UMK 2025 ketju | Virallinen
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (21056)
Vierailija kirjoitti:
Surkea umk. OTTAKAA RUTSISTA MALLIA. KUKA VALITSI NÄMÄ UMK KAPPALEET JOKO TAAS ELITISTI RAATI ? Kuinka upea Ruotsi järjestää kilpailut 30 kappaletta yhteensä jokainen alkukarsinta on mahtava show eri paikkanullilla maailma demokraattisin valinta semifinaaliin ja finaaliin. Kaikki ikäryhmät saa äänestää. Heja Servige?
Strutsista? 🤔😊
Vierailija kirjoitti:
Musta on melkein huvittavaa seurata miten pöyristyminen Erikasta estää niin monia näkemästä kappaleen nerokkuutta.
Naura vaan ihan vapaasti. Niin minuakin nauratti, kun luin kommenttisi. Eiköhän kansa ole oppinut näkemään kaksimielisyyden tässä mielestäsi nerokkaassa kappaleessa. Taidanpa kuunnella Nauravan kulkurin tähän väliin.
Vierailija kirjoitti:
Viivin balladi oli hieman lattea. Nellikin oli parempi. Paras tietenkin oli Goldie. Jännä että Erika voitti vaikka mä en esim.tiedä oikeen ketään joka olisi tykännyt siitä. Eikä palstoillakaan erityisesti kehuta sitä.
No minä tykkäsin Erikan biisistä heti ensi kuulemalta, ja Erikaa myös äänestin. Mutta eipä siitä viitsi paljon tulla tänne kirjoittelemaan, kun tämäkin palsta on keskittynyt vain hänen arvostelemiseensa ja haukkumiseen ulkonäöstä lähtien. Parempi antaa vihaajien mellastaa täällä ja itse keskittyä muihin asioihin.
Jos biisejä on lähetetty yli 500 niin miten on mahdollista että vain seitsemän pääsi esiintymään. Ihan lilliputtikisat.
Tai siis valittiin seitsemän. Joista yksi pudotettiin pois.
Mammat itkee Erikan kanssa kun finaaliin ei päästy, mutta minä mamma NAURAN. Ja nauran vielä ensi vuonnakin!
Kuuntelin nuo loppukilpailukappaleet : aivan kuin samasta tuubista puristettu. Ensi kertaa äänestin, Yle-tunnuksella, ääneni sai Nelli Matula, laulutaidon ja asiallisen pukeutumisen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Mihin Erikan laulutaito on kadonnut? Kuulosti aivan kamalalta eilen. Eikä kappaleessakaan ole kehumista. Suomalaisena häpeän erittäin paljon, että tuollainen esitys edustaa maatamme ulkomailla.
Mikä mennyt pieleen, kun sun noin tarvii jotain biisiä hävetä. Miksi häpeä?
Vierailija kirjoitti:
Goldielocks 🥰🥰 real winner!
Yritin olla ylevä, jopa kehua Lonksia crefit when credit due, mutta ei se täällä kannata. Siksi paljastankin mitä on keksimäni Lonks/Lonksis/Lonx nimen takana:
Lonks! tarkoittaa ääntä joka syntyy kun passka putoaa pönttöön. Mukulana huudettiin aina lonks! lonks! kun käytiin jonkun lumilinnassa "paskalla". Tänään se pätee teihin ja teidän idoliinne. 🚽
Erika aloitti kisaversion haparoivasti ja muutenkin oli jonkin verran harmittavia epäpuhtauskireyksiä. Jännitys ilmeisesti piti äänihuulten portteja osittain kiinni. Ensivaikutelma on tärkeä. Äänessä pitää olla puhtautta ja staminaa, alusta loppuun. Hyvä siitä tulee. Siitä vaan, sano Tampereen likka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin ettei itselle ole väliä pääseekö jatkoon Erika vai joku muu.
Live-esitysten jälkeen kyllä harmittaa. Goldielocks oli kaikilla mittareilla parempi, Erika oli kuin laivaristeilyn jälkeen kömpinyt esiintymään. Nelli Matulakin oli erittäin edustava: kaunis, elegantti ja hyvin laulava.
Tässä oppitunti nuorisolle. Suhteet ja markkinointi voittaa talentin.
Silikonit, huulitäytteet ja miesten runkkumateriaalina olo voittaa talentit.
Siinä sitä feminististä ilosanomaa, jota Hesarin toimittajakin yrittää ylistää.
Todellinen keisarin uudet vaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuli paha mieli Goldielocksin puolesta kun hän oli kipeänä eikä voinut esiintyä 100%
Hyvinhän Goldielocks veti. Oli ihan hyvä kappalekin ja ehdottomasti lähimpänä omaa musiikkimakua näistä ehdokkaista, mutta ääneni lähti silti Erikalle, koska se oli ainoa kappale, jossa oli viisumenoa. Ensimmäinen Erikan kappale, jota olen kuunnellut ihan vapaaehtoisesti. Teema on mikä on, mutta itse biisissä on hyvä meininki.
Minä en ole kertaakaan kuunnellut Ich Kommea vapaaehtoisesti, enkä kuuntele. Täyttä sontaa. Goldielocks sen sijaan on soinut tiuhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuli paha mieli Goldielocksin puolesta kun hän oli kipeänä eikä voinut esiintyä 100%
Hyvinhän Goldielocks veti. Oli ihan hyvä kappalekin ja ehdottomasti lähimpänä omaa musiikkimakua näistä ehdokkaista, mutta ääneni lähti silti Erikalle, koska se oli ainoa kappale, jossa oli viisumenoa. Ensimmäinen Erikan kappale, jota olen kuunnellut ihan vapaaehtoisesti. Teema on mikä on, mutta itse biisissä on hyvä meininki.
Siis goldien esitys tuli nauhalta, mutta siinä samaa mieltä, että Erika ansaitsi voittonsa.
Vierailija kirjoitti:
Oliko Erika jossain aineissa tai kännissä???Ihan ihmeellinen katse ja ilme ja naama jotenkin jumissa
Tykkään Erikasta, mutta mietin samaa, että onkohan kaikki ok?
Suomen kanssa samassa semifinaalissa on Malta, jossa myös valittiin edustaja eilen. Tää on vähän samaa "osastoa" kuin Erika, mutta mielestäni parempi kappale. Tuon lavashown joutuvat kyllä vielä miettimään uusiksi, koska on vähän sekava :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viivin balladi oli hieman lattea. Nellikin oli parempi. Paras tietenkin oli Goldie. Jännä että Erika voitti vaikka mä en esim.tiedä oikeen ketään joka olisi tykännyt siitä. Eikä palstoillakaan erityisesti kehuta sitä.
No minä tykkäsin Erikan biisistä heti ensi kuulemalta, ja Erikaa myös äänestin. Mutta eipä siitä viitsi paljon tulla tänne kirjoittelemaan, kun tämäkin palsta on keskittynyt vain hänen arvostelemiseensa ja haukkumiseen ulkonäöstä lähtien. Parempi antaa vihaajien mellastaa täällä ja itse keskittyä muihin asioihin.
Ja minä en tiedä yhtään ihmistä, jonka mielestä Erika ei olisi ollut näistä paras viisuihin. Näin meillä kaikilla on oma kuplamme.
Hyvä vai huono asia, mutta Suomi on semissä, jossa on kunnon edustus Balkanin, Välimeren ja Mustanmeren maista.
Silvennoisen Mikko voisi hiukan rajoittaa. Eikö selostajan kuuluisi olla puolueeton? Tällä Silvennoisella on joka vuosi sama ongelma, että ei pysty asiallisesti olemaan tasapuolinen.
Mihin Erikan laulutaito on kadonnut? Kuulosti aivan kamalalta eilen. Eikä kappaleessakaan ole kehumista. Suomalaisena häpeän erittäin paljon, että tuollainen esitys edustaa maatamme ulkomailla.