UMK 2025 ketju | Virallinen
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (21056)
Vierailija kirjoitti:
Goldielocks on tylsä. Biisissä ei tapahdu yhtään mitään eikä ole mitään koukkua. Unohtuu heti kuuntelun jälkeen, valitettavasti.
Omaan musiikkimakuusi varmastikin noin, mutta minun ja todella monen ei. Minusta Made Of on tämän vuoden kattauksen paras biisi ja Goldielocks mielenkiintoisin artisti.
Made Of tuntui minusta ensikuulemalta mahtavalta. Sen hyvä groove ja funkahtavuus sekä Ellan makea soundi ovat aivan ihania, eikä biisiin kyllästy, vaikka sitä kuuntelisi päivä toisensa perään repeatilla.
Kaiken kruunaa Ellan valloittava ja aidon konstailematon persoona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erika vaan viisuihin. Sillä on paras biisi, ja ainoa Suomen ehdokkaista, jolla voi saada myös raatiääniä. Biisin ainoa ongelma on että sen hienous aukeaa vasta muutaman kuuntelukerran jälkeen. Sitä pitää vaan luukuttaa ahkerasti ennen finaalia. Seminfinaalissahan ihmiset kuulee sen ekan kerran, mutta se ei nyt riitä. Erikan pitää mennä kaikkiin ennakkoesiintymisiin ja kissanristiäisiin. Muut keikat pitää perua keväältä.
Olen erimieltä kanssasi noista raatipisteistä. Viivin, Goldielocksin ja Neean biisit pystyvät saamaan niitä vähintään yhtä hyvin kuin Erikan biisi.
Se on aikamoinen ongelma, jos biisi ei avaudu ensikuulemalta. Viisuissa suurin osa äänestäjistä kuulee biisin ensikertaa semissä tai finaalissa ja äänestää sen mukaan.
Promoaminen viisukevään aikana on tärkeää hypen nostattamista, jos hypeä on syntyäkseen, mutta se ei ole ratkaisevaa
Käärijästä pitävänä voin myöntää, etten tiennyt hänestä tai muista UMK-kilpailijoista mitään UMK:n finaalissa. Katsoin suu auki kun Jere Vantaalta suhasi neljän tanssijan ja talutusnarujen kanssa. Ja vielä voitti. Kohta oli pakko alkaa kuuntelemaan, koska CCC oli yksinkertaisesti kerrasta tarttuva. En voi tänä vuonna antaa mitään vastaavaa arviota koska olen kuullut kaikki kerran tai lukuisasti. Mutta siksi toi Ich komme mietityttää, aukeaako se ekalla kuuntelulla finaalia katsovalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Goldielocks on tylsä. Biisissä ei tapahdu yhtään mitään eikä ole mitään koukkua. Unohtuu heti kuuntelun jälkeen, valitettavasti.
Omaan musiikkimakuusi varmastikin noin, mutta minun ja todella monen ei. Minusta Made Of on tämän vuoden kattauksen paras biisi ja Goldielocks mielenkiintoisin artisti.
Made Of tuntui minusta ensikuulemalta mahtavalta. Sen hyvä groove ja funkahtavuus sekä Ellan makea soundi ovat aivan ihania, eikä biisiin kyllästy, vaikka sitä kuuntelisi päivä toisensa perään repeatilla.
En löydä siitä mitään näistä. Funkya ja groovea ei ole nähnytkään, täytyy olla suppea musiikkimaku jos tätä pitää groovena?? Tusinatuotettua ja päälle tekotaiteellinen sössötys lausumiseen... Ihan sama mistä kodasta aloittaa kuuntelun, biisi kuulostaa samalta.
Sinänsä ihan sama jos tuo lähetetään, ja ihan sama meneekö sitten finaaliin tai ei. Mutta en kyllä ymmärrän tämän hehkutusta, en sitten tippaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi Benkun jumbosija oli vähän sääli. Kiva biisi, nasta tyyppi, kehno esitys.
Nojoo mut joku on aina vika. Ei sinä vuonna huonoille hävitty.
Eikö hänen laulu ollut vähän niin ja näin?
Livelaulu oli aivan järkyttävän kuuloista!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sun Ella meinaa handlata lavashow'n? Konkkuroi lavalla tukkaansa roikottaen ja alta kulmain tuijottaen?
Uskon, että hyvin. Hänessä on karismaa ja artistiutta vaikka muille jakaa. Mielenkiintoista nähdä, millainen lavashow loppujen lopuksi on. Veikkaan, että yllättävä.
Katsottiin UMKit mun kaksivuotiaan lapsen kanssa. Hänen mielestään masterointi oli kaikissa liian kompressoitu ja autotunea oli liikaa lauluraidoissa. Hän myös sävelsi ja sanoitti aika hyvän biisin, jolla hän osallistuu UMK 2026:een.
Miksi sanotaan, että UMK on muka jotenkin arvostettu kansallinen kilpailu? Kuitenkaan raadit ei todellakaan suosi eikä oikein katsojatkaan yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sanotaan, että UMK on muka jotenkin arvostettu kansallinen kilpailu? Kuitenkaan raadit ei todellakaan suosi eikä oikein katsojatkaan yleensä.
UMK:n taso on nykyään tosi hyvä, kun vertaa suurimpaan osaan kansallisia karsintoja. Viisufanipiireissä UMK:ta seurataan intensiivisesti ja yhä useampi ulkomaalainen haluaa tulla paikan päälle katsomaan finaalia.
UMK:n formaatti on ainutlaatuinen ja tosi hyvä esim. viisutubettajille. On paljon mielenkiintoisempi ja kivempi tehdä reaktiovideoita biiseistä, jotka julkaistaan eri päivinä kuin maratonkarsinnoista, joissa juljaistaan monta kymmentä biisiä kerralla, varsinkin, kun biisit ovat enimmäkseen huonoa höttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
UMK:n taso on nykyään tosi hyvä, kun vertaa suurimpaan osaan kansallisia karsintoja. Viisufanipiireissä UMK:ta seurataan intensiivisesti ja yhä useampi ulkomaalainen haluaa tulla paikan päälle katsomaan finaalia.
UMK:n formaatti on ainutlaatuinen ja tosi hyvä esim. viisutubettajille. On paljon mielenkiintoisempi ja kivempi tehdä reaktiovideoita biiseistä, jotka julkaistaan eri päivinä kuin maratonkarsinnoista, joissa juljaistaan monta kymmentä biisiä kerralla, varsinkin, kun biisit ovat enimmäkseen huonoa höttöä.
Kuitenkin katsojat äänestävät sitten kuitenkin jotain Moldovaa, ja se on se, mikä ratkaisee.
Tykkään todella Goldielocksista, mutta jos hänellä on tähtäimessä amerikan-/ maailmanvalloitus, niin umk- voitto ja euroviisuedustus ei ole ihan välttämättä se paras mahdollinen polku...etenkin jos jää hännille. Mene ja tiedä. Mutta potentiaalia kyllä on nuoressa naisessa ja toivon hänellekin tietenkin pelkkää hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Katsottiin UMKit mun kaksivuotiaan lapsen kanssa. Hänen mielestään masterointi oli kaikissa liian kompressoitu ja autotunea oli liikaa lauluraidoissa. Hän myös sävelsi ja sanoitti aika hyvän biisin, jolla hän osallistuu UMK 2026:een.
Jep. Kannattaa kuitenkin odottaa vielä ainakin 13 vuotta, jos itse haluaa vetää biisin kisassa. Siitä en ole varma, miten asia olisi biisinkirjoittajan ominaisuudessa ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko Erikan biisi jokin vitsi? Mutta nythän ei haluttu mitään vitsiä lähettää ja silti ollaankin lähettämässä vitsibiisi taas Suomea edustamaan? Olen pudonnut kärryiltä.
Erika on todennäköinen UMK voittaja, koska esitys on hyvän maun rajoja hipova ja huomiota herättävä. Ja sehän tunnetusti herättää intoa ja vihaa. Nyt "vihaäänet" jakautuvat joko
a) tasaisesti => Erika voittaa
b) toiselle huomiota herättävälle eli puppylle ( joka ei saa raatiääniä) => Erika voittaa
c) myös raatiääniä keräävälle => Erika jää toiseksi
Mitä raatiääniä? Ei kai Suomen edustaja mitään raatiääniä saa, eikö voittajan päätä katsojat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi monien mielestä Puppy on kamala.
Monien mielestä hyvä.
Haloo kyseessä on laulukilpailu eikä huumorikilpailu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teinien/nuorten mielestä Erikan biisi on huono..puhumattakaan lasten mielestä, joten UMK voittaja riippuu siitä kuka äänestää tai ylipäätänsä katsoo ohjelmaa..
Olet aivan oikeassa. Lapset äänestävät Puppy-hauvelia ... ja isät Erikaa.
Suomessa on naisia eniten joten pidetään huoli että voittaja on joku muu kuin kumpikaan näistä kahdesta sirkusnumerosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erika vaan viisuihin. Sillä on paras biisi, ja ainoa Suomen ehdokkaista, jolla voi saada myös raatiääniä. Biisin ainoa ongelma on että sen hienous aukeaa vasta muutaman kuuntelukerran jälkeen. Sitä pitää vaan luukuttaa ahkerasti ennen finaalia. Seminfinaalissahan ihmiset kuulee sen ekan kerran, mutta se ei nyt riitä. Erikan pitää mennä kaikkiin ennakkoesiintymisiin ja kissanristiäisiin. Muut keikat pitää perua keväältä.
Olen erimieltä kanssasi noista raatipisteistä. Viivin, Goldielocksin ja Neean biisit pystyvät saamaan niitä vähintään yhtä hyvin kuin Erikan biisi.
Se on aikamoinen ongelma, jos biisi ei avaudu ensikuulemalta. Viisuissa suurin osa äänestäjistä kuulee biisin ensikertaa semissä tai finaalissa ja äänestää sen mukaan.
Promoaminen viisukevään aikana on tärkeää hypen nostattamista, jos
Mikä olettamus on että biisit kuulee ensimmäistä kertaa vasta finaalissa? Kappaleet on kaikkien kuunneltavissa koko kevään, eikä kukaan viisuja seuraava jätä niiden kuuntelua mihinkään finaaliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuitenkin katsojat äänestävät sitten kuitenkin jotain Moldovaa, ja se on se, mikä ratkaisee.
Katsojat äänestävät kyllä Suomeakin, kun viisuihin lähtee UMK-kattauksen menestyspotentiaalisin biisi kuten Dark Side ja CCC.
Menestyspotentiaalisin ei kuitenkaan tarkoita aina metallia tai kreisipartya. Ja tämä on mielestäni seikka, jota UMK-äänestäjät eivät ole ainakaan tähän mennessä lähestulkoon riittävästi sisäistäneet. Tarvitaan avarakatseisempaa ja ennakkoluulottomampaa ajattelua eri genrejen suhteen. Ajatusmallit, ettei Suomi voisi pärjätä esim. balladilla tai popilla tai f*ck you raadit - ei me ainakaan teidän persettä lähdetä nuolemaan, pitäisi pistää romukoppaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime vuonna voitti wokebiisi, eikä ollut viisuhistoriassa ensimmäinen kerta. Vaikka woke on menossa muodista pois, täytyy kuitenkin muistaa, että viisupiireissä on paljon sateenkaariväkeä. Ja siis mikä vitsi siinä Erikan biisissä oikein on? Mitä se oikein parodioi?
En ole sateenkaariväkeä, en liberaali enkä luokittele itseäni mihinkään puolueeseen. Äänestin Nemoa finaalissa monta kertaa, koska mielestäni oli paras esiintyjä, laulaja, lavashow ja tämän kaiken päälle vielä tosi symppiksen oloinen tyyppi. Ja niin äänesti myös konservatiivinen äitini häntä. Nemosta tuli mun lemppari euroviisuvoittaja koskaan ja olen seurannut viisuja 25v ajan. Ei Nemo voittanut muunsukupuolisuuden tai seksuaalisen suuntautumisen vuoksi. Itselleni ainakaan noilla ei ollut merkitystä.
Mutta Nemohan ei muistaakseni ollut yleisöäänien voittaja. Voitti raatien äänillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Kannattaa kuitenkin odottaa vielä ainakin 13 vuotta, jos itse haluaa vetää biisin kisassa. Siitä en ole varma, miten asia olisi biisinkirjoittajan ominaisuudessa ;)
No voi perse, olis pitäny synnyttää aikaisemmin. Täytyy sitten vetää se itse, sen korkeat nuotit on vähän haastavia. Kuin myös kertsi, joka alkaa "here's the chemical formula for the cure for cancer:"
Aijaa olen ihan eri mieltä <3