Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

80- ja 90-luvun teinit, dokasivatko luokkalaisesi yläasteella?

Vierailija
23.08.2024 |

Minun dokasivat.

Ilmeisesti tämä ei ole enää nykyisin tapana?

Kommentit (136)

Vierailija
101/136 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ryyppäsi mutta omalta luokalta 75% poltti tupakkaa.

Vierailija
102/136 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkein kaikki kaverini ja minä joimme alkoholia. Ryyppääminen alkoi yläasteella seiskalla tai kasilla. Hauskaa oli. Nykynuoret on nynnyjä..hahahaa

Silloin ei ollut kännyjä. Tavattiin kavereita lähes joka päivä koulun jälkeen ja viikonloppuisin pyörittiin isommallakin porukalla jossain ulkona, tyttöjä ja poikia samoissa porukoissa - monta aviopariakin syntyi siitä jengistä. Nykyään nuoret vaan istuu kotona ja viestittelee kavereiden kanssa, tuskin osaavat edes puhelimessa puhua, saati kasvotusten. Katselevat tiktokkeja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/136 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ja ne lapset eivät menestyneet missään. Jäivät kymppiluokille ja siitä sitten amikseen. Nykyään kolme neljäsosaa kuolleet huumeisiin tai alkoholiongelmiin

Höpö höpö.

Niihin aikoihin juotiin paljon ja oli pahin huumeaalto.

Nykyteinnit on nuhteettomia, ihan tilastojen mukaan.

Vierailija
104/136 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ja ne lapset eivät menestyneet missään. Jäivät kymppiluokille ja siitä sitten amikseen. Nykyään kolme neljäsosaa kuolleet huumeisiin tai alkoholiongelmiin

Höpö höpö. Juuri luin, että Suomessa korkeimmin koulutettu sukupolvi on 1970-luvulla syntyneet. Eli juuri tämä teinikännäys-sukupolvi. Itsekin olin teinikännääjä, mutta koulut hoisin aina hyvin ja maisteriksi sitä aikanaan valmistuin. Niin useimmat muutkin. Ei se perjantaina juominen nyt koko elämää hallinnut eikä estänyt kouluun keskittymistä. Eikä edes sitten yliopisto-opintojen vielä kovempi bailaus - oi niitä aikoja, hyviä muistoja :D

Teillä kävi sitten vain hyvä tuuri. Monella kaverillani on yhä korkki auki ja tapailen heitä puiston penkillä viikonloppuisin kun haluan ryypätä. Heillä kuulema ollut putki päällä jo useamman päivän

Vierailija
105/136 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite 90-luvun teini ja me kyllä dokattiin. Kilju oli tuttu tuote ja viikonloppujen vakikaveri.

Omat teinit eivät onneksi moista harrasta. Terveempiä ajanviettotapoja heillä onneksi.

Vierailija
106/136 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, todellakin. Sekä minä että monet luokkakaverit. Itse join ensimmäisen humalan vasta ysiluokalla uutena vuotena, mutta mulla oli useita kavereita, jotka hilluivat discoissa ja joivat kunnon humalat jo seiskaluokkalaisina useimpina viikonloppuina. 

Meno oli oikeasti aika sairasta 90-luvulla. Onneksi nykynuoret ovat järkevämpiä. Ei ole ikävä tuota aikaa.

Meno oli ihan päätöntä, todellakin. Itse aloitin 14-vuotiaana juomaan viikonloppuisin, ja olin "viimeisten" joukossa luokallani. Tämä siis ysärillä. Osa porukasta on varmaan alkoholisoitunut/kuollut, varsinkin pojilla koulut jäi myös peruskouluun/amikseen. Itse jatkoin juhlimista aika railakkasti vähän reilu parikymppiseksi, sitten tuli pysähdys. Ja onneksi tuli, nykyään olen koulutettu, työssäkäyvä urheiluhullu nelikymppinen, jolla perhe.

Vierailija
107/136 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäkää päihteitä joka viikonloppu, kohtuudella. "Bring back the spirit of the 80s"!

Vierailija
108/136 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäkää päihteitä joka viikonloppu, kohtuudella. "Bring back the spirit of the 80s"!

Juuri näin!

Vierailija
109/136 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuota tuli itse aloitettua 13 vuotiaana ryyppääminen. Lähinnä kiljua, pirtua ja juoppojen hakemia keskikaljoja tuli juotua teini ikäisenä. Juominen oli todella yleistä oman ikäisten keskuudessa. Samoin tupakointi ja imppaaminenkin jossain määrin. Näin 90-luvulla.

Vierailija
110/136 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysäri ja jysäri

Vierailija
111/136 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin on. Se on täyttä elämää!

Vierailija
112/136 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Hurjimmat polttivat myös kukkaa. Ihan tavallisia aikuisia meistä tuli.

Vierailija
113/136 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntyny -73 ja todellaki monet viikonloput juotiin alkoholia. Ykskään tutuista ei ole kuollut, mulla kaksi yliopisto tutkintoa kuten muutamalla muullakin samanikäisellä tyypillä. Enemmän varoitan nykynuoria huumeista, joita on liikaa tarjolla (ei kaloreita, halvempaa eikä vierotusoireita) näitä monet mainostaa. Mielummin haluaisin et ne vetää oluesta kännit ja saa hirveän darran jonka muistaa pari viikkoa.

Vierailija
114/136 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ryyppääminen aloitettin yleensä 12-14 vuoden iässä. Itse aloitin "myöhässä" kun olin jo melkein 15, kaverin isosiskon tupareissa. Jaoimme Pink Cat -pullon kaverin kanssa puokkiin. Minusta tuo tuli hyvä ja turvallinen paikka sille, paikalla oli vain pelkkiä vanhempia tyttöjä.

Vierailija
115/136 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Itse en.

Vierailija
116/136 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen syntyny -73 ja todellaki monet viikonloput juotiin alkoholia. Ykskään tutuista ei ole kuollut, mulla kaksi yliopisto tutkintoa kuten muutamalla muullakin samanikäisellä tyypillä. Enemmän varoitan nykynuoria huumeista, joita on liikaa tarjolla (ei kaloreita, halvempaa eikä vierotusoireita) näitä monet mainostaa. Mielummin haluaisin et ne vetää oluesta kännit ja saa hirveän darran jonka muistaa pari viikkoa.

Sinulla ei yliopistotutkintoja ole.

Vierailija
117/136 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, juotiin todella paljon ja todella humalahakuisesti yläasteella ja lukiossa. Nuorimmat mukana pyörivät olivat 13-vuotiaita, vanhimmat sitten jo ehkä jopa 17. Joillekin haki vanhemmat, siis isä tai äiti, kaljoja! Pikkukaupungin discoissa pyörittiin. 

Ei ollut ihan tervettä tuo alkoholin käyttö silloin, mutta ei meistä kenestäkään mitään deekuja tullut, vaikka ahkerasti kyllä harjoiteltiin. Ihan tavallisia insinöörejä, opettajia, metallityömiehiä, sairaanhoitajia. 

Nyt kun omat lapset ovat 13 ja 15 v, niin aivan hullulta tuntuu ajatus, että lähtisivät kaljakassit kilisten perjantai-iltana kaupungille! Maailma on kyllä muuttunut tässä asiassa ja hyvä niin.

Sama. Aina oli keikkoja, kotibileitä, mökkibileitä tai sit hengattiin kavereiden bändikämpillä. Yläasteella aloitettiin ja koko kaveripiiri biletti menemään kaljan ja viinan voimalla. Festareilla oltiin neljäkin päivää putkeen ja joka päivä tuiterissa. Se oli perussettiä silloin. Omat 13v ja 15v varmaan pöyristyisivät ja paheksuisivat todella jos tietäisivät mitä opettajaäitinsä heidän ikäisenään sekoili menemään kavereineen.

Vierailija
118/136 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ei yliopistotutkintoja ole.

Sorry löytyy KTM ja KM. Voit googlata kun et kuitenkaan ymmärrä mitä noi lyhenteet tarkoittaa.

Vierailija
119/136 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletus oli, että viikonloppuihin kuului alkoholi 7.lk alkaen. Joka viikonloppu.

Vierailija
120/136 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. 

Perjantaisin piti suunnitella mistä hankitaan vinettopullo tai vodka limeä. Nämä merkit olin jotenkin saanut päähäni, niin jompaakumpaa oli saatava.

Erään haddockilta näyttävän juopon vaimo ne yleensä mulle ja kaverilleni haki, samalla kun ukolleenkin satsin. Me norkoiltiin niillä sen aikaa.

N52

Viikolla jo hoidettiin vaki-hakijalta wkd-juoma; Vodka-Lime, Cherryvodka, Prinssi-Eversti, Libis, Kulkurin Valssi... Kaverin kanssa sitten kahteen pekkaan jossain suojaisessa paikassa kaadettiin kurkkuun ja lähdettiin paikalliselle grillille tapaamaan muita "teinijuoppoja". Kotiin mentiin puolen yön aikoihin, kun pahin humala oli jo haihtunut.