UMK 2025 ketju | Virallinen
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (21056)
Vierailija kirjoitti:
"En ikinä soitattaisi tuollaista roskaa häissä. Voisi tulla pariskunnan osapuolille jopa pakokauhun tunne... hei ajatteletko jo, me harmaannutaan ja voin saada muistisairauden!"
Niin elämässä kuitenkin tahtoo käydä, jos se eletään yhdessä loppuun asti.
Minusta ajatus siitä, että luvataan rakastaa aina, silloinkin kun ollaan vanhoja, harmaita, raihnasia ja sairaita avuttomuuteen ja muistamattomuuteen asti, on kaunis ja syvällinen. On helppo rakastaa nuorena, nättinä ja vitaalisena, mutta ei niin helppoa, kun puolisosta tuleekin avuton ja sairautensa takia muistinsa menettänyt ja muutenkin ehkä hankala.
Molemmat omat isovanhempani rakastivat toisiaan niin suuresti loppuun asti. Toisesta yritettiin pitää huolta kotona, vaikka omat voimat oli jo loppuneet ajat sitten. Isoäiti yli 90 v polki pyörällä isoisää katsomaan hoitokotiin, kun ei enää jaksanut hoitaa toista kotonaan. Fyysiset voimat ei enää riittäneet, vaikka tahtoa olisi ollut. Harmitteli aina sitä, kun ei pystynyt hoitamaan kotona, vaikka toisella oli tosi hyvä hoitopaikka, ja isoisä vitsaili loppuun asti omasta poikamiesboksistaan. Toinen isoäiti halaili toista isoisääni edelleen yli 9-kymppisinä vähän väliä meidänkin läsnäollessa. Kuinkahan paljon mahtoikaan halata, kun olivat kaksin.
Mutta molemmat isoisäni olivat selvinneet sodasta loukkaantuneina. Olivat ihme, että palasivat kotiin (ja työelämäänkin). Siksi ehkä sitä rakkauttakin riitti, ja arvostivat toisiaan ihan eri lailla kuin nykyään arvostetaan puolisoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Makuasioista ei kannata kiistellä, mutta silti huvittaa, miten osa on selvästi jo päättänyt oman suosikkinsa, ehkä vielä edes kuulematta, ja odottaa sitä perinteistä hauskaa ränttätänttä-aiettämeilläonhauskaa-kappaletta, ja alapeukuttavat muita.
Taitaa olla ul inalaudan väkeä täälläkin."
Ul inalaudan väki poistatti paitsi tämän viestin, myös KAIKKI seuraavat viestini, eli taisi osua oikeaan.
Mieslapset ovat herkkiä 😂
Oletpa lapsellinen. Minä olen keski- ikäinen nainen ja kommentoinut useasti miten taso on todella heikko tähän mennessä. En kaipaa ränttätänttää kuten ilmaisit, enkä poistele kommenttejasi.
Yhtään laadukasta tarttuvaa melodiaa ei vielä ole kuultu. Joillekin riittää että biisi on kiva tusinatuote mutta ei niillä voiteta viisuja. Kiva jos sulla on kivaa ja lauleskelu sulle riittää. Minä vaad
Muuten olen monista seikoista kanssasi samaa mieltä, mutta en siitä, että jo kuulluissa kappaleista missään ei olisi laatua, esim. Neean dance-bängeri on laadukas omassa genressään, samoin Nellin keveämpi dance-pop ja Viivin koskettava balladi. Jokaisesta löytyy omat puutteensa, mutta en jaa mielipidettäsi, ettei laadukasta tarttuvaa melodiaa olisi kuultu. Enemmänkin kyse on makuasioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiiä mikä mussa on vikana mut tällasista balladeista tulee aina hirvee ahistus. Ei pystyny nytkään kuuntelee Viivin biisiä loppuun.
Mä pystyin koska ehkä puolivälissä itkin jo ihan täysillä. Ei ole käynyt tätä varmaan ikinä minkään biisin kanssa sitten teini-iän.
