Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies juo ahdistukseen

Vierailija
21.08.2024 |

Miten olette toimineet suhteessa, jossa mies on rakastava ja huolehtiva, mutta hänellä tulee välillä pakottava tarve alkoholin juomiselle?

Mies yrittää vastustaa tätä tarvetta ja voi mennä tuntejakin ahdistuneena mihin ainoastaan juominen auttaa lopulta. 

Yritän ymmärtää ja tukea, keksiä muita keinoja ahdistuksen lievennykseen. Välillä mies onnistuukin olemaan selvänä useamman viikon ja itsekin nauttii hyvistä yöunista ja paremmasta jaksamisesta töissä yms. 

Ei satunnainen juominen haittaisi, enemmän olen huolissani mieheni terveydestä ja henkisestä voinnista. Olen itsekin väsynyt katsomaan kamppailua alkoholin kanssa. 

Vinkkejä ja keinoja tilanteen helpottamiseksi? Mikä on auttanut teidän suhteessa? 

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miestä ahdistaa, niin älkää teettäkö mitään raskasta, älkääkä pahoittako sen mieltä. Masennuskausi menee useimmiten alle viiden vuoden ohi itsestään.

Vierailija
42/53 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus ryypännyt ahdistukseen. Ei muutakaan saa laillisesti. Sitten jos menet lääkäriin niin voit saada rauhoittavia esim. diapameja ahdistukseen. Siinä on kohtalainen vaara että pillereihin koukuttuu. Pari vuotta sitten kerrottiin uutisissa että pillereitä jää tullin haaviin entistä enemmän. Ihmisille ei uusittu reseptejä niin tilasivat laittomasti. Osa jäi kiinni.

Eipä mulla ole muuta vinkkiä kuin että stressiä voi lievittää millä itse parhaaksi näkee. Kunhan tajuaa että jos lievityksen haitat on suuremmat kuin hyödyt niin sellaista ei kannata ottaa.

Miten olisi työskentely itsensä kanssa? Se ahdistus ei tipu taivaasta vaan syntyy syystä. Kun sen vain painaa alas viinalla tai lääkkeellä, syy on ja pysyy ja ehkä jopa syvenee ja pahenee. 

Ahdistusta vastaan ei kannata taistella vaan antaa sen tulla täysillä päälle. Ja samalla

Suomessa vai?

Käynyt terapiassa x 3.  Ne lopetettu. Ei resursseja. Lääkereseptejä. Puoliakaan en ole käyttänyt. Ei ole lääkeriippuvuuksia. Alkoholia käytän sopivqsti. Joskus se on ainoa ja paras helpotus vrt  I.M.

Syyt ovat lapsuudessa. En parane koskaan.

Olen hoitanut ja hoidattanut itseäni.

Älkää ihmiset yksinkertaistako ja kirjoittako noin rumasti.

Joidenkin elämänhalu on hiuskarvan varassa.

Vähän ymmärrystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten edellä mainittu, niin alkoholi pahentaa ja aiheuttaa ahdistusta. Nousuhumala on hetken hurmio, kun "velat muuttuu saataviksi". Jokaisen on käsiteltävä omat ongelmat ongelmat eikä alkoholiin pakeneminen ole mikään hyvä vaihtoehto. Alkoholia juomalla ei tulla kuin alkoholistiksi. Ja kun on riippuvuus, niin siitä onkin sitten vaikea päästä enää eroon. Alkoholisti keksii kaikki syyt maan ja taivaan väliltä, että ei tarvitse myöntää ongelmaansa tai tehdä sille jotain.

https://www.minnesota-hoito.fi/sairauden-eteneminen/

Minnesota-hoito on ilmaista?

Missä päin Suomessa hoitoyksikkö/yksikköjä?

Minulla ei ole kuin ulosottovelkaa yli 40000e.

Neuvoisitko vielä minua.

Haluaisin mennä.

Kiitos.

Maksusitoumus teidän kunnan päihdepalveluista.

Vierailija
44/53 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritäpä miettiä mitä voisit itse tehdä miehen olon helpottamiseksi. Oletko ollut se tukeva ja turvallinen kumppani johon voi luottaa myötä ja vastamäessä? Vai oletko enemmänkin ailahtelevainen tai nalkuttava? Onko painokin karannut käsistä? Tunteeko mies enää kiinnostusta sinua kohtaan vai juoko kerätäkseen rohkeutta irtautua epätyydyttävästä ihmissuhteesta?

