Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Biologi todisti, kun metsäkone jyräsi uhanalaisten simpukoiden yli: Kuljettaja totesi, että voisit ottaa rintaliivit pois

Vierailija
22.08.2024 |

https://yle.fi/a/74-20106446

Hän kertoo pysäyttäneensä metsäkoneen kuljettajan ja ilmoittaneensa, että rauhoitetun joen yli ajaminen on laitonta.

Osa keskustelusta tallentui Sysiveden kuvaamalle videolle. Yle on nähnyt videon.

- Kuljettajan asenne oli sellainen, että siitähän nyt mennään yli. Että hän ei paljoa lotkauttanut korvaansa huomautukselle, Sysivesi kertoo.

Sysiveden mukaan kuljettaja myös käyttäytyi tilanteessa asiattomasti.

- Hän totesi siinä, että voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo.

- Minä tulkitsin sen itse niin, että täällä ei minkään hippien ininöitä paljoa kuunnella, että täällä toimitaan niin kuin on aina toimittu, Sysivesi arvioi.

Sysiveden mukaan kuljettaja jatkoi keskustelun jälkeen matkaansa ja ylitti joen uudestaan.

Kommentit (3618)

Vierailija
3221/3618 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen järkeä on kivittää firmaa, joka työllistää ja jossa työntekijät todennäisesti tekevät pitkää päivää. Sen verran noita hakkuutouhuja olen nähnyt, että siellä työvuorot on ihan jotain muutakuin av-mammojen etätyöpäivät klo9-14 (josta toki 8 tuntia merkitään)

Minäkin teen pitkiä työpäiviä, saanko sillä perustella että ajan kotimatkalla ylinopeutta?

Olkiukkojako sinä työksesi kehität? Muuta sinulta ei näytä irtoavan. 

Vierailija
3222/3618 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Team Tauriainen Bra Racing 🏁

🤣🤣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3223/3618 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuo rintaliivikommentti tarkoitti? Oliko huomauttaja mies, jolla kuljettaja luuli olevan liivit? Halusiko nähdä paljasta pintaa? 

Vierailija
3224/3618 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tauriaisen tissiliiviharvesterin nimi tiedossa?

Vierailija
3225/3618 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se kuski tarkoitti sillä rintaliivikommentillaan? 

Mitä nyt persut yleensä vit tuilullaan tarkoittavat?

Kuhan pääsevät solvaamaan, se on heillä kaikessa päätarkoitus, mihinkään muuhun kun ei eväät riitä,

Vierailija
3226/3618 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse kotoisin Kainuusta, mutta en enää asu siellä. Pakko kyllä sanoa, että silloin kun siellä asuin, niin eipä paljoa luonnonsuojelu tai luonnon monimuotoisuus hetkauttanut oikeastaan ketään paikallista. Jätteitä haudattiin maahan, metsästettiin millon huvitti ja järvet toimivat hyvinä kaatopaikkoina. Sinne kipattiin vaikka mitä, mitä haluttiin pois silmistä. Paikallisten mentaliteetti on, että kyllähän täällä sitä lääniä riittää kaikille elukoille. Rauhoitusaikoja tai luonnonsuojelua ylipäätään pidettiin ihan hömppänä. 

Nyt kun siellä välillä vierailee, niin eipä ole enemmistön ajatukset muuttuneet yhtään. Sama mentaliteetti on vallalla. Kun asustellaan syrjemmällä ilman valvovia katseita, tehdään mitä huvittaa ja milloin huvittaa. 

Vierailija
3227/3618 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Team Tauriainen Bra Racing 🏁

Ja Ultra Bra Tauriaisen MotoTiimin sponssiksi.

Vierailija
3228/3618 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se oli Ponsse-kuormatraktori.

