Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä voin vielä säästää?

Vierailija
22.08.2024 |

Minulla ei ole autoa, asun halvalla rupuisessa lähiössä, valmistan itse ruokani ja leivon paljon. Kaikki palvelut on kilpailutettu, ostan yhtään mitään vain tarpeeseen ja kaiken mahdollisen kirpputorilta tai kiinakaupoista. En syö ulkona, minulla ei ole suoratoistopalveluja tai lemmikkejä, en harrasta muuta kuin television katselua ja lenkkeilyä, en käy kampaajalla, hierojalla tms. Mistä ihmeestä voin vielä säästää? Kaikki mikä tulee, myös menee.

Kommentit (124)

Vierailija
61/124 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari puuropäivää viikossa. 

Sokeriteepäivä tulee rutkasti halvemmaksi.

Vierailija
62/124 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi parempi miettiä mistä saa lisää tuloja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/124 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata paastota. Sokerivesi on hyvä. Teehen sekoittaa paljon sokeria ja päivän aikana nauttii sen verran kuin on tarve kropalla ja lisää jos urheilee. Tulee ihan hitosti säästöä ja sokeri on tehokas energianlähde.

Sokeripaasto on ihan vanha keino.

Diabetes ei ole kiva yhtään. Eikä sokerihumala. Sokerinsyöjien naamatkin muuttuu rumiksi.

Mieluummin kasvis/kana/lihalientä särpimen kanssa.

Vierailija
64/124 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei ole realistista

Vierailija
65/124 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari puuropäivää viikossa. 

Sokeriteepäivä tulee rutkasti halvemmaksi.

Melkein pussi päivässä sokeria pitäisi vetää että tulee päivän kalorimäärät tavoitettua!

Melko kallista!

Vierailija
66/124 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rööki ja kalja pois.

Sokerivesi tilalle ja röökit löytää kadultakin tumppeina. Kuivaa purut ja käärii itse sätkät kuten jätkät tekee.

Ei maksa kuin paperossit.

Kadut on täynnä röökiä. Täysin ilmaista tavaraa totta. Nykyään enemmistö on alkanut poimimaan sätkätarpeensa maasta. Monet jättää hyviä pätkiä polttotarpeeksi.

Alkoholit saa tehtyä itse pöntössä. Ei maksa juuri mitään. Sokeriveden hinnan.

Hyh hyh mitä puhetta. Taidat narrata.

Vierailija
67/124 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdyn tuohon edelliseen (62) mielipiteeseen.  Kannattaa miettiä, miten saisi lisätuloja.  Kirppismyyntiä?  Tee käsitöitä kirppispöydälle.  Itse olen tehnyt koruja, villasukkia ja lapasia sekä ommellut liinavaatteita.  Pullojen keräystä.  Leivo suoramyyntiin.  Jos olet ompelutaitoinen, tee ihmisille pieniä vaatteiden korjaustöitä.  Tee siivouspalveluja ja kaupassakäyntejä vanhuksille ja naapureille.

Vierailija
68/124 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata paastota. Sokerivesi on hyvä. Teehen sekoittaa paljon sokeria ja päivän aikana nauttii sen verran kuin on tarve kropalla ja lisää jos urheilee. Tulee ihan hitosti säästöä ja sokeri on tehokas energianlähde.

Diabetes ei ole kiva yhtään. Eikä sokerihumala. Sokerinsyöjien naamatkin muuttuu rumiksi.

Matematiikasta kyse. Ei sokeri ole muuta energiaa erilaisempi. Kyse on määristä.

Vierailija
69/124 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loputtomiin ei voi kukaan säästää vaan jossain vaiheessa on myönnettävä että ainoa ratkaisu on hankkia lisää tuloja tavalla tai toisella. Siihen on paljon vaihtoehtoja.

Vierailija
70/124 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö vähemmän. Onko posket jo lommolla?

Vierailija
71/124 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rööki ja kalja pois.

Sokerivesi tilalle ja röökit löytää kadultakin tumppeina. Kuivaa purut ja käärii itse sätkät kuten jätkät tekee.

Ei maksa kuin paperossit.

Kadut on täynnä röökiä. Täysin ilmaista tavaraa totta. Nykyään enemmistö on alkanut poimimaan sätkätarpeensa maasta. Monet jättää hyviä pätkiä polttotarpeeksi.

Alkoholit saa tehtyä itse pöntössä. Ei maksa juuri mitään. Sokeriveden hinnan.

Hyh hyh mitä puhetta. Taidat narrata.

Ihan käypää tupakanpurua. Tosi monet ottaa talteen hyvät tumpit sätkätarpeiksi. Joskus löytää hyviä sikareitakin ja niistä saa todella maittavia sätkiä tehtyä. Sikareita löytyy hotellien tupakkapaikoilta. On niin kallista että kadulta saa ilmaiseksi. Maksaa vain sätkäpaperit.

