Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopettakaa HS:n Läskikapina-juttusarja

Vierailija
08.02.2007 |

Allekirjoita adressi ja tiedota siitä myös kaikille tutuillesi, kiitos!

Adressi löytyy:

adressit piste com kenoviiva loppu_laskikapinalle

Helsingin Sanomien Läskikapina-juttusarja aiheuttaa ylipainoisten ihmisten yhä lisääntyvää syrjimistä niin työmarkkinoilla kuin vapaa-ajalla.

Ylipainoinen ihminen kohtaa arkielämässään jo muutenkin aivan tarpeeksi sosiaalista painetta ja ennakkoluuloja. On käsittämätöntä, että valtakunnallinen sanomalehti tekee suorastaan propagandistisen

juttusarjan, joka yllyttää ihmisiä kasvattamaan ennakkoluulojaan ja

suhtautumaan ylipainoisiin yhä syrjivämmin.

Lihavuudelle on monia syitä ja suurin osa kansasta tietää, kuinka vaikeaa kiloista eroon pääseminen on ja usein ei kyse ole vain pelkästä

saamattomuudesta ja laiskuudesta. Läskikapina ei ainakaan paranna

tilannetta, sillä harvoin se keppi on porkkanaa tehokkaampi... Laittakaa

siis jo piste tämän juttusarjan perään, joka on objektiivisen ja

tasapuolisen journalismin irvikuva.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella yllättänyt kuinka herkkänahkaisia nämä ylipainoiset ovat! Ja kapea katseisia! Eivätkö he todellakaan ymmärrä millaisen laskun yhteiskunnalle teettävät elämäntavoillaan?

Vierailija
2/63 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan täynnä nykypäivälle uskomatonta, syrjintään yllyttävää asennetta ja alleviivaavaa syyllistämistä. Olen monet kerrat lukenut mielelläni esim. Painonvartijat-lehteä eli lehteä, joka ei muusta kerrokaan kuin painonpudotuksesta, se lehti vaan onkin kirjoitettu kannustavaan sävyyn.

Helsingin Sanomien artikkelisarja ei aikaansaa mitään hyvää, sillä tuolla asenteella kirjoitetut jutut eivät ketään innosta laihduttamaan, ne vaan päinvastoin aiheuttavat masentumista ja lannistumista, joka johtaa usein surusyömiseen ja lopulliseen luovutukseen ongelman edessä.

Saattaa lisäksi olla, että tämä rasistinen ja syrjivä juttusarja on saanut alkunsa Keventäjät-nimisen laihdutussivuston ideoimana, sillä se kuuluu Hesarin kanssa samaan konserniin eli näppärä tapa vähän saada lisää kävijöitä: rahat pois ylipainoisilta ja epätoivoisilta!

Uskomatonta, että arvostamani lehti tekee tälläisen täydellisen arvostelukyvyttömyyden ja mauttomuuden monumentin, nimeltään Läskikapina. Jo pelkkä nimi on niin huiman asenteellinen ja loukkaava, että oksettaa!

Väki, joka täällä henkeen ja vereen puolustaa Läskikapinaa taitaa itse kuulua siihen autuaaseen väestönosaan, joka onnekkaasti ei ole koskaan elämässään joutunut kamppailemaan ylipainoa vastaan. Valitettavasti silloin ei voi olla minkäänlaista käsitystä siitä, mitä ylipainoinen joutuu sietämään. Usein hoikat ihmiset kokevat myös uhaksi sen, jos heidän ylivertaista asemaansa suhteessa lihaviin uhataan - silloin he menettäisivät ylemmyydentunteensa ja oman itsetuntonsa kohottamisen ylipainoisia alistamalla. Ehkä peräti sen ainoan osan elämästään, jossa ovat hyviä ja hyväksyttäviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumankekka, kyllä on törkeää! Nyt tiedän mistä kekkasivat idiksen.

Vierailija:

Saattaa lisäksi olla, että tämä rasistinen ja syrjivä juttusarja on saanut alkunsa Keventäjät-nimisen laihdutussivuston ideoimana, sillä se kuuluu Hesarin kanssa samaan konserniin eli näppärä tapa vähän saada lisää kävijöitä: rahat pois ylipainoisilta ja epätoivoisilta!

