Miehellä on jotain salaisia sijoituksia, joista en ole ollut tietoinen
Eikä mies suostu kertomaan niistä mitään minulle. Olemme olleet naimisissa jo yli 25v ja siinä välissä, hän on sijoittanut johonkin suureen osakkeeseen. Tuntuu todella pahalta miehen salailu.
Miten minun tulee toimia?
Kommentit (110)
Me on oltu naimisissa 40 vuotta. En tiedä miehen sijoituksia tai tarkkaa omaisuuden määrää. Eikä hän tiedä minun. Asunto ja arjen menot on aina puoliksi kustannettu.
Rahasta ei ole riitaa tullut. Ihan tavallisia keskiluokkaisia ihmisiä ollaan. Ja eletty aina samaan tapaan oli lama tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Jos nVierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies on omilla rahoilla tehnyt sijoitukset, niin miksi sun pitäisi siitä olla jotenkin tietoinen?
En tiedä tästä tapauksesta, mutta onhan näitä pihejä ukkoja jotka maksattavat vaimolla kaikki lasten kulut ja itse laittavat rahansa tuottamaan.
Tuollaiset vaimot jotka suostuvat olemaan miehen kynnysmattona pompoteltavana, niin saavat syyttää siitä ihan itseään. Aikuisen ihmisen pitää osata asettaa rajoja.
Kun mies tuo talouteen alle puolikkaan nettovastuista, on nainen alistettu kynnysmatoksi.
Kun nainen tuo talouteen alle puolikkaan nettovastuista, on mies suoraselkäinen kunnon mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies on omilla rahoilla tehnyt sijoitukset, niin miksi sun pitäisi siitä olla jotenkin tietoinen?
Avioliitossa kaikki on yhteistä. Se selviää kun eroaa ja tehdään ositus.
Mielestäni tuo salailu riittää syyksi eroon.
Ei avioliitossa kaikki ole yhteistä. Ei tosiaankaan. Esim minulla on asunto,perintö,johon miehellä ei ole mitään osuutta. Paitsi sitten kun jos kuolen ennen häntä,silloin se jää perinnöksi hänelle .
Minun saamani perinnöt ovat olleet yhteisiä eli molempien käytettävissä.
Aika erikoista, että ajatellaan naisen olevan tuhlari ja avioliitossakin vain kärkkyvän miehen rahoja.
Mieheni tekee minunkin veroilmoitukset.
Vierailija kirjoitti:
Tätä palstaa luettuani, tulee semmoinen olo, että en halua muuttaa naisen kanssa yhteen! Mikäli nainen tienaa vähemmän kuin itse. Koska heti alkaa raha ongelmat naisen kanssa, kun kaikki pitäisi olla yhteistä.
Joo, tätä olen nuorelleni neuvonut! OMAT RAHAT ja avioehto! Mun lahjoittamia koruja saa jakaa eteenpäin vain lapsille, ne on rajattu. Aikoinaan tämän mulle opetti mies, joka oli jakanut muutaman omakotitalon, ihan kiltteyttään! Viimeisestä ei aikonut luopua!
Pitää järjestää niin, että on omaisuutta ja varallisuutta sen verran, että ei tarvitse pennosia laskea aviopuolisoiden kesken.
Vierailija kirjoitti:
Olet infantiili luuseri. Kasva aikuiseksi ja tee itse.
n43
Lukematta muun kuin avauksen olen mieltä että yksikään mies ei sijoita salassa kuin varjellakseen omaisuutta vaimon tuhlaamiselta. Naisien nyt vaan on pakko tuhlata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet infantiili luuseri. Kasva aikuiseksi ja tee itse.
n43
En tee!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei avioliitossa kaikki ole yhteistä. Ei tosiaankaan. Esim minulla on asunto,perintö,johon miehellä ei ole mitään osuutta. Paitsi sitten kun jos kuolen ennen häntä,silloin se jää perinnöksi hänelle .
Tietysti noin, mutta tarkoitin että mies ei ihan omin luvin voi myydä asuntoa,ainakaan niin kauan kun olen olemassa. Luulitko että miehelläni ei ole avainta asuntoon? Kyllä on ,ja käyttää tietysti kuin omaansa. Omistus ja käytäntö on eri asiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti noin, mutta tarkoitin että mies ei ihan omin luvin voi myydä asuntoa,ainakaan niin kauan kun olen olemassa. Luulitko että miehelläni ei
Meillä omaisuus on yhteistä, eikä toinen voi omin lupineen myydä mitään, eikä tuhlata tilejä tyhjäksi.
Itseäni rasittaa tuollaiset vaimot kuten ap... joille pitäisi olla ihan kaikesta tilivelvollinen. Ex oli kanssa tuollainen, siksi nykyään onkin ex.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen nainen...
Tyypillinen mies. Yrittää petosta, kerää kermat parisuhteen päältä.
Ja sinä normiluuserina puolustelet rikollista.
Menisit töihin ja kouluttaisit itsesi. Jästi.
Itsellä sijoitusomaisuutta n 600k mistä vaimolla ei varmaan ole hajua. Osinkoja tulee sen verran että lähivuosina varmaan pystyn jäämään pois työelämästä. Sitten vissiin homma paljastuu mutta omatpahan ovat rahani. Ja joo avioehto on.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies halusi avioehdon, kun oli yrittäjä ja mielessä pyöri rikastuminen. Aviolittomme on kestänyt yli 40 vuotta, mutta nyt mies on haluamassa eroa, koska kaipaa vapautta ihan kaikesta. Vastaan yritin aikani sinnitellä, mutten enää jaksa. Haluan oman elämän minäkin. Yllätyksenä miehelle taisi tulla, että minun omaisuuteni on nykyään noin neljä kertaa hänen omaisuutensa. Hänen yritystoimintansa kun ei ollut kovin kannattavaa. Itse taas aloin panna rahaa sivuun, kun lapset lensivät pesästä. Opettelin sijoittamaan. Omaisuuteni on nyt reilut kaksi miljoonaa euroa.
Tiedän vastaavanlaisen tapauksen. Yrittäjämiestä rupesi kovasti harmittamaan vaimon omaisuus. Avioehto olisi pitänyt purkaa miehen mielestä😁
Naisten tarpeet, toiveet ja haluamiset ovat aina toisarvoiset miehiin verrattuna.
Minä olen säästänyt indeksirahastoihin koko työelämäni ajan joitain. En ole koskaan jakanut kenellekään yksityiskohtia. Edes miesystävälle, onneksi ei ole kysellyt.
Haluan pitää yksityiskohdat omana tietonani.
Puolet kuuluu sulle lain mukaan, olitte aviossa tai ette.
Tätä palstaa luettuani, tulee semmoinen olo, että en halua muuttaa naisen kanssa yhteen! Mikäli nainen tienaa vähemmän kuin itse. Koska heti alkaa raha ongelmat naisen kanssa, kun kaikki pitäisi olla yhteistä.