Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehellä on jotain salaisia sijoituksia, joista en ole ollut tietoinen

Vierailija
23.08.2024 |

Eikä mies suostu kertomaan niistä mitään minulle. Olemme olleet naimisissa jo yli 25v ja siinä välissä, hän on sijoittanut johonkin suureen osakkeeseen. Tuntuu todella pahalta miehen salailu.

Miten minun tulee toimia? 

Kommentit (110)

Vierailija
41/110 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies on omilla rahoilla tehnyt sijoitukset, niin miksi sun pitäisi siitä olla jotenkin tietoinen?

En tiedä tästä tapauksesta, mutta onhan näitä pihejä ukkoja jotka maksattavat vaimolla kaikki lasten kulut ja itse laittavat rahansa tuottamaan.

Vierailija
42/110 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies mykkä? Joku diileri taparikollinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/110 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies on omilla rahoilla tehnyt sijoitukset, niin miksi sun pitäisi siitä olla jotenkin tietoinen?

En tiedä tästä tapauksesta, mutta onhan näitä pihejä ukkoja jotka maksattavat vaimolla kaikki lasten kulut ja itse laittavat rahansa tuottamaan.

Vaimot on lapsen lapsen tasolle typistettyjä uhreja? Tyhmyydestä kuuluukin sakottaa. 

Vierailija
44/110 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosimies tekee juuri niin kuin tahtoo!

Vierailija
45/110 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisella on myös suu olemassa, joten hän voi sanoa suoraan miehelle, ettei tuollainen järjestely käy hänelle!

Vierailija
46/110 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei halua ongelmia kanssani, siksi jättää kertomatta. Naisilla on aina tapana työntää nokkansa, miesten omiin asioihin.

Vierailija
47/110 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin ehdottomasti tietää jos vaimolla olisi isot sijoitukset jossain. Voisin keventää työntekoa ja elellä vähän leveämmin kun vaimo jakaisi minullekin osan osinkotuloistaan. Avioliitossa mennään yhdessä eteenpäin, niin rakkaudessa kuin rahoissakin.

Vierailija
48/110 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten pikku salaisuuksia.

Vierailija
49/110 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa suuri osake??

500..

Vierailija
50/110 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin ehdottomasti tietää jos vaimolla olisi isot sijoitukset jossain. Voisin keventää työntekoa ja elellä vähän leveämmin kun vaimo jakaisi minullekin osan osinkotuloistaan. Avioliitossa mennään yhdessä eteenpäin, niin rakkaudessa kuin rahoissakin.

Kuulostat perinteiseltä kokkarilta

Vierailija
51/110 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä kyllä miehelleni ole ihmeemmin kertonut omista osakesijoituksistani. Olen sijoittanut myös lasten nimissä ja olen nimenomaisesti kieltänyt, ettei mies saa mennä niitä ihmettelemään, koska minä ne olen omilla rahoillani lapsille tehnyt (miehellä olisi siis luonnollisesti oikeus lasten toisena huoltajan myös tarkastella heidän sijoitustilejään).

Itse asiassa olen mennyt niin pitkälle, että laitoin miehen tekemään myös itselleen sijoitustilin ja puoliväkisin painostin häntä siirtämään sinne rahaa, kun hänelle kerrankin oli hieman ylimääräistä kertynyt. Nyt olen sitten sijoitellut miehen rahoja hänen sijoitustilillään ja jälleen nimenomaisesti sanonut, ettei hänellä ole sitten mitään asiaa katsella niitä sijoituksia ennen eläkeikää.

Tämä kaikki "salailu" siksi, että mies on täysi torvi taloudellisissa asioissa ja on jo kertaalleen sotkenut asiansa totaalisesti ja olen joutunut hänet niistä omilla rahoillani pel

Eläkeikään asti salailu kuulostaa siltä, että jollain on sijoitustili pahasti miinuksella😚😚

Vierailija
52/110 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olette tasapuolisesti laittaneet rahaa yhteisiin kuluihin, asiassa ei ole ongelmaa, molemmat voivat ns. vapaaksi jäävällä osuudellaan tehdä mitä lystäävät. Jos sinä olet maksanut enemmän yhteiseen pussiin ja mies samalla kartuttanut varallisuuttaan, asiassa on epäsuhta.

Kun nostat kissan pöydälle, sinunkin kannattaa selvitää, miten saisit itsekin varallisuutta karttumaan. 

Olen samaa mieltä. 

Lisäksi olen sitä mieltä, että toki saa omia rahoja sijoittaa, eikä toisen tarvitse kaikkea asiasta tietää. Mutta en ainakaan itse näe ongelmaa, että siitä mainitsee toiselle. Asian salailu on ikävää.

Vierailija
53/110 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salarikas. 

Vierailija
54/110 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se ukko näkee ne osingot/myyntivoitot veroilmoituksesta.

Vierailija
55/110 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa suuri osake??

500..

Paras olla 500000, jos euroista puhutaan!

Vierailija
56/110 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ole viitsinyt tehdä miehelle selkoa kaikista sijoituksistani, ei kuulu sille.

Vierailija
57/110 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaisuudet avioliitossa tuntuvat hieman oudolta, mutta kukin tavallaan. Yhdessä neljä vuosikymmentä, ei salaisuuksia. Kaikki yhteistä; rahat, omaisuus ja sijoitukset. 

Vierailija
58/110 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaako asia sen vuoksi koska sinä olet maksanut enemmän koko suhteen aikana ruokia ja muita päivittäiskuluja ja mies ei. Ja mies laittanut rahat sijoituksiin itsrään varten säästöön. Koska silloin kuuluukin ihmetellä minkä huijarin kanssa on ollut naimisissa.

Mulla oli tämäntyyppinen exä. Ei ollut varaa maksaa ruuista mitään. Vuoden päästä pihaan ilmestyi pränikkä moottorikelkka, johon oli säästänyt. Lensi luiskaan. 

Mjoo. Eksä ajatteli voivansa säästää vuokranpuolikkaista autorahan. Ei yhteiseksi autoksi, vaan itselleen. Minun osani olisi ollut maksaa puolet vuokrasta tuloistani ja toinen puoli säästöistäni. Kätevää! 

Kävi sitten hakemassa pränikän autonsa ja sen jälkeen neuvoteltiin, että muutammeko sillan alle vai lähteekö auto. 

Vähän tämän jälkeen eksä itsekin ymmärsi, että hänen oli aika lähteä 😄

Vierailija
59/110 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salaisuudet avioliitossa tuntuvat hieman oudolta, mutta kukin tavallaan. Yhdessä neljä vuosikymmentä, ei salaisuuksia. Kaikki yhteistä; rahat, omaisuus ja sijoitukset. 

Minä taas haluan pitää yksityisyyttä joissain asioissa vaikka naimisissa olenkin. Olisi ihan kauheaa olla tilivelvollinen puolisolle omista rahoista.

Vierailija
60/110 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on "suuri osake"?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi