Mihin teidän rahat menee jotka syötte 100-200e kuussa???
Tuollaisilla ruokakuluilla saisin itse toimeentulotuesta niin paljon säästöön/jemmaan kuukaudessa, että voisin tehdä vuosittain kaukomatkoja jonnekin Japaniin! Eikä siis ole mikään läppä. Pariskuntana saisi melkeen asuntolainan lyhennettyä sillä erotuksella mikä nyt menee ruokaan, jos tuplaan oman summan vs. tuplaan tuon otsikon summan. Ruoka on merkittävästi suurin kuluerä vuokran jälkeen.
Kommentit (12)
Minä syön noin 200€:lla kuukaudessa. 6000€/kk brutosta jää käteen noin 4000€/kk. Puolet siitä menee säästöön ja sijoituksiin, kun asuntolainakin on jo maksettu. Lopulla elän aivan normaalia elämää. Rahat menevät laskuihin, autoon, huvituksiin, matkusteluun jne.
Katsoin mun bonustietoja niin mulla on viime kuussa mennyt ruokaan n.150€. Asun siis yksin. Olen opintovapaalla vielä hetken ja maksan yksin omakotitalon kuluja niin ei ylimääräistä pahemmin jää. Toisaalta en kyllä ymmärrä miksi mulla yksin asuvana pitäisi mennä enempää rahaa ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä syön noin 200€:lla kuukaudessa. 6000€/kk brutosta jää käteen noin 4000€/kk. Puolet siitä menee säästöön ja sijoituksiin, kun asuntolainakin on jo maksettu. Lopulla elän aivan normaalia elämää. Rahat menevät laskuihin, autoon, huvituksiin, matkusteluun jne.
Okei. Aloitus oli tarkoitettu enemmän ihmisille jotka valittavat köyhyyttä.
Viikottainen kauppareissu maksaa just ton 200€. Lihaa , lohta , punaviiniä ja sellasta
Säästöihin, Sijoituksiin, Asuntolainan (ylimääräisiin)lyhennyksiin, Ulkomaan matkoihin 1 tai 2 kertaa vuodessa.
En saa toimeentulotukea. Rahaa jää käytettäväksi vähän yli 200 e kuussa. Tämä ok, mutta nyt hallitus aikoo leikata senkin. Toimeentuloni menee miinukselle.
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmetellyt. Miten noilla menoilla voi valittaa köyhyyttä?
Ei minun ruokiin mene juuri tuota enempää/kk, en ole valittanut köyhyyttä koska en koe itseäni köyhäksi. Valmistan 99% sapuskoistani itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minun ruokiin mene juuri tuota enempää/kk, en ole valittanut köyhyyttä koska en koe itseäni köyhäksi. Valmistan 99% sapuskoistani itse.
Sama täällä. Ihmiset ovat laiskoja nykyisin. Tuoteselosteitakaan eivät vaivaudu lukemaan mitä pskaa sullovat itseensä.
On täällä näitä juttuja jossa joku ei tarvi paljoa polttoainetta ja menee 0-20e viikossa ruokaan. 🤣
Se säästeleekin sitten vaikka mitä.