Vierailija
45/53 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus ryypännyt ahdistukseen. Ei muutakaan saa laillisesti. Sitten jos menet lääkäriin niin voit saada rauhoittavia esim. diapameja ahdistukseen. Siinä on kohtalainen vaara että pillereihin koukuttuu. Pari vuotta sitten kerrottiin uutisissa että pillereitä jää tullin haaviin entistä enemmän. Ihmisille ei uusittu reseptejä niin tilasivat laittomasti. Osa jäi kiinni.

Eipä mulla ole muuta vinkkiä kuin että stressiä voi lievittää millä itse parhaaksi näkee. Kunhan tajuaa että jos lievityksen haitat on suuremmat kuin hyödyt niin sellaista ei kannata ottaa.

Miten olisi työskentely itsensä kanssa? Se ahdistus ei tipu taivaasta vaan syntyy syystä. Kun sen vain painaa alas viinalla tai lääkkeellä, syy on ja pysyy ja ehkä jopa syvenee ja pahenee. 

Ahdistusta vastaan ei kannata taistella v

Suomessa vai?

Käynyt terapiassa x 3.  Ne lopetettu. Ei resursseja. Lääkereseptejä. Puoliakaan en ole käyttänyt. Ei ole lääkeriippuvuuksia. Alkoholia käytän sopivqsti. Joskus se on ainoa ja paras helpotus vrt  I.M.

Syyt ovat lapsuudessa. En parane koskaan.

Olen hoitanut ja hoidattanut itseäni.

Älkää ihmiset yksinkertaistako ja kirjoittako noin rumasti.

Joidenkin elämänhalu on hiuskarvan varassa.

Vähän ymmärrystä.i

Olen itsekin traumatisoitunut ja pitkällä sairaslomalla. Missään ei puhuttu im vaan ahdistuksesta.

Olet siis käynyt kolme kelan kolmen vuoden terapiarupeamaa eikä auta tuon enempää? Olen pahoillani. Sähköhoito?

Vierailija
46/53 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritäpä miettiä mitä voisit itse tehdä miehen olon helpottamiseksi. Oletko ollut se tukeva ja turvallinen kumppani johon voi luottaa myötä ja vastamäessä? Vai oletko enemmänkin ailahtelevainen tai nalkuttava? Onko painokin karannut käsistä? Tunteeko mies enää kiinnostusta sinua kohtaan vai juoko kerätäkseen rohkeutta irtautua epätyydyttävästä ihmissuhteesta?

Kyllä se on miehen ihan oma asia, ihmeellistä vastuunsiirtoa, täysin lapsellista. 

Kuulostaako ap ailahtelevalta ja nalkuttavalta? Sitä paitsi reagoiminen toisen juomiseen ärtymällä tai painostamalla on ihan luonnollinen reaktio.

Olen ihan itse omat traumani hoitanut ammattiavun parissa vaatimatta kumppania korjaamaan minua. Ja olen myös lähtenyt suhteesta, jossa alkoi olla ilmeistä, että mies turruttaa omansa tissutteluun ja juomiseen.

Vierailija
47/53 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, viinaan ei koukutu?

Kyllä viinaan koukuttuu sekä fyysisesti että psyykkisesti. Se on silti ainoa ns. vaikuttava aine mitä saa itse ostaa laillisesti. Se mikä lopulta auttoi niin sitä saa vain laittomasti. Mene kokeilemaan saatko kannabista lääkkeeksi stressiin. Voin kertoa että et saa. En halunnut syödä pillereitä jotka koukuttaa kovemmin niin tein oman ratkaisuni.

Vierailija
48/53 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, viinaan ei koukutu?

Kyllä viinaan koukuttuu sekä fyysisesti että psyykkisesti. Se on silti ainoa ns. vaikuttava aine mitä saa itse ostaa laillisesti. Se mikä lopulta auttoi niin sitä saa vain laittomas

Niin. Että ensin on stressi ja sitten on aekä stressi että alkoholin aiheuttamat haitat. Likaista laastaria märkivän haavan päälle.

