Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on sinun hätävarararjottavasi, jos yllätysvieraat laittavat viestiä, että tulisivat tunnin päästä käymään kylässä?

Vierailija
21.08.2024 |

Kipaisetko äkkiä lähikaupassa hakemassa jotain tarjottavaa vai väkerrätkö äkkiä jonkun piirakan kaapista löytyvistä aineksista? Onko sinulla joku luottoresepti tällaisia tilanteita varten?

Itse löysin tällaisen hyvän nopean ohjeen. Ainesosatkin on sellaisia, mitkä löytyy aina kaapista ja aikaakaan ei mee kuin puolisen tuntia tuollaisen pellillisen leipomiseen. 

https://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/13868/Helppo%20marjapiirakka/

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätysvieras saa yllättäen sitä mitä sattuu olemaan. En ala leipoa tai lähde kauppaan. 

Vierailija
62/88 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätysvieraat tuovat tuliaisia mukanaan, jos ei pelkkä musta kahvi riitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kuka ja koska (päivä, aika, mikä oma ohjelma) tulee, joko saa tyytyä pelkkään kahviin, käväsen kaupassa tai leivon pikaisesti jotain.

Vierailija
64/88 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia voin keittää, vaikka en sitä itse juo kuin aamulla. Mun harvat yllätysvieraani ovat jo oppineet, että jos jotain syötävää haluaa, se on paras tuoda tuliaisiksi. 

Vierailija
65/88 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaanottaisia tuollaisia hyökkäysvierailijoita ollenkaan. Etukäteen sovitut tapaamiset voi hoitaa vaikka kahvilassa. En ole mikään kestityspalvelu, enkä halua vieraita kotiini pällistelemään

Vierailija
66/88 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaetaan se   mitä meillä on. Makeita on harvoin. Jos tulee enemmän kuin kaksi niin pyydän syömiset ruoat tullessaan. Muutenkin yli kaksi vierasta on minulle raskasta. 

Kahvia just ostettiin paketti ja maitoa on. 

Kiva kun jaoit reseptin!🥰

silloin kun pyydetään -tuo tullessasi kahvileipää tms. niin kyläpaikan emäntäkö maksaa ne. minä niin. jotenkin kiusallista-en kehtais maksattaa tarjoamisia vieraillani. sitten erikseen ne erottuu mitä en pyytänyt,on ne tuliaiset erikseen.

Jäi pois tuosta mitä kirjoitin. Maksan tietenkin, pidän jonkin verran käteistä lompakossa. 

Vierailija
67/88 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ala sytkyilemään yllätysvieraiden takia, laitan viestin takaisin että sori mutta olen tällä hetkellä Timbuktussa.

sytkyilet mie  sätkyilen

Vierailija
68/88 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kauppaan on sen verran pitkä matka ettei sinne kipaista :D

Yleensä pakkasessa on jotain kaupan valmista lämmitettävää tai sitten vähintään keksejä. Useimmat tuovat kyllä itse jotain tarjottavaa kun tänne korpeen eksyvät.

Vierailija
69/88 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon, että vierailut sovitaan viikkoja etukäteen.

Vierailija
70/88 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kotona jos tuollainen viesti tulee. Pakastimessa on aina kyllä jäätelöä ja jotain leivonnaista sekä kuivakaapissa pipareita yms. Yllätysvieraat saavat mennä seuraavan oven taakse.

Vierailija
71/88 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätysvieras olisi joko sukulainen tai läheinen ystävä. Muut eivät käy. Laittaisin kahvin tippumaan. Kysyisin vieraalta mitä hän kahvin kanssa haluaisi syödä. Kahvin tippuessa kävisin naapuritalossa olevan kaupan paistopisteellä. Auki 24/7. 

Vierailija
72/88 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierasvarana on keksejä, säilyvät hyvin. Kahvit tietysti lisäksi. Harvoin käy ihan yllätysvieraita

Meillä ei keksitkään säily, joten siksi en osta niitä kaappiin jemmaan. 

Vierailija
73/88 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina korppuja ja marie-keksejä kaapissa. 

Vierailija
74/88 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marie-keksit. Säilyvät, kun ei niitä hevin itse usein syö.

Vierailija
75/88 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin, eiväthän nuo yllätystunkeilijat edes soita, laittavat vain viestiä. Näin lukee otsikossa. Meille ei tulla millään ilmoituksella, vaan yhdessä etukäteen sopimalla. Kutsua ei tarvitse odottaa, kumpi tahansa voi vierailua ehdottaa, ja sitten siitä sovitaan.

Vierailija
76/88 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä olis kahvia, itsepalvelu. Jätskiä tarjoan jos sattuu pakastimessa olemaan.

Vierailija
77/88 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon että kun kerran ootte niin pian tulossa niin tuokaa jotain tullessanne! Yllätysvierasvaraa ei ole pakko olla kenelläkään. 

Vierailija
78/88 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkasessa on vaikka mitä. Tykkään enemmän suolaisesta kuin makeasta, joten enimmäkseen siellä on leipiä ja piiraita, mutta pullaakin löytyy. Ja linssikeitto toimii uudelleenlämmitettynäkin

Vierailija
79/88 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole muuta kuin teetä tarjottavana. Oletan, että vieraat tuovat mukanaan jotain syötävää teen kanssa sitten. 

Vierailija
80/88 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin paistopiste, 150m päässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän