80- ja 90-luvun teinit, dokasivatko luokkalaisesi yläasteella?
Minun dokasivat.
Ilmeisesti tämä ei ole enää nykyisin tapana?
Kommentit (136)
Kyllä vaan. Itse en ollu kyllä ikinä luokan kotibileissä mukana. Juotiin silloisen parhaan ystävän kanssa välillä heidän kotona (äitinsä oli usein työmatkoilla). Laulettiin karaokea ja otettiin "hienoja" valokuvia tähtihetkistä :D
Vm-88
Vierailija kirjoitti:
Mikäs kysymys tämä nyt oli? Kuka muka ei dokannut 80-90-luvulla teininä?
Ne joilla ei ollut kavereita ja olivat joka viikonloppu kotonaan?
Vierailija kirjoitti:
Eivät kaikki, vain ne joiden vanhemmilla oli ongelmia.
Ei todellakaan, kyllä siellä oli ihan kaikenlaisista perheistä nuoria dokaamassa bileissä tai kaupungin keskustassa. Itse asiassa ainakin mun koulukavereista ne erityisen huono-osaisista perheistä olevat eivät juurikaan olleet niissä porukoissa. Ne ehkä joivat ja moni poltti röökiäkin jo tosi nuorena, mutta ei niitä näkynyt siellä porukoissa joissa itse olin, tavallisten hyvien keskiluokkaisten kotien perheiden lapsia oli pääosin. Ehkä niillä toisilla oli omat porukat jotka kävi jossain muualla. Omat vanhempani olivat koulun rehtori ja koulun talonmies, ja varmaan saivat melkoisesti harmaita hiuksia kun oma tytär oli bilehirmu 14 v:stä alkaen :D
Vierailija kirjoitti:
Joo ja ne lapset eivät menestyneet missään. Jäivät kymppiluokille ja siitä sitten amikseen. Nykyään kolme neljäsosaa kuolleet huumeisiin tai alkoholiongelmiin
Höpö höpö. Juuri luin, että Suomessa korkeimmin koulutettu sukupolvi on 1970-luvulla syntyneet. Eli juuri tämä teinikännäys-sukupolvi. Itsekin olin teinikännääjä, mutta koulut hoisin aina hyvin ja maisteriksi sitä aikanaan valmistuin. Niin useimmat muutkin. Ei se perjantaina juominen nyt koko elämää hallinnut eikä estänyt kouluun keskittymistä. Eikä edes sitten yliopisto-opintojen vielä kovempi bailaus - oi niitä aikoja, hyviä muistoja :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin te pyritte sillä dokaamisella? Ap
Pyrittiin humalaan. 😂 Toki paneskeltiin myös tyttöjen kanssa eikä koskaan kuulunut perästä vaikka tyttö olisi sammunut. Jos heräsi jonkun likan vierestä niin alettiin olemaan tai sitten ei.
Ala-arvoista!
Kyllä ja lähes tulkoon kaikki joivat, hikarit ja nörtit myös. Monien vanhemmat myös tiesivät, osa jopa osti alkoholia nuorisolle. En muista ketään joka ei olisi juonut, en sano ettei niitä ollut, mutta se ei vaan tullut ilmi. Muistan, että tupakanpolttoa piiloteltiin enemmän kuin juomista, vaikka sekin oli hyvin yleistä etenkin viikonloppuisin.
Vierailija kirjoitti:
Mihin te pyritte sillä dokaamisella? Ap
Euforiaan. Onhan se nousuhumala vaan nyt paljon hienompi tunne kuin juuri mikään mitä voi selvinpäin kokea. Sen löytäminen oli vähän kuin eka kerta kun keksi miten itsetyydyttämällä saa orgasmin - paitsi että alkoholin tuottama aivo-orgasmi kestää tuntikausia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö teillä ollut omassa elämässä mitään upeita juttuja? Dokaaminenhan oli pois niistä. Ap
Nimenomaan sen myötä niitä upeita juttuja saatiin, jos ymmärrät, mitä tarkoitan.
