Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2025 ketju | Virallinen

Vierailija
20.08.2024 |

Tästä se lähtee 🤟

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (21056)

Vierailija
8001/21056 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun aivoissa tapahtuu ihan hulluja; tuo Ich komme ei vaan suostu lähtemään pois mun päästä. Minun mielestäni teos on masterpiece.

Oletko Ylen vai Hesarin toimittaja? Paljonko on vielä työpäivää jäljellä?

Vierailija
8002/21056 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan vastuullinen vanhempi ei kyllä anna lastensa kuunnella Puppy-kappaletta. Kappale ja sen musiikkivideo viittaa suoraa homoseksuaaliseen roolileikkiin, jossa toinen osapuoli asettuu koiran rooliin ja kanssakäymisessä on dominoinnin elementtejä.

Musavideolla miehethän kurkkii gloryholeista ja piehtaroivat turrihahmon kanssa. Täyttä pervoilua siis. En tuomitse, jos joku moisesta tykkää, mutta ei kyllä ole mitään koko perheen viihdettä. 

Lisäksi yksi bändin jäsen tuomittu lapsiinsekaantumisesta.

Nyt kuuntelet seuraavaksi Madonnan kipaleen Frozen ja erityisesti sen kohdan, jossa lauletaan "you only see what your eyes want to see"

Väsynyttä parental guidance/homotrollausta. Mene pelaamaan Afrikan Tähteä yksiksesi, josko näkisit siinäkin taas jotain uutta.

-winner-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8003/21056 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikan kappale on tuleva viisuklassikko. Iso, komea ja ihanasti röyhkeä. Ja Erika esiintyy upealla asenteella. Voittaja-ainesta. 

Vierailija
8004/21056 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en oikein tajua tuota lapsiin vetoamista, eihän euroviisut ole lastenlaulukisa. Kertoihan Käärijänkin biisi alkoholin vetämisestä ja kännibailaamisesta. Katsokaa penskojen kanssa vaikka Putousta, paitsi eikö se sekin ole täynnä kaksimielisyyksiä?

Kyllä se lapsiin tarttuu, naapurin uskovaisen perheen 4-5-vuotias poikakin oli nostanut puseronsa puolitankoon ja hoilasi trampoliinilla hyppiessään "Pidän kaksin käsin kiinni tuopista..." Joo ei se silti ole niin vakavaa, lapsetkin osaa laittaa aikuisten maailmaan osan mediasaastasta. Lapset yleensä nukkuvat jo tuon ohjelman tultua ruutuun.

Lapsillehan on oma Junior Eurovision, mutta eipä siitä kyllä paljon kirjoitella. Ehkäpä "aikuisten" viisut on jännemmät.

Ei osallistuta, näin viisuhullussa maassa? Siitä voisi tulla uusi Tenavatähti-kisa.

Vierailija
8005/21056 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun aivoissa tapahtuu ihan hulluja; tuo Ich komme ei vaan suostu lähtemään pois mun päästä. Minun mielestäni teos on masterpiece.

Ei se väärin ole. Erinomainen kappalehan se on. 🔥

Vierailija
8006/21056 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo kyl se Goldielocks nyt sit on.

En ymmärrä mitä kukaan näkee - tai siis kuulee - tässä. Tasapaksua muka niin indie-henkistä jollotusta, ja sanaakaan tai nuottiakaan ei muista siitä, vaikka olen jo monta kertaa yrittänyt ajatuksella kuunnella. 

Eniten funkya ja groovea kuin missään muussa UMK-biisissä tänä vuonna, jaksaa kuunnella repeatillä vaikka kuinka pitkään.

Vierailija
8007/21056 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäli Erikan biisinä olisi ollut Chisulta Miehistä viis, olisi kontrasti toiminut. Hukattu mahdollisuus uudistua musiikillisesti ja artistina.

-winner-

Vierailija
8008/21056 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko Ylen vai Hesarin toimittaja? Paljonko on vielä työpäivää jäljellä?

Olen keski-ikäinen naisopettaja. Tämä on oikeasti jo häiritsevää. Milläköhän biisin saisi pois päästä?! Ei siinä, hyvähän tämä (minusta) on.

