UMK 2025 ketju | Virallinen
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (21056)
Tänään on tullut UMK-video jossa artistit reagoi toistensa biiseihin. Se on aina mun suosikki koko kisassa, kaikki on ihanan kannustavia toisiaan kohtaan. Siellä kyllä erottui jotkut edukseen :)
Costeen biisi on maailman tasapaksuin rallatus. Ei millään pahalla, vaikuttaa symppikseltä ja olisi varmaan pystynyt parempaankin.
Ei tule Suomesta koskaan mitään Loreenia... tänä vuonna on ensimmäistä kertaa vuosiin vaikea löytää omaa suosikkia. Ei oikein iske näistä mikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tahansa voi ilmoittaa viestejä ilmiantoon täällä.
Näköjään, mutta jos järjestelmällisesti poistetaan asialliset viestit ja sotketaan keskustelua niin aika ihme touhua!
Höpö höpö
Kyllä tää on ihan totta, esim. Goldielocksin videosta oli kehuvia viestejä ketjussa ja muuta ihailua, ne on kaikki nyt poistettu. On vaan tätä Erikan haukkumisjankkausta ja OML:n dissausta.
Tossahan on näkyvillä paljonkin kehuja, yhtälailla varmaan sit poisteltu muitakin koskien. Ehkä joku ei tykkää niistä videon tuonneista vain?
Täällä vain puhuttiin Goldielocksin videosta, ei edes tuotu mitään videota. Kaikki viestit lähti ja Erikasta jankutus jätettiin.
En ymmärrä sitäkään miksei videoita saisi tuoda, mitä se haittaa? Ei niitä pakko katsoa ole. Minusta on ollut hauskaa kun jotkut ovat linkanneet tänne vaikka vanhoja umk-esityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo vahvasti kompressoitu masterointi ja tunetus on ollut jo pitkään muodissa Jenkeissä sekä muualla Euroopassa. Nyt tullut Suomeenkin. Ei ole kyse siitä että laulaja olisi huono vaan ajankuva tällä hetkellä.
Niin, live vasta paljastaa oikeasti laulutaidon laidan.
Niinpä. Mihin oikeastaan tarvitaan näitä viimeisen päälle tehtyjä ennakkovideoita? Monessa viisumaassa tyydytään ennakkokatselussa ja -kuuntelussa pelkkään ääniraitaan.
Videot ovat hyvä keino markkinoinnissa ja etukäteiskiinnostuksen herättämisessä. Niistä hyötyvät kaikki artistit ja koko UMK formaattina, ei ainoastaan kisan voittaja.
Kääntöpuoli on juuri tuo, että videoista vedetään liian paljon johtopäätöksiä liveä ajatellen. Harvan artistin livelaulu kuulostaa samalta kuin studioversio, ja lavastus ja koreografia ovat ainakin tähän asti olleet useasti hyvinkin erilainen kuin videolla. Monesti videon kuvastoa ei voi edes toteuttaa semmoisenaan suorassa televisioitavassa livelähetyksessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tahansa voi ilmoittaa viestejä ilmiantoon täällä.
Täällä ei ilmeisesti modet paljon tarkastele ilmiannettuja viestejä vaan kaikki ihan asiallisetkin viestit poistuu jos joku vaan ilmiantaa ne.
Ärsyttävää palata lukemaan tätä ketjua, kun ei meinaa millään löytää kohtaa mihin eilen jäi. Niin järjettömän paljon viestejä on poistunut taas.
Tää on tätä Mark Zuckerbergin maailmaa. Erimielisten kanssa ei keskustella, heidät poistetaan. Ja ihan mitättömistä jutuista vedetään hirveät kierrokset.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne ole perinteisesti silti pärjänneet. Viime vuonna sipulilaulu jäi viimeiseksi, samoin Benkku.
Ja Kuuma jäbä, vaikka se olikin noihin verrattuna vielä aika kesy.
Sitten viime vuonna itse viisuissa Olly Alexander sai seksiä tyrkyttävästä showstaan yleisöltä zero points.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä nyt on kuunnellut, ja katsellut videoita, niin arvelen ettei voittajaa pysty julistamaan. Nuo esitykset voi muuttaa koko tilanteen, eihän nämä soi radiossa jatkuvasti- moni kuulee/näkee ne ekan kerran finaalissa. Koskee siis joka biisiä, myös Vikmania.
Äänestysmääristä, viime vuonna katsojia oli päälle 1 miljoona, mutta teleääniä annettiin jotain <250 000. Aika vähän vrt katsojamäärään. Saa nähdä vaikuttaako tämän vuoden lavastukset äänimäärään, jos on tämä Bambien Sergio mukana. Viime vuodelta nähtiin, että ainakin yleinen viihdyttävyys ja ääni oli tärkeitä.
Äänestys onnistui vain Yle-appin kautta. En minä ainakaan jaksanut mitään sovelluksia lapsilla ja jäi äänestämättä.
Ai mitä, eikö voi äänestää muuta kuin Yle-äppin kautta, en aio sinne mitään
Voi äänestää ihan normaalisti puhelimella. Itse tein viime vuonna niin. Osa jäi valittamaan kun ei saanut appia ladattua tai ääni ei siellä mennyt perille. Kannattaa ladata se appi ajoissa eikä viime hetkillä. Itse äänestän tänäkin vuonna kyllä ihan perinteisesti puhelimella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin tunnistivat toisiaan.
Nämä artistien reaktiovideot toistensa biiseihin on aina yksi UMK-kauden kohokohdista. Näistä saa myös lisäinformaatiota artistien persoonista. En tiennytkään, että Viivi on noin pirskahteleva ja heittäytyvä (myös sanan varsinaisessa merkityksessä) tyyppi.
Minkä ikäinen hän on? Vaikuttaa nuorimmalta, vaikka tiedän että Goldielocks on.
Viivi on 25-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Tuo vahvasti kompressoitu masterointi ja tunetus on ollut jo pitkään muodissa Jenkeissä sekä muualla Euroopassa. Nyt tullut Suomeenkin. Ei ole kyse siitä että laulaja olisi huono vaan ajankuva tällä hetkellä.
Ja kumpikaan ei ole aina automaattisesti huono ratkaisu, joskus se kliinisyys ja efektointi on hyvä tehokeino, kuten joissain Lady Gagan tai Bring Me the Horizonin jutuissa. Mutta sellanen yleis-latistus on vähän väsynyttä, jossa instrumentit ei erotu lainkaan toisistaan, ja laulussa ei ole mitään inhimillistä.
Vierailija kirjoitti:
Toi Benkun jumbosija oli vähän sääli. Kiva biisi, nasta tyyppi, kehno esitys.
Biisinoli liian härski ja esitys myös.
"Voi äänestää ihan normaalisti puhelimella. Itse tein viime vuonna niin. Osa jäi valittamaan kun ei saanut appia ladattua tai ääni ei siellä mennyt perille. Kannattaa ladata se appi ajoissa eikä viime hetkillä. Itse äänestän tänäkin vuonna kyllä ihan perinteisesti puhelimella."
Itse latasin viime vuonna appin hyvissä ajoin ja äänestin heti, kun pystyi yhden ilmaisen äänen verran. Ei ollut mitään vaikeuksia. Toisen äänen annoin tekstarina.
Appiin kannattaa myös lataamisen lisäksi kirjautua valmiiksi ja tarpeeksi ajoissa. Mä yritin jonain vuonna kirjautua lähetyksen melko alussa ja en päässyt enää sisään, jumitti vaan.
Tästä voi tulla taisin umk. Voi olla jopa niin, että jury pisteet ratkasee!
Vierailija kirjoitti:
Tästä voi tulla taisin umk. Voi olla jopa niin, että jury pisteet ratkasee!
Tasasin tarkotin :D
Vierailija kirjoitti:
Mä olen alkanut tykkäämään neean biisistä
Kuulosti tosi kivalta tossa umk videolla missä artistit reagoi toisiin. Olin ihan et oliko tämä näin hyvä :D
Vierailija kirjoitti:
Costeen biisi on maailman tasapaksuin rallatus. Ei millään pahalla, vaikuttaa symppikseltä ja olisi varmaan pystynyt parempaankin.
Hyvä biisiään se on ja jopa monien suosikki, mutta sopii ennemmin radiosoittoon kuin viisuihin.
Niin. Ehkä rap ja klubimusiikkiin sopii mielestäni parhaiten. Suomessa ei ole sellaista klubikulttuuria tai musiikkia mihin tuollainen sopisi. Täällä on enemmän festari ja pubikulttuuria. En tiedä miksi sitten valittu tällainen tuotanto moneen tämän vuoden kappaleeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko Erikan biisi jokin vitsi? Mutta nythän ei haluttu mitään vitsiä lähettää ja silti ollaankin lähettämässä vitsibiisi taas Suomea edustamaan? Olen pudonnut kärryiltä.
Erika on todennäköinen UMK voittaja, koska esitys on hyvän maun rajoja hipova ja huomiota herättävä. Ja sehän tunnetusti herättää intoa ja vihaa. Nyt "vihaäänet" jakautuvat joko
a) tasaisesti => Erika voittaa
b) toiselle huomiota herättävälle eli puppylle ( joka ei saa raatiääniä) => Erika voittaa
c) myös raatiääniä keräävälle => Erika jää toiseksi
Millä perusteella Erika muka on varma raatiääniä saava?
Minkä ikäinen hän on? Vaikuttaa nuorimmalta, vaikka tiedän että Goldielocks on.