Miehellä on jotain salaisia sijoituksia, joista en ole ollut tietoinen
Eikä mies suostu kertomaan niistä mitään minulle. Olemme olleet naimisissa jo yli 25v ja siinä välissä, hän on sijoittanut johonkin suureen osakkeeseen. Tuntuu todella pahalta miehen salailu.
Miten minun tulee toimia?
Kommentit (110)
Mielenkiintoinen mysteeri! Onko teillä yhteiset rahat, ei avioehtoa yms yms?
Vai onko teillä molemmilla oma elämänne rahojen suhteen?
Jos mies on omilla rahoilla tehnyt sijoitukset, niin miksi sun pitäisi siitä olla jotenkin tietoinen?
Jännää, että heti kun kyse on rahoista ja vielä varmaan miehen omista, niin naisia alkaa heti kiinnostamaan.
Minä tykkään enemmän Raamatun mukaisesta avioliitosta, siinä mies ja nainen ovat yksi liha. Kun ollaan yksi, ei ole salaisuusksia.
Mies saa sijoittaa tai olla sijoittamatta omia rahojaan, vaikka kuinka on kanssasi naimisissa. Eikä hän oo siitä sulle tilivelvollinen.
Kyllä mäkin sijoittelin roposiani rahastoihin, enkä siitä miehelleni tilitellyt. Oma raha, oma lupa.
Kiinnostaako asia sen vuoksi koska sinä olet maksanut enemmän koko suhteen aikana ruokia ja muita päivittäiskuluja ja mies ei. Ja mies laittanut rahat sijoituksiin itsrään varten säästöön. Koska silloin kuuluukin ihmetellä minkä huijarin kanssa on ollut naimisissa.
Millainen avioehto? Oletko saamassa puolet? Kyllähän tuollainen salaperäisyys alkaisi kuumottaa, kun paljastuu vasta erossa tai saisi vasta perintönä! Ajattele, jos siellä on joku puoli miljoonaa vaikka!
Vierailija kirjoitti:
Ei mitenkään, sillä kyseessä on miehen oma asia.
Avioliitossa varallisuus on yhteistä ja ositetaan erossa 50/50.
Verottajalla, ehkä myös YTJ:ssä on tieto miehen omistuksista.
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään enemmän Raamatun mukaisesta avioliitosta, siinä mies ja nainen ovat yksi liha. Kun ollaan yksi, ei ole salaisuusksia.
Yksi liha ei tarkoita yhteisiä rahoja.
Vierailija kirjoitti:
Jännää, että heti kun kyse on rahoista ja vielä varmaan miehen omista, niin naisia alkaa heti kiinnostamaan.
Sinua näyttää kovin kiinnostavan miehen rahat.
Minullakin on suurehko osakesalkku, josta mies ei ole tietoinen ja taitaa meillä olla pidempi parisuhdehistoria, kuin teillä.
Oma asiani - ei miehen.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies on omilla rahoilla tehnyt sijoitukset, niin miksi sun pitäisi siitä olla jotenkin tietoinen?
Avioliitossa kaikki on yhteistä. Se selviää kun eroaa ja tehdään ositus.
Mielestäni tuo salailu riittää syyksi eroon.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaako asia sen vuoksi koska sinä olet maksanut enemmän koko suhteen aikana ruokia ja muita päivittäiskuluja ja mies ei. Ja mies laittanut rahat sijoituksiin itsrään varten säästöön. Koska silloin kuuluukin ihmetellä minkä huijarin kanssa on ollut naimisissa.
Mulla oli tämäntyyppinen exä. Ei ollut varaa maksaa ruuista mitään. Vuoden päästä pihaan ilmestyi pränikkä moottorikelkka, johon oli säästänyt. Lensi luiskaan.
Jos ei avioehtoa, niin erotessa on pakko lyödä tiskiin kaikki naimisissa hankitut jutut ja ne jaetaan puoliksi. Vaikka olis kuinka omilla rahoilla hankittu.
Ota ero selvii nopeiten.
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen nainen...
Tyypillinen mies. Yrittää petosta, kerää kermat parisuhteen päältä.
Ja sinä normiluuserina puolustelet rikollista.
"Avioliitossa varallisuus on yhteistä".
Ei ole. Avioliiton solmiminen ei vaikuta omistuksiin millään lailla. Vasta ero saattaa vaikuttaa, jos toisella on enemmän omaisuutta eikä ole avioehtoa. Silloinkin varakkaampi saa itse päättää mitä luovuttaa tasinkona ex-puolisolle.
Ei mitenkään, sillä kyseessä on miehen oma asia.