Vierailija
8009/21056 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne laadukkaat ja poikkitaiteelliset ole jo tarpeeksi tuottaneet häntäpään sijoituksia. Tarvittiin ryhmä mörköjä että saatiin voitto ja pieni vihreä mies oli lähellä saavuttaa saman.

Vierailija
8010/21056 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka mietitte, että "mitä Suomesta ajatellaan jos lähetetään viisuihin X tai Y" tai "aina saa hävetä ja kärsiä" tai "Nolottaa kun Suomen maine menee" jne... niin oletteko itse yleistäneet käsityksenne muista maista sen perusteella, että millainen viisuedustaja heillä sattuu jonain vuonna olemaan? 

Vierailija
8011/21056 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikan kappale on tuleva viisuklassikko. Iso, komea ja ihanasti röyhkeä. Ja Erika esiintyy upealla asenteella. Voittaja-ainesta. 

Vaikka Erikan biisi vaatikin itsellä pari kuuntelukertaa ennen kuin se iski kunnolla, niin se kertosäkeen "ICH KOMME!" huuto jäi heti ensikuulemiselta mieleen pyörimään ja sai haluamaan lisää.

Vierailija
8012/21056 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka mietitte, että "mitä Suomesta ajatellaan jos lähetetään viisuihin X tai Y" tai "aina saa hävetä ja kärsiä" tai "Nolottaa kun Suomen maine menee" jne... niin oletteko itse yleistäneet käsityksenne muista maista sen perusteella, että millainen viisuedustaja heillä sattuu jonain vuonna olemaan? 

Kyllä. Olen yleistänyt, että Italiasta, Ruotsista ja Ukrainasta tulee ainakin laatua, joka pärjää aina eli ovat maita, joissa satsataan laatuun ja hyvään tekemiseen. Moldovasta tulee usein hauskoja hyvänmielen biisejä, joten siellä osataan tehdä hauskasti ja lavastaa näppärästi, vaikka ei ole juuri rahaa käytössä jne.

Vierailija
8013/21056 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole tuomittu Oml ketään, perättömän tiedon levitys on kunnianloukkausjuttua.

Vierailija
8014/21056 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuunneltiin miehen kanssa kappaleet.

Tuomio:

Goldielocks. Persoonallinen ääni, mutta kappale sitten ei olekaan personaallinen. Rahkeita olisi mutta kappale on geneerinen ja yliarvostettu. Tarttuvuus puuttuu. Ollaan euroviisuihin menossa, kannattaisi muistaa että biisin pitäisi olla vähän spessumpi. Tulee mieleen vähän kuin Robinin kappale. Ihan kiva. Siis ihan kiva chillailubiisi mutta euroviisulavalla, ei toimi. 

Viivi: ei ole kummankaan lempigenre. Perusballadi. Ei jää mieleen suuremmin. Unettava. Yrittää olla koskettava mutta ei puhuttele. Vaihtasin radiokanavaa kun biisi tulee. Tykkään kyllä Robinin ja Viivin ihana kipu kappaleesta. 

Nelli:ihan himpun verran tarttuvampi kuin Viivin kappale mutta nelli matula olisi ansainnut paremman kappaleen koska esiintyjänä on euroviisukelpoisimpia. Mietittiin suomalaisia lyriikoita, miksi aina joku on sekaisin,paskana,maniassa tai menossa hautaan. Ränkkään kakkoseksi. 

Puppy: ratsastaa edelleen edellisvuosien viisuideoilla ja tekee siitä jo vähän kulunutta. Mikä se oli se callboy johon käärijää verrattiin. Kuin sen ja blind channelin lapsi. Baby lasagnalla höystettynä. Kaipaisin uusia innovatiivisia tuulia, ne meinaan pärjää viisuissa, ei edellisvuosien kopiointi. Toivon että ei voita. 

Neea Rivers: Tarttuva droppi mutta häviää Aallon Monsters viisulle melodian tarttuvuuselle. Jotain samaa lyriikoissa. Voisi toimiakin viisulavalla. Ränkkään kolmoseksi. 

Costeen biisi on jonkinverran tylsä. Sori. :( Sointukulku on joku maailman geneerisin. Kiva radiorallatus, mutta viisulavalla. Ei. Edellisvuoden maniakin oli parempi kuin tämä. 

