Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaunistaudutko ennen miehesi kotiin tuloa?

Vierailija
10.09.2008 |

.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurinpiirtein jo ulko ovella ja päälle laitetaan verkkarit yms. mitä nyt sitten aletaankaan tekemään illan aikana. ja kotona en todellakaan vaivaudu itseäni laittamaan. se riittää kun joutuu viikolla meikkaan ja pukeutumaan paremmin töihin.

täytyy kyllä tunnustaa että olen iaka kaamea näky meikittä ja hiukset päätä myöten mutta mies on monesti sanonut ettei ymmärrä miksi kotiin edes pitäsi itseään laittaa. pää asia että on mukava olo

Vierailija
22/35 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kiva panostaa itseeni ja kyllä mä luulen et miehetkin pitää enemmän naisellisuudesta kuin ponnarilookista. Olen tosin verkkareissa melko usein... mutta en ihan laittamaton halua olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla meikkaan ja laitan hiukset, korjailen päivän mittaan. En miesten takia, vaan siksi, että on kiva näyttää hyvältä. Kai mussa on jotain narsistin vikaa sitten ;) Sunnuntai on meikitön päivä, mutta muuten laittaudun. Aikaa menee 15 min, ei mun mielestä mitenkään paljoa.

Mies taas ajaa partansa ehkä kerran viikossa, minä leikkaan hänen hiuksensa. Komea se on silti, en mistään kiiltokuvista ole tykännyt ikinä. Ei mua ainakaan loukkaa se, että miehellä on sänki leuassa tai reikä sukassa. Eikä mieskään kyllä pahastu vaikken meikkaisikaan. Me olemme sellaisia kuin olemme ja tiesimme sen jo kun päätimme olla yhdessä. Mitä sitä toista muuttamaan tai toisen takia itseään muuttamaan.

Vierailija
24/35 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mita rakkaus sitten on jos ei ehdotonta sellaista, niin vanhanakin vaikka ei enaa silmaa miellyttaisi samalla tavalla kuin nuorempana??

En nae mitaan vikaa siina etta haluaa nayttaa natilta ( oman kykynsa mukaan ) ja tehda tietoinen paatos siitta etta haluaa miellyttaa aviopuolisoa. Kysymyksessa ei ole jatetyksitulemisen pelko vaan toisen huomioiminen.

Jos asenne on se etta kaikki muut kuin itse on aivottomia kanoja ja jos ei pysty asettumaan toisten ihmisten kenkiin ja nakemaan asioita myos muiden kannalta (ei tarkoita etta ne tulisi hyvaksya ) on elama jokseenkin suppean nakokannan puolella...

Matkustaminen avartaa ja naista reissuista jos ikina sellaisia teet, kannattaa ammentaa yleista suvaitsevuutta ja ehka jopa opetella hiukan kansainvalisemmat kaytos tavat :)

Hyvaa paivan jatkoa vaan:)

Vierailija
25/35 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se on aika säälittävää! Mistäs tiedät että haluat 50v vielä kaunistautua miestäsi varten? Silloinkin kun hän on juopotellut ja haukkunut sinua jostain tekemättömistä kotutöistä, ja olet juuri saanut hänet kiinni syrjähypystä? Missä se kaunistautuminen silloin on?

mita rakkaus sitten on jos ei ehdotonta sellaista, niin vanhanakin vaikka ei enaa silmaa miellyttaisi samalla tavalla kuin nuorempana??

En nae mitaan vikaa siina etta haluaa nayttaa natilta ( oman kykynsa mukaan ) ja tehda tietoinen paatos siitta etta haluaa miellyttaa aviopuolisoa. Kysymyksessa ei ole jatetyksitulemisen pelko vaan toisen huomioiminen.

Jos asenne on se etta kaikki muut kuin itse on aivottomia kanoja ja jos ei pysty asettumaan toisten ihmisten kenkiin ja nakemaan asioita myos muiden kannalta (ei tarkoita etta ne tulisi hyvaksya ) on elama jokseenkin suppean nakokannan puolella...

Matkustaminen avartaa ja naista reissuista jos ikina sellaisia teet, kannattaa ammentaa yleista suvaitsevuutta ja ehka jopa opetella hiukan kansainvalisemmat kaytos tavat :)

Hyvaa paivan jatkoa vaan:)

Vierailija
26/35 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tässäkin keskustelussa tuntuu olevan vain ne kaksi äärilaitaa. Minusta ollaan vaarallisilla vesillä, jos vaimolla on tunne että hänen täytyy miellyttää miestään laittautumalla kotioloissakin. Mutta nämä ovat vivahde-eroja... jos vaimo muutenkin tykkää suihkauttaa hajuvettä niin so what. Oleellista kai on se, että mies ei edellytä laittautumista häntä varten, ja että mieskin huomioi vaimoaan. Mutta naisen velvollisuus ei ole olla nätti. Tällaiset keskustelut luiskahtavat nääs helposti sen ajatuksen puolelle ihan kuin varkain, tyyliin pikku juttuhan se on, jos meikkaan ennen miehen tuloa. Periaatteet periaatteet...

Vierailija
27/35 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kayttaytyy nain minua kohtaan tai juopottelisi?

Enpa usko!

Avioliittoon/ihmisten valisiin suhteisiin kuuluu perusluottamus ja jos toinen tekee "vaarin" tulee se punnita oman moraalin mukaan.

Kaunistautua voi vaikka oman kunniansa vuoksi, jos mies on kaynyt vieraissa ja paatat hanet jattaa, voit kulkea kadulla "paapystyssa" ja antaa kaikkien nahda mika oli miehesi menetys.

Tosin itse kylla suosittelen positiivisempaa ajattelu tapaa kuin pypotermin pyorittelya siita mita mies tekee tai on tekematta.. Live and let live, asioita kohdataan sita mukaan kun niita ilmestyy, ei ennakkoon.

Vierailija
28/35 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ehdottomasti samaa mielta kanssasi. Miehen kulttuurin myota ( emme asu tai ole asuneet yhdessa suomessa ) olen adoptoinut joitain kaytos malleja ja ne tuntuvat nyt minulle sopivilta:)

Mieheni myos nayttaa huollitellulta toista tullessaan tai jos paiva on ollut kuuma ja han on stressaantunut toissa tai matkalla kotiin, virkistaytyy han suihkussa kayden ja laittaa siistiti ilta vaatteet paalleen ja "jopa" sita partavetta vaikka vain oltaisiin kotosalla ( meilla tosin on aina avoimien ovien paiva ja ihmisia voi tulla ja menna ilman varoitusta ) han myos ajaa partansa paivittain ja leikkauttaa hiuksensa saannollisesti.

Mieheni takia en meikkaa tai parfyymia suihkauttele vaan itseni, silla on mukava tunne kun mieskin pitaa nattina ja arvostaa:)

Vierailija
29/35 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en meikkaa muutenkaan ikinä, en edes töihin

Mutta silti tuo mies aina jaksaa jankuttaa, miten olen kaunis ja hyvännäköinen ja haluttava...

Sääli, että te olette niin rumia, että pitää keinolla millä hyvänsä yrittää laittautua kauniiksi, vaikka faktahan on, että maalattu nainen on lähinnä säälittävän näköinen!

Vierailija
30/35 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ollaan vaarallisilla vesillä, jos vaimolla on tunne että hänen täytyy miellyttää miestään laittautumalla kotioloissakin. Mutta nämä ovat vivahde-eroja... jos vaimo muutenkin tykkää suihkauttaa hajuvettä niin so what. Oleellista kai on se, että mies ei edellytä laittautumista häntä varten, ja että mieskin huomioi vaimoaan. Mutta naisen velvollisuus ei ole olla nätti. - - Periaatteet periaatteet...

HEH! Tää on musta hupaisaa! Siis että pitää mieluummin ottaa sellainen periaate että näyttää aina ankealta, ettei vaan mies rupea kuvittelemaan liikoja... Kyllä se on tämä suomalainen tasa-arvo saanut huvittavia piirteitä!

OK, naisen _velvollisuus_ ei ole olla nätti. Ei tietenkään. Mutta käsi sydämellä: väittääkö joku ettei _haluakaan_ olla nätti? Että rumuus ja epäsiisteys on toivottavaa? Outoa minusta!

Ja tuskinpa minun mieheni niinä harvoina kertoina kun näin käy, huomaa että olen järjestellyt kotona ja laittautunut vähän ennen hänen tuloaan. En todellakaan tee sitä hänen takiaan vaan siksi että oma oloni on heti parempi.

Vierailija
31/35 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kotiin tulen ennen miestäni, niin samantien vetäisen verkkarit jalkaan ja pesen meikit pois. Mikä sen ihanempaa kuin vinttynyt t-paita ja verkkarit jalassa. Aika usein töiden jälkeen otan pienet tirsat ja herään ukkoni kolisteluuun.

Aamuisin töihin lähtiessä tälläydyn kyllä kunnolla. En muita varten vaan ihan itseäni varten.

Vierailija
32/35 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi ajatella että itsestään huolehtivalla naisella olisi huono itsetunto?! Ei itsetunto-ongelmat välttämättä näy päällepäin. Minä ainakin koen itseni virkeämmäksi ja hyväntuulisemmaksi kun vähän laitan itseäni. Nyt en todellakaan puhu mistään maalaamisesta tai älyttömästä meikin käytöstä. Se on toisten huomioonottamista ja toisista ihmisistä välittämistä, että vähän peiliin vilkaisee.

Ja todella ikävämielisesti täällä puhutaan suomalaisista miehistä! Minun mieheni ei ainakaan dokaa ja piereskele illat sohvalla. Enkä voisi kuvitellakaan että arvostelisi pahansuopaisesti ulkonäköäni, puhumattakaan että vaatisi minua laittautumaan.

Mieheni rakastaa minua sellaisena kuin olen. Itsestäni huoltapitävänä ja ulkonäkööni satsaavana naisena. Sellaisena hän on minut aina tuntenut. Se, että vanhenen ei tarkoita että näytän rumalta ja rupsahtaneelta. Olisipa ikävä elää elämäänsä kohti vanhuutta, jos noin ajattelee!

Ja ei. Mieheni ei varmaankaan laita geeliä tukkaansa, aja partaansa ja laita partavettä ennenkuin tulen kotiin. Hän tekee tuon kaiken aamuisin ja ei niitä tarvitse iltapäivällä toistaa! Onnekseni mieheni ei meikkaa, eikä hänen tarvitse näinollen meikkiäkään kohentaa.

Kyllä on suomalaisella naisella niin paljon opittavaa vielä itsetunnosta ja toisten ihmisten huomioimisesta!

Vierailija
33/35 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ukko joskus "joutuu" ottamaan suihkun kolmekin kertaa paivassa helteiden ollessa pahimmillaan +40c ( aamulla, toista tullessaan ja viela yolla ennen nukkumaan menoa ;) ja ei se sankyyn tullessaan itteensa geelita ja parfymoi... ha hah, taalla vaan on erilainen sosiaalinen kulttuuri ja saattaa olla etta kaverit tulee 21:00 aikaan illalla pyytamaan seurakseen ravintolaan illalliselle, silloin on mukavampikin olla jo "valmis" eika joutua siistaytymaan tunnin pari:) Vaatteetkin meilla aina silitetaan ennen kun ovesta ulos mennaan ( tai siis ne on silitetty jo kaappeihin valmiiks ), eli halutaan olla sistin nakosia ja en mina paljoa meikkia kayta ( kestaa noin 10min saada itseni valmiiks, suihku lisaa aikaan noin 15min ).

Mutta jeps... ei se rakkauttani tai sitoutumistani vahentaisi jos mies ei partaansa ajaisi tai kayttaisi mukavasti istuvia vaatteita.... Rakastan hanta, in sickness and on health!

Vierailija
34/35 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo kaikki vaan kertoo huonosta itsetunnosta, tunteesta että omana itsenään ei riitä! Ja se on aika säälittävää! Mistäs tiedät että haluat 50v vielä kaunistautua miestäsi varten? Silloinkin kun hän on juopotellut ja haukkunut sinua jostain tekemättömistä kotutöistä, ja olet juuri saanut hänet kiinni syrjähypystä? Missä se kaunistautuminen silloin on?

Onko suomalainen nainen oma itsensä vain jos ei ollenkaan "laittaudu"? Ja mitä se laittautuminen tarkoittaa? Joku täällä puhuu meikkaamisesta, toinen hajuvedestä ja karvojen ajelemisesta. Ja kolmas vetää kuulemma heti kotiin tultuaan virttyneen paidan ja verkkarit päälleen. Miksi mukavan täytyy Suomessa aina olla rumaa? Eikö siisti paita voi olla mukava?

Ja onko omana itsenään ainoastaan silloin jos näyttää epäsiistiltä ja vaatteet ovat rumat? Minulla ei koskaan ole ollut sellaisia, joten olisin aika kaukana omasta itsestäni jos alkaisin kaivella jostain vanhoja kuluneita t-paitoja ja verkkareita.

Minä tunnen olevani oma itseni silloin kun toteutan itseäni niin kuin hyvältä tuntuu. Koska jo lapsena olen oppinut kampaamaan, peseytymään ja siistiytymään, on se nytkin osa sitä minun omaa olemustani. Ei siinä miehen miellyttäminen ole pääasia. Toisaalta, kenellepä sitä ne parhaat puolensa haluaisi näyttää jos ei omalle kullalleen...

Niin, ja en tiedä vielä millä tavalla haluan kaunistautua sitten 50-vuotiaana. Pitäisikö?

Vierailija
35/35 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEH! Tää on musta hupaisaa! Siis että pitää mieluummin ottaa sellainen periaate että näyttää aina ankealta, ettei vaan mies rupea kuvittelemaan liikoja... Kyllä se on tämä suomalainen tasa-arvo saanut huvittavia piirteitä!

No nimenomaan tätä EN tarkoittanut. Puhut juuri niistä äärilaidoista, joista minun mielestäni ei ole hedelmällistä puhua. Ei kai kukaan nyt sano että tahallaan täytyy näyttää ankealta.

OK, naisen _velvollisuus_ ei ole olla nätti. Ei tietenkään. Mutta käsi sydämellä: väittääkö joku ettei _haluakaan_ olla nätti? Että rumuus ja epäsiisteys on toivottavaa? Outoa minusta!

Kirjoitin juuri noin, että jos nainen itse nauttii laittautumisesta, niin laittautukoon. Mutta on ikävää jos kokee ettei omana itsenään riitä. Kukaan ei ole sanonut että rumuus tai epäsiisteys olisi toivottavaa. Jälleen ei tarvitse mennä niihin äärimmäisyyksiin.

Ja tuskinpa minun mieheni niinä harvoina kertoina kun näin käy, huomaa että olen järjestellyt kotona ja laittautunut vähän ennen hänen tuloaan. En todellakaan tee sitä hänen takiaan vaan siksi että oma oloni on heti parempi.

Sinullahan on sitten asiat mukavasti.