Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2025 ketju | Virallinen

Vierailija
20.08.2024 |

Tästä se lähtee 🤟

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (21056)

Vierailija
4741/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykännyt Viivin biisistä, itse asiassa se nauratti eikä koskettanut. 😅 Minä olen sen verran nuori, etten ole naimisiin mennyt vielä (toki olisin jo aikoja sitten mennyt naimisiin, jos olisin joku ex-seurakuntanuori, joihin tämä biisi varmasti vetoaa enkä korkeasti koulutettujen polulla). En tosiaankaan ajattelisi kumpi harmaantuu ensin, kuolenko ensin tai saanko muistisairauden(?!). Jotenkin tekemällä tehty rakkauslaulu, päälleliimattua tuo kaikki ja yritys tehdä jokin ihmisiä itkettävä biisi. Nyt oli tosiaan pikemminkin koominen. Melodiastakaan ei jäänyt mitään käteen, ainoa mikä jäi kummittelemaan oli "aina, aina, aina...".

Vierailija
4742/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hetkinen, kuunteletko sanoja lainkaan? Viivin laulu on rakkauslaulu koko elämän kestävästä rakkaudesta ja kumppanuudesta. Laulun lopussa muistot häviää, mutta muistisairaudesta huolimatta rakkaus on tunne joka jää sydämeen. Laulussa ei kuolla.

Juuri tämä kohta biisissä oli todella koskettava. Oma läheinen kuoli muistisairaana. Ei tuntenut viime kuukausina  meitä lapsiaan, mutta sanoi, että tunnen että olette jotain rakkaita, ja itki. 

Minä olen jo kyynistynyt keski-ikäinen. Onnellisessa parisuhteessa, mutta vasta toisella kierroksella onnistuin. En usko ollenkaan mihinkään ikuiseen rakkauteen. Nuoruuten se asenne kyllä usein kuuluu. Minusta se tuntuu vaan kovin naiivilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4743/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei ajatus ikuisesta rakkaudesta iske suomalaisiin, niin eiköhän seuraava biisi missä lauletaan koiranpennuista yhdistä meitä kaikkia! Vai loukkaantuukohan kaikki ketkä pitää enemmän kissoista..

Vierailija
4744/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tykännyt Viivin biisistä, itse asiassa se nauratti eikä koskettanut. 😅 Minä olen sen verran nuori, etten ole naimisiin mennyt vielä (toki olisin jo aikoja sitten mennyt naimisiin, jos olisin joku ex-seurakuntanuori, joihin tämä biisi varmasti vetoaa enkä korkeasti koulutettujen polulla). En tosiaankaan ajattelisi kumpi harmaantuu ensin, kuolenko ensin tai saanko muistisairauden(?!). Jotenkin tekemällä tehty rakkauslaulu, päälleliimattua tuo kaikki ja yritys tehdä jokin ihmisiä itkettävä biisi. Nyt oli tosiaan pikemminkin koominen. Melodiastakaan ei jäänyt mitään käteen, ainoa mikä jäi kummittelemaan oli "aina, aina, aina...".

Samaa mieltä. Tekemällä tehty itketyskappale, joka yrittää olla jokin suuri rakkauslaulu. Ei jatkoon. 

Vierailija
4745/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neea Riverin biisi on tähän asti julkaistuista ainoa, jonka olen kuunnellut edes loppuun. Muut ei uppoa ei sitten yhtään. Hitaat kappaleet ei ole makuuni enkä ole innostunut myöskään suomipopista. Lauluäänellä on suuri merkitys, tykkään sellaisesta vahvasta ilmaisusta. Ettei minun kuuntelijana tarvitse jännittää, selviääkö artisti biisistään.

Vierailija
4746/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ootko menossa UMK finaaliin? olishan se hauska, jos Viivin kappaleen aikana kuvataan yleisöä ja kaikki muut fiilistelee ja sä vaan nauraisit siellä ihan hulluna

Vierailija
4747/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä miksi biisiin pitää voida jotenkin samaistua jotta siitä voisi pitää. Itse ainakin liputin täysillä Käärijän puolesta ja lauloin Cha Cha Chaata vaikka en yleensä kisko kaksin käsin tuoppeja ja lipitä Pina Coladaa. 

Vierailija
4748/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neea Riverin biisi on tähän asti julkaistuista ainoa, jonka olen kuunnellut edes loppuun. Muut ei uppoa ei sitten yhtään. Hitaat kappaleet ei ole makuuni enkä ole innostunut myöskään suomipopista. Lauluäänellä on suuri merkitys, tykkään sellaisesta vahvasta ilmaisusta. Ettei minun kuuntelijana tarvitse jännittää, selviääkö artisti biisistään.

Tämä oli hyvä kommentti, jossa tuli asiallisesti perustelut, miksi jokin ei uppoa, eikä pelkkää "kaikki on ihan paskaa" tai "ei pysty kuuntelemaan" Arvostan tätä, vaikka olen eri mieltä. Siksi voin yläpeukuttaa.

Vierailija
4749/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuun tämä balladi kolahti, aivan ihana. On Viivin tyylinen kappale, mutta sopisi myös hyvin viisuihin. Ja minusta tämän voi nähdä myös muusta kuin vain romanttisesta rakkaudesta kertovana kuten vaikka ystävyydestä, perheenjäsenestä yms. Sanojahan ei suurin osa ulkomaalaisista ymmärrä. Viime vuoden Ranskan balladissa vasta kliseiset sanat olikin.

Vierailija
4750/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuntenut Costeeta artistina muuta kuin nimeltä ennen UMK:ta. Hänellä on paras kokonaisuus tähän mennessä, kakkosena Neea. Erityismaininta Nelli Matulalle lyriikoista, joissa hyvä sanoma.

Vierailija
4751/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä samaa teemaa kuin Viivin biisissä. Eurooppalaiset tykkäsivät. Sijoittui 12.

Vierailija
4752/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hetkinen, kuunteletko sanoja lainkaan? Viivin laulu on rakkauslaulu koko elämän kestävästä rakkaudesta ja kumppanuudesta. Laulun lopussa muistot häviää, mutta muistisairaudesta huolimatta rakkaus on tunne joka jää sydämeen. Laulussa ei kuolla.

Juuri tämä kohta biisissä oli todella koskettava. Oma läheinen kuoli muistisairaana. Ei tuntenut viime kuukausina  meitä lapsiaan, mutta sanoi, että tunnen että olette jotain rakkaita, ja itki. 

Juu ja laulaja on 25v. Enemmän biisistä tulee mieleen pari viikkoa kestävä teini-ihastus, Mä oon sun kanssa aina aina aina.

Vierailija
4753/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuun tämä balladi kolahti, aivan ihana. On Viivin tyylinen kappale, mutta sopisi myös hyvin viisuihin. Ja minusta tämän voi nähdä myös muusta kuin vain romanttisesta rakkaudesta kertovana kuten vaikka ystävyydestä, perheenjäsenestä yms. Sanojahan ei suurin osa ulkomaalaisista ymmärrä. Viime vuoden Ranskan balladissa vasta kliseiset sanat olikin.

Ranskan biisi olikin tosi hyvä, sanoista viis. Voimakas ääni laulajalla, tarttuva melodia, esityksessäkin paljon uutta erilaista. Jäi mieleen heti ja tullut kuunneltua kymmeniä kertoja. Sanat harvoin jää mieleen, ellei ole jokin lyhyt jankkaava (chachacha) hokema.

Vierailija
4754/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neean biisi ihan hyvä, mutta jättää kylmäksi kun on niin tekemällä tehty. Nellin biisi jäi itsellä soimaan päähän ja kokonaisuus on koskettava. Mutta en silti ole varma onko hänelle äärimmäisen stressaavat euroviisut prepartyinenn oikea paikka. 

Vierailija
4755/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän se on, että jokin voi oikeasti koskettaa vasta silloin, kun on kokenut asioita, jotka saavat samaistumaan lyriikoihin.

Minun on helppo uskoa, että Viivin biisiä tullaan soittamaan paljon häissä niin kuin Mikko Silvennoinen sanoi artistijulkistuslähetyksessä. Se sopii hyvin laulettavaksi kirkossa tai muualla vihkiseremonian yhteydessä tai häävalssina/tanssina.

Hautajaisiinkin se sopii hyvin. Minullakin on kokemusta siitä, kun äitini menehtyi Alzheimerin tautiin, joten pystyn hyvin samaistumaan lyriikoihin, kun läheisen ja rakkaan ihmisen muisti häviää eikä hän tunnista lopulta enää edes puolisoaan ja lapsiaan, mutta rakkaus kuitenkin pysyy läsnä aina. Samoin kuin läheisten rakkaus pysyy aina senkin jälkeen, kun rakas ihminen on kuollut. Ajatus tästä lohduttaa kuoleman jälkeisessä surussa.

Vierailija
4756/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Tekemällä tehty itketyskappale, joka yrittää olla jokin suuri rakkauslaulu. Ei jatkoon. 

Aidot rakkauslaulut ei synny missään biisileirillä paineen

En ikinä soitattaisi tuollaista roskaa häissä. Voisi tulla pariskunnan osapuolille jopa pakokauhun tunne... hei ajatteletko jo, me harmaannutaan ja voin saada muistisairauden!

Vierailija
4757/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.nurmijarvenuutiset.fi/paikalliset/6562111

Häh? Neea River (Jokinen) kirjoittanut portin boksin "elämän abc:n"?

Oikeesti?

Kakkosluokan renkutus. Videokin ihan kummelitasoa.

Vierailija
4758/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä mikä mussa on vikana mut tällasista balladeista tulee aina hirvee ahistus. Ei pystyny nytkään kuuntelee Viivin biisiä loppuun.

Vierailija
4759/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella, Erika on jollakin tasolla inhokkini persoonana ja show'na, vaikka olenkin silloin tällöin kuunnellut paria hänen biisiään. Erikaa tosiaan pedataan voittajaksi ja UMK:n pelastajaksi. 😁

Vierailija
4760/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ranskan biisi olikin tosi hyvä, sanoista viis. Voimakas ääni laulajalla, tarttuva melodia, esityksessäkin paljon uutta erilaista. Jäi mieleen heti ja tullut kuunneltua kymmeniä kertoja. Sanat harvoin jää mieleen, ellei ole jokin lyhyt jankkaava (chachacha) hokema.

Totta. Viime vuoden voittajabiisinkään sanoituksesta ei tule mitään mieleen, mikä oli edes aiheena? Sen sijaan kyllä city boys ja Meow cat, please meow back erottuivat ja muistetaan.

Ketju on lukittu.