Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2025 ketju | Virallinen

Vierailija
20.08.2024 |

Tästä se lähtee 🤟

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (21056)

Vierailija
10441/21056 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän mennessä olen kuunnellut kaikki maiden biisit. On niin yksinlaulua. Goldoe saattaa hukkua sinne, vaikka on minun suosikkini ja kehittyy jatkuvasti.

Siksi ajattelen ukkojen Puppya, se olisi järisyttävä ja erilainen.

Vierailija
10442/21056 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voit tietää että artistit on samanlaisia jos et sellaista kuuntele :D

Tulviihan niitä ajan poppareita radiosta ja mediasta silmille ja korville, jos ei ihan sähköttömässä luolassa elä. 

Goldielockseja on 13 tusinassa ollut koko 2000-luku. Luulisi että toi tyyli jo pikkuhiljaa jo jäisi unholaan, on niin puhkikulutettu. 

Goldielocks ei mahdu kyllä millään muotoa lokeroon "poppari". 

No mitä sanaa noista sitten käytetään. Laulavat äärituotettua monotonista moskaa ja käyttävät samoja kokovartalohaalareita, jokainen toisensa kopio. 

Nimeä muutama.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10443/21056 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en usko, että viivin biisi aukeaa ulkkiksille samoin. Sävellys on vähän pliisu.

Viivin biisissä on herkkyyttä ja aitoutta, joka koskettaa, vaikkei ymmärtäisi sanojakaan. Se myös kasvaa tosi hyvin eikä jää junnaamaan tylsästi.

Jos Viiville kävis päinvastoin kuin Saralle viime vuonna. Mielestäni  Saran esittelyvideo oli hyvä, lauloi korkealta ja kovaa, kylmät väreet meni heti. Mutta live olikin tosi pettymys, ainakin minulle. Viivin ääni ei taas videossa yllä kovin voimakkaaksi, ehkä hän sitten livessä räjäyttää katon. 

Vierailija
10444/21056 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulviihan niitä ajan poppareita radiosta ja mediasta silmille ja korville, jos ei ihan sähköttömässä luolassa elä. 

Goldielockseja on 13 tusinassa ollut koko 2000-luku. Luulisi että toi tyyli jo pikkuhiljaa jo jäisi unholaan, on niin puhkikulutettu. 

Nuori ja tekee ITSE biisinsä. 

No niin on ja tekee mutta ei sen musiikki oli poppia. Britney Spears on poppia, Goldielocks ei.

Vierailija
10445/21056 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kun et kerro ketä ne muut goldielocksit viisuissa on ollut niin ihan turhaa höliset.

Katso kaikki viisut 2000-luvulta, joka kisoissa ollut monta goldielocks-kopiota. Niin tylsiä ettei jää nimet kellään mieleen, kun on tusinatavaraa. 

Vierailija
10446/21056 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä se sitten on, kyllä tuo on popmusiikkia.

Vierailija
10447/21056 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo voi olla mahdollista, että goldien biisi hukkuisi joukkoon (riippuu tosi paljon myös muista biiseistä ja tasosta), mutta mentäispä kerrankin muulla kulmalla kun shokeeraamaan ja katsotaan mihin se riittäisi. Minusta on musiikillisesti heittämällä paras.

Niin minustakin. Live voi vielä nostaa ihan uudelle tasolle biisiä, vaikka biisi jo itsessäänkin on hyvä. Lisäksi Ella on persoonallinen eikä mikään tusinapoppari.

Laimealta kuulosti tuossa reaktiovideollakin nyt, kun näki muiden joukossa.

Vierailija
10448/21056 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin on ja tekee mutta ei sen musiikki oli poppia. Britney Spears on poppia, Goldielocks ei.

indie poppia

Vierailija
10449/21056 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

indie poppia

Eli poppia, heh

Vierailija
10450/21056 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestän Goldieta. Toivottavasti muutkin tekee niin.

Not in the million years

Vierailija
10451/21056 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äänestän Goldieta. Toivottavasti muutkin tekee niin.

Not in the million years

Kukin äänestää oman makunsa mukaan.

Vierailija
10452/21056 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Täällä on kyllä hauskoja analyysejä, esim. että joku biisi voisi jäädä semifinaaleihin, tai toisaalta voisikin päästä viidentoista parhaan joukkoon... Näinhän se...

Toinen hauska on tuo raatien pisteiden arviointi, että tämä voisi saada raadeilta pisteitä tai sitten ei... Juu-u.  Sama koskee tietty yleisöä, että tämähän voisi saada paljon pisteitä yleisöltä taikka sitten ei niinkään...

Hauskin oli, joku ihmeellinen fundeeraus, että mitenkä saadaan joltain niitä puhelinääniä pois, kun saadaan jollekin toiselle niitä raatiääniä ja puhelinääniä, vai miten se meni, olisi pitänyt heti pistää kaikki hauskimmat talteen.

Mutta en varmaan itsekään ole mitään järkeä tänne kirjuutellut, että jatkakaa vaan, näitä on kiva lukea.

Olen erityisen tykästynyt sen Erika-vastustajan kekseliäisyyteen. Hän varmaan oikeasti ajattelee, että joku keskustelupalsta vaikuttaa ihmisten äänestämiseen jotenkin."

VASTAUS: (Täällä ei tämä lainaaminen taas toimi:)

"Perustellut analyysit ovatkin tämän ketjun helmi, muuten on aikamoista kuraa enimmäkseen.

Sijoitusten ja raati-/yleisöpisteiden arvioinnista uskallan väittää, että kauan viisuja seuranneilla ja kunnolla viisuihin perehtyneillä on oikeasti silmää ja korvaa arvoida biisien menestyspotentiaalia ja osua jopa oikeaan ihan niin kuin viisutubettajien kokeneilla ja rehellisillä "aatelisilla".

Toki arvioissa voi mennä myöskin metsään, kun ei vielä tiedetä, miltä esitys kuulostaa ja näyttää liveltä, eikä myöskään sitä, mitä biisejä ja esityksiä viisuissa on vastassa, mutta jotkut kyllä osaavat tehdä hyvin suuntaa antavia arvioita."

Nyt tuli ihan samanlainen analyysi kuin tuossa ylläolevassa, että viisuja seuranneilta voi tulla oikeita veikkauksia biisien menestyksestä, taikka sitten ei... Näin on, kieltämättä. Itse korostaisin vielä sitä, että ihan tavalliset ihmiset ovat myöskin seuranneet viisuja koko ikänsä, ja heidän äänillään nämä viisut ratkaistaan. Noh, vanhemmat sukulaiseni joutuivat odottamaan näitä viisuja kyllä useamman kymmentä vuotta, mutta siitä lähtien kun nämä Suomeen tulivat, todella monet ovat seuranneet tiiviisti kaikki viisut olematta mitään harrastajia, konkareita taikka rehellisiä viisuaatelisia. Jos noin paljon tietää etukäteen, kannattaa varmaan ruveta lyömään jo sitä vetoa siitä rahasta.

Vierailija
10453/21056 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoin tuon kehuna, että tekee itse. Eikä tuo musiikki ole mitään tusinapoppia.

Vierailija
10454/21056 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en usko, että viivin biisi aukeaa ulkkiksille samoin. Sävellys on vähän pliisu.

Viivin biisissä on herkkyyttä ja aitoutta, joka koskettaa, vaikkei ymmärtäisi sanojakaan. Se myös kasvaa tosi hyvin eikä jää junnaamaan tylsästi.

Jos Viiville kävis päinvastoin kuin Saralle viime vuonna. Mielestäni  Saran esittelyvideo oli hyvä, lauloi korkealta ja kovaa, kylmät väreet meni heti. Mutta live olikin tosi pettymys, ainakin minulle. Viivin ääni ei taas videossa yllä kovin voimakkaaksi, ehkä hän sitten livessä räjäyttää katon. 

Paljon paremmin laulaa kuin Sara

Vierailija
10455/21056 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kun et kerro ketä ne muut goldielocksit viisuissa on ollut niin ihan turhaa höliset.

Katso kaikki viisut 2000-luvulta, joka kisoissa ollut monta goldielocks-kopiota. Niin tylsiä ettei jää nimet kellään mieleen, kun on tusinatavaraa. 

Niin kauan kun et yhtä esimerkkiä voi antaa niin väitteelläsi ei ole yhtään pohjaa.

Vierailija
10456/21056 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoin tuon kehuna, että tekee itse. Eikä tuo musiikki ole mitään tusinapoppia.

Indiepop on ehkä paras määrittely Goldielocksin musiikille.

Vierailija
10457/21056 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä goldielocks on nimenomaan 2000-luvun popparin karikatyyri, kaikki kliseet on käytetty haalariasua myöten. Kopionkopionkopionkopioita. Alkuperäinen kopioija on kopioinut varmaan 70-lukua ja sitten kopionkopionkopiot on muuttuneet 2010-luvun tyyliksi. Haukotus. 

Vierailija
10458/21056 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ärsyttää tuo SLAYn hokeminen nykyään.

Vierailija
10459/21056 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen katsonut viisuja jo ennenkin 2000-lukua eikä tule mieleen yhtään Goldielocks-kopiota. Taidat nyt sekoittaa kaikki naispuoliset dance-pop-artistit Goldielocksiin, joka olisi uniikki viisuissa.

Vierailija
10460/21056 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät biisit aiheuttavat keskustelua selvästi.

Ketju on lukittu.