Huutonaurua. Ap
Ymmärrän kyllä tuskasi, kun jäit paitsi kaikesta kotona nysväämällä.
En ehtinyt olla kotona. Jopa yöunet jäivät lyhyiksi. Ap
Aika hiljaista se oli ainakin meillä vielä yläasteella. Siis harvat joivat niin, että voisi sanoa, että dokasivat. Toki useampi saattoi jossain vaiheessa kokeilla. Homma yleistyi vasta kunnolla kun lukio alkoi.
Dokasin itse, hyvä kun nuoret enää eivät. Itelle ei käynyt kuinkaan, mutta kaikki eivät saaneet onnellista loppua.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ja lähes tulkoon kaikki joivat, hikarit ja nörtit myös. Monien vanhemmat myös tiesivät, osa jopa osti alkoholia nuorisolle. En muista ketään joka ei olisi juonut, en sano ettei niitä ollut, mutta se ei vaan tullut ilmi. Muistan, että tupakanpolttoa piiloteltiin enemmän kuin juomista, vaikka sekin oli hyvin yleistä etenkin viikonloppuisin.
Näin se meni
Teini-ikäni oli 80-90-luvun vaihteessa. Oli se hurjaa aikaa. Olisi voinut sattua ihan mitä tahansa, mutta ei onneksi sattunut yhtään mitään.
Jos joku kaveri joi liikaa, kaverit huolsivat. Pidettiin hiuksista kiinni, kun toinen oksensi. Yksin ei jätetty ketään mihinkään.
Krapulat kärsittiin hiljaa, ja kavereiden kanssa päätettiin monia kertoja, että ei juoda enää koskaan. Meidän tekemisemme eivät koskaan paljastuneet kotona vanhemmille. Menemiset ja tulemiset olivat aika vapaata tuohon aikaan.
Olimme kilttejä ja tunnollisia koulussa kympin tyttöjä, jotka vähän irrottelivat viikonloppuisin. Kotimme olivat ihan tavallisen kunnollisia. Me kaikki olemme nykyään työelämässä ja koulut on käyty. Kenelläkään ei jäänyt korkki auki pysyvästi. Se oli sitä aikaa.
Omille lapsilleni en sellaista nuoruutta suosittelisi, vaikka meillä hauskaa olikin.
Vierailija kirjoitti:
Mun systeri pääsi ripille v. 73 ja menivät kirkosta suoraan ravintolaan. Tuo on jäänyt sen mieleen sen takia, että pikkukaupungissa siellä sattuikin istumaan pari opettajaa, että ottivat pikaisesti ritolat. Ei siskostakaan tullut alkoholistia.
Mä olin 80-luvulla monta kertaa krapulassa kirkossa sunnuntaiaamuisin kun piti rippikoulussa käydä 10 kertaa kirkossa.
Kyllä silloin ja dokaavat nytkin. Paikallisen huippulukion oppilaat ovat erityisesti kunnostautuneet tässä lajissa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vaan. Itse en ollu kyllä ikinä luokan kotibileissä mukana. Juotiin silloisen parhaan ystävän kanssa välillä heidän kotona (äitinsä oli usein työmatkoilla). Laulettiin karaokea ja otettiin "hienoja" valokuvia tähtihetkistä :D
Vm-88
Olet syntynyt -88 ja koet olevasi 80...90-luvun teini?
Ja mitäs 90-luvun teinien pelireissut! Joku täällä kirjoitteli, että urheilijat eivät käyttäneet alkoholia. Kyllähän ne urheilureissut olivat aika kovia reissuja, kun oltiin porukalla matkassa.
Vierailija kirjoitti:
Mikäs kysymys tämä nyt oli? Kuka muka ei dokannut 80-90-luvulla teininä?
No en minä ainakaan, eivätkä kaveri. Oltiin aikaamme edellä sitten kai.
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä lähestulkoon kaikki juoneet. Nyt on kyllä vähän paksut jutut.
Älä hauku persuksi. En ole.