Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Biologi todisti, kun metsäkone jyräsi uhanalaisten simpukoiden yli: Kuljettaja totesi, että voisit ottaa rintaliivit pois

Vierailija
22.08.2024 |

https://yle.fi/a/74-20106446

Hän kertoo pysäyttäneensä metsäkoneen kuljettajan ja ilmoittaneensa, että rauhoitetun joen yli ajaminen on laitonta.

Osa keskustelusta tallentui Sysiveden kuvaamalle videolle. Yle on nähnyt videon.

- Kuljettajan asenne oli sellainen, että siitähän nyt mennään yli. Että hän ei paljoa lotkauttanut korvaansa huomautukselle, Sysivesi kertoo.

Sysiveden mukaan kuljettaja myös käyttäytyi tilanteessa asiattomasti.

- Hän totesi siinä, että voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo.

- Minä tulkitsin sen itse niin, että täällä ei minkään hippien ininöitä paljoa kuunnella, että täällä toimitaan niin kuin on aina toimittu, Sysivesi arvioi.

Sysiveden mukaan kuljettaja jatkoi keskustelun jälkeen matkaansa ja ylitti joen uudestaan.

Kommentit (3618)

Vierailija
3261/3618 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Facebookissa lukenut näitä kommentteja metsäteollisuuden pahuudesta ja huvikseni katsonut kirjoittajien profiilit. Yksikään ole työssäkäyvä ihminen. On 'muusikkoa' ja masentunutta ja kissojen omaishoitajia. Saattaa leipä käydä kapeaksi heillä kun saavat vielä kaiken teollisuuden ajettua maasta. Kateus Vierailija..  jne

Joo, ihan huviksesi :D

Vierailija
3262/3618 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen järkeä on kivittää firmaa, joka työllistää ja jossa työntekijät todennäisesti tekevät pitkää päivää. Sen verran noita hakkuutouhuja olen nähnyt, että siellä työvuorot on ihan jotain muutakuin av-mammojen etätyöpäivät klo9-14 (josta toki 8 tuntia merkitään)

Minäkin teen pitkiä työpäiviä, saanko sillä perustella että ajan kotimatkalla ylinopeutta?

Olkiukkojako sinä työksesi kehität? Muuta sinulta ei näytä irtoavan. 

Kuule, olkiukko on ihan kieltämättä ihan oikea, olemassa oleva termi. Mutta se ei tarkoita sellaista vastapuolen väitettä, johon et osaa vastata.

Jankkaat olkiukkoasi palstalla väärissä yhteyksissä etkä ymmärrä edes mitä se tarkoittaa. Olet lisäksi kopioinut olkiukon historian dosentti Teemu Keskisarjalta. Yritä keksiä jotain itse. Olet nolo.

Ihanko oikeasti kuvittelet Keskisarjan keksineen olkiukkoargumentin käsitteen? On sinulla oppimista. Ja en ole ikinä lukenut Keskisarjan kirjoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3263/3618 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäjältä ei tule puuta, hinnat siksi nousseet suomalaiselle puulle ja siksi hakataan ja haketetaan minkä irti saadaan. Siitä syystä eläimiä kuolee enemmän kuin ikinä ja pesintäalueita tuhotaan ja poikasia tapetaan systemaattisesti. Meidän on saatava valvova instanssi joka kartoittaa alueita ennen hakkuita. 

Milloinkas niitä rapukestejä taas vietetään :D

Vierailija
3264/3618 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Facebookissa lukenut näitä kommentteja metsäteollisuuden pahuudesta ja huvikseni katsonut kirjoittajien profiilit. Yksikään ole työssäkäyvä ihminen. On 'muusikkoa' ja masentunutta ja kissojen omaishoitajia. Saattaa leipä käydä kapeaksi heillä kun saavat vielä kaiken teollisuuden ajettua maasta. Kateus Vierailija..  jne

Facebookissa ylipäänsä länkyttävät ihmiset, joilla on liikaa aikaa. Ihan elävässä elämässä normaalit työssäkäyvät ihmiset tuomitsevat tämän maan tavan, jossa millään ei ole mitään väliä paitsi massikeisarin lompakolla.

Vierailija
3265/3618 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä tehdään tästä puolue-asiaa? Olen oikeiston äänestäjä, lisäksi mulla on jopa perittynä Stora Enson osakkeita, mutta  on ihan itsestään selvää että lakeja noudatetaan, luonnon ja lajiston säilyvyys on turvattava ja tämä tapaus on törkeä. Stora, Tauriainen Tissiliivi Oy ja tämä rikoksen tehnyt kuski tuomiolle. Ja kovat rangaistukset!

Vierailija
3266/3618 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jankkaat olkiukkoasi palstalla väärissä yhteyksissä etkä ymmärrä edes mitä se tarkoittaa. Olet lisäksi kopioinut olkiukon historian dosentti Teemu Keskisarjalta. Yritä keksiä jotain itse. Olet nolo.

Vai on Teemu Keskipersu keksinyt olkiukon :D:D:D

Vaikka Teemu Keskipersulla onkin ihan luolamiehen hapitus, niin ei se nyt sentään Aristotelestä vanhempi ole, joka siis olkiukko teorian alunperin kehitti "aika" kauan sitten ;)

Vierailija
3267/3618 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa jo länkytys. 

Yli ampuvaa shaissea koko uutinen.

Vierailija
3268/3618 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moto Team Tauriaisen toimitusjohtaja Kimmo Tauriainen voisi julkisuudessa kertoa kuka ohjeisti ajamaan joen yli ja kuka valvoi hakkuuta Moto Team, Stora Enso vai joku muu?

Moto Teamilla oma työnjohto, saa nähdä kuka on vastannut mistäkin?

Vierailija
3269/3618 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moto Team Tauriaisen toimitusjohtaja Kimmo Tauriainen voisi julkisuudessa kertoa kuka ohjeisti ajamaan joen yli ja kuka valvoi hakkuuta Moto Team, Stora Enso vai joku muu?

Kuka osti, kuka lähetti työohjeet, kuka valvoi?

Vierailija
3270/3618 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko valikoiva sensuuri hyökkäsi taas palstalle suojelemaan ketjussa kännissä avautuvan toimittajan kunniaa pahoilta vastaväitteiltä. 

Vierailija
3271/3618 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Stora Enso ulkoistanut kaiken sopimuksen teon jälkeisen toiminnan?

Vierailija
3272/3618 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalevauva on tehnyt Myyrille biisin:

Vierailija
3273/3618 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 vuotta sitten vesakkomyrkytyksistä valittavat olivat joidenkin mielestä hlvetin hippejä. Niinpä niin, päivä on tehnyt kierroksensa.

Vierailija
3274/3618 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aktivismin ydinidea on nykyään hyökätä kimppuun jo kauan ennen kuin totuutta on saatu selville jotta voidaan hyökätä niiden kimppuun joiden kimppuun aktivismi haluaa omista syistään hyökätä. Jos kohde olikin väärä niin oli se kuitenkin ansainnut hyökkäyksensä koska oli muuten aktivistien hampaissa. 

Sama tyyli on mediassa, varsinkin hesarissa joka ei jää odottamaan faktoja hyökätessään tilaisuuden tullen persujen, vapaavuoren, harkimon tai muiden kestoinhokkiensa kimppuun.

Esim. vornasen tapauksessa hesarilla oli varmaan kymmenen leimaavaa artkkelia ulkona ennen kuin poliisi oli tiedottanut tapauksesta mitään, samoin orpon kesälomapäivää nää kaiveli koko toimituksen voimin parikin viikkoa vaikkei lopulta löytäneet mitään, ja jälkeenpäin vielä koitti vierittää syyn kaiveluun orpon viaksi vaikka ihan itse olivat hölmöilleet taas kerran uskottavuutensa. 

Vierailija
3275/3618 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Stora Enso ulkoistanut kaiken sopimuksen teon jälkeisen toiminnan?

Kädetöntä toimintaa.

Vierailija
3276/3618 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon satavarma että kuskia on ohjeistettu, mutta se on joku persujuntti joka voimafantasioissaan inisee että ihan turhia tuollaiset luonnonsuojeluhöpötykset. Toivottavasti ohjeistus on lähetetty sähköpostitse tms mistä jää todistusaineistoa, niin siinäpähän juntti makselee loppuelämänsä 1,3 miljoonan korvauksia, työttömänä vielä kun kaikki tietävät että hän jättää noudattamatta selviä ohjeita. Ja nyt voi jatkossakin v*ttuilla kaikille juntti-inisijöille, että muistelepa tätä raakkuäijää, että kannattaako jättää noudattamatta lakeja.

Vierailija
3277/3618 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo hakkuutyömaa seis, kun joku naisoletettu etelän hippi tulee sitä vaatimaan. Olisin minäkin jatkanut ajoa.

Vierailija
3278/3618 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika hoitaa tuon itäsuomen white trash ongelman. Kohta sieltä lopuu ihmiset, ja tuolla asenteella aika harva sinne haluaa. Ja jos muualta tulevia ei Suomeen päästetä. Ja vielä kielletään myymästä niitä viiden tonnin hintaisia pientiloja venäläisille kesämökiksi.

"Olen niin yksinäinen ja vailla keskusteluseuraa. Olen huomannut että trollaamalla ja loukkaamalla saan roskapalstoilla huomiota ja edes jonkinlaista sosiaalista kanssakäymistä. Toisen ihmisen läsnäolo elämässäni edes sen pienen hetken palauttaa tunteen että olen oikeasti olemassa, enkä vain huomaamaton varjo näytön hämärässä loisteessa"

Sulla on tuossa jotain pöytälaatikkotekstiä? Vai käytkö jossain kansalaisopiston kirjoituskurssilla? Mä en kuitenkaan näe tekstissäsi ainesta runoilijaksi, mutta toisaalta en ole asiantuntija. Pitäiskö sun yrittää proosaa? Kalle Päätalolle voitais kaivata manttelinperijää? Tsemppiä.

Vierailija
3279/3618 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo hakkuutyömaa seis, kun joku naisoletettu etelän hippi tulee sitä vaatimaan. Olisin minäkin jatkanut ajoa.

No onko toi sun linja siis järkevä, kun ottaa huomioon, että niin toimimalla uhkaa mahdollinen vankeusrangaistus ja miljoonakorvaukset? 

Vierailija
3280/3618 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta teitä oli Hukkajoella ajamassa?