Mistä voin vielä säästää?
Minulla ei ole autoa, asun halvalla rupuisessa lähiössä, valmistan itse ruokani ja leivon paljon. Kaikki palvelut on kilpailutettu, ostan yhtään mitään vain tarpeeseen ja kaiken mahdollisen kirpputorilta tai kiinakaupoista. En syö ulkona, minulla ei ole suoratoistopalveluja tai lemmikkejä, en harrasta muuta kuin television katselua ja lenkkeilyä, en käy kampaajalla, hierojalla tms. Mistä ihmeestä voin vielä säästää? Kaikki mikä tulee, myös menee.
Kommentit (124)
jos ruokahankintoihin menee yli 150 euroa kuussa, niin niistä voit säästää helposti
Ei kannata paastota. Sokerivesi on hyvä. Teehen sekoittaa paljon sokeria ja päivän aikana nauttii sen verran kuin on tarve kropalla ja lisää jos urheilee. Tulee ihan hitosti säästöä ja sokeri on tehokas energianlähde.
Sokeripaasto on ihan vanha keino.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätä pari päivää viikossa ruoassa väliin. Ruoka ei pakollista.
Laskee ne kalorit siten että saa päivässä tietyn verran energiaa mitä tarvitaan. Minä joinain päivinä nautin vain sokerivettä ja lasken kalorinkulutuksen oikeaksi.
Sokeri on halvin energianmuoto ja sen avulla voi myös urheilla ja säästyy rahaa paljon suhteessa, jos ostaisi oikeasti ruokaa minimipalkkatyöläisenä.
Ruoka kyllä täyttää mahan, mutta se on ihan hirveän kallista.
Joku halpa öljy voisi olla myös hyvä sokerin kaverina jos kaloreita haluaa. En tiedä onko rapsi halvin?
Ei tuossa tarvita enää menojen karsimista vaan tulojen lisäämistä.
Ap, voitko avata, paljonko tienaat ja paljonko menee esim asumiseen, ruokaan yms.
Opiskele, hanki osaamista ja parempipalkkainen työ
Leipomiseen kuluu ehkä suht paljon aikaa, tai ei välttämättä jos olet tottunut. Toki se on hyvä harrastus jos tykkäät siitä, mutta entä jos tekisit leipomisen sijaan joku viikonloppu ekstratyötä? Tai sitten voisit myydä kakkuja juhliin ja tapahtumiin.
Vierailija kirjoitti:
-ai suomessa vai?
Sokerivesikin ja öljy kuulostaa viisaammalta idealta ja varmemmalta!
Näitä ketjuja, missä pyritään löytämään säästökohteita arkeen kun tuntuu, että kaikki on jo nipistetty minimiin, on ollut nyt useita. Ja sit ohjeet on tyyliin syö vain joka toinen päivä. Monet tuntuu pitävän tämmöistä elämää normaalina. Prkl, ei tän näin kuulu mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ai suomessa vai?
jaa, kyllä se mulla on toiminut. Nousi palkka 3600 erosta 7100 euroon
Vierailija kirjoitti:
Kuinka todennäköistä on, jos esim. 45v nainen kouluttautuu uudelle alalle, saisi töitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ai suomessa vai?
Samaa luokkaa onnistua tuossa kuin voittaa ässäarvasta kolmetonnia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ai suomessa vai?
Höps. Mieti missä haluat olla viiden vuoden kuluttua, tee suunnitelma ja toimi sen mukaan. Ei mikään yhdessä yössä tapahdu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ai suomessa vai?
Höps. Mieti missä haluat olla viiden vuoden kuluttua, tee suunnitelma ja toimi sen mukaan. Ei mikään yhdessä yössä tapahdu.
Ei kuulu tapahdu edes kolmessakymmenessä vuodessa. Työt saadaan suhteilla tässä maassa, ei koulutuksella. Koulutettuja on ihan liikaa ja töistä tapellaan.
Olen itse ihan kohta kolmekymmentä vuotta pätkää tehnyt opettaja ja virkaa en ole saanut. Kahdesti olen saanut kesälomasta palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Rööki ja kalja pois.
Sokerivesi tilalle ja röökit löytää kadultakin tumppeina. Kuivaa purut ja käärii itse sätkät kuten jätkät tekee.
Ei maksa kuin paperossit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rööki ja kalja pois.
Sokerivesi tilalle ja röökit löytää kadultakin tumppeina. Kuivaa purut ja käärii itse sätkät kuten jätkät tekee.
Ei maksa kuin paperossit.
Kadut on täynnä röökiä. Täysin ilmaista tavaraa totta. Nykyään enemmistö on alkanut poimimaan sätkätarpeensa maasta. Monet jättää hyviä pätkiä polttotarpeeksi.
Alkoholit saa tehtyä itse pöntössä. Ei maksa juuri mitään. Sokeriveden hinnan.
mu soker o nii pal kalliimp ku hernrokka o!
No vapaaseen käyttöön/harrastamiseen toisin sanottuna. Tuon 575 voi siis käyttää miten itse parhaaksi näkee. Eipä se ole pakko joka kuukausi syödäkkään. Kyllä paastota voi. Pitääkö kaikkeen takertua?