Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Biologi todisti, kun metsäkone jyräsi uhanalaisten simpukoiden yli: Kuljettaja totesi, että voisit ottaa rintaliivit pois

Vierailija
22.08.2024 |

https://yle.fi/a/74-20106446

Hän kertoo pysäyttäneensä metsäkoneen kuljettajan ja ilmoittaneensa, että rauhoitetun joen yli ajaminen on laitonta.

Osa keskustelusta tallentui Sysiveden kuvaamalle videolle. Yle on nähnyt videon.

- Kuljettajan asenne oli sellainen, että siitähän nyt mennään yli. Että hän ei paljoa lotkauttanut korvaansa huomautukselle, Sysivesi kertoo.

Sysiveden mukaan kuljettaja myös käyttäytyi tilanteessa asiattomasti.

- Hän totesi siinä, että voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo.

- Minä tulkitsin sen itse niin, että täällä ei minkään hippien ininöitä paljoa kuunnella, että täällä toimitaan niin kuin on aina toimittu, Sysivesi arvioi.

Sysiveden mukaan kuljettaja jatkoi keskustelun jälkeen matkaansa ja ylitti joen uudestaan.

Kommentit (3618)

Vierailija
3241/3618 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se kuski tarkoitti sillä rintaliivikommentillaan? 

Mitä nyt persut yleensä vit tuilullaan tarkoittavat?

Kuhan pääsevät solvaamaan, se on heillä kaikessa päätarkoitus, mihinkään muuhun kun ei eväät riitä,

Sinun päähäsi ei näytä mahtuvan kuin yksi asia kerrallaan ja se on persut jota hoet joka ketjussa aiheesta riippumatta. Mutta kiva että alleviivaat 24/7 palstalaisille minkälaisia yksitahtisia jankuttajia te paremmat vasurit pohjimmiltaan kaikki olette. 

Mahtava tietsikka sulla, jos sillä näkee kuka on kirjoittanut minkäkin viestin. Mutta hei, eiks ookin mahtavaa kun täällä ei lainkaan ole viherpunikki-kommari jankkaajia!

Vierailija
3242/3618 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse myin kaikki Stora Enson osakkeet torstaina pois. Eipä niitä paljon ollut, mutta tein oman piensijoittajan ratkaisuni. Näytti aika moni muukin olevan silloin myyntilaidalla. Yrityksen arvot ja teot eivät vastaa todellisuutta. 

No me molemmat tiedämme miksi pörssissä oli myyntipäivä to, mutta eipä anneta tosiasioiden häiritä hyvää propagointia. Odotetaan nyt, pian käy metsäteollisuudelle Euroopassa kuin aikoinaan ydinvoimaloille. Ostetaan sitten indonesiassa kasvatettua veskipaperia, paitsi tietysti luontoystävät jotka eivät käytä puupohjaisia tuotteita ollenkaan.

Miksi muuten vastuullisena ihmisenä olit storan sijoittanut alunperinkään? Eihän osake ole edes tuottanut vuosiin 😅

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3243/3618 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen järkeä on kivittää firmaa, joka työllistää ja jossa työntekijät todennäisesti tekevät pitkää päivää. Sen verran noita hakkuutouhuja olen nähnyt, että siellä työvuorot on ihan jotain muutakuin av-mammojen etätyöpäivät klo9-14 (josta toki 8 tuntia merkitään)

Mitä järkeä on motokuskin painaa pitkää päivää, jos se ei osaa hommaansa? Kivaa kusta urakkaa oikein ylitöillä.

Vierailija
3244/3618 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hoitaa tuon itäsuomen white trash ongelman. Kohta sieltä lopuu ihmiset, ja tuolla asenteella aika harva sinne haluaa. Ja jos muualta tulevia ei Suomeen päästetä. Ja vielä kielletään myymästä niitä viiden tonnin hintaisia pientiloja venäläisille kesämökiksi.

Vierailija
3245/3618 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse myin kaikki Stora Enson osakkeet torstaina pois. Eipä niitä paljon ollut, mutta tein oman piensijoittajan ratkaisuni. Näytti aika moni muukin olevan silloin myyntilaidalla. Yrityksen arvot ja teot eivät vastaa todellisuutta. 

No me molemmat tiedämme miksi pörssissä oli myyntipäivä to, mutta eipä anneta tosiasioiden häiritä hyvää propagointia. Odotetaan nyt, pian käy metsäteollisuudelle Euroopassa kuin aikoinaan ydinvoimaloille. Ostetaan sitten indonesiassa kasvatettua veskipaperia, paitsi tietysti luontoystävät jotka eivät käytä puupohjaisia tuotteita ollenkaan.

Miksi muuten vastuullisena ihmisenä olit storan sijoittanut alunperinkään? Eihän osake ole edes tuottanut vuosiin 😅

No se oli hutiostos minulta alunperinkin. Osakkeista luovuin siksi, että Stora tuli ulos vasta sitten, kun paine kävi liian suureksi. Olivat mielestäni välinpitämättömiä alussa, vaikka työn tilaajana heidän pitäisi kantaa ensin ja heti vastuu tapahtuneesta. Eikä tämä ollut ensimmäinen kerta, kun Storan osalta näin tapahtui. Nyt vain tuli mitta täyteen. 

Vierailija
3246/3618 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen järkeä on kivittää firmaa, joka työllistää ja jossa työntekijät todennäisesti tekevät pitkää päivää. Sen verran noita hakkuutouhuja olen nähnyt, että siellä työvuorot on ihan jotain muutakuin av-mammojen etätyöpäivät klo9-14 (josta toki 8 tuntia merkitään)

Minäkin teen pitkiä työpäiviä, saanko sillä perustella että ajan kotimatkalla ylinopeutta?

Tietysti saat ja vaikka suojatiellä kävelevän yli siinä samalla. Kunhan käyt töissä pitkää päivää.

Vierailija
3247/3618 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin teen pitkiä työpäiviä, saanko sillä perustella että ajan kotimatkalla ylinopeutta?

Olkiukkojako sinä työksesi kehität? Muuta sinulta ei näytä irtoavan. 

Kuule, olkiukko on ihan kieltämättä ihan oikea, olemassa oleva termi. Mutta se ei tarkoita sellaista vastapuolen väitettä, johon et osaa vastata.

Vierailija
3248/3618 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä on motokuskin painaa pitkää päivää, jos se ei osaa hommaansa? Kivaa kusta urakkaa oikein ylitöillä.

Tää ketju on kuin monty pythonin leffasta jossa joku pappi/tms koitti pitää väkijoukkoa kurissa ja nää yritti liian innolla aloittaa kivittämisen ennen aikojaan.

Eli odottakaa nyt niiden veetun kivienne kanssa että selviää mitä on tapahtunut vai onko vasurit kuin tää python leffan aivoton väkijoukko jolle ei mikään mene jakeluun?

Vierailija
3249/3618 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika hoitaa tuon itäsuomen white trash ongelman. Kohta sieltä lopuu ihmiset, ja tuolla asenteella aika harva sinne haluaa. Ja jos muualta tulevia ei Suomeen päästetä. Ja vielä kielletään myymästä niitä viiden tonnin hintaisia pientiloja venäläisille kesämökiksi.

"Olen niin yksinäinen ja vailla keskusteluseuraa. Olen huomannut että trollaamalla ja loukkaamalla saan roskapalstoilla huomiota ja edes jonkinlaista sosiaalista kanssakäymistä. Toisen ihmisen läsnäolo elämässäni edes sen pienen hetken palauttaa tunteen että olen oikeasti olemassa, enkä vain huomaamaton varjo näytön hämärässä loisteessa"

Vierailija
3250/3618 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tauriaisen tissiliiviharvesterin nimi tiedossa?

Se oli Ponsse-kuormatraktori.

En kyselly koneen perään vaan sen tissiliivisankarin nimeä. Kököttääkö vielä kopissaan kun ei uskalla ilmaantua näytille?

Voipa vähän kaduttaa kommentit. Veikkaan, että työsopparit on vähentyneet.

Vierailija
3251/3618 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se oli hutiostos minulta alunperinkin. Osakkeista luovuin siksi, että Stora tuli ulos vasta sitten, kun pa

Mikäse toinen kerta oli?

Mihin yhtiöihin olet rahasi luottanut?

Vierailija
3252/3618 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ja taas saa huomata että kollektiivinen rangaistus koskee kantasuomalaisia vaikka se muutoin onkin jyrkästi tuomittavaa. Itse storan työntekijänä olen saanut kuulla ja lukea melkoisia kommentteja vaikken ole missään tekemisissä Metsän toiminnan kanssa, enkä minkäänlaisia lakeja tai yhtiön vastuullisuussääntöjä itse rikkonut. Päinvastoin, olen ilmiantanut yhtiön ulkoiselle vastuullisuustutkijalle tornatorin mailla tapahtuneen laittoman metsästyksen ja paikallinen seura on tästä saanut selvitysvaatimuksen ja sanktiot.

No niin, nyt on taas ihan ehtaa persu-uhriutumista kehissä. Voi hyvää päivää taas!

Kuka sinua, tai yhtään ketään Storan Enson tavallista työntekijää on tässä syytellyt? 

Syyllisiähän tässä on haluttu vastuuseen tekosistaan. Jos sinä et kerran ole edes metsäpuolella hommissa, etkä mitä ilmeisemmin ole myöskään kyseisen firman toimitusjohtaja, niin miksi ihmeessä alat nyt uhriutumaan?