Vierailija
3229/3618 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse kotoisin Kainuusta, mutta en enää asu siellä. Pakko kyllä sanoa, että silloin kun siellä asuin, niin eipä paljoa luonnonsuojelu tai luonnon monimuotoisuus hetkauttanut oikeastaan ketään paikallista. Jätteitä haudattiin maahan, metsästettiin millon huvitti ja järvet toimivat hyvinä kaatopaikkoina. Sinne kipattiin vaikka mitä, mitä haluttiin pois silmistä. Paikallisten mentaliteetti on, että kyllähän täällä sitä lääniä riittää kaikille elukoille. Rauhoitusaikoja tai luonnonsuojelua ylipäätään pidettiin ihan hömppänä. 

Nyt kun siellä välillä vierailee, niin eipä ole enemmistön ajatukset muuttuneet yhtään. Sama mentaliteetti on vallalla. Kun asustellaan syrjemmällä ilman valvovia katseita, tehdään mitä huvittaa ja milloin huvittaa. 

Kainuulaiset onkin Puoli-Ryssiä. Slaavilainen välinpitämättömyys on tyypillistä rajaseudun asukkaille.

Vierailija
3230/3618 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kokoontuminen tutustumaan Team Tauriaisen toimitiloihin? Valkoiset lakanat ylle?

Vierailija
3231/3618 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyselly koneen perään vaan sen tissiliivisankarin nimeä. Kököttääkö vielä kopissaan kun ei uskalla ilmaantua näytille?

Vierailija
3232/3618 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonnonvalinta toimii tässä tapauksessa väärin, fiksujen pitäisi asua maalla ja peräkammarihenkilöt pitäisi siirtää kaupunkeihin joissa heidän jätteet käsitellään asianmukaisesti ja toimintaa voidaan helposti valvoa.

Vierailija
3233/3618 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se älytön suojeltujen eläinten tapporinki ollut myös tuolta päin?

Minunkin kokemukset itäsuomessa on aika tragikoomisia. Roskat piilotellaan metsiin ja heitetään järveen. Luonto on takapiha jonne voi hävittää autonromut ja muut. Samaa ajattelua löytyy tietty joka paikasta mutta maalla ei jää kiinni.

Vierailija
3234/3618 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyselly koneen perään vaan sen tissiliivisankarin nimeä. Kököttääkö vielä kopissaan kun ei uskalla ilmaantua näytille?

Moto Team Tauriainen Oy konserni työllistää suoraan ja yhteistyökumppaneiden kautta yhteensä noin 150 henkilöä samoja arvoja noudattaen.

Vierailija
3235/3618 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen järkeä on kivittää firmaa, joka työllistää ja jossa työntekijät todennäisesti tekevät pitkää päivää. Sen verran noita hakkuutouhuja olen nähnyt, että siellä työvuorot on ihan jotain muutakuin av-mammojen etätyöpäivät klo9-14 (josta toki 8 tuntia merkitään)

Keitä varten mielestäsi Suomessa on lait, jos niitä ei tarvitse noudattaa todennäköisesti pitkää päivää tekevien?

Laissa pitää olla jotain järkeä. Ei laki voi olla olemassa vain itseään varten.

Lisäksi noudattakaa itse niitä lakejanne vasurisekopäät. Maalitus on kiellettyä ja tässä jutussa ei ole edes selvillä että kuka teki ja mitä, saati sitten onko joku syyllinen oikeasti johonkin, silti olette käymässä täysillä kimppuun ennen kuin faktat selviää.

Te persut olette tasan viimeisiä syyttelemään maalittamisesta yhtään ketään. 99% kaikesta tässa maassa tapahtuvasta maalittamisesta on persujen tehtailemia. Tässä ketjussa en ole nähnyt kenekään muiden kuin persuje maalittaneen yhtään ketään. Törkeän ympäristörikoksen julkituoneita biologeja on täällä persutrollien toimesta nimitelty ja maalitettu ties millä nimityksillä. 

Vierailija
3236/3618 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se kuski tarkoitti sillä rintaliivikommentillaan? 

Mitä nyt persut yleensä vit tuilullaan tarkoittavat?

