Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2025 ketju | Virallinen

Vierailija
20.08.2024 |

Tästä se lähtee 🤟

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (21056)

Vierailija
4761/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatella, Erika on jollakin tasolla inhokkini persoonana ja show'na, vaikka olenkin silloin tällöin kuunnellut paria hänen biisiään. Erikaa tosiaan pedataan voittajaksi ja UMK:n pelastajaksi. 😁

Ps. Tuli siis itsellenikin fiilis, että odotan Erikaa.

Vierailija
4762/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiiä mikä mussa on vikana mut tällasista balladeista tulee aina hirvee ahistus. Ei pystyny nytkään kuuntelee Viivin biisiä loppuun.

Mä pystyin koska ehkä puolivälissä itkin jo ihan täysillä. Ei ole käynyt tätä varmaan ikinä minkään biisin kanssa sitten teini-iän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4763/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän vaikuttaa siltä ettei vauvapalstan kriitikoille kelpaa mikään. Noh, vielä on 3 jäljellä, jos niistä joku teille nappaisi.

Vierailija
4764/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiiä mikä mussa on vikana mut tällasista balladeista tulee aina hirvee ahistus. Ei pystyny nytkään kuuntelee Viivin biisiä loppuun.

Mä pystyin koska ehkä puolivälissä itkin jo ihan täysillä. Ei ole käynyt tätä varmaan ikinä minkään biisin kanssa sitten teini-iän.

Miksi? Oletko ihan ok?

Vierailija
4765/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole sitten tainnut hirveästi kuunnella musiikkia, jos tämä biisi on mielestäsi jokin aivan poikkeuksellinen, vai oletko joku 20v.? 

Vierailija
4766/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysin jälkeen tänä aamuna kuulin Viivin biisin radiosta eka kertaa. Ei jättänyt mitään muistijälkeä.

Mulle muutoin sama mutta toivoisin kuiten että lopuista löytyisi mulle itsellekin mieluisa biisi.

Täyttyy vielä korostaa sitä että en ole mikään intohimoinen Euroviisufani, vain satunnainen katselija/kuuntelija. Kaks kertaa oon katsonut Euroviisufinaalin loppuun asti. Eka kerran silloin kun oli Loordi ja toisen kerran kun oli Käärijä.

Suomen karsintoja oon kyllä useammin katsonut.

Vierailija
4767/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En ikinä soitattaisi tuollaista roskaa häissä. Voisi tulla pariskunnan osapuolille jopa pakokauhun tunne... hei ajatteletko jo, me harmaannutaan ja voin saada muistisairauden!"

Niin elämässä kuitenkin tahtoo käydä, jos se eletään  yhdessä loppuun asti.

Minusta ajatus siitä, että luvataan rakastaa aina, silloinkin kun ollaan vanhoja, harmaita, raihnasia ja sairaita avuttomuuteen ja muistamattomuuteen asti, on kaunis ja syvällinen. On helppo rakastaa nuorena, nättinä ja vitaalisena, mutta ei niin helppoa, kun puolisosta tuleekin avuton ja sairautensa takia muistinsa menettänyt ja muutenkin ehkä hankala.

Vierailija
4768/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Makuasioista ei kannata kiistellä, mutta silti huvittaa, miten osa on selvästi jo päättänyt oman suosikkinsa, ehkä vielä edes kuulematta, ja odottaa sitä perinteistä hauskaa ränttätänttä-aiettämeilläonhauskaa-kappaletta, ja alapeukuttavat muita.

Taitaa olla ul inalaudan väkeä täälläkin."

Ul inalaudan väki poistatti paitsi tämän viestin, myös KAIKKI seuraavat viestini, eli taisi osua oikeaan.

Mieslapset ovat herkkiä 😂

Oletpa lapsellinen. Minä olen keski- ikäinen nainen ja kommentoinut useasti miten taso on todella heikko tähän mennessä. En kaipaa ränttätänttää kuten ilmaisit, enkä poistele kommenttejasi.

Yhtään laadukasta tarttuvaa melodiaa ei vielä ole kuultu. Joillekin riittää että biisi on kiva tusinatuote mutta ei niillä voiteta viisuja. Kiva jos sulla on kivaa ja lauleskelu sulle riittää. Minä vaadin enemmän. Haluan että Suomi muistetaan hyvästä esityksestä vaikkei voitettaisikaan. Sitä ei ole ilman housuja hyppiminen lavalla, se on noloa muille vaikka esiintyjälle voi olla voimaannuttavaa. Nolouden, huonouden, irstailun ei pitäisi olla teema näissä kisoissa. Pelkäänpä että Erika yhdistää tämän kaiken omassa esityksessään kuin uhmaikäinen teini (katsokaa miten rohkea olen kun uskallan esiintyä kuin prnonäyttelijä). Voi olla huomiotaherättävä olematta nolo ja irstas. Siihen riittää ammattitaito laulamisessa ja itsensä arvostaminen. Omia fantasioitaan voi toteuttaa sitten lukkojen takana kotona. Euroviisuihin pitäisi saada tiukemmat säännöt. Alkuajoista ollaan hyvin kaukana.

Vierailija
4769/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Makuasioista ei kannata kiistellä, mutta silti huvittaa, miten osa on selvästi jo päättänyt oman suosikkinsa, ehkä vielä edes kuulematta, ja odottaa sitä perinteistä hauskaa ränttätänttä-aiettämeilläonhauskaa-kappaletta, ja alapeukuttavat muita.

Taitaa olla ul inalaudan väkeä täälläkin."

Ul inalaudan väki poistatti paitsi tämän viestin, myös KAIKKI seuraavat viestini, eli taisi osua oikeaan.

Mieslapset ovat herkkiä 😂

...tai sitten tuo läpinäkyvä riidan haastaminen alkoi kyllästyttää? Tääkin on sosiaalinen media, mutta toi Mark Zuckerbergin opettama joukkueurheileminen on aika tympeää. Kokeile keskustella toisten yksilöiden kanssa, sen sijaan että ryhmäytät muita "mieslapsiksi" tai "u-lautaväeksi".

Vierailija
4770/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää, että hyvin monet suomalaiset kärsivät jostain Käärijä ja CCC krapulasta sen jälkeen mikään tunnu miltään

Vierailija
4771/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttää, että hyvin monet suomalaiset kärsivät jostain Käärijä ja CCC krapulasta sen jälkeen mikään tunnu miltään

Ja ihan hyvästä syystä :)

Vierailija
4772/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla totta, mutta ei näissä biiseissä ole nähtävissä muutenkaan mitään viisumenestyjää.

Vierailija
4773/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuu voittajaa Suomesta tänäkään vuonna, ei mitään luottoa. Jos nämä on parhaimmistoa, niin se kertoo kaiken. 

Vierailija
4774/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään tosi paljon umk:sta. Ihanaa, että jotkut on tehneet esikarsinnan ja on kiva odottaa just sopivaa määrää kappaleita sopivasti ripoteltuna. Tää kausi on ollut mun makuun ihan laadukas ja uskon, että paras kappale viisuihin on vielä tulematta. Hauska hyvänmielen kilpailu ja kevään piristys. 

Vierailija
4775/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella kaunis tämä Viivin biisi olen itkenyt jo useampaan otteeseen tänään tämän kanssa, valtavan kauniin melodian viennin lisäksi, mitkä sanat. Palauttavat kohdalleen rakkauden ja uskollisuuden merkityksen, elämä on haurasta ja kipuilua mutta onnellinen se joka saa rakastaa silloinkin kun kaikki elämän pintakiilto on riisuttu pois. Ja rakkaushan on tunne jota voi tuntea jokainen. 

Vierailija
4776/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En ikinä soitattaisi tuollaista roskaa häissä. Voisi tulla pariskunnan osapuolille jopa pakokauhun tunne... hei ajatteletko jo, me harmaannutaan ja voin saada muistisairauden!"

Niin elämässä kuitenkin tahtoo käydä, jos se eletään  yhdessä loppuun asti.

Minusta ajatus siitä, että luvataan rakastaa aina, silloinkin kun ollaan vanhoja, harmaita, raihnasia ja sairaita avuttomuuteen ja muistamattomuuteen asti, on kaunis ja syvällinen. On helppo rakastaa nuorena, nättinä ja vitaalisena, mutta ei niin helppoa, kun puolisosta tuleekin avuton ja sairautensa takia muistinsa menettänyt ja muutenkin ehkä hankala.

Pete Parkkosella on tästä aiheesta "Portaat"  joka on hyvä biisi

Samuli Putrolla "Olet puolisoni nyt"  joka onkin sellainen että joka ikinen kerta kuunnellessa alkaa silmät vettyä.

Vierailija
4777/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Costee kuulostaa kyllä ihan Benjaminilta.

Vierailija
4778/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla totta, mutta ei näissä biiseissä ole nähtävissä muutenkaan mitään viisumenestyjää.

Ei viisuvoittobiisiä, mutta on muutakin viisumenestystä kuin voitto. Tässä tuntuu olevan paljon ajattelun eroa. Ei CCC:kaan ollut voittobiisi, eikä voittobiisia tulekaan UMK:kattaukseen joka kerta. Itse asiassa ei ole tullut kertaankaan. Ei sellaista voi edes odottaakaan joka kerta. Lordi voitti ennen UMK:ta ja aikana, jolloin viisuissa oli yleisöäänet 100 %. Nyt pitää ottaa raadit huomioon, jos voittoa halutaan. Siksi metalli tai kreisiparty ei ole ratkaisu siihen. 

Vierailija
4779/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän vaikuttaa siltä ettei vauvapalstan kriitikoille kelpaa mikään. Noh, vielä on 3 jäljellä, jos niistä joku teille nappaisi.

No katopas kun tässä metsästetään Euroviisuvoittajaa, sitä kansainvälistä. Ei mitään ensi kesän radiohittiä Suomeen.

Vierailija
4780/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole selannut viestejä mutta kaipa täällä nyt lauletaan kuorossa tuon kurjan Viivin kunniaa. Että nyt lopulta saatiin se itkuvirsiä veisaava ąkka ja on parasta ikinä koskaan! Ihan celine saisi loikata alas tornistaan. 

Ketju on lukittu.