80- ja 90-luvun teinit, dokasivatko luokkalaisesi yläasteella?
Minun dokasivat.
Ilmeisesti tämä ei ole enää nykyisin tapana?
Kommentit (136)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin te pyritte sillä dokaamisella? Ap
Humalaan. Oletko jotenkin jälkeenjäänyt?
Miksi? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kyllä. nykyajan teinit ovat ainakin sinä suhteessa fiksumpia.
No en nyt tiedä miten paljon fiksumpaa on vetää sen sijaan huumeita.
Olet aika tollo jos luulet, että kumpikaan on yleistä tai välttämätöntä.
70-luvulla myös. Joka viikonloppu hommattiin iso ja pieni pullo Muscatoa (nykyään en voi edes haistaa sitä), joka sitten juotiin kolmisteen matkalla tanssilavalle. Jokainen sai puoli pulloa. Silloin sai helposti kun meni alkon kulmille ja pyysi jotain random aikuista hakemaan.Koskaan ei jääty ilman. Ikää oli 14-16, sen jälkeen siirryttiin ravintoloihin juomaan A-kaljaa. Silloin keppana oli vaarien saunajuomaa eli kuraa. En tiedä, että kukaan meistä olisi alkon pauloihin jäänyt. Töitä tehnyt koko ikäni ja edelleen N64. Lasiin en sylje vieläkään.
Mitä tämä päihderiippuvuuden ihailu on? Yrittääkö persu selittää, että ihan ok elämäntapa?
Vierailija kirjoitti:
Mitä tämä päihderiippuvuuden ihailu on? Yrittääkö persu selittää, että ihan ok elämäntapa?
Olet vissiin juuri se joka jätettiin yksin kun kaikki muut pitivät hauskaa 80 ja 90-luvuilla. Sinä se vaan jankutit persuista ja me muut elettiin. Oletko jotenkin tyhmä? Tässähän puhuttiin nuoruudesta, joka näköjään sulla jäi välistä.
Mun systeri pääsi ripille v. 73 ja menivät kirkosta suoraan ravintolaan. Tuo on jäänyt sen mieleen sen takia, että pikkukaupungissa siellä sattuikin istumaan pari opettajaa, että ottivat pikaisesti ritolat. Ei siskostakaan tullut alkoholistia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö teillä ollut omassa elämässä mitään upeita juttuja? Dokaaminenhan oli pois niistä. Ap
Nimenomaan sen myötä niitä upeita juttuja saatiin, jos ymmärrät, mitä tarkoitan.
Huutonaurua. Ap
Ymmärrän kyllä tuskasi, kun jäit paitsi kaikesta kotona nysväämällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin vedettiin soppaa joka viikonloppu.
Eivät läheskään kaikki niin tehneet.
Eivät niin. Ne etupenkin silmälasipäiset Mirjat.
Älä jaksa olla lapsellinen. Esim meidän luokalla oli 26 oppilasta ja meistä joi ehkä joku 7 eli suurin osa teineistä ei ryypännyt silloinkaan.
Kerroin esimerkin omasta koulustani. Ne etupenkin Mirjat olivat ahdistuneita kympin tyttöjä, joilta ei hymyä saati naurua irronnut missään tilanteessa.
90-luvulla kyllä dokasivat useimmat. Toiset enemmän ja toiset vähemmän.
Jotkut, erityisesti ne jotka halusivat esittää olevansa cooleja. Kaltaiseni nörttitytön mielestä olivat lähinnä noloja ja säälittäviä luusereita.
Itsellä alkoholinkäyttö alkoi lukiossa pari vuotta vanhempien kavereiden kanssa, mutta jälkikäteen ajateltuna sekin oli ehkä turhan aikaisin. Onneksi nykynuoret ovat fiksumpia.
Kyllä dokasivat. Olin teini 90- ja 2000-luvun vaihteessa. Teinit istuivat keskustassa ja rannoilla ryyppäämässä. Maanantaina kuunneltiin, kuka oli tällä kertaa viety poliisiautolla kotiin. Diskossa oli paljon kännisiä teinejä, ja aina joku rääkyi kännissä elämäänsä ja poikakaverin tyhmyyttä.
Kyllä, jonkin verran. Minulla on hyviä muistoja niiltä ajoilta.
Vierailija kirjoitti:
Pyrittiin humalaan. 😂 Toki paneskeltiin myös tyttöjen kanssa eikä koskaan kuulunut perästä vaikka tyttö olisi sammunut. Jos heräsi jonkun likan vierestä niin alettiin olemaan tai sitten ei.
Ei paneskeltu ympäriinsä mun kaveripiirissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö teillä ollut omassa elämässä mitään upeita juttuja? Dokaaminenhan oli pois niistä. Ap
Nimenomaan sen myötä niitä upeita juttuja saatiin, jos ymmärrät, mitä tarkoitan.
Satiaiset, klamydia ja tippuri? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satiaiset, klamydia ja tippuri? :D
Mieluummin nekin kuin sinun kohtalosi eli et ole saanut mitään.
Joo, olen itse syntynyt v 1974 ja kyllä vaan kasarilla ja ysärillä alettiin dokata jo 13-15-vuotiaana hyvin monet. Itsekin olin ihan hyvän perheen lapsi, mutta silti kotibileisiin ja "kartsalle" joka perjantai veri veti jostain 13-vuotiaasta asti.
Vanhemmat ei tykänneet, mutta ei ne voineet kotiinkaan lukita. Heillä oli näkemys, että 15 vuotiaana, kun on "rippikoulun käynyt ja rokotettu", saa dokata ja olla seksiäkin jos haluaa, mutta sitä ennen he eivät näitä hyväksy. Mutta koskapa teini-ikäiset olisi kauheasti vanhempien hyväksynnästä välittäneet :D Mulla oli sen henkisiä kavereita, että biletys maistui, ja mukaan menin vaikka ikkunan kautta karkaamalla jos olin arestissa.
Eipä tuosta kyllä hirveästi haittaakaan ole ollut tuosta rajusta nuoruudesta, pirun hauskaa oli. Silti olen ihan tyytyväinen, ettei nykyään nuoret enää harrasta, koska onhan siinä riskinsä vaikka itselleni ja mun tutuille ei käynyt mitään.
Kyllä vain, useimmat joka viikonloppu. Hätäisimmät aloittivat 12-vuotiaina, 14-15 v oli jo ihan tavallista. Itse olin outo kirjatoukka, mutta kyllä minäkin 16 v kokeilin, miltä tuntuu juoda itsensä sammuksiin. Jokaviikkoinen dokaaminen ja steissillä hengailu ei sentään koskaan kiinnostanut, mutta kotibileisiin kaverin äiti osti meille minttusuklaat ja sorbukset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin vedettiin soppaa joka viikonloppu.
Eivät läheskään kaikki niin tehneet.
Eivät niin. Ne etupenkin silmälasipäiset Mirjat.
Etupenkin? Mä dokasin js istuin luokassa edessä.
Kasarilla dokattiin kunnolla, ei mitään siideriä tai olutta, vaan ihan väkeviä. Ja aina löytyi joku sitä hakemaan. Nykyisin hirvittää ajatellakin sitä menoa.
N52
Älä jaksa olla lapsellinen. Esim meidän luokalla oli 26 oppilasta ja meistä joi ehkä joku 7 eli suurin osa teineistä ei ryypännyt silloinkaan.