80- ja 90-luvun teinit, dokasivatko luokkalaisesi yläasteella?
Minun dokasivat.
Ilmeisesti tämä ei ole enää nykyisin tapana?
Kommentit (136)
Vierailija kirjoitti:
Joo kasiluokan keväällä aloin itsekin ryyppäämään ja juhlimaan. Ylä-aste 80-luvun alkupuoli. Tuli käytyä myös festareilla ja bändien keikoilla ym. Yhä juhlin ja ikää 55v.
Eli koulut jäivät käymättä ja aivot vaurioituneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellaki, oli hienoa aikaa!
Voi niitä aikoja!
Kyllä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ja ne lapset eivät menestyneet missään. Jäivät kymppiluokille ja siitä sitten amikseen. Nykyään kolme neljäsosaa kuolleet huumeisiin tai alkoholiongelmiin
Minä olen manageritehtävissä it-alalla. En jäänyt millekään luokalle enkä ammattikouluun. Niiden aikojen kavereista kaksi on kuollut alkoholin takia.
Sama minulla ja vaikka ryyppäsinkin railakkaasti viikonloppuisin ja välillä viikollakin niin päällikkö hommissa rakennusalalla ja teinivuosien kaverit on kuolleet alkoholiin ja huumeisiin.
Kyllä, todellakin. Sekä minä että monet luokkakaverit. Itse join ensimmäisen humalan vasta ysiluokalla uutena vuotena, mutta mulla oli useita kavereita, jotka hilluivat discoissa ja joivat kunnon humalat jo seiskaluokkalaisina useimpina viikonloppuina.
Meno oli oikeasti aika sairasta 90-luvulla. Onneksi nykynuoret ovat järkevämpiä. Ei ole ikävä tuota aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ja ne lapset eivät menestyneet missään. Jäivät kymppiluokille ja siitä sitten amikseen. Nykyään kolme neljäsosaa kuolleet huumeisiin tai alkoholiongelmiin
Minä olen manageritehtävissä it-alalla. En jäänyt millekään luokalle enkä ammattikouluun. Niiden aikojen kavereista kaksi on kuollut alkoholin takia.
Sama minulla ja vaikka ryyppäsinkin railakkaasti viikonloppuisin ja välillä viikollakin niin päällikkö hommissa rakennusalalla ja teinivuosien kaverit on kuolleet alkoholiin ja huumeisiin.
Et osaa edes yhdyssanoja.
Yksi pahimmista yläasteen dokaajista on nykyään tohtori. Joten ei kyllä oltu meidän kaveriporukassa mitään luusereita vaikka dokattiinkin. Ihan tavallisia keskiluokkaisia nykyään.
Kyllä, ja se oli melkein joka viikonloppuista.
Juu. Ei vahingoittanut, minä myös. Toki koulu hoidettiin hyvin.
Kyllä. Itsekin alotin yläasteella.
80-luvulla lähes kaikki nuorista ottivat kuppia perjantaina kouluviikon loputtua. Urheilijat poislukien. Silloin osattiin pitää hauskaa ja elää hetkessä.
Vierailija kirjoitti:
kyllä. nykyajan teinit ovat ainakin sinä suhteessa fiksumpia.
kyllä, nykyajan teinit ovat tylsempiä
Kyllä, mutta luokan kilttiä poikaa ei koskaan kutsuttu.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin vedettiin soppaa joka viikonloppu.
Eivät läheskään kaikki niin tehneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et osaa edes yhdyssanoja.
Doh.. rakennetaan taloja ja joskus niitä rakennetaan yhteen ja joskus ei.
Kyllä, ja pari tapausta jo kuudennella luokalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin vedettiin soppaa joka viikonloppu.
Eivät läheskään kaikki niin tehneet.
Tämä. Mutta kaikkien luokilla varmaan oli niitä.
Dokasi. Kovikset aloitti jo seiskaluokalla, suurin osa aloitti varmaan ysillä. Minä kuuluin kiltteihin nörtteihin enkä maistanut alkoholia ennen kuin lukion viimeisellä.
Jep, juotiin todella paljon ja todella humalahakuisesti yläasteella ja lukiossa. Nuorimmat mukana pyörivät olivat 13-vuotiaita, vanhimmat sitten jo ehkä jopa 17. Joillekin haki vanhemmat, siis isä tai äiti, kaljoja! Pikkukaupungin discoissa pyörittiin.
Ei ollut ihan tervettä tuo alkoholin käyttö silloin, mutta ei meistä kenestäkään mitään deekuja tullut, vaikka ahkerasti kyllä harjoiteltiin. Ihan tavallisia insinöörejä, opettajia, metallityömiehiä, sairaanhoitajia.
Nyt kun omat lapset ovat 13 ja 15 v, niin aivan hullulta tuntuu ajatus, että lähtisivät kaljakassit kilisten perjantai-iltana kaupungille! Maailma on kyllä muuttunut tässä asiassa ja hyvä niin.
Kyllä.
Perjantaisin piti suunnitella mistä hankitaan vinettopullo tai vodka limeä. Nämä merkit olin jotenkin saanut päähäni, niin jompaakumpaa oli saatava.
Erään haddockilta näyttävän juopon vaimo ne yleensä mulle ja kaverilleni haki, samalla kun ukolleenkin satsin. Me norkoiltiin niillä sen aikaa.
N52
Mulla myös korkeakoulututkintoja kaksi. Suurimalla osalla ne nuoruuden hölmöilyt kuitenkin sitten jäi taakse aikanaan. Toki osa jäi koukkuun, mutta vähemmistössä ne onneksi olivat.