Kuhan pääsevät solvaamaan, se on heillä kaikessa päätarkoitus, mihinkään muuhun kun ei eväät riitä,

Sinun päähäsi ei näytä mahtuvan kuin yksi asia kerrallaan ja se on persut jota hoet joka ketjussa aiheesta riippumatta. Mutta kiva että alleviivaat 24/7 palstalaisille minkälaisia yksitahtisia jankuttajia te paremmat vasurit pohjimmiltaan kaikki olette. 

Vierailija
3237/3618 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tästä kraakkujutussa nyt noussut vähän turhan suuri haloo? 

En tarkoita etteikö luontoa pidä suojella, mutta ihan oikeasti jos niitä elää vai muutamissa joissa ympäri suomen, niin miten se vaikuttaa meidän jokapäiväiseen elämään onko noita ylipäätään olemassa vai ei.

Minä ainakaan en tiennyt että kraakkuja on edes olemassa eikä joka päiväinen arkeni ole millään tavalla erilaista tuon tapauksen jälkeen mitä se oli esim viime viikolla tai viime vuonna tai viime vuosituhannella.

Aurinko nousee joka päivä, joskus sataa joskus ei, joskus syön aamupalaksi mysliä joskus taas voileipää. Joskus katselen TV:tä ennen nukkumaan menoa joskus taas luen kirjaa. Mikään ei ole muuttunut joten olisiko aika siirtyä eteen päin ja miettiä niitä ihan oikeita ongelmia mitä tässä maailmassa on.

Aika harva asia vaikuttaa heti suoraan omaan elämään. Ukrainan sota, ketut siitä. Gaza, mitä väliä. Ilmastonmuutos, minä pärjään kyllä. Hintojen nousu, varaa on. Niinkö?

Vierailija
3238/3618 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä olisi varmaan Mototeam Tauriainen vielä viime viikolla uskonut, että yrityksestä tuli tällä viikolla valtakunnan puhutuimpia yrityksiä. 

Siellä on kyllä viestinnän osaaminen nollatasoa. Kun yritys mokaa, niin silloin pitää heti tulla esiin ja myöntää virhe. Parempi ottaa vastaan kerralla se paskamyrsky mitä tulee ja sitten jatkaa eteenpäin siitä oppineena. Nyt tilanne vain pitkittyy ja naru kaulan ympärillä kiristyy. Ulospäin jää vastuutaan täysin pakoilevan yrityksen kuva. 

Vierailija
3239/3618 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keitä varten mielestäsi Suomessa on lait, jos niitä ei tarvitse noudattaa todennäköisesti pitkää päivää tekevien?

Laissa pitää olla jotain järkeä. Ei laki voi olla olemassa vain itseään varten.

Lisäksi noudattakaa itse niitä lakejanne vasurisekopäät. Maalitus on kiellettyä ja tässä jutussa ei ole edes selvillä että kuka teki ja mitä, saati sitten onko joku syyllinen oikeasti johonkin, silti olette käymässä täysillä kimppuun ennen kuin faktat selviää.

Joo ja taas saa huomata että kollektiivinen rangaistus koskee kantasuomalaisia vaikka se muutoin onkin jyrkästi tuomittavaa. Itse storan työntekijänä olen saanut kuulla ja lukea melkoisia kommentteja vaikken ole missään tekemisissä Metsän toiminnan kanssa, enkä minkäänlaisia lakeja tai yhtiön vastuullisuussääntöjä itse rikkonut. Päinvastoin, olen ilmiantanut yhtiön ulkoiselle vastuullisuustutkijalle tornatorin mailla tapahtuneen laittoman metsästyksen ja paikallinen seura on tästä saanut selvitysvaatimuksen ja sanktiot.

Vierailija
3240/3618 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myin kaikki Stora Enson osakkeet torstaina pois. Eipä niitä paljon ollut, mutta tein oman piensijoittajan ratkaisuni. Näytti aika moni muukin olevan silloin myyntilaidalla. Yrityksen arvot ja teot eivät vastaa todellisuutta.