Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2025 ketju | Virallinen

Vierailija
20.08.2024 |

Tästä se lähtee 🤟

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (21056)

Vierailija
4621/21056 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhanaikaista spekuloida, kuinka joku rannalle jätetty biisi olisi ollut parempi kuin joku mukaan päässyt, koska näillä nyt mennään ja pulinat pois.

Tottakai pitää voida spekuloida siitä ketkä on jäänyt rannalle ja kuka on valittu ja miksi.

Yhtä hyvin voidaan spekuloida vaikka tulevista lottonumeroista.

Siinä uusi ketjuaihe, joka saa heti 20 000 kommenttia.

-winner-

Vierailija
4622/21056 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua harmittaa ihan sikana, että Yle pudotti Vilma Jään pois UMK:sta ja otti tällaista keskinkertaista kuraa tilalle. Vilma Jäätä on pitkään toivottu UMK:hon, jopa kansainvälisesti, ja hän itse kertoi, että UMK:hon lähetetty biisi oli todella hyvä. No se on tietenkin makuasia, mutta uskon, että se olisi ollut ainakin erilainen ja erottuva verrattuna tällaiseen Costeen ja Matulan tyyliseen perushumppaan.

Mitä Vilma Jäärä kuuntelin, niin aika keskinkertaista kuraa sekin oli... hänen umk-biisin hyvyydestä ei ole muita takeita luin hänen omat sanansa sen hyvyydestä 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4623/21056 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Viivin balladi on vaikuttava ja upea!

Vierailija
4624/21056 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua harmittaa ihan sikana, että Yle pudotti Vilma Jään pois UMK:sta ja otti tällaista keskinkertaista kuraa tilalle. Vilma Jäätä on pitkään toivottu UMK:hon, jopa kansainvälisesti, ja hän itse kertoi, että UMK:hon lähetetty biisi oli todella hyvä. No se on tietenkin makuasia, mutta uskon, että se olisi ollut ainakin erilainen ja erottuva verrattuna tällaiseen Costeen ja Matulan tyyliseen perushumppaan.

Mitä Vilma Jäärä kuuntelin, niin aika keskinkertaista kuraa sekin oli... hänen umk-biisin hyvyydestä ei ole muita takeita luin hänen omat sanansa sen hyvyydestä 

Vilma Jäärä on muuten loistava taiteilijanimi. Voisi featata Martti Servo & Napanderia.

Vierailija
4625/21056 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä ole hyvä idea laittaa pitkän tylsähkön putken jälkeen balladia. Varsinkin jos siinäkään ei ole minkäänlaista wow-efektiä.

Oon samaa mieltä. Loppuviikosta saatiin jo kaksi biisiä jotka olivat ihan ok mutta ei mitään erityisen suuria tunteita herättäviä. Sitten ihmiset on ehtinyt viikonlopun aikana jo alkaa levottomina odottaa lisää biisejä, niin odotus palkitaan vähän mitäänsanomattomalla rallatuksella. Sen jälkeen tulossa balladi.

Balladikin voi olla hyvä, ei siinä. Mutta levottomimmat alkaa jo kyllästyä tarjontaan ennen kuin saadaan mitään kunnolla bängäävää. Jos sellaista sitten on tulossakaan? Onko kaikki kolme viimeistä sitten yhtä tykitystä, vai onko koko tarjonta samaa tasapaksua tasoa?

Ich komme - tulossa syväluotaava ja introspektiivinen balladi tai haikea pop-säv

Ich kommesta antoivat jo vihjeen, että on hyvin erilaista Erika Vikmania ja kappaleessa olisi yhtäläisyyksiä Nightwishiin. Päästääkö Erika kunnon tangokuningatar kiekaisut esiin?

Vierailija
4626/21056 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ylen lähetyksessä hehkutettu costeen biisistä, että on seuraava 'ylivoimainen' (Kuumaan) biisi.  ja vaikka Saaran ja daruden biisejä myös etukäteen hehkutettiin. Mä vaan vahvasti uskon, että jos biisi on bängeri, sitä ei tarvitse etukäteen alleviivata. Kuten dark side ja ccc. Siksi tulen olemaan todella yllättynyt jos erikan biisi on bängeri.

Vierailija
4627/21056 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nellin biisi kuulostaa paremmalta joka kuuntelukerralla!! Ekalla kuuntelulla ei tehnyt vielä vaikutusta. Lahjakas laulaja ja upea musiikkivideo. Hyvä sanoitus. 4/5

Neealla upea ääni, ja biisikin on hyvä. Uskoisin että biisi toimii paremmin livenä isolla areenalla, kuin musavideolla. Olen itse vähän kyllästynyt näihin demons, devils, nightmares aiheisiin lyriikoihin. 3/5

Costeen kappale ei vain toimi, ollenkaan. Mun mielestä iso virhe, että tämän tasoinen biisi pääsi mukaan. Oliko tosiaan paras mies soolo artisti mukaan hakeneista? (En siis hauku tässä artistia vaan biisiä) 1/5

Esc Tom pohti Neean biisin analyysissaan, että Nightmares voisi ehkä olla Sergio Jaenin "lempilapsi" lavastuksen suhteen, koska on siihen olisi luontaista luoda  cinemaattinen lavastus, jossa on jännityselokuva-tunnelmaa.

Kyllä nää videot on olleet todella huonoja. Ei ikinä uskoisi, että suomalaiset tekivät joskus maailman tasokkaimmat musiikkivideot.

Vierailija
4628/21056 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos biisi on tarpeeksi hyvä, niin ei sieltä listalta niin vain tiputa englannin kieliselläkään, esim. Blind Channelin biisihän oli englanniksi."

