Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Biologi todisti, kun metsäkone jyräsi uhanalaisten simpukoiden yli: Kuljettaja totesi, että voisit ottaa rintaliivit pois

Vierailija
22.08.2024 |

https://yle.fi/a/74-20106446

Hän kertoo pysäyttäneensä metsäkoneen kuljettajan ja ilmoittaneensa, että rauhoitetun joen yli ajaminen on laitonta.

Osa keskustelusta tallentui Sysiveden kuvaamalle videolle. Yle on nähnyt videon.

- Kuljettajan asenne oli sellainen, että siitähän nyt mennään yli. Että hän ei paljoa lotkauttanut korvaansa huomautukselle, Sysivesi kertoo.

Sysiveden mukaan kuljettaja myös käyttäytyi tilanteessa asiattomasti.

- Hän totesi siinä, että voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo.

- Minä tulkitsin sen itse niin, että täällä ei minkään hippien ininöitä paljoa kuunnella, että täällä toimitaan niin kuin on aina toimittu, Sysivesi arvioi.

Sysiveden mukaan kuljettaja jatkoi keskustelun jälkeen matkaansa ja ylitti joen uudestaan.

Kommentit (3618)

Vierailija
3421/3618 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän tapauksen seuraaminen avasi silmät ymmärtämään, minkä taakia Suomi eli hallitus, vastusti EU:n Ennallistamisdirektiiviä kynsin hampain.

Ettei meinaan EU:n pykälät tule tänne sotkemaan selviä asioita, kun Suomi on kuitenkin metsänhoidon mallimaa, ja me nämä hommat osataan. 

Tätä casea voi olla taas huono selittää Brysselissä? Että miten osattiin?

Niinpä, ehkäpä paikallisesti tuolla pohjoispohjanmaalla/kainuussa mietitään samalla tavalla, mitä ne Helsingin hipit tulevat tänne määräilemään, kyllä me itse metsämme hoidamme...

No jos ei me itse osata metsiä hoitaa niin ihan hyvä että fiksummat hoitavat nämä asiat.

Ihme söhläystä ja typeryyttä hakkuufirmalta ja ensolta koko tämä juttu. Virheitä sattuu tekevälle juu mutta tämä on ihan älyvapaata menoa.

Vierailija
3422/3618 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Biologilla on miesvihainen lähestymistapa konemiestä kohtaan.

Minä tulkitsin sen itse niin, että täällä ei minkään hippien ininöitä paljoa kuunnella, että täällä toimitaan niin kuin on aina toimittu, Sysivesi arvioi.

Tästä voi päätellä sen, että on menty takki auki ja halveksuen:

-konemiehen ikää

-sukupuolta

Jos koneenkuljettaja olisi ollut nainen ja biologi mies, niin palstan hyeenat huutaisivat miituuta kovaa ja korkealta

Nainen olisi lukenut ja ymmärtänyt ohjeet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3423/3618 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tulkitsin sen itse niin, että täällä ei minkään hippien ininöitä paljoa kuunnella, että täällä toimitaan niin kuin on aina toimittu, Sysivesi arvioi.

-konemiehen ikää

-sukupuolta

Jos koneenkuljettaja olisi ollut nainen ja biologi mies, niin palstan hyeenat huutaisivat miituuta kovaa ja korkealta

Nainen olisi kyseenalaistanut ihan kaiken lukemansa ja kone olisi lähtemättä

Vierailija
3424/3618 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metsäyhtiö Stora Enso ilmoitti maanantaina keskeyttävänsä Suomessa hakkuut kaikissa kohteissa, joissa on vesilaista, metsälaista tai luonnonsuojelulaista johtuvia rajoituksia.

Yhtiön mukaan hakkuut keskeytetään, kunnes näiden kohteiden toimintaohjeet, hakkuusuunnitelmat ja riskit on uudelleenarvioitu. Kaikki mahdollisesti paljastuvat sääntöjenvastaisuudet arvioidaan yhteistyössä viranomaisten kanssa.

Stora Enson uskottavuus on saanut vakavan kolhun. Olimme jo saavuttaneet edelläkävijän maineen vastuullisuudessa, ja nyt luottamus meihin on kovalla koetuksella. Stora Ensolle on ensiarvoisen tärkeää olla vastuullinen ja luotettava toimija. Teen kaikkeni, jotta luottamus Stora Ensoon palautuu, toimitusjohtaja Hans Sohlström sanoo tiedotteessa.

Hän pitää myönteisenä, että Hukkajoella tapahtunut piittaamattomuus tuli esiin.

Metsähallituksen poliisille tekemän ilmoituksen mukaan Suomussalmella sijaitsevassa Hukkaj

Hyvä että Stora Enso edes jotenkin reagoi, kuitenkin vähän myöhässä. En kyllä silti uskalla päästää Stora Ensoa omiin metsiini, ties mitä siellä mellastaisi. 

Vierailija
3425/3618 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtiön nyt kannattaisi nyt kuitata asia sitten vähäeleisesti kun tapauksesta varmaan kehitellään myös vastaavia tapauksia myös muille yhtiöille joiden nyt pitää olla tosi tarkkana kun joidenkin tahojen huomiohakuisuus sitten ulkomaita myöten.

Vierailija
3426/3618 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-konemiehen ikää

-sukupuolta

muttei olisi noudattanut niitä, kun naisilla on ongelma totella miesten käskyjä. se on patriarkaatin sortoa.

Vierailija
3427/3618 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyri on sankari!

Vierailija
3428/3618 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista että Vihreät olisi ainakaan 30 vuoteen sanallakaan maininnut raakkuja.

Nyt ne on tietysti ratsastamassa simpukan verellä lisää valtaa kahmimaan.