Erika: Aihe on provosoiva ja varmaan saa vihaa ja kahtiajakoa aikaan. Biisi oli miehen mukaan ensikuuntelulla kakofoninen. Se on totta, biisiin on valittu paljon lirutteluja jotka tekee siitä monimutkaisen,ei helposti mukaan vetävän. Vaatii useita kuunteluita pääatä mukaan. Toisaalta ich komme lyriikat on tarttuvia. Biisissä on jotain hyvin omaleimaista mitä arvostan, rakastan lopun ray of light tyylistä 90 vaikutetta ja jotain innovatiivisuutta missä ei kopioida viimevuosia tai pelata varman päälle. Sii pointsit. Siispä, Erika it is. Toivottavasti on kehittynyt Cicciolinan ajoilta esiintymisessä. 

Vierailija
8015/21056 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laulaako Chisu erikan kappaleella kun kuulostaa siltä kun se sanoo että "mä oon erika".

Vierailija
8016/21056 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Olen yleistänyt, että Italiasta, Ruotsista ja Ukrainasta tulee ainakin laatua, joka pärjää aina eli ovat maita, joissa satsataan laatuun ja hyvään tekemiseen. Moldovasta tulee usein hauskoja hyvänmielen biisejä, joten siellä osataan tehdä hauskasti ja lavastaa näppärästi, vaikka ei ole juuri rahaa käytössä jne.

Tarkoitettiinko tässä nyt ihan tätä? 

Vierailija
8017/21056 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös ne laadukkaat ja poikkitaiteelliset ole jo tarpeeksi tuottaneet häntäpään sijoituksia. Tarvittiin ryhmä mörköjä että saatiin voitto ja pieni vihreä mies oli lähellä saavuttaa saman.

Riippuu miten taiteellisuus on saavutettu. Ich Komme ei ole onneksi tekotaiteellinen, mikä on melkein aina kuolinisku. Esim. Kaikki ulinat on järjestään sellaisia että viisuissa niistä ei tykkää kuin omat fanit.

Erikassa on se hyvä puoli että se on helposti lähestyttävä ja räväkkä eikä niinkään kolea diiva.

Vierailija
8018/21056 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon yllättynyt miten moni pitää/piti saaran monsterista. Sanotaanko näin, että ei ollut mun juttu. :D

Vierailija
8019/21056 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuunneltiin miehen kanssa kappaleet.

Tuomio:

Goldielocks. Persoonallinen ääni, mutta kappale sitten ei olekaan personaallinen. Rahkeita olisi mutta kappale on geneerinen ja yliarvostettu. Tarttuvuus puuttuu. Ollaan euroviisuihin menossa, kannattaisi muistaa että biisin pitäisi olla vähän spessumpi. Tulee mieleen vähän kuin Robinin kappale. Ihan kiva. Siis ihan kiva chillailubiisi mutta euroviisulavalla, ei toimi. 

Viivi: ei ole kummankaan lempigenre. Perusballadi. Ei jää mieleen suuremmin. Unettava. Yrittää olla koskettava mutta ei puhuttele. Vaihtasin radiokanavaa kun biisi tulee. Tykkään kyllä Robinin ja Viivin ihana kipu kappaleesta. 

Nelli:ihan himpun verran tarttuvampi kuin Viivin kappale mutta nelli matula olisi ansainnut paremman kappaleen koska esiintyjänä on euroviisukelpoisimpia. Mietittiin suomalaisia lyriikoita, miksi aina joku on sekaisin,paskana,maniassa tai menossa hautaan. Ränkkään kakkoseksi.&nbsp

Hyvä analyysi, samoilla linjoilla olen oikeastaan ihan kaikesta.

Vierailija
8020/21056 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu miten taiteellisuus on saavutettu. Ich Komme ei ole onneksi tekotaiteellinen, mikä on melkein aina kuolinisku. Esim. Kaikki ulinat on järjestään sellaisia että viisuissa niistä ei tykkää kuin omat fanit.

Erikassa on se hyvä puoli että se on helposti lähestyttävä ja räväkkä eikä niinkään kolea diiva.

Onko joku tämän vuoden edustajista muka diiva? Ei ole, kaikki ne luonteensa ja asenteensa puolesta vois lähettää viisuihin.

Ketju on lukittu.