Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2025 ketju | Virallinen

Vierailija
20.08.2024 |

Tästä se lähtee 🤟

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (21056)

Vierailija
4641/21056 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään tietoa, kuinka paljon levy-yhtio, puhutaan nyt vaikka Warnerista, vaikuttaa artistien biiseihin? Eli esim. jos Costee olisi halunnut biisinsä vaikka menevämmän taustan ja vaikka loppuun jonkun yllättävän osion niin olisko se ollut ihan ok vai pitänyt jotenkin hyväksyttää Warnerilla? Mulla ei oo siis mitään hajua miten musahommat toimii niin siksi kyselen

Kai levy-yhtiöidenkin intresseissä on saada julkaistavaksi parasta mahdollista musiikkia, joten tuskinpa sieltä kukaan sanoo biisinkirjoittajille, että huonontakaapas nyt biisiä.

En tunne alaa sen kummemmin, mutta käsittääkseni levy-yhtiöiden tehtävä on tarjota artisteilleen fasiliteetit biisien tekemiseen, esim. äänitysstudio, julkaista biisejä ja huolehtia markkinoinnista ja artien tukemisesta työssään.

Nyt en muista luinko jostain vai kuulinko radiosta kun Yona sanoi että hänen levy-yhtiönsä oli joskus sanonut josko hän tekisi kaupallisempaa musiikkia. Mutta Yona haluaa tehdä sellaista musiikkia kuin tekee ja levy-yhtiö julkisee niitä. En tiedä sitä onko hänellä ollut sama julkaisija koko ajan, vaiko onko vaihtunut. Mitä kaupallisempaa musiikki on sitä parempi kaikkien osapuolien kannalta.

Vierailija
4642/21056 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en oikein pidä tästä suunnasta, että umk olisi ennen kaikkea ponnahduslauta suomen markkinoille eikä viisuihin. 

Samaa mieltä. Ja varsinkin kun monet näistä artisteista keillä no jo iso levy-yhtiö takana, saavat niitä soittokertoja uusille biiseille ilman UMK:takin. Nyt on haettu mukaan että saadaan vielä lisää näkyvyyttä, mutta ei ole edes yritetty tehdä viisuihin sopivaa biisiä. Ja täten viety paikka toiselta hakijalta, potentiaaliselta viisuvoittajalta, kellä nyt ei vaan sattunut olemaan levy-yhtiötä takana 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4643/21056 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että on mukana taas tällainen homoräppäri 😊 saisi olla vain rohkeampi biisi Costeella.

Vierailija
4644/21056 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
4645/21056 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wiwibloggsissa ei ole vielä innostuttu kahdesta Suomen ekasta kovin paljon. William sanoi että näistä puuttuu sellainen "boom moment" mikä Lordilla, Windows95manilla ja Käärijällä oli. Olen samaa mieltä.

Vierailija
4646/21056 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään tietoa, kuinka paljon levy-yhtio, puhutaan nyt vaikka Warnerista, vaikuttaa artistien biiseihin? Eli esim. jos Costee olisi halunnut biisinsä vaikka menevämmän taustan ja vaikka loppuun jonkun yllättävän osion niin olisko se ollut ihan ok vai pitänyt jotenkin hyväksyttää Warnerilla? Mulla ei oo siis mitään hajua miten musahommat toimii niin siksi kyselen

Kai levy-yhtiöidenkin intresseissä on saada julkaistavaksi parasta mahdollista musiikkia, joten tuskinpa sieltä kukaan sanoo biisinkirjoittajille, että huonontakaapas nyt biisiä.

En tunne alaa sen kummemmin, mutta käsittääkseni levy-yhtiöiden tehtävä on tarjota artisteilleen fasiliteetit biisien tekemiseen, esim. äänitysstudio, julkaista biisejä ja huolehtia markkinoinnista ja artien tukemisesta työssään.

Nyt en muista luinko jo

Kyllä minä ainakin elän käsityksessä että toisinaan artistit saavat tosissaan kamppailla vastaan, että saavat pitää oman taiteellisen näkemyksensä levy-yhtiön yrittäessä laimentaa tasaisemman kaupalliseen suuntaan. Esimerkiksi Käärijä on monta kertaa maininnut, että on joutunut käymään tiukkoja keskusteluja jotta on saanut pitää oman päänsä.

Vierailija
4647/21056 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ovat kehuneet Viiviä taitavaksi laulajaksi, mutta itse en oikein vakuuttunut hänen ilmaisustaan kun katsoin muutaman liven näytteeksi. Hän ei oikein saa tunnetta välitettyä minulle. Se olisi balladissa hyvin tärkeää. En tiedä voisiko olla kyse laulutekniikasta, ehkä se tuntuu pinnalliselta. Jos vaikka vertaa Neeaan, joka laulaa voimakkaasti ja välillä hillitymmin. Se tuntuu eloisammalta.

Vierailija
4648/21056 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuli Wiwibloggsin reaktio Nellin biisiin:

Vierailija
4649/21056 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva että on mukana taas tällainen homoräppäri 😊 saisi olla vain rohkeampi biisi Costeella.

Kihlattu Joanna Wallinheimo eli eipäs olekaan.

Vierailija
4650/21056 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskottavaa 😉 tietäjät tietää.

Vierailija
4651/21056 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viivi voi olla tän vuoden Sara Siipola mutta vielä parempi. Eihän sitä tiedä jos ulkomaalasetkin rakastuu. Edelleen kuitenkin odotan että 3 vikaa on myös 3 parasta. Goldielocksista odotan suurinta yllättäjää, One Morning Leftiltä hyvää huumoribiisiä ja Erikalta rehellisesti viisuvoittomateriaalia.

Vierailija
4652/21056 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä odotan vaan että pääsen kuulemaan kaikki.

Vierailija
4653/21056 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä odotan vaan et pääsen taas nukkumaan ajoissa

Vierailija
4654/21056 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuntuu nyt siltä, että UMK yrittää nyt jotain mikä ei ole ominaista meille viisuissa, eli tämä dance bängeri ja purkkapoppi...

Vierailija
4655/21056 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuntuu nyt siltä, että UMK yrittää nyt jotain mikä ei ole ominaista meille viisuissa, eli tämä dance bängeri ja purkkapoppi...

Räväkämmät ja härömmät tulee ke-pe.

Vierailija
4656/21056 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Räväkämmät ja härömmät tulee ke-pe.

Toivotaan näin.

Vierailija
4657/21056 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä YLE luuli viime vuoden Mon Cheri biisin suosion myötä, että suomalaiset haluavat dancea/poppia Euroviisuihin. No nyt niitä on sitten UMK täynnä..

Vierailija
4658/21056 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä YLE luuli viime vuoden Mon Cheri biisin suosion myötä, että suomalaiset haluavat dancea/poppia Euroviisuihin. No nyt niitä on sitten UMK täynnä..

Ehkä typerintä mitä oon vähään aikaan kuullut. Heko heko.

Vierailija
4659/21056 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä typerintä mitä oon vähään aikaan kuullut. Heko heko.

?

Vierailija
4660/21056 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kihlattu Joanna Wallinheimo eli eipäs olekaan.

Missä vaiheessa nämä ovat menneet kihloihin? 

Ketju on lukittu.