Vierailija
3429/3618 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-konemiehen ikää

-sukupuolta

Sinulla on toki vapaus tulkita asioita ihan kuten haluat, mutta miten sinä tuon lauseen noin päin saat ajatuksissasi käännettyä? Minä voin hyvin ymmärtää ihan samoin kuin Sysivesi. Vaikka en sanasta sanaan tiedäkään, miten keskustelu meni.

Sen sijaan mietin, että miten koko juttu olisi näyttäytynyt, ellei konekuski olisi alkanut aukoa päätään? Saattoi olla miljoonan euron sutkaus, se rintaliivien lainauspyyntö? No, toivottavasti oli sen rahan edestä hauskaa. Voihan sitä myöhemmin esson baarissa rehvastella.

Vierailija
3430/3618 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutaa syövä nilviäinen, Vihreän homosexuellin sydäntä lähellä!

Sebastian Tynkkynen, ps 🍑

Vierailija
3431/3618 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö töitä tehdessä uskoa kaikenmaailman pysäyttelijöitä?

Kyllä. Normaali ihminen kuuntelee mitä sanotaan. Laki on laki metsäkoneenkuljettajallekin. 

Varsinkin kun joku ympäritatuoitu henkilö tulee rageemaan sun työmaallesi. 

Kerro vielä, mitä tatuoinnilla on tässä yhtään mitään tekemistä, ja itse ymmärsin lukemani niin, ettei tutkimusbiologi mennyt raivoamaan, vaan ainoastaan ilmoitti että konekuskin toiminta täyttää rikoksen tunnusmerkit. Niin mikä tuossa meni väärin?

Vierailija
3432/3618 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-konemiehen ikää

-sukupuolta

Miehen typerä ja loukkaava kommentti rintaliiveistä on ihan yhtä typerä ja loukkaava olipa mies biologi tai konekuski.

Vierailija
3433/3618 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukouksemme ja ajatuksemme ovat vainotun metsäkoneenkuljettajan puolella.

Vierailija
3434/3618 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulinpa erään tarinan ja se käy niin hyvin järkeen, että siinä voi olla jotain perääkin.

Kuskilla ei ollut karttoja (vaikka telkkarissa innokkaat "asiantuntijat" niin esittelivät että metsäkoneessa on sitä ja tätä). Työmaan alussa oli katsottu ns lanssipaikka ja mistä ajetaan, urakoitsijan opastuksella.

Kun tämä nainen ilmestyi työmaalle, mies soitti työnjohtajalle, kuten biologikin oli todennut, työnjohtaja oli sanonut että aja vain, hän tarkistaa kartasta. Siksi kuljettaja oli jatkanut ajamista kuten koko loppukesän. No, reilu tunnin päästä oli työnjohtaja soittanut että per kel e, nyt ajot seis, sammuta kone ja häivy sieltä eikä mitään kommenttia mihinkään. Kuljettaja oli totellut.

Nyt mietittiin porukassa, että jos työnjohtaja kiistää saaneensa soittoa, koko paska kaatuu kuljettajan niskaan. Yleisempi mielipide oli että työnjohtajalla oli kartat käytössä mutta hänellä oli ollut ns älyllistä vajavuutta tuona aamuna kun työmaa alkoi.

Mutta siis, vaikkei kuskilla ollut muuta tietoa kuin työnjohtajan opastus, koko paska voi kaatua hänen syliinsä. Metsäkonetta ajaneista 6 kaverista 3 sanoi joskus tehneensä keikan koneella jossa ei ollut karttoja. Silloin ollaan vain työnjohtajan opastuksen varassa.

Tämmöistä siis. En usko että pitää kokonaisuudessaan paikkaansa ja rangaistuksen tuosta rintsikka-jutusta kyllä kuski ansaitsee, mutta kaatuuko koko p--ska hänen niskaansa, saa nähdä....

Vierailija
3435/3618 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-konemiehen ikää

-sukupuolta

Miten tämä asia liittyy yhtään mitenkään siihen, että on tapahtunut rikos? 

Vierailija
3436/3618 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stora Ensi on pysäyttänyt kaikki hakkuutyömaansa, joiden lähellä on suojelukohteita lisätarkastuksien vuoksi. He lupaavat myös maksaa Suomussalmella joen ennallistamisen ja tuhojen torjunnan kokonaan.

Täällä sitten osa vielä viitsii väittää, että oikeastaan mitään vähinkoa ei ole tapahtunut, eikä mitään tehty väärin. Hupaisaa.

Vierailija
3437/3618 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-konemiehen ikää

-sukupuolta

Miehen typerä ja loukkaava kommentti rintaliiveistä on ihan yhtä typerä ja loukkaava olipa mies biologi tai konekuski.

Saattoihan se olla typerä kommentti, mutta onko täysin mahdotonta asettua metsäkoneenkuljettajan asemaan? Tullaan häiritsemään työntekoa

Kyseisellä kuskilla on todennäköisesti jonkin asteinen debiiliys ja pilaa asiallistenkin kuskien maineen.

Vierailija
3438/3618 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kuljettaja saanut jo kenkää?

Vierailija
3439/3618 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stora Enso teki nyt oikean ratkaisun. Myös Mykkänen on hoitanutcyätä asiallisesti. Mutta miksi Moto Team Tarniainem ei ommeltiin mitenkään? Ja pääseekö raakut tappanut öykkärikuski tästä ilman seurauksia? Ehkä Storalta on huomattu että Moto Team ja kuski on niin törppöjä ettei niitä joi päästää julkisuuteen mölisemään.

Vierailija
3440/3618 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavadti kuskiin saanut kenkää, saa kunnon rangaistuksen plus 1000 tuntia pakollista ympäristökasvatusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän