80- ja 90-luvun teinit, dokasivatko luokkalaisesi yläasteella?
Minun dokasivat.
Ilmeisesti tämä ei ole enää nykyisin tapana?
Kommentit (136)
Eivät kaikki juoneet, mutta kyllähän dokaaminen aika yleistä oli. Itse taisin vetää ekat varsinaiset kännit 9. luokan syksyllä vähän ennen kuin täytin 15. Lukioaikoina kosteita viikonloppuja tuli sitten enemmänkin. Oltiin bestikseni kanssa aika menevä kaksikko... Itse asiassa meidän lukioluokalla oli niin, että ne tytöt ja pojat, jotka olivat parhaita koulussa, myös bilettivät rankimmin. Tietääkseni meillä kaikilla on myös korkeakoulututkinto, joten eipä koulunkäynti mihinkään teinidokailuun tyssännyt.
Vierailija kirjoitti:
kyllä. nykyajan teinit ovat ainakin sinä suhteessa fiksumpia.
No en nyt tiedä miten paljon fiksumpaa on vetää sen sijaan huumeita.
Vierailija kirjoitti:
Eivät kaikki, vain ne joiden vanhemmilla oli ongelmia.
Mo' money, mo' problems. Rahakkaimmista perheistä tulevat kittasivat innokkaimmin.
Todellakin kaikki ja joka viikonloppu
Olin teini kasarilla, kyllä silloin jengi kännäsi viikonloppuisin.
Näissä kuvissa ja tunnelmissa pämpättiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ja ne lapset eivät menestyneet missään. Jäivät kymppiluokille ja siitä sitten amikseen. Nykyään kolme neljäsosaa kuolleet huumeisiin tai alkoholiongelmiin
Minä olen manageritehtävissä it-alalla. En jäänyt millekään luokalle enkä ammattikouluun. Niiden aikojen kavereista kaksi on kuollut alkoholin takia.
Sama täällä, kehityspäällikön hommissa IT-alalla. Olin hyvä koulussa ja minun sen aikaisista ystävistäni ei ole kenelläkään mitään alkoholiongelmia, kaikilla hyvät koulutukset ja työt. Mutta todellakin viikonloppuisin riekuttiin ihan kunnolla aikoinaan.
Mihin te pyritte sillä dokaamisella? Ap
Eikö teillä ollut omassa elämässä mitään upeita juttuja? Dokaaminenhan oli pois niistä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Pyrittiin humalaan. 😂 Toki paneskeltiin myös tyttöjen kanssa eikä koskaan kuulunut perästä vaikka tyttö olisi sammunut. Jos heräsi jonkun likan vierestä niin alettiin olemaan tai sitten ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin vedettiin soppaa joka viikonloppu.
Eivät läheskään kaikki niin tehneet.
Eivät niin. Ne etupenkin silmälasipäiset Mirjat.
Vierailija kirjoitti:
Mikäs kysymys tämä nyt oli? Kuka muka ei dokannut 80-90-luvulla teininä?
Minä ja mun kaverit.
Vierailija kirjoitti:
Humalaan. Oletko jotenkin jälkeenjäänyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät kaikki, vain ne joiden vanhemmilla oli ongelmia.
Mo' money, mo' problems. Rahakkaimmista perheistä tulevat kittasivat innokkaimmin.
Todellakin, meillä ei niin varakkailla oli rahaa muutamaan olueen perjantaina. Onneksi aina löytyi kavereita😁
Vierailija kirjoitti:
Eikö teillä ollut omassa elämässä mitään upeita juttuja? Dokaaminenhan oli pois niistä. Ap
Nimenomaan sen myötä niitä upeita juttuja saatiin, jos ymmärrät, mitä tarkoitan.
Vierailija kirjoitti:
Oli tietysti kaikenlaisia upeita juttuja eikä mikään ollut mistään pois. Ryyppääminen oli vain yksi niistä upeista jutuista. Hoidettiin läksyt pois, päivällä pelattiin pesäpalloa, jalkapalloa jne. ja talvella kiekkoa jne. välillä käytiin leffoissa jne. sitten ryypättiin taas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan sen myötä niitä upeita juttuja saatiin, jos ymmärrät, mitä tarkoitan.
Huutonaurua. Ap
Vierailija kirjoitti:
Näissä kuvissa ja tunnelmissa pämpättiin.
En muista tuota ollenkaan, varmaan kuitenkin näin mutta ei vaikuttanut yhtään.
Siis oikeasti, milloin nuoret eivät ole pitäneet hauskaa?
Itse olin viidennellä luokalla kun vedin ensikännit. Velipoika oli seiskalla niin menin mukana.