Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu että joku on asunut asunnossa 3 vuotta mutta ei ole juuri sisustanut ollenkaan tai asunto näyttää keskeneräiseltä?

Vierailija
23.08.2024 |

Mistä? Tai sohva, tv, ja sänky kyllä on, mutta ei mitään väriteemaa tai hienoja tauluja , kasveja yms. sellaista kolkkoa ja tyhjää.

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unelmieni asunto on sellainen, missä on vain välttämättömin. Haaveilen jopa sellaisesta 'miehekkäästä' pelkkä patja ja tyhjiä pulloja -tyylistä. Ehkä sitten joskus tulevaisuudessa, kun olen köyhä kaikkien hylkäämä eläkeläismummo. N57

Vierailija
22/72 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa ihmisistä viettää suurimman osan vapaa-ajastaan jossain muualla kuin kotona, joten siihen ei ole mitään järkeä niin kovasti panostaa. Toiset ovat luonnostaan enempi pesänrakentajia kuin toiset. Mulle useimmat kämppäni ovat olleet lähinnä vaan majapaikkoja enkä paljon viitsi sisustaa. Voin kuvitella, että jos mulla olisi esim. omakotitalo, jossa tietäisin asuvani pitkään, niin intoa voisi olla enempi, mutta kun vaihtelen maatakin muutaman vuoden välein, niin sisustaminen ja muunkin periaatteessa tarpeettoman materian hankkiminen tuntuu hukkaan heitetyltä rahalta ja vaivalta.

En kritisoi vaan ihan kiinnostuksesta kysyn että missä te sitten vietätte vapaa-ajan?

Harrastuksissa, kavereilla, baarissa, sukulaisilla, vapaaehtoistyössä vai missä? Vaikea edes kuvitella omalle kohdalle kun olen etätöissä ja voi mennä viikko etten poistu kotoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut tässä parikymmentä vuotta enkä ole tietoisesti sisustanut yhtään. On sohva, nojatuoli, sänky ja kaikkea sekalaista mitä on vuosien varrella tullut ostettua. Kunhan itse viihdyn niin mitä väliä?

Vierailija
24/72 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun vain toistaiseksi ja kasvit ja kissa ovat tuhoon tuomittu yhdistelmä. Väriteemat ja taulut eivät kiinnosta. Lisäksi vapaapäivät vietän pitkälti muulla. Suomeksi kotona käyn usein vain nukkumassa. 

Onko se kissa yksin siellä päivät pitkät😟

Kissoja on kaksi vaikka tosiaan tuossa yksikössä kirjoitin. 

Vierailija
25/72 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse huomasin vuokranantajan nuljuksi, joten en tee reikiä seiniin. Yritän elää kaikin tavoin mahdollisimman varovasti etten joudu maksamaan remonttia, joka olisi pitänyt tehdä jo vuosikymmeniä sitten.

Olen ottanut kattavat valokuvat asunnosta kun muutin tähän, joten vuokranantajalla pitäisi olla melkoisia vaikeuksia tehdä pintaremonttia minun kustannuksella, mutta eihän sitä koskaan voi olla varma. Ajatelkaa ennenvanhaan asuntoon tehtiin täydellllinen pitaremontti kun asukas oli asunut kymmenen vuotta. Mykyään ei ole harvinaista, että 1970 -1990 luvulla rakennetuissa vuokraasunnoissa on alkuperäiset pinnat ja keittiökaapit.

Vierailija
26/72 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa ihmisistä viettää suurimman osan vapaa-ajastaan jossain muualla kuin kotona, joten siihen ei ole mitään järkeä niin kovasti panostaa. Toiset ovat luonnostaan enempi pesänrakentajia kuin toiset. Mulle useimmat kämppäni ovat olleet lähinnä vaan majapaikkoja enkä paljon viitsi sisustaa. Voin kuvitella, että jos mulla olisi esim. omakotitalo, jossa tietäisin asuvani pitkään, niin intoa voisi olla enempi, mutta kun vaihtelen maatakin muutaman vuoden välein, niin sisustaminen ja muunkin periaatteessa tarpeettoman materian hankkiminen tuntuu hukkaan heitetyltä rahalta ja vaivalta.

En kritisoi vaan ihan kiinnostuksesta kysyn että missä te sitten vietätte vapaa-ajan?

Harrastuksissa, kavereilla, baarissa, sukulaisilla, vapaaehtoistyössä vai missä? Vaikea edes kuvitella omalle kohdalle kun olen etätöissä ja voi mennä viikko etten poistu kotoa. 

