Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä voin vielä säästää?

Vierailija
22.08.2024 |

Minulla ei ole autoa, asun halvalla rupuisessa lähiössä, valmistan itse ruokani ja leivon paljon. Kaikki palvelut on kilpailutettu, ostan yhtään mitään vain tarpeeseen ja kaiken mahdollisen kirpputorilta tai kiinakaupoista. En syö ulkona, minulla ei ole suoratoistopalveluja tai lemmikkejä, en harrasta muuta kuin television katselua ja lenkkeilyä, en käy kampaajalla, hierojalla tms. Mistä ihmeestä voin vielä säästää? Kaikki mikä tulee, myös menee.

Kommentit (124)

Vierailija
1/124 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä pari päivää viikossa ruoassa väliin. Ruoka ei pakollista. 

Vierailija
2/124 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilanne on tuo, saat varmaan toimeentulotukea. Yksin asuvalle tulisi vuokran, sähkölasku, lääkkeiden yms. Jälkeen jäädä 575? ( Tai jotain sinnepäin) Ruokaan, vaatteisiin ja viihteeseen. Minulle tuo summa riittäisi. Valitettavasti olen itse valinnut lapsille kalliit harrastukset ja nyt rahaa jää alle tuon laskennallisen toimeentulotuen verran käyttöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/124 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

MENE TÖIHIN

Vierailija
4/124 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kysymys ei ole retorinen, niin ruuanlaitto kavereiden kanssa auttaisi pienentämään ruokakustannuksia. Voisitte ostaa isompia pakkauksia ja teitä olisi tarjoushaukkailemassa yhden sijasta 3-5 ihmistä. Teidän mahdollisuudet löytää punalappuja moninkertaistuisi! 

Vierailija
5/124 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka avusta voit hakea ruokaa .

Vierailija
6/124 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy televisio ja syö vähemmän.

Vierailija
7/124 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ekstratyötä oman työn päälle. Tunnen useita kahden työn tekijöitä. Elävät ihan hulppeasti.

Vierailija
8/124 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko vielä mäyräkoiran luontoon päästää?

Vierailija
9/124 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tilanne on tuo, saat varmaan toimeentulotukea. Yksin asuvalle tulisi vuokran, sähkölasku, lääkkeiden yms. Jälkeen jäädä 575? ( Tai jotain sinnepäin) Ruokaan, vaatteisiin ja viihteeseen. Minulle tuo summa riittäisi. Valitettavasti olen itse valinnut lapsille kalliit harrastukset ja nyt rahaa jää alle tuon laskennallisen toimeentulotuen verran käyttöön.

Miksi alapeukku? En saa mitään tukia, koska käyn töissä. Silti käyttörahaa jää vähän. Olen joskus kelan laskurilla katsonut saisinko tukia. Juuri sille rahalle menee, ettei maksa vaivaa aloittaa paperirumbaa. Minä en siitä valitakkaan kun on oma valinta ollut. Jos haluaisin säästää niin lapsilta loppuisi harrastukset. Me pärjäämme kyllä vähemmällä.

Vierailija
10/124 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko monella kaikki mikä tulee, myös menee. Mistä jäät paitsi ?

Vierailija
11/124 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullekin tuo summa olisi ruhtinaallinen mutta en saa. Asumiskulujen jälkeen jää alle 400 e kaikkiin laskuihin ja ruokaan.

Vierailija
12/124 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä lisäansiot: kyselyt, haastattelut, mysteryshopperina toimiminen. Vähän lisää

Itse täytän myös kilpailukuponkeja: joka lauantaiaamuna noin 2 tuntia. Jotain joskus voittaakin

Vierailija
13/124 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, joko syöt aivan liian kalliisti, tai tilailet liikaa sitä kiinakrääsää. Tai sitten et osaa hakea etuuksia jotka kuuluisi. Mitään luottoja ei kuitenkaan ollut?

Mä tienaan ihan hyvin ja en silti käytä ruokaan yksin kuin n. 200€/kk. Tavaraakin ostan keskimäärin n. 100€/kk. 

Vierailija
14/124 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos leipomukset ovat tyyliin pulla, keksit ym. makeat ja tarpeettomat, vähennä tai lopeta kokonaan.

Mitä palveluja on käytössä? Tarpeettomat pois.

Paljonko menee Kiina kauppoihin ja kirpputorille? Ei kai niihinkään tarvi joka kuukausi tuhlata.

Kai teet ruokaa isomman satsin kerralla ja suunnittelet ostokset ennalta?

Vierailija
15/124 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää en ainakaan voi säästää enää mistään. Kohta on oikeesti pakko varastaa ruokaa. Mutta muistetaan jättää vanhukset, vammaiset ja lapset rauhaan!

Vierailija
16/124 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että et ehkä kovin helposti voi säästää enää mutta voisitko hankkia lisätuloja jotenkin? 

Vierailija
17/124 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi autoa ja asumme omassa isossa talossa maaseudulla. Valmistamme itse ruokamme ja leivomme myös. Emme osta mitään kirppareilta emmekä varsinkaan kiinakaupoista. Meillä on kaksi lemmikkiä. Emme katso televisiota. Käymme kampaajalla/parturissa joka toinen kuukausi ja käymme myös kuntosalilla. Emme yritäkään säästää mitenkään erityisesti mutta aina jää rahaa säästöön. Kukin tavallaan.

Vierailija
18/124 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä pitää jäädä rahaa viihteeseen, ei ole pakollista?

Vierailija
19/124 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

vessapaperin käytön lopettaminen siirtymällä pyllypuhelimelle ja paturin tai kampaajan lopettaminen kokonaan ikuisesti.

Hammasharjan leikkaaminen puoliksi kun pää on löysä jne.

Vierailija
20/124 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä pari päivää viikossa ruoassa väliin. Ruoka ei pakollista. 

Laskee ne kalorit siten että saa päivässä tietyn verran energiaa mitä tarvitaan. Minä joinain päivinä nautin vain sokerivettä ja lasken kalorinkulutuksen oikeaksi.

Sokeri on halvin energianmuoto ja sen avulla voi myös urheilla ja säästyy rahaa paljon suhteessa, jos ostaisi oikeasti ruokaa minimipalkkatyöläisenä.

Ruoka kyllä täyttää mahan, mutta se on ihan hirveän kallista.