Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö kukaan vaadi siis palkkaa kun menee työhön.

Vierailija
21.08.2024 |

Ei 9 euroa päivässä ole mikään palkka. Se voi mennä kuluihin mutta työstä pitää jäädä rahaa käteen jotta töitä kannattaa tehdä. Käytännössä maksat siitä itse että teet töitä jos 9 euron kulukorvaus menee jo ennen kun pääset työpaikalle eli vaikka bussikuljetukseen. Niin taskuusi ei sitten jää euroakaan. Mikä hemmetin työ se on ettei siitä jää rahaa käteen jotta voi ostaa ruokaa.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on liikaa vaadittu että työnantaja maksaisi sen 9 euroa päivässä. Ei kun kelan pitää maksaa. Sanoiin kerran että tulen työkokeiluun jos työnantaja maksaa sen 9 euroa päivässä ja siitä maksetaan myös verot niin ei se käynyt ollenkaan. Halusivat täysin ilmaisen työntekijän.

Yrityksistä 98% ei halua työkokeilijaa, koska tästä on enemmän vaivaa kuin hyötyä. Kokeilija ei tule töihin, hän tulee työntekijän ohjauksessa kokeilemaan alaa tai ammattia.

Näin teoriassa. Käytäntö on mitä on.

Ihan tilastoista (TEM) tuo luku on otettu, tosin ensin piti katsoa toisesta tilastosta yritysten määrä ja toisesta työkokeilupaikan tarjonneiden yritysten määrä ja laskea prosentit.

On työttömän omaa tyhmyyttä kuvitella olevansa töissä, kannattaa lukea työkokeilusopimus ja toimia sen mukaan.

Vierailija
22/34 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on liikaa vaadittu että työnantaja maksaisi sen 9 euroa päivässä. Ei kun kelan pitää maksaa. Sanoiin kerran että tulen työkokeiluun jos työnantaja maksaa sen 9 euroa päivässä ja siitä maksetaan myös verot niin ei se käynyt ollenkaan. Halusivat täysin ilmaisen työntekijän.

Yrityksistä 98% ei halua työkokeilijaa, koska tästä on enemmän vaivaa kuin hyötyä. Kokeilija ei tule töihin, hän tulee työntekijän ohjauksessa kokeilemaan alaa tai ammattia.

Kokemukseni mukaan työkokeilijat tekee samaa työtä kun ne jotka saa palkkaa. Ja olen kyllä itse nähnyt, olen ollut työnjohtajana yrityksessä jossa oli kymmeniä työkokeilijoita. Eivät ne eroa mitenkään niistä vakituisista vaan tekevät samaa työtä mutta eivät saa palkkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaas nyt kun joku ruohonleikkaajakin saa 11 euroa tunnissa ja sitten työkokeilija saa samasta työstä 9 euroa päivässä niin menisittekö ajelemaan ruohoa.

Vierailija
24/34 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa kun sydänkirurgi saa 10 000 euroa kuussa ja sitten leikkaussaliin otetaan työkokeilijoita jotka saavat samasta työstä 9 euroa päivässä. Nykypäivän orjuutta.

Vierailija
25/34 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ammatillisen kuntoutuksen kautta työkokeilussa 120pv. En saa edes sitä 9€pv kulukorvausta, koska kuntoutustuki on kohdallani 2€ yli minimin päivässä. 

Juuri nyt sairaana ja joka aamu työnohjaaja laittaa viestin "menetkö tänään töihin?" heti aamu 8. 

Vierailija
26/34 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadin mutta kun en saanut. Tein 12 tuntisia työpäiviä 9 eurolla päivässä koska kuvittelin että ahkeruus palkitaan. Mutta en saanut palkkatöitä. Kun sopimus loppui niin työkkäri halusi minut samaan paikkaan uudelleen töihin ja kun kieltäydyin niin sain karenssin. Vein asian oikeuteen  ja karenssi peruuntui ja työkkärin virkailija sai syytteen virkavelvollisuuden rikkomisesta. Työkokeiluun ei voi työtöntä pakottaa samaan paikkaan uudelleen se on laki.

Vierailija
27/34 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihmettele kertomasi jälkeen enää että kokeilupaikkaan suostuja, siis se työpaikka, ei halunnut maksaa sinulle. Sitä rupesin ihmetteleen että Te/työvoimatsto edes tarjoaa sinulle mitään.

Vierailija
28/34 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokemukseni mukaan työkokeilijat tekee samaa työtä kun ne jotka saa palkkaa. Ja olen kyllä itse nähnyt, olen ollut työnjohtajana yrityksessä jossa oli kymmeniä työkokeilijoita. Eivät ne eroa mitenkään niistä vakituisista vaan tekevät samaa työtä mutta eivät saa palkkaa.

Sehän siinä on tarkoituksenakin et kokeillaan sopisiko tällainen homma, pitäisikö kouluttautua. Olet jotenkin ulkona tehdystä kokeilusopparista. Et ole uskottava.

Vierailija
29/34 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit alkanut yritykseen töihin 9 euron päiväpalkalla, eikä kelvannut? Vaikka alan työehtosopimukset yms. olisivat sallineet? Nyt sun kannattaa hiukan tarkastella sisintäsi ja kysyä miksi.

Vierailija
30/34 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

9€/pv on todella nöyryyttävä korvaus. Kaikki eivät saa edes sitä, koska osa joutuu maksamaan sillä "työmatkansa" jos kilometriraja kodin ja "työpaikan" välille ei täyty eikä siksi saa matkakorvausta. Käsittämätöntä että näihin karenssin uhalla pakotetaan. Tämähän on pakotettua vapaaehtoistyötä.

Vierailija
31/34 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin teoriassa. Käytäntö on mitä on.

Ihan tilastoista (TEM) tuo luku on otettu, tosin ensin piti katsoa toisesta tilastosta yritysten määrä ja toisesta työkokeilupaikan tarjonneiden yritysten määrä ja laskea prosentit.

On työttömän omaa tyhmyyttä kuvitella ole

On yrityksen tyhmyyttä kuvitella kokeilijan olevan töissä. Kannattaa lukea sopimus ja toimia sen mukaan.

Vierailija
32/34 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadin palkkaa ja sanon aina että teen kuitenkin enemmän töitä kun muut. En yleensä mene edes ruokatunnille vaan syön omat eväät 15 minuutissa ja sitten takas töitä tekemään. Olen viimeisen 10 vuoden aikana tehnyt enemmän pimeitä hommia kuin töitä sopimuksella ja veroja maksamalla. Maineeni on kirinyt ja monet vanhuksset ovat palkanneet minut pihatöihinkin pimeesti. Olen tienannut jopa 150 euroa päivässä.

Vierailija
33/34 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on laitonta ja työnjohtajana varsin hyvin sen tiedät. Työkokeilijalle nimetään henkilökohtainen ohjaaja, jonka kanssa/ohjauksessa kokeillaan alaa tai ammattia eikä tarvitse tehdä lainkaan töitä. Siitä ei voi edes antaa karenssia.

Vierailija
34/34 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

<

Työnjohtaja johtaa eikä ole se joka palkkaa työntekijät. Ei ne ohjaajat tiedä paskaakaan mitä työtön joutuu tekee töissä eikä ne välitä jos lakia ei noudateta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi