Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2025 ketju | Virallinen

Vierailija
20.08.2024 |

Tästä se lähtee 🤟

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (21056)

Vierailija
4701/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoitus kolahti itselle. Kaunis biisi. Ykköseksi tässä vaiheessa.

Vierailija
4702/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, nyt on Viivin balladi kuultu. Laitoin sen soimaan yöllä tavoilleni uskollisena ensin audiona. Ensivaikutelma oli, että onpa kaunis, samaan aikaan hauras mutta voimakas. Liikutuksen pala nousi kurkkuun, mutta liikutus ei päässyt valloilleen, kun huomio kääntyi siihen, miten Viivin laulu kantaa biisin läpi.

Eilen täällä puhuttiin siitä, osaako Viivi beltata (laulaa täysin palkein korkealta ja kovaa). Nyt saatiin vastaus: ei tarpeeksi hyvin.

Nyt aamulla kuuntelin biisin pari kertaa videon kanssa ja keskityin enemmän myös lyriikkoihin. Nyt liikutus liikutus sai kyyneleet silmiin eli kyllä tämä koskettaa, mutta edelleenkin jäin kertseissä kaipaamaan kunnon belttausta, että tämä lähtisi toden teolla lentoon. Livenä taustalaulajat voisivat toki hoitaa belttauksen, mutta mielestäni artistin pitäisi kantaa vastuu laulusta ja taustalaulajat ovat vain tukena eikä toisin päin.

Tällä hetkellä olen vähän ymmälläni, mihin kohtaan pistän biisin omassa rankingissani, jossa tilanne on 1. Neea, 2. Nelli, 3. Costee. "Aina" tulee ehdottomasti kuitenkin kärkikolmikkoon ja Costee pysyy jumbona, mutta pitää vielä makustella tuota naisten välistä järjestystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4703/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viivikään ei jatkoon. 

Vierailija
4704/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle juuri sanoitus tässä ei kolahtanut, muuten kyllä. Jotenkin vain sanoitus jätti kylmäksi, vaikka siitä näkeekin mitä se yrittää tehdä. Mutta ei osunut nyt johonkin liikutushermoon itsellä.

Vierailija
4705/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wiwibloggsissa ei ole vielä innostuttu kahdesta Suomen ekasta kovin paljon. William sanoi että näistä puuttuu sellainen "boom moment" mikä Lordilla, Windows95manilla ja Käärijällä oli. Olen samaa mieltä.

Nimenomaan, ei ole just sitä. Nyt nämä ekat kappaleet on sitä tuttua kotimaista lauleskelua, on kiva hengailufiilis ja keskinkertainen sävellys. Mitään ei jää kuuntelijan mieleen kuitenkaan. Taustamusaa, hissimusaakin jopa. Tavoitteet pitää olla korkealla jos haluaa voittaa Euroviisut. Näistä kukaan ei halua selkeästi. En ole itse millään tavalla musikaalinen muuta kuin kuuntelijana mutta, herrantähden, en kehtaisi tuollaisilla biiseillä edes osallistua. Niin kuin Käärijäkin sanoi niin odottivat osallistumista kunnes olisi riittävän hyvä biisi. Se kannatti, oikein toimittu. Pitää olla se voitontahto ja taito tehdä tarttuva biisi. 

Neeakin sanoi haastattelussa (ei UMKssa) että "näinkö helppoa tämä on?" kun sai biisin johonkin elokuvaan. No onhan se hissimusa helppoa mutta teepä voittajabiisi viisuihin tai hittibiisi. Ei tule millään mökkireissulla ABC aseman vessanpöntöllä. Vaatii vaivaa ja asiaan perehtymistä.

Nyt tuntuu siltä että muusikoilla on hirveä kiire tehdä paljon musiikkia ja päästä tienaamaan, sen sijaan että tekisi harkiten hyvän biisin. Olen tyly, tiedän, enkä tiedä musiikin tekemisestä. Tiedän kuitenkin luovasta työstä että sitä helposti ja halvalla myytävää on helppo ja nopea tehdä mutta masterpiecet vaatii aikaa ja paneutumista.

Vierailija
4706/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle juuri sanoitus tässä ei kolahtanut, muuten kyllä. Jotenkin vain sanoitus jätti kylmäksi, vaikka siitä näkeekin mitä se yrittää tehdä. Mutta ei osunut nyt johonkin liikutushermoon itsellä.

Mulla johtuu ihan viime aikojen tuottamasta alttiudesta. Teksti käsittelee aikuisempia teemoja kuin esim Costee.

Vierailija
4707/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ihastunut Viivin ääneen jo silloin kun tuli USA-kappale. Biisi kasvaa koko ajan, vähän kuin rakkaustarina, josta se kertoo. Ihanaa kun joku vielä uskoo koko elämän kestävään rakkauteen. Kyllä mä näistä julkaistuista Viivin lähettäisin.

Vierailija
4708/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään Viivin kappaleesta paljon! Kauniit sanat, biisi kasvaa hyvin, hyvin onnistunut myös taustamusiikki olemaan juuri tarpeeksi dramaattinen. Sanoituksen riimit ehkä vähän yksinkertaiset, mutta viisuissahan sillä ei olisi väliä, kun on suomeksi. Live ratkaisee tämän biisin kanssa, mutta tällä hetkellä on kärkisijoilla omalla top listalla :) Ens yönä kuullaankin sitten ihan jotain muuta, en ees tiedä mitä odottaa Puppy kappaleelta :DD Mutta ihana saada pieni hengähdystauko näistä pop biiseistä, ensin aivan ihana balladi ja sitten.. no pian se kuullaan

Vierailija
4709/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkaa kaikki

Vierailija
4710/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viivin kappale on musiikillisesti tähän astisista paras. Ainoa minkä muuttaisin, olisi se, että tuon "aina, aina, aina" tilalle tulisi yksi venytetty "aina". Minun korvaani toisto rikkoo laulun rakennetta turhaan.

Tuskin tämä voittaisi kisaa, jollei lavalle vedettäisi jokin tosi päräyttävä show, mutta miksi ei joskus balladi? Ulkomailla pitävät siitä miltä suomenkieli kuulostaa, ja tämä on malliesimerkki siitä miten runolliselta se voi kuulostaa, kun on käytetty paljon vokaaleja.

Vierailija
4711/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sana on muuten tosi kaunis, en ole ennen tullut ajatelleeksi asiaa

Vierailija
4712/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa UMK??

Uuden musiikin kilpailu

Vierailija
4713/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako kukaan, mitä kukin artisti vastasi kun kysyttiin suosikkia kilpailusta?

Vierailija
4714/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4715/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla johtuu ihan viime aikojen tuottamasta alttiudesta. Teksti käsittelee aikuisempia teemoja kuin esim Costee.

Costee paljon parempi, ei tunnetta tässä. Ja ääni ei riitä.

Vierailija
4716/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelli ja Viivi laulavat molemmat kuolemasta. Alkoi vain ahdistamaan, kun kuunteli nuo. Tämä maailmanaika tarvitsee mielestäni paljon menevämmän ja iloisemman biisin. 

Vierailija
4717/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa yhtään, mikä tähän asti julkaistuista olisi paras euroviisuihin, mutta näistä Viivin kappale on ainut, mikä tulee jäämään omalle soittolistalle myös UMK:n jälkeen

Vierailija
4718/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt tää Viivikään oikein kolahtanut. Ihan hyvä melodia ja biisi itsessään ihan miellyttävä. Viivin ääni ei ihan ehkä riitä kuitenkaan, tosi hauraan kuuloinen. 

Vierailija
4719/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettymyksiä olleet kaikki tähän asti ja en usko että tänä vuonna mennään finaaliin.

Edellisvuosina UMK taso ollut aivan eri luokkaa. Mitä on tapahtunut? Onko eri valitsijat finaalibiiseille?

Vierailija
4720/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kakkaa kaikki

Onpa huono taso tähän astisissa, kuinka nää on oikein valittu. Ovat niin perus.

Ketju on lukittu.