Genrellä on paljon tekemistä asian kanssa. Vaikka Nightmares on hyvä dancebiisi, se ei ole sitä, mitä meillä kuunnellaan. Se on liian "ruotsalaista" "perus"suomalaiseen makuun. Metallibändi on asia erikseen.

Vierailija
4629/21056 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos biisi on tarpeeksi hyvä, niin ei sieltä listalta niin vain tiputa englannin kieliselläkään, esim. Blind Channelin biisihän oli englanniksi."

Genrellä on paljon tekemistä asian kanssa. Vaikka Nightmares on hyvä dancebiisi, se ei ole sitä, mitä meillä kuunnellaan. Se on liian "ruotsalaista" "perus"suomalaiseen makuun. Metallibändi on asia erikseen.

Ihan samanlainen on ollut Dark Sidenkin sijoitushistoria Spotifyssa kuin Neean biisillä eli julkaisupäivänä sijalle 6. ja siitä on lähtenyt samanmoisin harppauksin laskemaan kunnes UMK-voiton myötä hyppäsi ykköseksi.

https://kworb.net/spotify/track/6A8B1kJ9ZNHbl2uFPN6Wtm.html

Vierailija
4630/21056 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään tietoa, kuinka paljon levy-yhtio, puhutaan nyt vaikka Warnerista, vaikuttaa artistien biiseihin? Eli esim. jos Costee olisi halunnut biisinsä vaikka menevämmän taustan ja vaikka loppuun jonkun yllättävän osion niin olisko se ollut ihan ok vai pitänyt jotenkin hyväksyttää Warnerilla? Mulla ei oo siis mitään hajua miten musahommat toimii niin siksi kyselen

Vierailija
4631/21056 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että levy-yhtiöiden painostuksesta tai jostain muusta syystä Umkssa etsitään seuraavaa Kuumaa sen sijaan että etsittäisiin seuraavaa Käärijää. Ja varmaan monelle artistille Kuumaan menestys on houkuttelevampi kuin Käärijän. Euroviisutie on raskas ja varmaan ainoa aidosti motivoitunut lähtijä on Erika.

Vierailija
4632/21056 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Costeen biisi on kuin joku ärsyttävä vartissa kyhätty lastenlaulurenkutus. Lyriikatkin lienee jonkun teiniangsteissaan pyöriskelevän päiväkirjasta. Harvoin kuulee näin luokatonta tekelettä. Myötähäpeä tulee kuunnellessa. Genressä ei mitään vikaa, mutta nyt ei vaan onnistunut.

Vierailija
4633/21056 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Costee viisuihin, jos live on kunnossa. Biisi toimii kuin junan vessa etenkin kertsi.

Vierailija
4634/21056 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu, että levy-yhtiöiden painostuksesta tai jostain muusta syystä Umkssa etsitään seuraavaa Kuumaa sen sijaan että etsittäisiin seuraavaa Käärijää. Ja varmaan monelle artistille Kuumaan menestys on houkuttelevampi kuin Käärijän. Euroviisutie on raskas ja varmaan ainoa aidosti motivoitunut lähtijä on Erika.

Varmasti myös Neea, OML ja Goldielocks olisivat hyvinkin innokkaita lähtijöitä. He kaikki hakevat kansainvälistä breikkaamista.

Vierailija
4635/21056 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikein pidä tästä suunnasta, että umk olisi ennen kaikkea ponnahduslauta suomen markkinoille eikä viisuihin. 

Vierailija
4636/21056 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Costee viisuihin, jos live on kunnossa. Biisi toimii kuin junan vessa etenkin kertsi.

Ja lisään, että videon tunnelmaa kannattaa tuoda myös lavalle. Silloin vielä enemmän potentiaalia olla korkealla viisuissa. Hyvännäköinen miesartisti vetämässä hyvää pop-biisiä toimii aina.

Vierailija
4637/21056 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään tietoa, kuinka paljon levy-yhtio, puhutaan nyt vaikka Warnerista, vaikuttaa artistien biiseihin? Eli esim. jos Costee olisi halunnut biisinsä vaikka menevämmän taustan ja vaikka loppuun jonkun yllättävän osion niin olisko se ollut ihan ok vai pitänyt jotenkin hyväksyttää Warnerilla? Mulla ei oo siis mitään hajua miten musahommat toimii niin siksi kyselen

Kai levy-yhtiöidenkin intresseissä on saada julkaistavaksi parasta mahdollista musiikkia, joten tuskinpa sieltä kukaan sanoo biisinkirjoittajille, että huonontakaapas nyt biisiä.

En tunne alaa sen kummemmin, mutta käsittääkseni levy-yhtiöiden tehtävä on tarjota artisteilleen fasiliteetit biisien tekemiseen, esim. äänitysstudio, julkaista biisejä ja huolehtia markkinoinnista ja artien tukemisesta työssään.

Vierailija
4638/21056 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän mennessä julkaistuista Neea vaikuttaa innokkaimmalta lähtemään edustamaan. Ajattelisin, että tämä asenne ja motivaatio vaikuttaa myös esitykseen.

Vierailija
4639/21056 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Costeen biisi on kuin joku ärsyttävä vartissa kyhätty lastenlaulurenkutus. Lyriikatkin lienee jonkun teiniangsteissaan pyöriskelevän päiväkirjasta. Harvoin kuulee näin luokatonta tekelettä. Myötähäpeä tulee kuunnellessa. Genressä ei mitään vikaa, mutta nyt ei vaan onnistunut.

Itse tykkään kovastikin, paras tähänastisista.

Vierailija
4640/21056 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Costee on keskinkertaista radiopoppia. Ei viisukamaa ollenkaan.

Ketju on lukittu.