Hammaslääkärit erimielisiä reiän paikkaamisesta! Miten voi olla näin???
Kunnallinen hammaslääkäri suositteli reiän paikkaamista, itsellä siis muutama alkava ja yksi pidemmälle ehtinyt reikä. On ollut parempia kokemuksia yksityisestä,siksi siis sinne. No, pyysin paikkaamaan reiän, ei suostunut, seurantalinjalle kuulemma hyvä jäädä. Heitti 5 min päästä ulos huoneesta ja ei tarvinnut edes maksaa käyntiä :D Olin siis varannut hammastarkastusajan. Kuvia ei ottanut koska edelliset hampaiston kuvat pari kk takaperin otettu.
Pitkä tarina, jota en viitsi jakaa tänne etten paljasta henkilöllisyyttäni. Mutta siis, onko yleistäkin että h-lääkärit ovat erimieltä siitä, kannattaako jokin reikä paikata? Itsellä mennyt juurihoitoon yksi hammas kun hl oli sitä mieltä että "seuraillaan tilannetta"...
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varasit siis yksityiselle hammastarkastusajan. Vaikka hampaat oli vasta tarkastettu.
Et varannut aikaa hampaan paikkaukseen? Jos se ei kipuile, ei sillä ole kiire. Kunhan putsaa huolella.
Olisin halunnut koko hampaiston kuvauksen uudelleen, koska yksi hammas jouduttu poistamaan tässä välissä (paha särky). Halusin myös tietää ovatko reiät ehtineet pahentua
ap
Edelleen täysin väärä varaus.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te käytte yksityisellä, kun tuntuu niin monella olevan epäluuloja ja luottamuspulaa?
Minulta poistettiin hammas. Kärsin vuositolkulla vihlonnasta kylmä ja kuuma.
Sekä kovan syömisen jälkeen kunnon kipu.
Kunnallisella olen käynyt sen jälkeen kolme kertaa ja ongelma oli vaan mun päässä.
Sen jälkeen yksityisellä. Poistetusta hampaasta oli jäänyt juuren pätkä mikä oli hengissä, ei edes tulehtunut mutta lähetteli niitä helvetillisiä säväreitä.
Siis varasit ajan tarkastukseen vaikka kuvatkin (eli edellinen tarkastus) oli muutaman kuukauden takaa, ja olit itse diagnosoinut itsellesi reiän?
Ei ihme ettei hammaslääkäri suostunut paikkaamaan, kun vaikuttaa siltä, että ongelmasi on muualla kuin hampaissa. Kunnalliset ei paljoa välitä.
Jouduin vaihtamaan hammaslääkäriä ( eläköitymisen vuoksi) ja nyt uusi paikkasi ihan hyvin kalliilla hinnalla, mutta ei hionut sileiksi niitä paikkoja. Ihan hirveän tuntuiset. Onko kellään käynyt näin.
Yksiyisellä käyn, koska en pysty sopimaan mitään aikoja yli 3 kk päähän.
Vierailija kirjoitti:
Ennen vanhaan paikkailtiin paljon herkemmin. Nykyään pyritään omahoidolla pysäyttämään alkavat reiät. Ehkä tuo julkisen puolen lääkäri kuului vanhaan koulukuntaan.
Mulla on ollut alkavia reikiä seurannassa, mutta ovat viimeisissä tarkastuksissa olleet pysähtyneet. Viimeksi hammaslääkäri kehotti varaamaan seuraavan tarkastusajan vasta neljän vuoden päästä, ellei vaivoja ilmene.
Aiheuttavatko alkavatkin reiät pahanhajuista hengitystä? Jos näin, niin sen huomaa sitten puoliso, jos sellainen on?