Miksi? Oletko ihan ok?
Olen eri, mutta et selvästi ole kuunnellut sanoja:
Jos käykin niin
Et oot tääl mua pidempään
Ja hetken on pimeää
Muista, oon sun kanssa
Aina, aina, aina
Ja jos joskus joudut sen päivän näkemään
Ku mun päästä muistot häviää
Tiedä mun sydämessä
Mä olen sun kanssa aina, aina, aina
Viivin kappaleessa tosiaan ehdottomasti parhaat ja koskettavimmat lyriikat. Euroviisujen suhteen tosin ongelma on, ettei kuuntelija niitä ymmärrä, ja kuten täälläkin liikutusta ihmettelemistä kommenteista nähdään, ei sama tunne selvästi välity pelkän melodian, äänen ja tulkinnan perusteella.
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä miksi biisiin pitää voida jotenkin samaistua jotta siitä voisi pitää. Itse ainakin liputin täysillä Käärijän puolesta ja lauloin Cha Cha Chaata vaikka en yleensä kisko kaksin käsin tuoppeja ja lipitä Pina Coladaa.
Sama mulla. Oikein kiisteltiin aiheesta mun veljen kanssa, joka tuomitsi biisin pelkkänä juomalauluna. Itse taas kuulin sen kaivattuna ilonpitona koronapaskan keskellä. Ja kaikkein hauskinta lienee, että olen itse ollut aina se kohtuukäyttäjä tai jopa absolutisti, ja veli oli se joka tuli teininä kotiin kerrankin ihan sairaassa kännissä.
Mun veikkaus UMK lopputuloksesta:
1. OML tai Erika
2. OML tai Erika
3. Viivi tai Nelli
4. Viivi tai Nelli
5. Goldielocks
6. Neea
7. Costee
Ei oo vakuuttanut biisit vielä
Vierailija kirjoitti:
Näyttää, että hyvin monet suomalaiset kärsivät jostain Käärijä ja CCC krapulasta sen jälkeen mikään tunnu miltään
Totta toinen puoli. Toista käärijää ei aivan heti ole tulossa, näköjään, mutta kai silti saa toivoa ja vähän vaatiakin laadukasta esitystä. Kun miettii vaikka 5-10v taaksepäin viisuvoittajia, niin yksikään Suomen tämän vuoden edustajista ei yllä lähellekään niitä. Ihmettelen aina miten biisintekijät eivät näe mikä niissä voittajissa oli se juttu. Että voisivat pyrkiä samaan tasoon. Aina vaan tekevät sitä omaa juttua jolla pääsee radioon kesäksi soimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiiä mikä mussa on vikana mut tällasista balladeista tulee aina hirvee ahistus. Ei pystyny nytkään kuuntelee Viivin biisiä loppuun.
Mä pystyin koska ehkä puolivälissä itkin jo ihan täysillä. Ei ole käynyt tätä varmaan ikinä minkään biisin kanssa sitten teini-iän.
Miksi? Oletko ihan ok?
Olen eri, mutta et selvästi ole kuunnellut sanoja:
Jos käykin niin
Et oot tääl mua pidempään
Ja hetken on pimeää
Muista, oon sun kanssa
Aina, aina, aina
Ja jos joskus joudut sen päivän näkemään
Ku mun päästä muistot häviää
Tiedä mun sydämessä
Mä olen sun kanssa aina, aina, aina
Mun isovanhemmat ilmaisi kyllä asian vielä kauniimmin ja ytimekkäämmin: He ilmoittivat, että haluavat olla se, joka lähtee ekana.
