija
66/72 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joiltain vaan puuttuu kokonaisuuden hahmotuskyky ja värisilmä.

Olin tosi ylpeä kun 3v sitten 19v kuopus muutti omaan asuntoon ja viikossa sai sisustuksen näyttämään upealta. Kotoa mukaan otettu senkki, siskolta ruokailuryhmä ja verhot ja sohva, sohvapöytä, lamput ja matto Ikeasta edullisesti. Tyylikäs, kodikas, kaikki sopi täydellisesti yhteen. Aina eläviä kukkia maljakossa

Multa puuttuu mutta olen taiteilija, tämä on mielestänio vähän outoa :D Osaan maalata mutta en osaa lainkaan sisustaa kotia. Enn pysty hahmottaa sitä ollenkaan.

Tämä liittyy kai jotenkin myös kaksi- tai kolmiulotteisuuden hallintaan. Sinulla 2-ulotteisuus on vallitseva.

Tämä on kai yleistä, esim taloa rakentaessa monet eivät osaa hahmottaa tiloja pohjapiirroksesta kolmiuloitteisiksi tiloiksi ja siksi mitat on lopulta väärät, ovet ja ikkunat väärissä kohdissa, ovien avautumissuunnat pielessä jne. 

Vierailija
67/72 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole yhtään sisustusesinettä kotonani, kaikilla tavaroillani on jokin käytännöllinen tai toiminnallinen funktio.

Tämä on aivan itsetarkoituksellinen ja tietoinen valinta: haluan että on helppoa siivota, en harrasta sisustamista, en juurikaan vietä aikaani kotona, tykkään aika kliinisestä ja yksinkertaisesta sisustuksesta ja lisäksi minulla on muutenkin liikaa tekemistä elämässäni jotta olisi aikaa tällaiseen mikä ei kiinnosta tarpeeksi.

Tämä ei kuitenkaan tarkoita että kaikki kodissani olisi halpaa Ikeaa, vaan minulla on esimerkiksi aika kalliit villamatot olohuoneeni lattialla. 

Sisustusesine on aika hyvä termi. Tarkoittaa esinettä, jolla ei ole mitään tarkoitusta, sen "sisustamisen" lisäksi.

Aika järjetöntä hommaa kun oikein ajattelee: Ensin hankkii tarpeelliset tavarat mutta ei ole vielä tyytyväinen ja hankkii tarpeettomia lisäksi. Sitten ei ole vieläkään tyytyväinen, vaihtaa tarpeettomat tavarat toisiin tarpeettomiin jne. jne. 

Vierailija
68/72 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kirjoitetaan paljon koristeista? Ei krääsä tee kodikkuutta.

Meille on kertynyt (myös periytynyt) muutamia kauniita lasi- ja keramiikkaesineitä mutta kaikella on funktionsa sisustuksessa. Niitä voi käyttää maljakkona tai vaikka tarjoiluun, kynttilöiden alustana tms. 

Ne ovat esillä vain joska sopivat väreiltään ja materiaaleiltaan sisustukseen. 

Vierailija
69/72 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisustamista on erilaista.

mä tykkään verhoista, mutta en tyynyistä, vilteistä jne. Olen lähes minimiöalisti, omistan n 500 tavaraa.

Koti näyttää pitkälti siltä, mitä haluan. Moni muu on eri mieltä

Vierailija
70/72 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallista touhua sisustaa ja toisaalta ei kiinnosta yhtään

Vierailija
71/72 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut 20 vuotta tässä omakotitalossa. Puoliso ja teini-ikäisiä lapsiakin löytyy. Meidän koti on varmaan tommoinen "keskeneräinen". Huonekalut on semmoisia, joita on vuosien saatossa kertynyt. Muutama taulu ja kasveja kyllä on, mutta ei mitään tyyliä tai teemaa. Me viihdytään näin. Ei kai siinä sen kummempaa.

Vierailija
72/72 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en osaa sisustaa. En ole mitenkään järjestelmällinen ihminen, joka haluaa viettää kaiken vapaa-aikansa siivoamalla ja oikomalla jotain tyynyjä. Sisustaminen on myös aika kallis harrastus, jos joka vuodenajalle pitäisi olla omat tyynyt, viltit, pöytäliinat ym.

Meillä on myös aika paljon tavaraa. Mies ei osaa heittää mitään pois eikä laita asioita paikoilleen. Jos haluaisin sisustaa ja pitää kodin kauniina, mun ois ostettava kaikki sisustusjutut omilla rahoillani ja siivottava koko ajan. Säilytystilaa meillä on sinänsä tarpeeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme