Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä voin vielä säästää?

Vierailija
22.08.2024 |

Minulla ei ole autoa, asun halvalla rupuisessa lähiössä, valmistan itse ruokani ja leivon paljon. Kaikki palvelut on kilpailutettu, ostan yhtään mitään vain tarpeeseen ja kaiken mahdollisen kirpputorilta tai kiinakaupoista. En syö ulkona, minulla ei ole suoratoistopalveluja tai lemmikkejä, en harrasta muuta kuin television katselua ja lenkkeilyä, en käy kampaajalla, hierojalla tms. Mistä ihmeestä voin vielä säästää? Kaikki mikä tulee, myös menee.

Kommentit (124)

Vierailija
101/124 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoinnin lopettaminen ja parin ravintolaillan väliin jättäminen kuussa auttaa jo kummasti AP:n budjettiin. Turhat lehtitilaukset kannattaa myös lopettaa. Auto vähäkulutteisemmaksi malliksi jne. Ei ole edes vaikeaa säästäminen.

Vierailija
102/124 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakoinnin lopettaminen ja parin ravintolaillan väliin jättäminen kuussa auttaa jo kummasti AP:n budjettiin. Turhat lehtitilaukset kannattaa myös lopettaa. Auto vähäkulutteisemmaksi malliksi jne. Ei ole edes vaikeaa säästäminen.

Ei tarvitse lopettaa. Tupakka on köyhälle tosi suuri vapaus ja juttu.

Kerää niitä tumppeja kalliiden hotellien edustoilta. Kalliita sikareita löytyy ja hyviä jämiä tarjolla. Osaa ei ole poltettu kokonaan loppuunkaan.

Hyvät purut talteen ja tulee useiden satasten säästöä vuodessa. Parempaa kuin kaupan purutupakka, kun kerää omat ja tekee mixauksia.

Joskus voi löytää huumesätkien pätkiäkin ja nekin toimii.

Köyhän ei kannata lopettaa tupakointia, koska tupakka tappaa näläntunteen ja köyhällä nälkä on heti aamusta. Kun aamupalaan ei ole varaa ja duuni alkaa aikaisin, niin tupakka huulelle, niin se iloksi muuttuu. Seuraavan tauon aikana kun pitäisi syödä voileipä, niin säästää siinä ja vetää tupakan tauolla. Jaksaa hyvin sitten lounaalle ja sitten saa sen nuudelin keittää teeveden keittimessä. Sillä jaksaakin iltaan asti.

Älkää jumalauta tupakkaa lopettako, jos olette matalapalkka-alan ammattilaisia. Hommista ei tulisi helvettiäkään. Lauantaisin ja yleisesti viikonloppuiin on känniääliöitä jotka heittelee hyvä tumppeja hotellien ja ravintoloiden edustalla. Niitä keräämällä saa useiden kuukausien purut talteen.

Yksi vappu keräsin koko kesän tupakkavarastot yhdessä illassa.

Alkoholi on sellainen juttu että siitä kannattaa ottaa vain pantit. Alkoholi on junteille ja kallista köyhälle. Siinä tulee tosi paljon säästöä kun ei juo aivosolujaan nollille.

Tänään voi löytää paljon hyviä jämiä kaupungin kalleimmista kohteista. Tupakka on ilmaista, kuin marjojen poiminta.

t. tupakkalokki

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/124 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saippuaa voi kerätä yleisistä vessoista omaan purkkiin ja paperia rullata reppuun jos kakkaamisessa välttämättä paperia käyttää, niin ei kannata itse ostaa sellaista.

Vierailija
104/124 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintoloissa ja terasseilla rikkaat jättää aina drinkit juomatta. Ole lokki ja juo pohjia saat ilmaiset kännit.

Moni jättää koko drinkin juomattta ja saat hyvät kännit.

Säästyy rahat. En osta koskaan omia juomia.

Vierailija
105/124 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saippuaa voi kerätä yleisistä vessoista omaan purkkiin ja paperia rullata reppuun jos kakkaamisessa välttämättä paperia käyttää, niin ei kannata itse ostaa sellaista.

Niin. Kotona rullaa paperin repusta siihen harmaaseen hylsyyn/rullaan ja vessapaperi on ladattu käyttöön!

Vierailija
106/124 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettäkin voi hakea kaupan vesipisteestä, niin ei tule vesilaskua, jos vesilasku tulee veden kulutuksesta.

Vierailija
107/124 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedän toisinaan sähköt rappukäytävän pistorasiasta niin säästyy sähkölaskuissa.

Vierailija
108/124 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne palvelut on 

hommaa pienempi ja halvempi asunto

hanki ruuat esim itse onkien 

kyllä sijoita ja hanki kirkosta korolle 

Vierailija
109/124 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et voi säästää enää mistään niin sitten pitää hommata lisää rahaa. Me laitettiin ylimääräiset huoneet airbnb:hen ja saadaan sieltä vähän lisää rahaa joka kuukausi.

Vierailija
110/124 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Kotona rullaa paperin repusta siihen harmaaseen hylsyyn/rullaan ja vessapaperi on ladattu käyttöön!

Ei noin. Ei sitä rullaa kotona ladata, vaan tyhjän hylsyn kanssa mennään yleiseen vessaan täyttämään rullaa.

Vierailija
111/124 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivo ruisleipää leipäjuureen. Itse teen joka viikko jolloin juuri säilyy sen viikon hyvin jääkaapissa. Yhden viikon annokseen menee noin kilo ruisjauhoja ja 2 rkl suolaa, joiden hinta on noin 1€ ja sillä saa tehtyä viikon leivät. Jos menee ostoleivällä niin kolme leipäpakettia viikossa on joku 7-9 euroa leivästä riippuen. Säästö siis 6-8€/vko eli 24-36€/kk. Ruisleipä on tunnin uunissa joten sen verran sähköä kuluu.

Vierailija
112/124 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala puhua Rauman murretta. Säästät sanojen pituudessa ja kun puolet sanoista on lainasanoja, ei tarvitse käyttää omia!

Vierailija
113/124 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tilanne on tuo, saat varmaan toimeentulotukea. Yksin asuvalle tulisi vuokran, sähkölasku, lääkkeiden yms. Jälkeen jäädä 575? ( Tai jotain sinnepäin) Ruokaan, vaatteisiin ja viihteeseen. Minulle tuo summa riittäisi. Valitettavasti olen itse valinnut lapsille kalliit harrastukset ja nyt rahaa jää alle tuon laskennallisen toimeentulotuen verran käyttöön.

Yksinasuvalle, joka ei ole karenssissa, pitäisi jäädä peruosan verran rahaa HYVÄKSYTTYJEN menojen jälkeen, eli noin 590 euroa kuukaudessa. Sana "hyväksyttyjen" on tärkeässä osassa tässä. Se tarkoittaa sitä, että kaikkea ei todellakaan makseta vaikka tällä palstalla jotkut päivästä toiseen niin väittävät.

Harrastuksethan eivät kuulu hyväksyttyihin menoihin vaan perusosaan. Siksi niihin ei erikseen anneta mitään tukea.

Vierailija
114/124 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala puhua Rauman murretta. Säästät sanojen pituudessa ja kun puolet sanoista on lainasanoja, ei tarvitse käyttää omia!

Ei kannata puhua sanaakaan. Säästyy paljon myös ajattelussa.

Vierailija
115/124 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aikoinaan säästin asunnottomana, kun menin kaverin rappukäytävään yöksi nukkumaan. Portaikon alle.

Kolme vuotta asuin öisin siellä ja kaupungilla päivät pyörin. Säästyi pitkät rahat palkasta.

Rikkaat vanhemmat eivät ottaneet asumaan luokseen. Nyt kun on oma koti ja perhettä, niin ei ole vienyt lapsenlapsia näytille.

Kovasti haluaisivat nähdä, mutta luulen että mummo ja pappa pistäisivät nämäkin ulkoruokintaan kylmällä oikeistolaisella politiikallaan. Nämä ovat ihan petoja ja ahneita buumereita.

Vierailija
116/124 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tilanne on tuo, saat varmaan toimeentulotukea. Yksin asuvalle tulisi vuokran, sähkölasku, lääkkeiden yms. Jälkeen jäädä 575? ( Tai jotain sinnepäin) Ruokaan, vaatteisiin ja viihteeseen. Minulle tuo summa riittäisi. Valitettavasti olen itse valinnut lapsille kalliit harrastukset ja nyt rahaa jää alle tuon laskennallisen toimeentulotuen verran käyttöön.

Minullekin tuo summa olisi ruhtinaallinen mutta en saa. Asumiskulujen jälkeen jää alle 400 e kaikkiin laskuihin ja ruokaan.

Sehän onkin sinun oma valintasi kerta tuhlaat niin paljon.

Vierailija
117/124 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata puhua sanaakaan. Säästyy paljon myös ajattelussa.

Totta. Aivot kuluttavat paljon energiaa. Kannattaa ajatella vain, kun pörssisähkö on ilmaista.

Vierailija
118/124 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinun pitää itse seurata menojasi. Mihin rahat menevät? Ja kauppakuiteista tarkkaan, mitä se leipominen tosiasiassa maksaa.

Se on valitettava tosiasia Suomessa, että suurin osa kokopäivätöissäkäyvistä joutuvat miettimään tarkkaan budjettinsa.

Vierailija
119/124 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
120/124 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuasta on helpoin säästää ja autoilusta. Tekee ruuat itse eikä osta kaupasta mitään valmista. Roskaruokia ei osta ollenkaan. Auton voi myydä.