Vierailija
72/124 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruoka avusta voit hakea ruokaa .

Joo, kilokaupalla valkoista vehnäjauhoa ja halpismakaroonia. Toivottakaamme suolistosyöpä tervetulleeksi kehoomme! 

Vierailija
73/124 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei ole realistista

Miksi ei? Puhelimella tai tietokoneella voi tehdä lisätuloja jos ei kykene töihin.

Vierailija
74/124 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matematiikasta kyse. Ei sokeri ole muuta energiaa erilaisempi. Kyse on määristä.

Kylläpäs pelkkä sokeri energianlähteenä on keholle huonoksi. Jos asia olisi vain puhdasta matematiikkaa, niin sittenhän olisi se ja sama, syökö päivät pitkät karkkia vai kasviksia. Pelkkä sokeri imeytyy nopeasti, aiheuttaa nopean insuliininerityspiikin ja sitten tasot romahtavat. Kuidun kanssa syöty sokeri taas imeytyy hitaasti, verensokeritasot pysyvät tasaisina ja nälkä poissa. 

Vierailija
75/124 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on ap:een lista , paljonko hän tienaa ja mitkä ovat ruoka-ja asumismenot ym muut menot. Luettele kaikki ap. Niin yritetään keksiä lisää , että saisit säästöä.

Meillä 2 henkilöä ja ruokaan ym kodin tarvikkeisiin menee yht max 250e/kk ja syödään erittäin terveellisesti.

Kävellään ja ajetaan pyörällä, niin ei ole auto-eikä bussikuluja. Vuokra on 460e/kk. Vakuutukset 30e/kk per henkilö. Kuntoillaan ihan luonnossa ja kotona. Netti+puhelin 50e/kk. Ei käydä ulkona syömässä eikä juoda alkoholia ,tupakasta puhumattakaan . Lääkkeisiin max 30 e kk. Tuo tekee siis 820e. 

Tulot on kahdelta hengeltä 1630e yhteensä ,ts. Meillä jää säästöön 810e.

Kerro yhtä tarkkaan omat tulonne ja menonne ap.

Vierailija
76/124 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melko monella kaikki mikä tulee, myös menee. Mistä jäät paitsi ?

Katsoitko yhtään ap: n listaa... jää aika lailla kaikesta paitsi.

No en oikein tiedä jääkö paitsi - itse olen elänyt jo pitkään ilman noita "paitseja" - eikä mulla ole TV:tä eikä myöskään varsinaista asuntoa. Asumiskulut ovatkin monelle suurin menoerä.

Vierailija
77/124 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen elänyt jo pitkään enimmäkseen sokerivedellä. Päivässä enintään 400g sokeria veteen.

Ei mitään muuta. Halpaa on. Alle euro päivä ja ei liho vaikka luulisi. Olen laiha ja jos teen lenkin, niin lisään 100-200g sokeria lisää veteen. Muista juoda pillillä ettei hampaat mene.

Suolisto voi ok. Kuituja voi lisätä kuten nokkosta ja soijarouhetta. Myös halpaa.

Sokeri happamoittaa syljen ja siihen ei pillillä juonti auta. 

Vierailija
78/124 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei ole realistista

Nimenomaan on. Kuluja ei voi pienentää määrättömästi, mutta tuloja voi. Olen tänäkin vuonna kasvattanut tulevia tulojani vähintään viikottain, joskus useamman kerran viikossa. Kannattaisi muidenkin.

Vierailija
79/124 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Diabetesta ei saa vaikka söisi pelkkää sokeria vuoden. Ei sen paremmin DM1:stä kuin kakkostyyppiäkään.

Vierailija
80/124 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdyn tuohon edelliseen (62) mielipiteeseen.  Kannattaa miettiä, miten saisi lisätuloja.  Kirppismyyntiä?  Tee käsitöitä kirppispöydälle.  Itse olen tehnyt koruja, villasukkia ja lapasia sekä ommellut liinavaatteita.  Pullojen keräystä.  Leivo suoramyyntiin.  Jos olet ompelutaitoinen, tee ihmisille pieniä vaatteiden korjaustöitä.  Tee siivouspalveluja ja kaupassakäyntejä vanhuksille ja naapureille.

Tai ihan palkkatöitä? Moni tuttuni tekee kahdelle työnantajalle, erityisesti toimistotyössä olevalle helppoa ottaa muutama ilta- tai viikonloppuvuoro esim. kaupasta tai ravintolasta, siivoojana, koulutusta ei tarvita, henkilöstövuokrausfirman kautta, voi itse valita minkä verran jaksaa tehdä. Kaupan alalla parhaat lisät.