Urheiluharrastuksen tai partion parissa. Lisäksi ystävien kanssa ja eläinsuojeluyhdistyksen toiminnassa. Lisäksi tietysti normaalit työpäivät. Tai sitten olen usein myös tyttöystäväni luona. 

Itsekin olin välillä etätöissä ja samalla oli harrastukset esimerkiksi aika tarkkaan tauolla. Kotona jumitin melkoisesti eikä tullut juuri mihinkään lähdettyä ellei pakko.

Vierailija
27/72 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kämppä kesken kohta 12 vuotta. Elämä on väliaikaista, sisustus toissijaista. Käyn töissä ja nukun. Masennus.

Vierailija
28/72 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaistun. Olen hidas tekemään tuollaisia asioita. Nyt näyttää asunto jo kodilta, 10 vuoden asumisen jälkeen. Olen hiljalleen ostanut tauluja, kalusteita, verhoja ja lamppuja. Haluan yksilöllisiä huonekaluja ja maalauksia, en mitään julistetauluja tai Ikean huonekaluja, vaikka ne jonnekin toiseen asuntoon sopivatkin ihan hyvin.

Vierailija
29/72 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisustaminen ei kiinnosta. Kasveja on, paljon, isoja ja vapaasti rönsyäviä. Kissakin on, eikä se ole kiinnostunut mistään muusta kasvista kuin kissanruohosta (ohran- tai kauranoraasta).

Vierailija
30/72 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sisustaa, eikä toisaalta ole ollut edes budjettiakaan muuhun kuin löytönurkkien muutaman euron tuotteisiin.

Vierailija
31/72 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole ehtinyt. Asunut tässä viisi vuotta ja vieläkin on kaksi muuttolaatikkoa olohuoneen lattialla. On vain aina ollut tärkeämpää puuhaa kuin sisustaminen ja nykyisin sisustaminen tarkoittaa sitä, että pitää tilata netistä tavaraa ja hakea jostain automaatista tai pakettipisteestä, joka merkitsee sitä, että pitää tietää, että on tiettynä ajankohtana varmasti paikkakunnalla. Ei vaan ole onnistunut.

Täällä on pakolliset, eli keittiössä pöytä, olkkarissa nojatuoli (oli ennen sohva, mutta se hajosi ja korvasin sen nojatuolilla, koska kaupasta ei löytynyt mieleistä sohvaa). Matotkin olen vienyt varastoon, kun on helpompi imuroida nopeasti lattia ilman mattoja. Kaapeissa on vaattee tja vuodevaatteet ja loput muuttolaatikot, joissa sekalaista tavaraa. Lähinnä kirjoja ja sellaisia. Pari tauluakin on vielä kaapissa.

Voisihan tästä jo alkaa sisustamaankin. Ajattelin, etät nyt elokuussa ja syyskuussa ehtisi, mutta tuli työkomennus toiselle paikkakunnalle. Ehkä sitten joulukuussa joululomalla.

Vierailija
32/72 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut samassa asunnossa 25 vuotta eikä mulla ole mitään väriteemaa tai hienoja tauluja. Ei ole ollenkaan minun juttuni elää jossain teemakodissa. 

N40

Vierailija
33/72 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pian muuttoni jälkeen tajusin ettei tässä kauaa jaksa asua, niin turha mitään alkaa sisustamaan.

Vierailija
34/72 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulisin hulluksi sinun mallillasi. Käyn töissä kodin ulkopuolella ja harrastan 5 kertaa viikossa. Lisäksi tapaan ystäviä ja sukulaisia. Kotona käyn lähinnä nukkumassa, jos sitäkään. 

t.eri

Vierailija
35/72 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu ihan siitä, että kaikkia ei kiinnosta samat asiat kuin sinua. Yllättikö?

Vierailija
36/72 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluuko asia sinulle?

Vierailija
37/72 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on semmoinen 2/3 valmis 3 vuoden jälkeen. Jaksaminen ja raha vähissä. Esim. jos veljeni ei olisi tehnyt mulle mittakaavaan asunnon pohjapiirrosta yms. en olisi vieläkään saanut sohvaa hankittua. Kun jaksaminen on vaikka sairauksien takia finaalissa niin tukiverkolla on iso rooli näissä asioissa. 

Vierailija
38/72 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on elämä.

Vierailija
39/72 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko vaikka köyhyys. Sisustaminen maksaa ja köyhänä hyvä kun on rahaa edes ruokaan. 

Vierailija
40/72 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se " joku" tietää parhaiten, kysy häneltä. Ja, mitä se sun per Set tä kutittaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan