80- ja 90-luvun teinit, dokasivatko luokkalaisesi yläasteella?
Minun dokasivat.
Ilmeisesti tämä ei ole enää nykyisin tapana?
Kommentit (136)
Todellakin vedettiin soppaa joka viikonloppu.
Eivät kaikki, vain ne joiden vanhemmilla oli ongelmia.
Joo. Itse aloitin vasta lukiossa.
Joo ja ne lapset eivät menestyneet missään. Jäivät kymppiluokille ja siitä sitten amikseen. Nykyään kolme neljäsosaa kuolleet huumeisiin tai alkoholiongelmiin
Joo, tosi moni. Edes joskus, myös ne ihan tavalliset nuoret. Vähemmistössä oli täysin raittiit.
Nykyään on oman lapseni kaverissa enemmistönä he, jotka käyttivät teini-iässä alkoholia vain vähän tai eivät ollenkaan. Nyt toki täysi-ikäisenä asia on vähän muuttunut, mutta olen käsittänyt, ettei se alkoholin käyttö ole näillä parikymppisilläkään ihan samanlaista kuin omassa nuoruudessani oli.
Kyllä ja yks kaverikin alkoholisoitui sitten lopullisesti niissä karkeloissa..
Peruskoulun pääsi läpi mutta amis jäi puolitiehen. Varmaan jo delannu.
Vierailija kirjoitti:
Todellaki, oli hienoa aikaa!
Voi niitä aikoja!
Kyllähän sitä ryypättiin enempi tai vähempi ja varsinkin viikonloppuisin. Kouluun diskoonkin pysty viemään omat juomat sekä koulun eteisessä sai tupakoida jos ei ulos asti jaksanut mennä. Ei ollut niin justiinsa tuolloin.
Joo kasiluokan keväällä aloin itsekin ryyppäämään ja juhlimaan. Ylä-aste 80-luvun alkupuoli. Tuli käytyä myös festareilla ja bändien keikoilla ym. Yhä juhlin ja ikää 55v.
Mikäs kysymys tämä nyt oli? Kuka muka ei dokannut 80-90-luvulla teininä?
Yläasteella ysärillä koulun teatterikerhon iltanäytökseen tuli meidän luokkalainen poika tuhannen tuiterissa ja kaiken lisäksi hänellä oli näytelmässä papin rooli :D Jäi mieleen
Osa ryyppäsi, mutta se keskittyi vain viikonloppuun. Kaveri, joka oli täyttänyt jo 18v., haki Alkosta viikonloppupullon, jotain jäätävän pahaa ja halpaa viiniä. Pullo yleensä jaettiin kavereiden kesken 3-4 osaan ja vietettiin perjantai-iltaa.
Tämä 80-luvulla, kun olin vielä liian nuori aikuisten discoon, eikä limudiscot kiinnostaneet.
Vierailija kirjoitti:
Joo ja ne lapset eivät menestyneet missään. Jäivät kymppiluokille ja siitä sitten amikseen. Nykyään kolme neljäsosaa kuolleet huumeisiin tai alkoholiongelmiin
Minä olen manageritehtävissä it-alalla. En jäänyt millekään luokalle enkä ammattikouluun. Niiden aikojen kavereista kaksi on kuollut alkoholin takia.
Joskus, minä ja kaverit. Ei oltu kaikki samalla luokalla tai saman ikäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Joskus, minä ja kaverit. Ei oltu kaikki samalla luokalla tai saman ikäisiä.
80-luvun alkupuolella.
Lukiossa vasta ite. Monet kyllä joivat jo yläkoulussa ja usein pään täyteen, en tiedä mitä heille kuuluu.
kyllä. nykyajan teinit ovat ainakin sinä suhteessa fiksumpia.