Vierailija
49/53 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten edellä mainittu, niin alkoholi pahentaa ja aiheuttaa ahdistusta. Nousuhumala on hetken hurmio, kun "velat muuttuu saataviksi". Jokaisen on käsiteltävä omat ongelmat ongelmat eikä alkoholiin pakeneminen ole mikään hyvä vaihtoehto. Alkoholia juomalla ei tulla kuin alkoholistiksi. Ja kun on riippuvuus, niin siitä onkin sitten vaikea päästä enää eroon. Alkoholisti keksii kaikki syyt maan ja taivaan väliltä, että ei tarvitse myöntää ongelmaansa tai tehdä sille jotain.

https://www.minnesota-hoito.fi/sairauden-eteneminen/

Minnesota-hoito on ilmaista?

Missä päin Suomessa hoitoyksikkö/yksikköjä?

Minulla ei ole kuin ulosottovelkaa yli 40000e.

Neuvoisitko vielä minua.

Haluaisin mennä.

Kiitos.

Ei todellakaan ole ilmaista. Hinnasto löytyy nettisivuilta ja ohjeet ja hoitopaikat. https://www.minnesota-hoito.fi/hinnasto/

Vierailija
50/53 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuntenut erään miehen joka joi itsensä kuoliaaksi.  Oli 48 kuollessaan,  mies parhaassa iässä. 

Hän joi nimen omaan ahdistukseen. Oli ollut myös hoidossa ahdistuneisuuden takia, mutta ilmeisesti ei saanut riittävästi apua.  Tiedän tasan tarkkaan mistä ahdistuneisuus juontui,  se oli hänessä jo ihan pienenä poikana.  En kerro enempää koska toisen ihmisen yksityissioita, olkoot kuollut tai ei.  Vaimo ja kaksi tytärtä kumminkin elossa.

Ei juonut juhliakseen vaan päästäkseen hetkeksi pakoon sitä tuskaa joka ei kuotenkaan viinaan hukkunut. Se osaa uida.  Oli erittäin hyvin koulutettu mies, samoin vaimo korkeassa virassa.  Taloudellisesti kaikki mainiosti, mutta kun sielu oli revitty ei siihen raha auta.  Olen erittäin raivoissani ihmiselle jonka kynsissä joutui olemaan vuosia eikä kukaan puuttunut millään tavalla.  Itsekin olin lapsi kun häneen tutustuin ja tunsin hänet hyvin.

Joskus ihminen on vain niin rikki ja epätoivoinen että hakee apua mistä tahansa että jaksaisi elää. Hänellä se päätyi kuolemaan.

Vierailija
51/53 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä häntä ahdistaa?

Asioiden selvittäminen auttaa yleensä.

Kaikkee hyvää.

Vierailija
52/53 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite hain  työpaikkalääkäriltä opamox-reseptin, otan sellaisen jos alkaa vanne kiristämään päätä.

Bentsojen kanssa on kyllä oltava tarkkana, ettei jää koukkuun. Ihan helvettiä vierottautua niistä.

Vierailija
53/53 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tuntenut erään miehen joka joi itsensä kuoliaaksi.  Oli 48 kuollessaan,  mies parhaassa iässä. 

Hän joi nimen omaan ahdistukseen. Oli ollut myös hoidossa ahdistuneisuuden takia, mutta ilmeisesti ei saanut riittävästi apua.  Tiedän tasan tarkkaan mistä ahdistuneisuus juontui,  se oli hänessä jo ihan pienenä poikana.  En kerro enempää koska toisen ihmisen yksityissioita, olkoot kuollut tai ei.  Vaimo ja kaksi tytärtä kumminkin elossa.

Ei juonut juhliakseen vaan päästäkseen hetkeksi pakoon sitä tuskaa joka ei kuotenkaan viinaan hukkunut. Se osaa uida.  Oli erittäin hyvin koulutettu mies, samoin vaimo korkeassa virassa.  Taloudellisesti kaikki mainiosti, mutta kun sielu oli revitty ei siihen raha auta.  Olen erittäin raivoissani ihmiselle jonka kynsissä joutui olemaan vuosia eikä kukaan puuttunut millään tavalla.  Itsekin olin lapsi kun häneen tutustuin ja tunsin hänet hyvin.

Ja sinä et sitten tehnyt asian hyväksi mitään muuta kuin tulit valittamaan Vauvapalstalle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi