Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2025 ketju | Virallinen

Vierailija
20.08.2024 |

Tästä se lähtee 🤟

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (21056)

Vierailija
7981/21056 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli mielipide UMK-finalisteista mikä tahansa voinemme kuitenkin tunnustaa ettei meillä ole mitään hävettävää näin niin kuin kansainvälisessä vertailussa.

Tämä esitys oli viime vuonna Tsekin kansallisessa finaalissa ehdolla Euroviisuihin :D. Että Suomessa kuitenkin taso on kauttaaltaan varsin hyvä.

Vierailija
7982/21056 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sitä "toisenlaista menoa" kokeiltiin 45 vuotta huonolla menestyksellä. Sitten tuli Lordi ja räjäytti potin, minkä jälkeen eksyttiin taas väärille urille Softenginea lukuun ottamatta, kunnes 2021 Blind Channel näytti, että kyllä meidän ihan oikeasti kannattaa tehdä sitä, mitä parhaiten osataan. Sen jälkeen ollaankin oltu joka vuosi finaalissa."

Tänä vuonna ei ole mukana Lordin, Softenginen tai Blind Channelin tyyppistä bändiä, jolla olisi hyvä biisi.

Se on hienoa, että UMK:n taso on noussut niin paljon, että se alkaa illa jo niin kova, että kautensa koko kattauksella voi olla mahdollisuuksia päästä finaaliin viisuissa. Nyt ei tarvitse tyytyä enää ajatukseen, että pääasia, että finaaliin päästäisiin, vaan voidaan tähdätä lähtökohtaisesti sinne kuuluisalle vasemmalle puolelle tulostaulukossa muillakin genreillä kuin jonkin sorttisella rockilla, metallilla tai kreisipartylla.

Koita nyt sisäistää, että kaikki eivät ajattele koko ajan sitä tulostaulukon vasenta puolta, vaan sillä mennään mistä oikeesti tykkää. Ja nyt lue hitaasti i-han riip-pu-mat-ta gen-res-tä. Jos se on metallia tai kreisipartyä vuodesta toiseen, mistä tykkään eniten, niin mä äänestän sitä ihan tulostaulukon vasemmasta tai oikeasta puolesta riippumatta. Ja tärkeintä mulle on se, että se tuntuu suomalaiselta, ei se, että nyt on kuin Belgiasta, Ranskasta tai Englannista. Vähän nyt ryhtiä tuohon ulkomaalaisuuteen rähmällään oloon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7983/21056 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma top 3 on tällä hetkellä Goldielocks, Erika ja Viivi. Live-esityksiä odotellessa, saattaa hyvinkin vielä muuttua mielipide.

Vierailija
7984/21056 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi monet muut maat ovat varmaankin tehneet kunnon ralleja ja kisaavat melodialla ja laulutaidoillaan. Hyvltä osa meidänkin biiseistä kyllä kuulostaa äänitettynä, mut kuulostaako livenä kans...

Vierailija
7985/21056 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin muuten nyt ensimmäistä (ja viimeistä) kertaa Wiwiblogsia. Ja onneksi aloitin tuosta Puppy-reaktiosta, koska sehän oli erinomaista viihdettä ja vaikka olen täysin eri mieltä vetäjien kanssa biisistä, niin arvostan nähneeni sen, koska tuo on niitä harvoja aitoja reaktiovideoita mitä netissä on ;DDDDD Respectit siis bloggaajille ;D

Tekopirteät vetäjät ensin niin kovin roolissaan ja sitten puolessa minuutissa täysin tukehtumassa pullaansa ;DDDD

Just noin Puppy-biisin pitääkin kolahtaa. Ja yllätys, yllätys, Williamilla on kissa ;DDDD

JA kaiken maailman kaksimielisyydet ja innuendot nuokin osaavat vetää omasta taustastaan lähtien, eikä yhtään tajuta, että tuo biisi on just kirjaimellisesti sanoitukseltaan ja videototeutukseltaan sitä, mitä KOIRANPENNUN elämä on.

Juoksemista, kakkimista, puklaamista ja räkyttämistä. Omistaja aina huutaa PUPPY!!! tekeepä pentu mitä vaan.

Ei siinä lauleta therianeista tai alistussuhteista, vaan koiranpennusta. MIKSI aina pitää löytää joku piilomerkitys? Vissiin sitä wokea tai anti-wokea tai agendaa...

Mä en näe siis siinä videossa mitään mieserotiikkaa, koska sittenhän jokainen äijäbändi ikinä on gay ja suurin osa näistä maailman bändeistä taitaa silti olla ihan heteroita ja haaveilla, että perustetaan bändi, niin saadaan nimenomaan naisia.

-winner-

Vierailija
7986/21056 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli mielipide UMK-finalisteista mikä tahansa voinemme kuitenkin tunnustaa ettei meillä ole mitään hävettävää näin niin kuin kansainvälisessä vertailussa.

Tämä esitys oli viime vuonna Tsekin kansallisessa finaalissa ehdolla Euroviisuihin :D. Että Suomessa kuitenkin taso on kauttaaltaan varsin hyvä.

Laulaahan tuo nyt paremmin kuin Käärijä kuitenkin.

Vierailija
7987/21056 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan helevetin hyvähän tuo Erika Vikmanin biisi on, olen suorastaan ällistynyt. En ole ollut mikään erityinen fani, mutta tuo on erinomainen. Riemukas, mahtipontinen, tanssittava. Täydellinen viisu mun mielestä.

Vierailija
7988/21056 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koita nyt sisäistää, että kaikki eivät ajattele koko ajan sitä tulostaulukon vasenta puolta, vaan sillä mennään mistä oikeesti tykkää. Ja nyt lue hitaasti i-han riip-pu-mat-ta gen-res-tä. Jos se on metallia tai kreisipartyä vuodesta toiseen, mistä tykkään eniten, niin mä äänestän sitä ihan tulostaulukon vasemmasta tai oikeasta puolesta riippumatta. Ja tärkeintä mulle on se, että se tuntuu suomalaiselta, ei se, että nyt on kuin Belgiasta, Ranskasta tai Englannista. Vähän nyt ryhtiä tuohon ulkomaalaisuuteen rähmällään oloon."

Nyt mulla herää kysymys, miksi sitten ylipäänsä äänestät viisuedustajasta? Jos sinua ei kiinnosta menestys siellä? 

Vierailija
7989/21056 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs Ivan kysyi Erikalta?

Vittuili ja ajoi uuskonservatiivista agendaansa. Vihattava äijä. 

Vierailija
7990/21056 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan helevetin hyvähän tuo Erika Vikmanin biisi on, olen suorastaan ällistynyt. En ole ollut mikään erityinen fani, mutta tuo on erinomainen. Riemukas, mahtipontinen, tanssittava. Täydellinen viisu mun mielestä.

Kai vitsailet

Vierailija
7991/21056 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ich Komme jos tulis joltain ulkomaalaiselta niin se ois aika hype, tuntuu et uuämkoossa on hallaa se jos on valmiiks tunnettu artisti. Jos tuut puskista niin voit tuoda mitä vaan pöytään.

Retee meininki, varsinkin tuo viuluosio. 

Vierailija
7992/21056 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Koita nyt sisäistää, että kaikki eivät ajattele koko ajan sitä tulostaulukon vasenta puolta, vaan sillä mennään mistä oikeesti tykkää. Ja nyt lue hitaasti i-han riip-pu-mat-ta gen-res-tä. Jos se on metallia tai kreisipartyä vuodesta toiseen, mistä tykkään eniten, niin mä äänestän sitä ihan tulostaulukon vasemmasta tai oikeasta puolesta riippumatta. Ja tärkeintä mulle on se, että se tuntuu suomalaiselta, ei se, että nyt on kuin Belgiasta, Ranskasta tai Englannista. Vähän nyt ryhtiä tuohon ulkomaalaisuuteen rähmällään oloon."

Nyt mulla herää kysymys, miksi sitten ylipäänsä äänestät viisuedustajasta? Jos sinua ei kiinnosta menestys siellä? 

Eri, mutta samoilla linjoilla. Minä äänestän että siellä olisi esitys, jota olisi hauska katsoa. Eli äänestän musiikkia, joka sopii omaan makuun. Useimmiten tämä on rokkia tai metallia. Olen katsonut viisuja 30 vuotta, eikä viisumenestystä vaan voi ennustaa, ellei ole joku Ruotsi. 

Vierailija
7993/21056 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nyt on pakko esittää vastakysymys että äänestättekö te muut todella sen perusteella minkä kuvittelette pärjäävän parhaiten viisuissa? :O Olen aloittanut viisuissa äänestämisen ihan sieltä hamasta menneisyydestä kun puhelinlinjat aukesivat ja ihan joka kerta olen äänestänyt sitä mistä itse henkilökohtaisesti pidän eniten. En taktikoiden enkä laskelmoiden. Sama juttu sitten siellä finaalissa - äänestän suosikkiani. Eikö se ole koko jutun idea? T. Eri

Vierailija
7994/21056 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Goldielocks debytoi kolmanneksi Spotify Suomen listalla. Tosi hyvin, kun huomioi, että englanninkielisillä biiseillä on ollut vaikeuksia murtautua sinne ihan kärkipäähän varsinkaan.

Viivi piti kakkossijansa. Nelli on nyt sijalla 4. ja Costee sijalla 5. OML on sijalla 8. Tippui eilisestä debyytistaan kaksi sijaa alaspäin.

Neea on noususuhdanteessa. Nousi eilisestä kaksi sijaa, ja on nyt 12.

Hienoa, että viiden parhaan joukossa on neljä UMK-biisiä.

.

Kukahan ne mun costee-kuuntelut tekee mun puolesta, kun en oo Spotifysta kertaakaan soittanut ;D

No, hyvähän tämä on kaikille artisteille ja promo on ollut onnistunutta jokaisen oman genren sisällä, on kohteena ollut viisuissa tai vain Suomen scenessä breikkaminen.

Ja helmikuussa on ainakin 6 epäuskoista fanilaumaa, joille nyt tapahtui oikeusmurha, kun rannalle jäätiin ja "miten toi mikä valittiin, nyt sitten voi edes mitenkään pärjätä..."

Jotenkin taas käy kateeksi Ruotsia, kun Måns on jo niin selviö :D

-winner-

Vierailija
7995/21056 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri, mutta samoilla linjoilla. Minä äänestän että siellä olisi esitys, jota olisi hauska katsoa. Eli äänestän musiikkia, joka sopii omaan makuun. Useimmiten tämä on rokkia tai metallia. Olen katsonut viisu

Eli oma maku menee menestyksen edelle, ok.

Se, että vain Ruotsin menestyksen vai arvata, on ajattelua menneisyydestä. Myös Italian ja Ukrainan menestyksen voi arvata. Mikä heitä yhdistää? Laatu. Ukrainaa toki on auttanut sympatia- ja diasporaäänestys, mutta laatua sieltä tulee joka tapauksessa.

Vierailija
7996/21056 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyl se Goldielocks nyt sit on.

Vierailija
7997/21056 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikan live esiintymiset on aika surkeita. Juu, ihan kiva jos tykkää jotain katella, mutta ääni livenä aivan nolla. Sori. 

Vierailija
7998/21056 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun aivoissa tapahtuu ihan hulluja; tuo Ich komme ei vaan suostu lähtemään pois mun päästä. Minun mielestäni teos on masterpiece.

Vierailija
7999/21056 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Olen tykästynyt kans.

Vierailija
8000/21056 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä mitä kukaan näkee - tai siis kuulee - tässä. Tasapaksua muka niin indie-henkistä jollotusta, ja sanaakaan tai nuottiakaan ei muista siitä, vaikka olen jo monta kertaa yrittänyt ajatuksella kuunnella. 

Ketju on lukittu.