Vierailija
4/63 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholisyyt ovat tällä hetkellä Suomessa yleisin kuolinsyy miehillä, ja naisillakin tulee hyvänä kakkosena. Puhumattakaan mitä tulee maksamaan yhteiskunnalle, ja mitä kärsimystä se aiheuttaa monille monille " syyttömille" . Tuskin perhe ja lapset kauheasti äidin ylimääräisistä makkaroista kärsii, toisin kuin siitä äidin alkoholismista.

Vierailija
5/63 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillon kun poltin, luin ihan hyvillä mielin juttuja lopettamisesta, ainakin mua ne kannusti lopettamaan. jos deittaisin jotain hakkaajamiestä, luultavasti lukisin tarkkaan jutut sekopäämiehistä ja yrittäisin löytää niiden avulla tapoja selvitä elämästä.

varmasti läskistä puhuminen satuttaa ja loukkaa niitä joille se on ongelma, mut on tärkeetä koska ylipaino aiheuttaa niin paljon lisää ongelmia, niin fyysisiä kuin psyykkisiäkin. turha kitistä lopettavansa hesarin tilauksen, senkun lopetatte, ihan kuin niitä kiinnostais.

laihduttaminen ON vaikeeta, tupakoinnin lopettaminen ON vaikeeta, mut kaikkeen pystyy kun tajuaa mikä on hyväksi itselleen. Ei huonojen tapojensa esilletuonnista voi yhtä lehteä syyttää! lopettakaa sit kaikkien lehtien ostaminen, kaikkihan ne on täynnä laihdutusohjeita!!!

Vierailija
6/63 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mielestäni sanan " läski" käyttäminen ylipainoisten yhteydessä on todella epäkorrektia.

Siinä tulee esille sen koko sarjan takana oleva asenne.

Vierailija
7/63 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Väki, joka täällä henkeen ja vereen puolustaa Läskikapinaa taitaa itse kuulua siihen autuaaseen väestönosaan, joka onnekkaasti ei ole koskaan elämässään joutunut kamppailemaan ylipainoa vastaan. Valitettavasti silloin ei voi olla minkäänlaista käsitystä siitä, mitä ylipainoinen joutuu sietämään. Usein hoikat ihmiset kokevat myös uhaksi sen, jos heidän ylivertaista asemaansa suhteessa lihaviin uhataan - silloin he menettäisivät ylemmyydentunteensa ja oman itsetuntonsa kohottamisen ylipainoisia alistamalla. Ehkä peräti sen ainoan osan elämästään, jossa ovat hyviä ja hyväksyttäviä

Tässä se syy selvisi! Oon aina ihmetelly miks jotkut närkästyy kun puolustetaan ylipainoa.

Vierailija
8/63 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tässä se syy selvisi! Oon aina ihmetelly miks jotkut närkästyy kun puolustetaan ylipainoa.

Samasta syystä täytyy laihtua " oikein" , verenmaku suussa, kituen ja kieltäytyen. Muuten menee hohto koko hoikkuudesta. Karppaus ärsyttää juuri tästä syystä.

Vierailija
9/63 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätte varmaan sen tietyn ihmistyypin, joka on langanlaiha, mutta puhuu koko ajan kaikille ja kaikkialle, että " Voi, kun mä oon niiiiiin lihava. Enks ookin?" He kerjäävät epätoivoisesti pönkitystä olemattomalle itsetunnolleen ja odottavat kerjäten vastauksia: " Mitä, ethän sä ole yhtään lihava, sähän oot niin kaunis ja laiha!"

Nämä ihmiset täälläkin pelkäävät, että heidän elämästään vietäisiin se kirjoituksista päätellen ainut osio, jossa he ovat hyviä. Jos on vähän simppeli, on niin kiva yrittää päteä muita alistaen ja syrjien!

Vierailija
10/63 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä hyvin voisi kirjoittaa että

" masennus ja masentuneisuus on silkkaa laiskuutta ja heikkoa luontoa."

Lihavuus(kin) on muutakin kuin luonteenheikkoutta, se on myös aivokemiaa.

Vierailija
11/63 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei voisi ajatella, että Hesari tekisi vastaavan sarjan esim. tummaihoisia vastaan. " Vaalentakaa ihonne kuten Michael Jackson!" Eihän se ole kuin vain tahdosta ja kiinni ja rahaakin siihen tietenkin löytyy jos vain tahtoo tarpeeksi ja päättää! Eiks niin?

Ylipainoiset tuntuu olevan vielä väestönosa, jota saa vapaasti kohdella miten vain vaan ja sitten ihmetellään itsemurhatilastoja ja mielenterveysongelmia. Voi tätä elämää!