Vierailija
3253/3618 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpäs olekaan tyhmempää töräystä lukenut aikapäiviin. Varmaan sitten niinä päivänä kun teen ylitöitä, voin mennä pomppimaan samaannorpan kuuttien päälle? Hei kiitti päivän nauruista.

Vierailija
3254/3618 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookissa lukenut näitä kommentteja metsäteollisuuden pahuudesta ja huvikseni katsonut kirjoittajien profiilit. Yksikään ole työssäkäyvä ihminen. On 'muusikkoa' ja masentunutta ja kissojen omaishoitajia. Saattaa leipä käydä kapeaksi heillä kun saavat vielä kaiken teollisuuden ajettua maasta. Kateus Vierailija..  jne

Vierailija
3255/3618 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjältä ei tule puuta, hinnat siksi nousseet suomalaiselle puulle ja siksi hakataan ja haketetaan minkä irti saadaan. Siitä syystä eläimiä kuolee enemmän kuin ikinä ja pesintäalueita tuhotaan ja poikasia tapetaan systemaattisesti. Meidän on saatava valvova instanssi joka kartoittaa alueita ennen hakkuita. 

Vierailija
3256/3618 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

peräkammarin poika 🙄

Vierailija
3257/3618 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Facebookissa lukenut näitä kommentteja metsäteollisuuden pahuudesta ja huvikseni katsonut kirjoittajien profiilit. Yksikään ole työssäkäyvä ihminen. On 'muusikkoa' ja masentunutta ja kissojen omaishoitajia. Saattaa leipä käydä kapeaksi heillä kun saavat vielä kaiken teollisuuden ajettua maasta. Kateus Vierailija..  jne

Kateus vie

Vierailija
3258/3618 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moto Team Tauriaisen toimitusjohtaja Kimmo Tauriainen voisi julkisuudessa kertoa kuka ohjeisti ajamaan joen yli ja kuka valvoi hakkuuta Moto Team, Stora Enso vai joku muu?

Vierailija
3259/3618 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olkiukkojako sinä työksesi kehität? Muuta sinulta ei näytä irtoavan. 

Kuule, olkiukko on ihan kieltämättä ihan oikea, olemassa oleva termi. Mutta se ei tarkoita sellaista vastapuolen väitettä, johon et osaa vastata.

Jankkaat olkiukkoasi palstalla väärissä yhteyksissä etkä ymmärrä edes mitä se tarkoittaa. Olet lisäksi kopioinut olkiukon historian dosentti Teemu Keskisarjalta. Yritä keksiä jotain itse. Olet nolo.

Vierailija
3260/3618 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ja taas saa huomata että kollektiivinen rangaistus koskee kantasuomalaisia vaikka se muutoin onkin jyrkästi tuomittavaa. Itse storan työntekijänä olen saanut kuulla ja lukea melkoisia kommentteja vaikken ole missään tekemisissä Metsän toiminnan kanssa, enkä minkäänlaisia lakeja tai yhtiön vastuullisuussääntöjä itse rikkonut. Päinvastoin, olen ilmiantanut yhtiön ulkoiselle vastuullisuustutkijalle tornatorin mailla tapahtuneen laittoman metsästyksen ja paikallinen seura on tästä saanut selvitysvaatimuksen ja sanktiot.

No niin, nyt on taas ihan ehtaa persu-uhriutumista kehissä. Voi hyvää päivää taas!

Kuka sinua, tai yhtään ketään Storan Enson tavallista työntekijää on tässä syytellyt? 

Syyllisiähän tässä on haluttu vastuuseen tekosistaan. Jos sinä et kerran ole edes metsäpuolella hommissa, etkä mitä ilmeisemmin ole myöskään kyseisen f

Mistä sinä tiedät mitä kommentteja joku on saanut osakseen? Taidat olla hieman yksinkertainen. Eikä tuo persun jatkuva jauhaminen saa sinua juuri älykkäämmälle vaikuttamaan. Vaikka se sinun kuplastasi käsin siltä vaikuttaakin, ei kaikki ihmiset koe ja elä elämää oikeisto-vasemmisto janalla. Suosittelisin siis sullekin katseesi avartamista huomaamaan että elämä ei valtaosalle oli yhtä politiikkaa: kun lapset pitää huoltaa, työt hoitaa ja laskut maksaa sekä hoivata lähisuhteitakin vielä, ei ole aikaa, eikä tarvetta, poltisoida joka liikkua, jottei vaan tulisi astuneeksi oman kuplan ulkopuolelle missään. Useimmat eivät tarvitse puoluejohtoa tai elämänvaiheen suosikkipoliitikkoa ohjaamaan  mitä joka asiasta tulee olla mieltä.