Eri, mutta kyllä munkin itkettämiseen tarvitaan aitoutta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näyttää, että hyvin monet suomalaiset kärsivät jostain Käärijä ja CCC krapulasta sen jälkeen mikään tunnu miltään
Totta toinen puoli. Toista käärijää ei aivan heti ole tulossa, näköjään, mutta kai silti saa toivoa ja vähän vaatiakin laadukasta esitystä. Kun miettii vaikka 5-10v taaksepäin viisuvoittajia, niin yksikään Suomen tämän vuoden edustajista ei yllä lähellekään niitä. Ihmettelen aina miten biisintekijät eivät näe mikä niissä voittajissa oli se juttu. Että voisivat pyrkiä samaan tasoon. Aina vaan tekevät sitä omaa juttua jolla pääsee radioon kesäksi soimaan.
Kuumaa-kin voittaa heittämällä nämä nykyehdokkaat. Ja Bess.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuumaa-kin voittaa heittämällä nämä nykyehdokkaat. Ja Bess.
Harmi, että eivät ole yrittäneet uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja jauhavat vaan että ei näillä biiseillä voiteta! Eikö se riitä että päästään finaaliin ja sijoitutaan edes kohtalaisesti? Se on normaali taso Suomelle. Voiton tavoittelu on suuruuden hulluutta. Se mitä tapahtui Käärijän kanssa on todella poikkeuksellista eikä tule tapahtumaan ihan lähiaikoina uudestaan. Kannattaa hyväksyä se.
Erikalla tuntuu olevan tahtoa voittaa kisa.
Sini Sabotagellakin oli mun mielestä joskus se Kuori mua ihan euroviisutasoa. Oli oikein sellainen biisi, jonka tahtiin euroviisuyleisö olisi voinut bailata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jauhavat vaan että ei näillä biiseillä voiteta! Eikö se riitä että päästään finaaliin ja sijoitutaan edes kohtalaisesti? Se on normaali taso Suomelle. Voiton tavoittelu on suuruuden hulluutta. Se mitä tapahtui Käärijän kanssa on todella poikkeuksellista eikä tule tapahtumaan ihan lähiaikoina uudestaan. Kannattaa hyväksyä se.
Eihän kilpailuun ole mitään järkeä lähteä, jos ei halua voittaa! Käärijä halusi. Ja melkein onnistui - suomen kielellä ja räpillä.!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti asiaa siltä kantilta, että sinun itsesi pitäisi se mielestäsi laadukas sävellys, sanoitus ja esitys aikaansaada.
Eipä taatusti olisikaan niin helppoa, vaikka kuinka ajattelet tietäväsi millainen sen pitäisi olla. Mikäli olet eri mieltä, niin ei muuta kuin Euroviisuvoittajaa väsäämään, sillä kuka tahansa saa omalla tuotoksellaan osallistua.
Viivin biisin sanoitus on kömpelö ihan suomeksikin. Vaikka ajatus on kaunis, niin se ei riitä, jos se ei välity kaikille. Niin kuin monen muunkin nykylaulajan kohdalla tulee ikävä aikoja, jolloin Suomessa oli taitavia sanoittajia esim. Veksi ja Junnu Vainio. Runopojat osasivat riimitellä, vaikka oli alko-ongelmaa ja muuta.
Viivin kappale oli ihan jees. Ärsyttää kun en keksi, kenen toisen laulajan ääni hänestä tulee mieleen. Toi pieni käheys, tosin modernisoitu sillä nykymusan vaatimalla suhu-ässällä. "Sssun kanssssa aina"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän kilpailuun ole mitään järkeä lähteä, jos ei halua voittaa! Käärijä halusi. Ja melkein onnistui - suomen kielellä ja räpillä.!
Moni haluaa voittaa mutta ei pidä siitä niin suurta meteliä kuin Käärijä. Pelkkä tahto ei riitä. Harvoin Suomella on mahdollisuuksia voittoon, silti sinne joku pitää lähettää.
Väkisin väännetty itkubiisi, jonka sanomasta Viivi on liian nuori laulamaan. Uppoaa 20v naimisiin menneisiin hengellisiin varmasti.