Vierailija
12/63 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni ylipainoinen oikeasti haluaisi olla ylipainoinen, jos saisi valita, onko ylipainoinen vai normaalipainoinen? Luulenpa, ettei kovin moni. Eikä kyse ole ulkonäöstä, vaan ylipaino on todistettavasti terveysriski! Esim. tyypin 2 diabetes yleistyy koko ajan ja siihen sairastuvat yhä nuoremmat.

Mitä tulee kauppojen ja kioskien valikoimiin, niin kyllähän esim. hesellä voi valita ateriaan ranskisten tilalle miniporkkanat tai salaatin. Eri asia, kuinka moni tekee niin, ja sitten ollaan jo yksilön valintojen eikä tarjonnan ongelmien edessä.

Olen kyllä sitä mieltä, että karkin myynti kaiken maaiman vaatekaupoissa ym. voisi ihan hyvin loppua. Ei karkkia ollut ollenkaan näin helppo saada vaikka 20 v sitten.

Vierailija
13/63 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta on, että sanaa läski käytetään myös haukkumasanana lihavasta ihmisestä, mutta itselläni ainakin on sitä ylimääräistä läskiä jota vastaa voisin kapinoida ja josta olisi syytä päästä eroon.

Vierailija
14/63 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten, eihän Vauva-lehti tähän liity kuin foorumin tarjoajana.

Vierailija
15/63 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki elämä.

Vierailija:

Usein hoikat ihmiset kokevat myös uhaksi sen, jos heidän ylivertaista asemaansa suhteessa lihaviin uhataan - silloin he menettäisivät ylemmyydentunteensa ja oman itsetuntonsa kohottamisen ylipainoisia alistamalla. Ehkä peräti sen ainoan osan elämästään, jossa ovat hyviä ja hyväksyttäviä.

Vierailija
16/63 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus sattuu, niin kuin joku neropatti aiemmin sanoi! LOL!

Vierailija
17/63 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

48, jumankauta mitä sontaa!!! En voi uskoa, mitä silmäni näkevät.

Hanki elämä.

Hehheh! Voi kuinka se totuus kirpaisee!

Vierailija
18/63 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen TÄSYIN samaa mieltä!!!

Läskikapinasta ärsyyntyneet ovat yksinkertaista porukkaa, joiden sanomat asiat ovat vain ja ainoastaan 100 % totta. Heidän omasta mielestään. Muiden puheet ovat heidän mielestään SILKKAA sontaa.

Mielenkiintoinen ihmisryhmä!

Vierailija
19/63 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jonkin verran ylipainoinen. Minua läskikapina-juttusarja ei ärsyttänyt. En ole kyllä jaksanut edes lukea kaikkia juttuja.

Olisin mielelläni hoikempi, mutta vain ja ainoastaan siksi, että ympäristön paine laihduttaa loppuisi. Olen ollut hoikkakin välillä (laihdutin Painonvartijoissa) enkä tuntenut oloani kotoisaksi. Olin luiseva ja minua paleli koko ajan! Mutta jos pitäisi valita siitä ja tästä nykyisestä tilasta, jossa

a) minulta saa missä tilanteessa vain kysyä olenko raskaana

b) minulle kerrotaan, kuinka kauheaa on, kun joku rupsahtaa synnytyksen jälkeen (näin on käynyt itselleni synnytyksen jälkeisen masennuksen takia)

c) syömisiäni seurataan

d) minulle annetaan laihdutusneuvoja

e) minulle kerrotaan, mitä olisi terveellistä syödä (niin kuin en tietäisi!)

... niin ehkä kuitenkin valitsisin sen itselleni vieraan kropan ja palelun kuin tämän jatkuvan nälvimisen. Siksi laihdutuskuuri alkaa täälläkin taas pian. :-(

Vierailija
20/63 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kai jonkun verran lihavan puolella. Olen myös hyvässä ammatissa ja kohtuullisen hyväkuntonen. Tällä hetkellä en osaa sanoa, mistä ylipainoni johtuu - syön aamupalan, lounaan ja päivällisen, en syö karkkia, pullaa tms. Ehkä olen pulska, koska syön kaksi normaalia ruokaa päivässä, mutta tuntuu hassulta, että ollakseni hyväkyttäv pitäisi lopettaa päiväruokailu. Laihathan tietävät aina paremmin! Minulla on neljä lasta - kaksi vähän pyöreämpää, mutta ei lihavaa ja kaksi ruikulia -samalla ruualla!Vierailija:

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä